Walter Röhrl i Christian Geistdörfer treien profit de la manca de neu.

La temporada del Campionat del Mòn de Ral·lis començava com no podia ser d'altra manera amb el Ral·li Monte-Carlo, cita que en aquesta ocasió celebrava la seva 51ena edició. El ral·li del principat era puntuable per als campionats de pilots i marques, en el que hi participaven un total de 250 equips, dels 263 que prèviament hi havien formulat la seva inscripció, per tal d'afrontar el recorregut programat de 776,80 km dividit en 31 trams cronometrats. El dissabte 29 de gener de 1983, dia en que va acabar el ral·li, 88 equips van ser els que van poder ser a la cerimònia de clausura.

Marrku Alén, sabedor que sobre asfalt sec poc podia fer vers el seu nou company d'equip va acabar segon.

La prova del Principat de Mònaco era un esdeveniment de tradicions fermes, i aquestes marcaven que el ral·li s'iniciava amb un feixuc recorregut de concentració, sent les úniques variables permeses els diferents punts de sortida i el d'arribada. En l'edició corresponent a l'any 1983, el punt de trobada era Grenoble, mentre que les 7 ciutats europees que acollien una cerimònia de sortida eren Barcelona, Paris, Roma, Monte-Carlo, Dover, Lausana i Bad Hombourg.

A l'arribada a Grenoble el diumenge 23 de gener, tothom es sorprenia en veure com els termòmetres marcaven unes temperatures anormalment elevades degudes a la presència d'un fort anti-ciciló a la zona, i que en conseqüència generava que els primers compassos de la 51ena edició del Ral·li Monte-Carlo se celebressin sense neu, sent l'únic perill de la prova les plaques de gel que els "ouvreurs" haurien d'anar descobrint i advertint als seus corresponents pilots.

El primer escull de la ronda alpina, el recorregut de classificació, anomenat així perque només els 200 primers classificats estarien permessos a continuar amb la competició, tenia sis proves especials en el seu programa d'una distància total cronometrada de 166,70 km, i en el que es donava sortida als participants a partir de dos quarts de vuit del vespre per arribar a Monte-Carlo l'endemà dilluns al matí a partir de les 10 del matí.

Jean-Luc Thérier i Michel Vial sorprenien marcant el primer escratx que lògicament els situaven com a primers líders de la prova, i es que els francesos havien estat arrossegant problemes amb la caixa de canvis al llarg de tot el recorregut de concentració i aquesta va haver de ser canviada a Grenoble abans d'empendre la sortida a les primeres cronometrades. D'altra banda els primers incidents ja començaven a fer acte de presència, Hannu Mikkola i Arne Hertz, així com Jean Ragnotti i Jean-Marc Andrié patien una sortida de pista que els feien perdre 2 i 3 minuts respectivament; mentre que Michèle Mouton i Fabrizia Pons veien com el seu debutant Audi Quattro A1 es quedava bloquejat en la segona velocitat i perdien 2 minuts com els seus companys de formació.

Ja en el segon tram es va poder veure per primera vegada un fet insòlit fins al moment en el mundial de ral·lis, canvi de pneumàtics en ple tram, i es que en els primers 4,5 km de l'especial el gel era present, però en els 22 restants el ferm era totalment sec; Lancia, que portava cotxes de propulsió, va optar per sortir amb rodes de claus per després fer un canvi de pneumàtcs enmig del tram, tot i que la operació va sortir bé llevat de que Jean-Claude Andruet i "Biche" van perdre més temps que els seus companys degut a la desconnexió que els va suposar l'aturada, el millor temps va ser per l'Audi de Stig Blomqvist i Björn Cederberg, i amb 40 segons de marge per davant de l'Opel Ascona 400 de Guy Fréquelin i Jean-François Fauchille, segons classificats a final de tram, amb el que els suecs passaven a situar-se com a líders del ral·li, acte seguit, un segon escratx consecutiu dels pilots els confirmava en la plaça, si bé en aquesta ocasió el coixí de segons obtingut va ser molt més discret.

