Especificacions tècniques |
Motor |
4 cilindres en línia de 1998 centímetres cúbics (84,80 mm diàmetre – 88,00 mm carrera), amb turbo i brida de 34 mm |
Potència |
300 CV a 6500 rpm |
Canvi |
Seqüencial manual de 6 velocitats |
Transmissió |
A les 4 rodes amb tots els diferencials hidro-electrònics |
Longitud |
4152 mm |
Amplada |
1770 mm |
Alçada |
1420 mm |
Distància entre eixos |
2615 mm |
Pes mínim |
1230 kg |
De la mà de M-Sport, estructura que gestionava l'equip de ral·lis dels de l'oval, el diumenge 17 de gener de 1999 Ford posava en mans de Colin McRae i Nicky Grist, pilot pel qual la marca feia un important dispendi econòmic, i de Simon Jean-Joseph i Fred Gallagher, per primera vegada i en competició mundial el nou Focus RS WRC.
El cotxe, que debutava al Ral·li Monte-Carlo, hi aconseguia el seu primer podi de la història en quan la parella britànica completava el recorregut de la cita alpina en la tercera posició final, però unes irregularitats trobades en la seva bomba d'aigua en l'escrutini final, suposava l'exclusió dels dos equips i per tant aquest primer podi hauria d'esperar fins al Ral·li de Suècia gràcies al tercer lloc del suec Thomas Rådström i el britànic Fred Gallagher. Al Safari Rally, tercera ronda del calendari de la temporada, l'escocès Colin McRae i el gal·lès Nicky Grist donaven al model la seva primera victòria mundial.
Ford va fer córrer el Focus RS WRC oficialment en els 14 esdeveniments de la temporada 1999, única campanya en la que aquesta versió va estar activa, aconseguint un total de 3 podis i 2 victòries, el que suposa un ratio del 14,3%.
Colin McRae:
Safari Rally 1999, Portugal 1999.