Especificacions tècniques
Motor 4 cilindres en línia de 1600 centímetres cúbics (83,00 mm diàmetre – 73,80 mm carrera), amb turbo i brida de 33 mm.
Potència 315 CV a 6200 rpm
Canvi Seqüencial manual de 6 velocitats
Transmissió A les 4 rodes amb diferencials mecànics al davant i al darrera
Longitud 3976 mm
Amplada 1820 mm
Alçada 1356 mm
Distància entre eixos 2480 mm
Pes mínim 1200 kg

 

Títols
Constructors 2013, 2014, 2015 i 2016
Pilots Sébastien Ogier: 2013, 2014, 2015 i 2016

El cotxe va fer el seu debut en la màxima competició mundial el dimecres 16 de gener de 2013, tot coincidint amb l'inici de la temporada al Ral·li Monte-Carlo, on els alemanys hi varen aconseguir el seu primer podi gràcies al segon lloc de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, mentre que la seva primera victòria va haver d'esperar a la ronda següent, el Ral·li de Suècia, honor brindat també per la seva parella de pilots provençals.

Volkswagen va posar a disposició dels seus pilots el Polo R WRC en un total de 52 esdeveniments al llarg de les 4 temporades en les que va estar en actiu, retornant aquests un total de 43 victòries (31 Sébastien Ogier, 9 Jari-Matti Latvala, 3 Andreas Mikkelsen) i 87 podis, el que dona un ratio de victòries per al cotxe alemany del 82,7 %.

Sébastien Ogier:

Suècia 2013, Mèxic 2013, Portugal 2013, Sardenya 2013, 1000 Llacs 2013, Austràlia 2013, Alsàcia 2013, Catalunya-Costa Daurada 2013, Gales 2013, Monte-Carlo 2014, Mèxic 2014, Portugal 2014, Sardenya 2014, Polònia 2014, Austràlia 2014, Catalunya-Costa Daurada 2014, Gales 2014, Monte-Carlo 2015, Suècia 2015, Mèxic 2015, Sardenya 2015, Polònia 2015, Alemanya 2015, Austràlia 2015, Gales 2015, Monte-Carlo 2016, Suècia 2016, Alemanya 2016, Còrsega 2016, Catalunya-Costa Daurada 2016 i Gales 2016.

Jari-Matti Latvala:

Acròpolis 2013, Suècia 2014, Argentina 2014, 1000 Llacs 2014, Alsàcia 2014, Portugal 2015, 1000 Llacs 2015, Còrsega 2015 i Mèxic 2016

Andreas Mikkelsen:

Catalunya-Costa Daurada 2015, Polònia 2016 i Austràlia 2016.

Especificacions tècniques
Motor 4 cilindres en línia de 1597 centímetres cúbics (84,00 mm de diàmetre - 72,00 mm de carrera) amb turbo i brida de 33 mm.
Potència 300 CV a 6000 rpm
Canvi Seqüencial manual de 6 velocitats
Transmissió A les 4 rodes amb diferencials mecànics al davant i al darrera
Longitud 4030 mm
Amplada 1820 mm
Alçada 1420 mm
Distància entre eixos 2525 mm
Pes mínim 1200 kg

 

Quan mancaven dos minuts per a dos quarts de vuit del matí del dijous 16 de gener de 2014, s’iniciava el 82è Ral·li Monte-Carlo i amb ell el Hyundai i20 WRC feia el seu debut oficial a la màxima competició mundial. El debut tenia a més a més una segona connotació, i era la del retorn a la marca coreana al campionat després d’onze anys d’absència, fent-ho a més a més amb un equip integrament de marca i en el que s’hi invertien molts euros.

El debut però no era ni de bon tros el desitjat pels màxims responsables esportius, Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, els caps de files de l’equip, accidentaven el seu cotxe en la primera especial cronometrada del programa, i Dani Sordo i Marc Martí no podien completar la primera etapa per una averia de l’alternador.

Suècia tampoc va ser gaire millor en quan a resultats, mentre que al Ral·li de Mèxic arribaria el primer podi del cotxe i de la marca, amb folklore inclòs, doncs Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul havien de re-omplir el circuit refrigerant del seu cotxe amb cervesa “Coronita” per tal d’arribar al parc tancat i segellar així aquest resultat. Un altre podi a Polònia i finalment el sonat doblet d’Alemanya per completar a l'engròs el palmarès del seu primer any de competició.

Si bé en principi el i20 WRC havia de ser un cotxe de presa de contacte de la marca al certamen i ser substituït pel NG i20 WRC a principis de la temporada de 2015, finalment el cotxe va estar competint al llarg de tot un segon any i com a cotxe de del segon equip de la marca en comptats esdeveniments de 2016, pel que el i20 WRC va competir oficialment al llarg de 26 cites del campionat, al llarg de les quals els seus pilots hi aconseguiren una única victòria i 8 places de podi, obtenint així un rendiment del 3,85 %.

Thierry Neuville:

Alemanya 2014.