Ogier-Ingrassia es van saber recuperar d'una punxada i guanyar el Catalunya per primera vegada .

Penúltima cita en el calendari del campionat del món de ral·lis, el 49è Ral·li Catalunya - Costa Daurada finalitzava el diumenge 27 d'octubre de 2013 a Salou. La prova arrancava el divendres 25 d'octubre als peus de la Catedral de Barcelona amb 59 equips presents dels 64 que préviament havien formalitzat la seva inscripció. D'aquests, 40 van aconseguir completar el recorregut format per 15 especials cronometrades de 355,92 km de distància de superficie mixta terra i asfalt. La cita catalana era puntuable per als campionats de pilots, marques, WRC-2, WRC-3 i mundial júnior.

Latvala-Anttila va sorprendre a molts guanyant trams en asfalt i liderant la prova.

El divendres a mitja tarda es celebrava a Barcelona la cerimònia de sortida de la prova, des d'on els participants emprenien el rumb cap a les primeres especials cronometrades, tres, que es celebrarien sobre asfalt i de nit. Els ja campions del món Sébastien Ogier i Julien Ingrassia marcaven els tres escratxs dels tres trams que es celebraven i es situaven al capdavant de la general amb un marge de 8,8 segons vers els seus companys d'equip Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila i de 12,6 segons vers els càntabres de Citroën Dani Sordo i Carlos del Barrio.

L'endemà al matí Dani Sordo i Carlos del Barrio i Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila empataven en l'escratx del primer tram, repetició de l'últim celebrat la nit anterior, mentre que en el segon del dia, precisament el tram llarg del ral·li, aquest seria aconseguit en solitari per als pilots de Citroën. En el tercer i últim tram del bucle matinal Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila tornaven a marcar el millor temps, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia patien una punxada en el seu Polo R WRC, el que situava als finlandesos de Volkswagen i als càntabres de Citroën al capdavant de la general provisional empatats a temps i al francès en setena posició provisional a 47 segons dels líders.

En les especials de la tarda Dani Sordo i Carlos del Barrio van decidir controlar a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila de cara a que els finlandesos finalitzessin la jornada per davant d'ells i així poder sortir l'endemà, etapa de terra, per darrera d'aquests. Si bé Sébastien Ogier i Julien Ingrassia aconseguien completar la jornada en quarta posició per darrera del Ford Fiesta RS WRC dels belgues Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, la distància entre els quatre cotxes que figuraven al capdavant de la general provisional es va mantenir neutre en relació a com havien arribat a les assistències.

El clima càlid i anticiclònic va donar lloc a un tercer element en l'etapa del diumenge, la pols en suspensió. Tal era la quantitat que hi havia en l'atmòsfera, que la visibilitat a mesura que anaven passant competidors anava reduint-se considerablement, el que va facilitar que Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul patissin una punxada en en la segona cronometrada i caiessin fins a la cinquena posició provisional, deixant el darrer calaix de podi que ostentaven per a Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els quals marcarien l'escratx en el darrer tram del matí per situar-se a tan sols 2,9 segons de Dani Sordo i Carlos del Barrio i 14,4 de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila.

En les segones passades pels trams, Ogier-Ingrassia aconseguien marcar tots els millors registres, el que permetia als francesos arrebatre la primera posició als seus companys d'equip en la penúltima cronometrada, especial en la que els espanyols Dani Sordo i Carlos del Barrio havien d'abandonar quan una pedra els hi trencava la suspensió frontal del seu DS3 WRC, cedint el tercer lloc als seus companys d'equip Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila a més de perdre el liderat, havien patit un conat d'incendi en la penúltima cronometrada, pel que els finlandesos no van voler sortir a atacar en la última especial del ral·li, sense lloc a més canvis Sébastien Ogier i Julien Ingrassia guanyaven el ral·li per primera vegada en la seva trajectòria, el que suposava la seva vuitena victòria de la temporada, completant el recorregut amb un temps total de 3 hores 33 minuts i 21,2 segons, amb un avantatge de 32,9 segons vers els seus companys d'equip finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, una altra parella finlandesa, la de Citroën conformada per Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen completaven el podi a 1 minut i 13,7 segons dels guanyadors de la prova.

Els abandonaments i punxades d'última hora situaven a Hirvonen-Lehtinen de nou en el podi català.

En la categòria WRC2, els polonesos Robert Kubica i Maciej Baran aconseguien guanyar tots els trams dels dos primers dies tret de l'especial espectacle que tancava la segona jornada pels carrers de Salou, el que sumat als contra-temps dels seus rivals, deixava als pilots de Citroën amb un marge de 4 minuts al capdavant de la general provisional. Tot i prendre's la prova amb més cautela en la última etapa de terra, els pilots acabarien guanyant la prova, cinquena victòria en la temporada, el que donava el títol WRC2 a l'expilot de fórmula 1.

Kubica-Baran dominaven la prova i esdevenien campions del món WRC2 .

En la categoria WRC3 la llista d'inscrits no era gens nudrida i el nivell no massa elevat, en la que els càntabres Enrique Garcia Ojeda i Borja Odriozola no van tenir rivals i van guanyar plàcidament totes les especials celebrades i per tant la prova catalana amb més de 15 minuts vers el segon classificat i 30 en relació al tercer. La victòria era intrascendent en el campionat en el que el pilot francès Sébastien Chardonnet era ja campió a falta de celebrar-se el ral·li britànic que tancava el campionat.

Garcia Ojeda i Odriozola no van tenir rivals en el WRC3.

En la categoria júnior els canaris Yeray Lemes i Rogelio Peñate repetien victòria en la categoria al ral·li després de resoldre la pugna inicial amb José Antonio Suàrez i Càndido Carrera al seu favor quan aquests volcaven el seu Ford Fiesta R2 en la cinquena especial cronometrada, la llarga del ral·li, i havien de retornar al parc tancat dalt de la grua. Amb els rivals massa lluny com per inquietar-los els canaris aconseguien amb la victòria el subcampionat de la categoria per darrera dels ja anteriorment proclamats campions Pontus Tidemand i Ola Fløene.

Un any més Lemes-Peñate guanyaven la categoria júnior del Catalunya.

La victòria del pilot provençal Sébastien Ogier i el segon lloc aconseguit en el Power Stage, deixava al ja campió del món en una situació encara més forta al capdavant de la general del campionat per davant del belga Thierry Nueville, el qual al seu quart lloc final aconseguit, sumava la victòria en el Power Stage per tal d'impedir que Jari-Matti Latvala li pogués retallar més punts.

Pilot
Punts

Sébastien Ogier

265

Thierry Neuville

158

Jari-Matti Latvala

144

En el campionat de constructors Volkswagen aconseguia el seu primer doblet en el mundial de ral·lis el que permetia als de Wolfsburg separar-se en uns 30 punts més vers la resta d'equips del campionat. M-Sport aconseguia sumar 6 punts més que Qatar gràcies a comptar amb dos cotxes per un de l'equip privat qatarí, el que permetia al primer equip del preparador de Cumbria superar al filial en la lluita per la tercera posició. Citroën per la seva banda, seguia en terra de ningú en una comfortable segona posició.

Constructor
Punts

Volkswagen

382

Citroën

274

M-Sport

174