A partir de llavors, el ferm totalment sec donava opcions als pilots amb cotxes de propulsió com eren els Opel Ascona 400 o els Lancia 037, i per tant aquests intentaven donar caça a la parella líder. Els Lancia, força més lleugers que els cotxes alemanys, marcaven un ritme més elevat, i si primer feien l'escratx els finlandesos Markku Alén i Ilkka Kivimäki, després arribaria l'hora dels guanyadors de la darrera edició de la cita, els alemanys Walter Röhrl i Christian Geistdörfer.

La cancel·lació de la sisena prova especial cronometrada per excés de públic, suposava una finalització de la caça al liderat, amb el que l'entrada a Monte-Carlo el dilluns al matí, es feia amb Stig Blomqvist i Björn Cedeberg al capdavant de la taula provisional per 10 segons de marge vers l'Ascona 400 de Guy Fréquelin i Jean-François Fauchille. Walter Röhrl i Christian Geistdörfer eren tercers classificats a 16 segons de la parella sueca d'Audi, mentre que els dos altres Lancia 037 oficials, el de Markku Alén i Ilkka Kivimäki i el de Jean-Claude Andruet i Michèle Petit "Biche", eren quart i cinquè classificats a 59 segons i 1 minut i 16 segons respectivament. En sisena plaça s'hi trobava Hannu Mikkola i Arne Hertz a 2 minuts i 23 segons dels seus companys, i Michèle Mouton i Fabrizia Pons eren setenes a 3 minuts i 3 segons. Sobtada era l'absència d'un Renault 5 Turbo en les primeres posicions, doncs els seus pilots a part d'afrontar el ral·li amb unes suspensions frontals noves que pràcticament no havien pogut assajar, les seves respectives unitats patien constants problemes amb la caixa de canvis.

La segona etapa del ral·li, coneguda amb el nom de recorregut comú, s'iniciava quan passaven poc més de 15 minuts de la mitjanit del dimarts, amb un total de 15 proves especials programades de 361 km cronometrats, i en la que només s'hi autoritzava a prendre la sortida als 200 primers classificats de l'etapa anterior.

El clima anti-ciclònic seguia dominant la zona, arribant-se a registrar temperatures de 15 ºC al migdia, i per tant les condicions se seguien mantenint de ral·li pràcticament sec, les ideals per als Lancia 037. Jean-Claude Andruet i Michèle Petit "Biche" marcaven el primer escratx de l'etapa, mentre que els seus companys, Walter Röhrl i Christian Geistdörfer, assolien finalment el comandament de la classificació provisional, gràcies també a que Guy Fréquelin i Jean-François Fauchille assumien massa riscs en aquesta primera especial, setena en el comput global del ral·li, i els francesos després d'un canvi de rasant patien una sortida de pista que els suposava perdre 55 segons.

Walter Röhrl i Christian Geistdörfer es comfirmaven en la seva nova posició amb 4 millors registres consecutius, un d'ells ex-aequo amb els seus companys de formació Jean-Claude Andruet i Michèle Petit, mentre que l'única baixa de renom era la de l'Audi Quattro A1 de Michèle Mouton i Fabrizia Pons, les pilots patien una sortida de pista quan havien recorregut 7 quilòmetres de la cinquena especial cronometrada de l'etapa, onzena en el comput global del ral·li, i les pilots es veien obligades un any més a abandonar la cita dels Alps Marítims francesos en deixar la direcció del seu cotxe A1 inoperativa.

Després d'un merescut descans de prop de 4 hores a Val les Bains per recuperar forces, els pilots reemprenien la competició i Markku Alén i Ilkka Kivimäki amb dos escratxs i un segon millor temps escratx per darrera de Walter Röhrl i Christian Geistdörfer, presentaven les seves credencials. Però no tot anava rodó entre els Lancia, doncs al Burzet Jean-Claude Andruet i Michèle Petit patien un problema amb el compressor del seu cotxe, veient-se força endarrerits per aquest contra-temps, que allunyava les opcions de marcar un triplet, alhora que posava la por al cos a la resta d'integrants de l'equip italià.

