Un cop Loeb-Elena van ser fora de concurs, el ral·li va ser bufar i fer ampolles per a Ogier-Ingrassia.
Amb 78 equips presents a la cerimònia de clausura celebrada al port de Monte-Carlo, el diumenge 25 de gener de 2015 finalitzava la ronda inaugural del campionat del món de ral·lis, el 83è Ral·li de Monte-Carlo. La cita alpina, que era puntuable pels certàmens reservats a pilots, constructors, així com els mundials WRC-2, WRC-3 i júnior, tenia en el seu programa 15 proves especials cronometrades que suposaven 335,55 km de lluita contra el cronòmetre, les quals eren iniciades el dijous 22 de gener per 94 dels 96 equips que oficialment s'hi havia inscrit.
Latvala-Anttila van prendre moltes precaucions en les primeres especials.
La prova arrencava amb l'al·licient del retorn dels nou vegades campions mundials Sébastien Loeb i Daniel Elena a la competició i de la mà de Citroën, marca que els hi havia donat totes les seves corones mundials. La mítica parella franco-monegasca no defraudava les expectatives dipositades en ells i marcaven ja el millor temps en el tram de proves.
La competició pròpiament dita arrancava el dijous al vespre amb dues cronometrades nocturnes de 40,99 km de distància. Sébastien Loeb i Daniel Elena aprofitaven trobar-se la primera de les especials programades més neta de neu en sortir en posicions endarrerides, el que els permetia marcar el millor registre i endossar un correctiu de prop de mig minut als seus rivals més directes. En la següent i última prova d'aquesta breu primera etapa, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia tornaven el cop rebut en l'especial anterior marcant el registre més baix, escurçant així a gairebé la meitat el temps cedit en la prova inaugural i fer entrada al parc tancat de Gap a 13,3 segons dels líders provisionals.
Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, aturaven el cronòmetre just per darrera dels seus companys d'equip en la segona cronometrada i guanyaven cinc posicions per enfilar-se fins la tercera posició provisional a 36,1 segons de Sébastien Loeb i Daniel Elena i amb un marge de 2,5 segons vers el Ford Fiesta RS WRC dels estonis Ott Tänak i Raigo Mõlder.
La segona jornada del ral·li, formada per un bucle de 3 trams que es celebraven en dues ocasions, i que per tant generaven 6 proves especials, suposava 134,10 km cronometrats, esdevenint així en la més llarga de tot el programa. Sébastien Loeb i Daniel Elena tornaven agafar adormits als seus rivals, i en la primera especial del matí, els de Citroën guanyaven el tram per afegir 15 segons al sarró, mentre que Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila prenien excessives precaucions i perdien dues places per situar-se darrera dels dos Ford Fiesta RS WRC d'Ott Tänak i Raigo Mõlder i d'Elfyn Evans i Daniel Barritt.
En les dues proves especials restants del bucle, els polonesos Robert Kubica i Maciej Szczepaniak, que competien re-enganxats després de patir un problema d'alternador en la darrera especial del dijous, marcaven el millor temps, si bé aquests encara distaven molt de les posicions de privilegi, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, amb dos segons millors temps consecutius, eixugaven tota la diferència que els separava dels líders per deixar-la en 3 segons a l'entrada al re-agrupament de mitja jornada.
D'altra banda, ja en la segona prova especial del divendres, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila superaven als dos Ford Fiesta RS WRC de M-Sport per retornar a les posicions de podi i aconseguir un cert coixí de segons vers aquests amb la celebració de la tercera.
Amb les quatre rodes noves, Sébastien Loeb i Daniel Elena tornaven a marcar el millor temps en la primera especial del bucle, ara quarta en el programa de la jornada, si bé el rendiment que els de Citroën obtenien vers els seus rivals més directes era curt. En una altra lluita, els seus companys d'equip, Kris Meeke i Paul Nagle, aprofitaven una virolla d'Elfyn Evans i Daniel Barritt, així com una prudència excessiva d'Ott Tänak i Raigo Mõlder davant la presència de més neu de la prevista, per superar als dos Fiesta RS WRC d'una tacada i grimpar fins la quata plaça, això si a força distància ja de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila.
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak sumaven el seu tercer escratx en la cinquena prova especial de la jornada, mentre que Sébastien Loeb i Daniel Elena perdien prop de 15 segons en patir una virolla i amb ells el liderat de la prova que recalava en mans de Sébasien Ogier i Julien Ingrassia per 8 segons. El marge era petit, i just s'arribava a l'equador del ral·li, però en la darrera prova cronometrada de la jornada la neu hi estava en major quantitat, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia l'afrontaven amb rodes de claus, mentre que Sébastien Loeb i Daniel Elena no. Els de Citroën perdien el control del seu DS3 WRC en un revolt de dretes, i en impactar lateralment per la banda esquerra, la roda posterior es trencava els nou vegades campions mundials es veien forçats a abandonar.
