Especificacions tècniques
Motor

4 cilindres en línia de 1998 centímetres cúbics (84,80 mm diàmetre – 88,00 mm carrera), amb turbo i brida de 34 mm

Potència

300 CV a 6500 rpm

Canvi Seqüencial manual de 6 velocitats
Transmissió

A les 4 rodes amb tots els diferencials hidro-electrònics

Longitud

4152 mm

Amplada 1770 mm
Alçada 1420 mm
Distància entre eixos 2615 mm
Pes mínim 1230 kg

 

De la mà de M-Sport, estructura que gestionava l'equip de ral·lis dels de l'oval, el diumenge 17 de gener de 1999 Ford posava en mans de Colin McRae i Nicky Grist, pilot pel qual la marca feia un important dispendi econòmic, i de Simon Jean-Joseph i Fred Gallagher, per primera vegada i en competició mundial el nou Focus RS WRC.

El cotxe, que debutava al Ral·li Monte-Carlo, hi aconseguia el seu primer podi de la història en quan la parella britànica completava el recorregut de la cita alpina en la tercera posició final, però unes irregularitats trobades en la seva bomba d'aigua en l'escrutini final, suposava l'exclusió dels dos equips i per tant aquest primer podi hauria d'esperar fins al Ral·li de Suècia gràcies al tercer lloc del suec Thomas Rådström i el britànic Fred Gallagher. Al Safari Rally, tercera ronda del calendari de la temporada, l'escocès Colin McRae i el gal·lès Nicky Grist donaven al model la seva primera victòria mundial.

Ford va fer córrer el Focus RS WRC oficialment en els 14 esdeveniments de la temporada 1999, única campanya en la que aquesta versió va estar activa, aconseguint un total de 3 podis i 2 victòries, el que suposa un ratio del 14,3%.

Colin McRae:

Safari Rally 1999, Portugal 1999.

Especificacions tècniques
Motor

4 cilindres oposats de 1994 centímetres cúbics (92,00 mm diàmetre – 75,00 mm carrera), amb turbo i brida de 34 mm

Potència

300 CV a 5500 rpm

Canvi Seqüencial manual de 6 velocitats
Transmissió

A les 4 rodes amb tots els diferencials hidro-electrònics

Longitud

4340 mm

Amplada 1770 mm
Alçada 1405 mm
Distància entre eixos 2520 mm
Pes mínim 1230 kg

 

El diumenge 17 de gener de 1999 l'aliança formada entre Prodrive i Subaru posava sobre els trams del mundial de ral·lis per primera vegada el nou Impreza S5 WRC, un model que no era més que una evolució de l'anterior en afegir un canvi seqüencial. El cotxe debutava de la mà de Richard Burns i Robert Reid, de Juha Kankkunen i Juha Repo, pilots que ja a la ronda inaugural del calendari ja brindaven el primer podi a l'evolució del cotxe nipó, i de Bruno Thiry i Stéphane Prévot. La primera victòria hauria d'esperar fins a la setena prova del campionat, el Ral·li d'Argentina, sent també la parella finlandesa els qui donaven aquesta alegria.

L'evolució S5 del Subaru Impreza WRC va disputar de manera oficial un total de 17 cites al mundial, 14 d'elles corresponents a tota la temporada de 1999 més les tres primeres de l'any següent, 2000, moment en que l'evolució S6 s'obria pas i reemplaçava al model. Els pilots retornaven la confiança que els hi dipositava la marca amb un total de 14 podis i 6 victòries, pel que el ratio de victòries per participacions es quedava en un 35,3 %.

Richard Burns:

Acropolis 1999, Nova Zelanda 1999, RAC 1999, Safari Rally 2000.

Juha Kankkunen:

Argentina 1999, 1000 Llacs 1999.