Guy Fréquelin i Jean-François Fauchille, tercers classificats per llavors amb gairebé 50 segons de marge vers Stig Blomqvist i Björn Cederberg, decidien arriscar en muntar pneumàtics de sec a Saint Bonnet le Froid, vuitena cronometrada de l'etapa, una decisió que se'ls va girar en contra en quan els francesos d'Opel patien una sortida de pista en la primera corva d'esquerres del recorregut, i malgrat que aconseguien retornar a la carretera gràcies a l'ajuda del públic, aquests veien com el seu marge vers la parella sueca d'Audi es reduia a tan sols 3 segons. D'altra banda, i just després d'aquesta especial, Jean-Claude Andruet i Michèle Petit es veurien en la necessitat de penalitzar 12 minuts en haver de canviar imperiosament el seu compresor.

L'especial de Saint Jean en Royans es veuria anulada quan Walter Röhrl i Christian Geistdörfer acumulaven un altre millor temps per davant dels seus companys Markku Alén i Ilkka Kivimäki, a causa de l'accident d'un participant que s'emportaria per endavant diversos espectadors, causant-li a un d'ells una fractura a la cama i precisant dels serveis mèdics. Una especial més tard, la segona passada pel tram de Saint Barthelemy, la sort de Guy Fréquelin i Jean-François Fauchille arribaria al seu punt final, doncs la tercera sortida de pista que patien els pilots francesos d'Opel, es produia en un indret on no hi havia cap espectador que els pogués ajudar retornar a carretera, amb el que el seu abandonament era obligat, si per bé el seu Ascona 400 estava en perfectes condicions.

Stig Blomqvist i Björn Cederberg entraven així en posicions de podi quan restaven 5 proves cronometrades per finalitzar l'etapa, si bé aquests havien de controlar l'Opel Ascona 400 d'Henri Toivonen i Fred Gallagher, els quals començaven a escurçar distàncies amb els d'Audi per tal de fer-se un lloc en les places d'honor. El perill va començar a ser palpable en quan el finlandès i el britànic s'imposaven en la divuitena i dinovena especial cronometrada del ral·li, dotzena i tretzena de l'etapa, però per sort d'uns o infortuni dels altres, Henri Toivonen i Fred Gallagher punxaven en la penúltima especial cronometrada de l'etapa, la catorzena, i s'hi deixaven un total de 8 minuts vers els homes més ràpids a l'especial, caient fins la setena plaça provisional a 17 minuts de les primeres posicions.

Walter Röhrl i Christian Geistdörfer tancaven l'etapa amb dos millors registres més, amb el que els alemanys feien entrada dimecres al migdia a Monte-Carlo amb 3 minuts i 25 segons de marge vers els seus companys Markku Alén i Ilkka Kivimäki. Stig Blomqvist i Björn Cederberg, que competien per primera vegada a la ronda monegasca, eren tercers a 8 minuts i 22 segons dels líders, gaudint tanmateix d'un marge de 2 minuts i 40 segons vers els seus companys de formació Hannu Mikkola i Arne Hertz. Ari Vatanen i Terry Harryman eren els primers pilots d'Opel trobant-se classificats en la cinquena posició i a 13 minuts i 17 segons de la parella de Lancia. Jean Ragnotti i Jean-Marc Andrié eren sisens a una mica més de mig minut dels seus predecessors més immediats, i es que a part dels problemes tinguts amb la caixa de canvis i el cert desconeixement del comportament de les suspensions frontals noves, a més a més els de Renault havien de batallar amb uns pneumàtics que no acabaven d'agafar la temperatura bona de treball.

Superat aquest segon escull als participants ja només els hi quedava per superar el recorregut final, una etapa reservada per als 100 primers classificats del recorregut comú i la qual estava formada per 10 proves especials de 213 km cronometrats, una etapa que tanmateix es coneixia popularment com la nit dels colls. La sortida de Monte-Carlo tenia lloc dijous a les 5 de la tarda, mentre que als primers participants se'ls esperava al principat de Mònaco a partir de quarts de 9 del matí de l'endemà divendres.