No era l'únic revés que rebia l'equip Citroën en aquesta especial, doncs Kris Meeke i Paul Nagle trencaven les suspensions i es veien forçats a abandonar el ral·li també, mentre que un signe totalment oposat es el que tenien Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els quals a partir de llavors tenien la victòria a tocar de no passar cap desgràcia, doncs el seu marge a l'entrada del parc tancat de la seva població natal, Gap, era d'1 minut i 45,4 segons vers els seus companys d'equip Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, mentre que els seus altres companys d'equip, els noruecs Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, damunt la darrera especial innivada s'agradaven i guanyaven tres posicions gràcies als incidents dels Citroën i a superar Ott Tänak i Raigo Mõlder, que en la situació delicada de l'especial no volien assumir riscs; amb el que la marca de Wolfsburg aconseguia de manera provisional un fantàstic triplet per 9,6 segons de marge vers els homes de M-Sport.
La primera prova especial sabatina, de les quatre programades amb una corda competitiva de 128,41 km, era cancel·lada per excés de públic en la seva part final, amb el que els participants encetaven l'activitat amb el tram més llarg de tot el programa, Lardier et Valenca de 51,70 km cronometrats. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak aprofitaven la major duresa de les seves Pirelli per anotar-s'hi el millor temps per davant dels dos Citroën DS3 WRC de Kris Meeke i Paul Nagle i Sébastien Loeb i Daniel Elena, mentre que el millor entre els no re-enganxats eren Andreas Mikkelsen i Ola Fløene que completaven l'especial a 1 minut dels polonesos.
Ott Tänak i Raigo Mõlder se n'anaven fora de la pista just després d'un canvi de rasant en el que hi havia una mica de grava, caient en un voral del que només hi podien sortir gràcies a l'ajuda del públic, Malgrat tot els estonians s'hi deixaven 18 minuts i amb ells tota opció de pujar al podi. Mentre que per davant, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia corrien calculadora en mà per deixar-se llevar 40 segons per part dels seus companys finlandesos de Volkswagen.
Per la tarda els dos Citroën DS3 WRC de Sébastien Loeb i Daniel Elena i de Kris Meeke i Paul Nagle s'imposaven en les dues proves que restaven a la jornada per tal d'acontentar a la parròquia Citroën, mentre que per part dels líders seguia el degoteig de segons que permetia als tres Volkswagen Polo R WRC presents al podi provisional compactar-se en la general a l'entrada del parc tancat de Mònaco.
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia conservaven la primera posició per 42,8 segons de marge vers Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, mentre que Andreas Mikkelsen i Ola Fløene eren tercers a 1 minut i 49,8 segons dels seus companys francesos. Mads Østberg i Jonas Andersson, dalt de l'únic Citroën DS3 WRC que havia aconseguit completar totes les especials cronometrades celebrades fins llavors, eren quarts a 2 minuts i 42,8 segons dels líders, pel que la lluita per una plaça de podi per part dels escandinaus semblava impossible.
La quarta i última etapa del ral·li tenia en el seu haver 3 proves especials cronometrades de 51,98 km de distància, entre les que hi destacava la segona, el mític Col du Turini. Pels homes de Citroën les seves úniques opcions per obtenir punts passaven per un bon resultat al Power Stage que tancava l'edició de la cita alpina, pel que en la primera especial dominical aquests s'assajaven de cara a la segona passada que més endavant farien marcant escratx i segon millor temps.
Al Turini Sébastien Loeb i Daniel Elena acumulaven el seu cinquè escratx al ral·li, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia s'implicaven una mica més amb el seu pilotatge per tal d'incrementar una mica les distàncies amb els seus companys de formació. D'altra banda Robert Kubica i Maciej Szczepaniak es quedaven sense frens en la baixada del Col du Turini i patien un accident un cop havien creuat la bandera de meta, amb el que ara si els polonesos es veien obligats a abandonar.
En tornar a passar per la primera especial dominical, ara en format de Power Stage, els resultats dels dos equips de Citroën es repetien, amb el que el millor temps passava a ser per a Kris Meeke i Paul Nagle i el segon millor registre de Sébastien Loeb i Daniel Elena. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, amb el tercer millor cronòmetre a 1,9 segons dels pilots de les dues irlandes, s'emportava un punt extra.
