Especificacions tècniques |
Motor |
4 cilindres en línia de 1600 centímetres cúbics (83,00 mm diàmetre – 73,80 mm carrera), amb turbo i brida de 33 mm. |
Potència |
315 CV a 6200 rpm |
Canvi |
Seqüencial manual de 6 velocitats |
Transmissió |
A les 4 rodes amb diferencials mecànics al davant i al darrera |
Longitud |
3976 mm |
Amplada |
1820 mm |
Alçada |
1356 mm |
Distància entre eixos |
2480 mm |
Pes mínim |
1200 kg |
Títols |
Constructors |
2013, 2014, 2015 i 2016 |
Pilots |
Sébastien Ogier: 2013, 2014, 2015 i 2016 |
El cotxe va fer el seu debut en la màxima competició mundial el dimecres 16 de gener de 2013, tot coincidint amb l'inici de la temporada al Ral·li Monte-Carlo, on els alemanys hi varen aconseguir el seu primer podi gràcies al segon lloc de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, mentre que la seva primera victòria va haver d'esperar a la ronda següent, el Ral·li de Suècia, honor brindat també per la seva parella de pilots provençals.
Volkswagen va posar a disposició dels seus pilots el Polo R WRC en un total de 52 esdeveniments al llarg de les 4 temporades en les que va estar en actiu, retornant aquests un total de 43 victòries (31 Sébastien Ogier, 9 Jari-Matti Latvala, 3 Andreas Mikkelsen) i 87 podis, el que dona un ratio de victòries per al cotxe alemany del 82,7 %.
Sébastien Ogier:
Suècia 2013, Mèxic 2013, Portugal 2013, Sardenya 2013, 1000 Llacs 2013, Austràlia 2013, Alsàcia 2013, Catalunya-Costa Daurada 2013, Gales 2013, Monte-Carlo 2014, Mèxic 2014, Portugal 2014, Sardenya 2014, Polònia 2014, Austràlia 2014, Catalunya-Costa Daurada 2014, Gales 2014, Monte-Carlo 2015, Suècia 2015, Mèxic 2015, Sardenya 2015, Polònia 2015, Alemanya 2015, Austràlia 2015, Gales 2015, Monte-Carlo 2016, Suècia 2016, Alemanya 2016, Còrsega 2016, Catalunya-Costa Daurada 2016 i Gales 2016.
Jari-Matti Latvala:
Acròpolis 2013, Suècia 2014, Argentina 2014, 1000 Llacs 2014, Alsàcia 2014, Portugal 2015, 1000 Llacs 2015, Còrsega 2015 i Mèxic 2016
Andreas Mikkelsen:
Catalunya-Costa Daurada 2015, Polònia 2016 i Austràlia 2016.