La neu seguia sense fer acte de presència al ral·li, només en alguns quilòmetres de la primera especial cronometrada, on malgrat tot Walter Röhrl i Christian Geistdörfer tornarien a ser els homes més ràpids al tram. A partir de llavors, Jean-Claude Andruet i Michèle Petit "Biche" es desbocaven i donaven un recital de pilotatge, els francesos guanyaven 6 especials cronometrades, 4 d'elles de forma consecutiva doncs Henri Toivonen i Fred Gallagher trencaven la ratxa dels de Lancia en la sisena prova especial de l'etapa, mentre que Markku Alén i Ilkka Kivimäki havien de lluitar vers una fuita d'oli en el seu 037.

Ari Vatanen i Terry Harryman i Hannu Mikkola i Arne Hertz, qui marcaven el millor temps juntament amb Jean Ragnotti i Jean-Marc Andrié en la darrera especial cronometrada del programa, tancaven una etapa sense massa història i en la que l'únic incident rellevant era l'enèssim problema amb la caixa de canvis en el Renault 5 Turbo de Bruno Saby i Françoise Sappey, els quals es veien obligats a penalitzar durament en benefici dels catalans Salvador Servià i Jordi Sabater que s'inmiscien així entre els 10 primers classificats alhora que esdevenien guanyadors en l'antiga classe de Grup 4.

Arribats a Monte-Carlo divendres al matí, els participants gaudien d'una jornada de descans per tal de celebrar ja l'endemà dissabte la cerimònia del podi, en la que Walter Röhrl i Christian Geistdörfer ocuparien el calaix més alt amb un total d'onze escraxs i un temps total de 7 hores 58 minuts i 57 segons per cobrir els 716,80 km que finalment s'acabaven cronometrant, 6 minuts i 52 segons per darrere d'ells s'hi trobaven classificats els seus companys d'equip, els finlandesos Markku Alén i Ilkka Kilvimäki, mentre que els suecs d'Audi Stig Blomqvist i Björn Cederberg tancaven el podi a 11 minuts i 18 segons del temps dels alemanys.

Audi no va poder treure a lluir la seva tracció integral sobre l'asfalt sec perdent ben d'hora tota opció de victòria.

L'entrada de la normativa que regia als vehicles Grup B en el mundial de ral·lis a la temporada 1983, venia acompanyada també d'una altra classe coneguda com a Grup A, reservada per a turimes enlloc dels prototips de la categoria reina. El clima sec que imperava als Alps Maritims francesos van ser clau per a que els francesos Yves Loubet i René Alemany poguessin exprèmer al màxim la potència del seu Alfa Romeo GTV6 i guanyessin la categoria per 5 minuts i 12 segons de marge vers l'Opel Kadett GT/E dels seus compatriotes François Rosseau i Robert Wrege.

Loubet-Alemany treien suc de la major potència del seu Alfa Romeo GTV6.

Tractant-se de la prova inaugural del calendari mundial, com no podia ser d'altra manera, la calissificació del ral·li es reflexava en la taula provisional del mundial, pel que Walter Röhrl començava la temporada com havia acabat l'anterior, comandant la general amb els seus primers 20 punts. Per darrere d'ell s'hi trobava el seu company d'equip Markku Alén i un dels seus màxims rivals, el suec Stig Blomqvist.

Pilot
Punts
Walter Röhrl
20
Markku Alén
15
Stig Blomqvist
12

Donat que només es retenia el millor resultat d'una marca, Lancia tot i el doblet, només sumava els 18 punts de la victòria, pero impedia sumar més punts a Audi, alhora que aquests, gràcies al 4t lloc de Mikkola, impedien sumar més punts als membres d'Opel, els quals tancaven el podi provisional amb 10 punts aconseguits gràcies al 5è lloc d'Ari Vatanen i Terry Harryman.

Constructor
Punts
Lancia
18
Audi
14

Opel

10

Confiats de si mateixos, Auriol-Occelli van donar el cop de gràcia en la darrera nit.

El dimecres 29 de gener de 1992 finalitzava a Mònaco el 60è Ral·li Monte-Carlo, primera cita en el calendari del campionat del món de ral·lis, que tal i com marcava la farragosa tradició s'iniciava des de diverses ciutats europees, entre elles Barcelona, el dijous 23 de gener. La llista d'inscrits s'elevava fins a 151 equips, dels que 141 realment començarien a afrontar les 26 especials programades amb un recorregut total de 628,29 km cronometrats dels que 76 aconseguirien completar-lo. El ral·li era puntuable per als campionats de pilots, constructors i producció.