Arribats de nou al parc tancat de Mònaco, es donava per finalitzat el 83è Ral·li de Monte-Carlo, el qual es resolia amb un triplet per part de la marca de Wolfsburg. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ocupaven el calaix més alt del podi en completar els 335,55 km disputats en un temps total de 3 hores 36 minuts i 40,2 segons, 58 segons menys que els seus companys d'equip els finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Andreas Mikkelsen i Ola Fløene tancaven les places amb dret a remullada de “champagne” en invertir 2 minuts i 12,3 segons més que els guanyadors.
Mikkelsen-Fløene completaven el fantàstic triplet per a la marca.
Entre els participants del campionat WRC-2, reservat a vehicles de 4 rodes motrius però sense arribar al nivell de preparació d'un World Rally Car, el francès Stéphane Lefebvre i el belga Stéphane Prévot aconseguien el millor temps en la primera prova especial del programa per liderar la classe i mantenir-se en la primera posició al llarg de tota la segona jornada mentre controlaven les envestides de l'eslovac Martin Koci i el txec Lukáš Kostka, els únics que els hi podien llevar la plaça després de diversos problemes de la resta de participants enrolats al certamen i amb els quals van mantenir un estira i arronsa tota l'etapa.
Al llarg del dissabte la parella francòfona va anar obrint forat de mica en mica a mida que avançaven les especials, fins que en la darrera cronometrada de la jornada, un palier trencat en el Ford Fiesta R5 de Martin Koci i Lukáš Kostka arruïnava el bon ral·li d'aquests i deixava la consecució del ral·li per a Stéphane Lefebvre i Stéphane Prévot pràcticament fet, donat el tràmit que suposava la breu jornada dominical.
Finalment Stéphane Lefebvre aconseguia la victòria i per tant una taula provisional òrfena de puntuacions, passava a liderar la provisional amb 25 punts, 7 més que no pas l'irlandès Craig Breen, el qual va tenir un ral·li de menys a més.
Lefebvre-Prévot en van tenir prou amb un escratx per guanyar la ronda alpina.
El campionat WRC-3, reservat a vehicles de dues rodes motrius, era en diverses ocasions un paral·lelisme del JWRC, doncs aquests competien amb un Citroën DS3 R3T. La cita monegasca no era una excepció i aquesta s'iniciava com un duel tancat entre el francès Quentin Gilbert i el belga Renaud Jamoul i els francesos Terry Folb i Franck Le Floch amb cert avantatge pels primers que es mantingueren al capdavant de la classificació des de la segona especial del programa.
El duel finalitzava en la darrera prova especial del divendres, quan la parella francesa arribava a la línia de meta amb la temperatura del motor del seu DS3 R3T pels núvols i deixant-s'hi prop de 2 minuts, poc després, la impossibilitat d'arribar fins al parc tancat de Gap, l'abandonament de Terry Folb i Franck le Floch era un fet consumat, i Quentin Gilbert i Renaud Jamoul podien respirar força més tranquils.
Malgrat tot, els líders encara serien a temps de guanyar dos trams més al llarg del dissabte i aconseguir així diumenge la victòria que habilitava al pilot en la primera posició dels certàmens amb 25 punts, 7 més que l'alemany Christian Riedemann que completava el ral·li a 2 minuts i mig dels locals.
Gilbert-Jamoul guanyaven el ral·li per comandar WRC-3 i JWRC.
Tractant-se de la ronda inaugural del campionat del món, la taula provisional era buida, pel que el podi del certamen reservat a pilots era un viu reflex del podi del Port de Monte-Carlo. Sébastien Ogier encapçalava la general, tal i com havia acabat la temporada anterior, amb 25 punts, 6 més que el seu company d'equip Jari-Matti Latvala. El noruec Andreas Mikkelsen ocupava el tercer lloc a 10 punts del liderat.
Constructor |
Punts |
Sébastien Ogier |
25 |
Jari-Matti Latvala |
19 |
Andreas Mikkelsen |
15 |
En el campionat de constructors, Volkswagen arrancava la temporada amb un doblet, aconseguint així la màxima puntuació possible, 43 punts. Donat que Andreas Mikkelsen i Ola Fløene no bloquejaven punts en el certamen i que Mads Østberg i Jonas Andersson no havien estat designats per Citroën, Hyundai ocupava les dues següents posicions de la classificació, i els coreans sumaven 27 punts. Citroën i M-Sport aconseguien la mateixa puntuació, 12 punts, tancant així les places d'honor.
Constructor |
Punts |
Volkswagen |
43 |
Hyundai |
27 |
Citroën
M-Sport
|
|