Hirvonen-Lehtinen guanyaven per tercera vegada en el mundial, mantenint vives les esperances de Ford al títol de marques.

El 7è Ral·li de Japó finalitzava el diumenge 28 d'octubre de 2007 a Obihiro, a l'illa de Hokkaido on la prova havia començat tres dies abans, el dijous 25 d'octubre. La cita, catrozena en el calendari del campionat del món d'un total de setze, tenia puntuablitat en els calendaris del campionat del món de pilots, marques i producció, el que conduia a 85 equips a formalitzar la seva inscripció a la prova. D'aquests, tots ells van ser presents a la rampa de sortida per tal d'afrontar un recorregut composat per 27 especials cronometrades molt ràpides i estretes de 350,19 km de distància i que fins a 72 equips aconseguirien completar.

El temps perdut en les primeres especials va ser irrecuperable per a Sordo-Martí .

La primera jornada arrancava el divendres pel matí, on Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila aprofitaven la seva posició de sortida més endarrerida per tal de marcar el millor resgistre en la primera cronometrada i alçar-se així com els primers líders de la cita nipona al volant del seu Ford Focus RS WRC'06 de l'equip Stobart. Ben d'hora però va arribar la reacció dels pilots oficials i els seus compatriotes Marcus Grönholm i Timo Rautiainen primer i el francès Sébastien Loeb i el monegasc Daniel Elena a continuació marcarien els millors temps, el que permetria als oficials de Ford liderar la cita al terme del tercer tram.

El liderat de Grönholm-Rautiainen va ser efímer però, quan patien una sortida de pista en la quarta cronometrada del ral·li, deixava als finlandesos fora de cursa, deixant de nou als seus compatriotes de l'equip Stobart novament al capdavant de la general provisional al terme del bucle del matí.

A la represa, Latvala-Anttila començaven marcant de nou un millor registre, però en la sisena especial cronometrada va arribar la reacció dels oficials Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, els quals amb el seu primer escratx en la prova es feien amb el liderat provisional, resultat que comfirmarien amb el millor temps en el tercer tram del bucle de la tarda. Les tres especials que mancaven, de menys de 10 km de distància en total van resultar pràcticament intrascendents per la general tret del cas del Subaru Impreza WRC S12B pilotat per Petter Solberg i Phil Mills, els quals amb un problema en el seu canvi de velocitats van haver d'acollir-se al superally i rebien 25 minuts de penalització.

La segona jornada Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen l'afrontaven amb un avantatge curt, tan sols 10,3 segons vers Sébastien Loeb i Daniel Elena i 13,7 segons en relació Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Si bé els finlandesos de Stobart començaven a perdre ritme en les primeres cronometrades, les distàncies es mantenien neutres entre els dos primers classificats fins que en la tercera especial cronometrada Danie Elena va cantar una corva com ràpida quan era lenta, l'accident va ser inevitable i l'abandonament consumat. També en aquesta especial abandonaria per accident Latvala-Anttila el que situava en posicions de podi a Dani Sordo i Marc Martí, seguits de Henning Solberg i Cato Menkerud.

Dani Sordo i Marc Martí van aconseguir reduir en 8 segons la distància que els separava de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen en les 7 especials cronometrades que restaven de la jornada, especialment en les segones passades pels trams a la tarda, mentre que els noruegs de l'equip Stobart rebien de l'ordre d'un minut més, el que deixava la general provisional en la seva neutralització de la segona jornada amb Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen amb 38,2 segons vers els pilots de Citroën i 1 minut i 51,7 segons en relació a Henning Solberg i Cato Menkerud, els quals no havien de patir per la seva posició de podi, doncs en quart lloc hi figuraven a més de 5 minuts dels líders els argentins Luis Perez-Companc i José Maria Volta després d'una gran quantitat d'abandonaments entre els que hi figuraven els catalans Xevi Pons i Xavi Amigó que pilotaven un Subaru Impreza WRC S12B després de sortir dues vegades de pista.

La tercera i última jornada, celebrada en diumenge, va ser domini total del pilots de Citroën, en especial els reincorporats en la modalitat de superally Sébastien Loeb i Daniel Elena que aconseguien marcar quatre escratxs per dos dels seus companys d'equip Dani Sordo i Marc martí que s'hi jugaven la victòria, tot i així la parella cantabro-catalana només aconseguia retallar vuit décimes de segon les distàncies vers els liders de la general, que d'aquesta manera aconseguien la seva tercera victòria en el mundial de ral·lis. Henning Solberg i Cato Menkerud tancaven el podi tot i perdre 2 minuts i 42 segons més en la tercera jornada, completant el recorregut a 4 minuts i 33,7 segons dels guanyadors.

La gran quantitat de baixes va permetre a Solberg-Menkerud pujar al podi

En la categòria reservada als cotxes de producció, Patrik Flodin i Maria Andersson van dominar la prova en els seus primers compassos seguits d'un grup compacte de pilots locals, fins que a mitja jornada, les averies i contra-temps van començar a fer tria deixant a Fumio Nutahara i Daniel Barritt al capdavant de la general provisional amb 1 minut de marge vers els argentins Gabriel Pozzo i Daniel Stillo. En l'equador de la prova, un accident obligava a retirar-se als líders provisionals, deixant al capdavant de la taula de temps als pilots argentins els quals cómodament van anar mantenint-se en la posició fins a la conclusió de la prova. La victòria de Gabriel Pozzo, acostava al pilot argentí al japonès Toshi Arai, deixant ara les distàncies entre els dos pilots en 17 punts i dues proves per davant.

Pozzo-Stillo aconseguien la primera victòria de la temporada.

Els abandonaments de Marcus Grönholm i Sébastien Loeb deixava la general provisional en el campionat del món de pilots tal i com s'havia arribat a la cita nipona, amb els dos pilots separats per tan sols 4 punts, mentre que la victòria de Mikko Hirvonen, permetia al pilot finlandès acostar-se a la posició dels dos primers classificats, si bé la opció de guanyar el mundial era ja pràcticament impossible.

Pilot
Punts

Marcus Grönholm

104

Sébastien Loeb

100

Mikko Hirvonen

84

En el campionat de constructors la distància entre Ford i Citroën s'elevava fins als 34 punts quan quedaven dues cites per davant o el que és el mateix, la possibilitat de guanyar 36 punts, el que deixava als de l'oval en una posició molt cómoda per a revalidar el títol aconseguit la temporada anterior. Stobart per la seva banda gràcies sobretot al podi de Solberg-Menkerud es situava a només dos punts de Subaru, equip que ocupava el darrer calaix del podi provisional.

Constructor
Punts

Ford

189

Citroën

155

Subaru

73