Sainz-Moya poc més van poder fer que assegurar un segon lloc.

Abans de començar a celebrar-se els primers trams cronometrats el dissabte 25 de gener, aribaven ja les primeres sancions, quan els finlandesos de Martini-Racing, equip que prenia el relleu de Lancia sota la tutela de Jolly Club, Juha Kankkunen i Juha Piironen, s'endarrerien 1 minut acumulat i rebien una penalització de 30 segons.

Dissabte doncs començaven a disputar-se les primeres especials cronometrades, sis en total d'uns 140 km de distància i que en conjunt formaven l'anomenat recorregut de classificació. Dos dies abans de la celebració del ral·li va caure una intensa nevada en la regió, si bé la calor i el sol que havia imperat en la jornada anterior, havia desfet bona part de la mateixa, quedant només restes de neu i glaç en les zones més baixes de les valls i en les zones on pràcticament no hi tocava el sol, donant una diversitat àmplia al tram. Tot plegat feia que l'elecció de pneumàtics fos un autèntic mal de cap i on els errors es succeïen fàcilment.

El Col de Turini donava el tret de sortida a la prova, on els pilots de Toyota Armin Schwarz i Arne Hertz eren els homes més ràpids alçant-se com els primers líders del ral·li, mentre que els seus companys d'equip, els espanyols Carlos Sainz i Luis Moya, tenien problemes de tracció i cedien 18 segons, si bé en la segona especial de la jornada intentaven posar remei marcant el millor temps juntament amb Didier Auriol i Bernard Occelli.

Els sancionats Juha Kankkunen i Juha Piironen marcaven el millor temps en la tercera cronometrada on ja es va començar a definir un primer grup que podria aspirar a lluitar per la victòria de la prova tot i trobar-nos en els compassos inicials de la prova en el que hi figuraven 2 Lancia Delta HF Integrale, els pilotats per Didier Auriol i Bernard Occelli i Juha Kankkunen i Juha Piironen, 2 Toyota Celica Turbo 4WD en mans d'Armin Schwarz i Arne Hertz i Carlos Sainz i Luis Moya i el Ford Sierra Cosworth 4x4 dels francesos François Delecour i Daniel Grataloup, els quals a base d'assumir riscs estaven en el grup capdavanter.

El premi als riscs arribaria al Col de Perty, on François Delecour i Daniel Grataloup aconseguien el seu primer escratx, mentre que una errada en la munta de pneumàtics endarreria a Carlos Sainz i Luis Moya. Pitjor anaven les coses per als flamants fitxatges de Toyota, els finlandesos Markku Alén i Ilkka Kivimäki, els quals patien una sortida en l'especial i havien d'abandonar com també ho van haver de fer Kenneth Eriksson i Staffan Parmander pel mateix motiu.

Ja en la sisena i última especial cronometrada de la primera jornada, qui erraven la munta de pneumàtics eren Armin Schwarz i Arne Hertz els quals cedien el liderat als francesos de Lancia Didier Auriol i Bernard Occelli, que entraven a la neutralització de la jornada de classificació amb 17 segons d'avantatge vers els seus compatriotes François Delecour i Daniel Garataloup i 37 segons vers els seus companys Juha Kankkunen i Juha Piironen.

La segona jornada arrancava amb el temible Burzet, on tan Carlos Sainz i Luis Moya com Armin Schwarz i Arne Hertz perdien tots els claus de les seves Pirelli en la fracció seca del tram, resultant menys eficaços els seus pneumàtics en arribar en les fraccions amb neu o gel del tram amb el que els pilots de Toyota cedien de l'ordre de mig minut amb els líders. A Saint Bonnet le Froid, següent especial en celebrar-se, qui erraven la munta de pneumàtics eren els francesos François Delecour i Daniel Grataloup i Didier Auriol i Bernard Occelli amb el que la classificació tornava a estrenye's tret del cas d'Armin Schwarz i Arne Hertz, els quals patien una sortida de carretera i malmetien la seva suspensió deixant-se 2 minuts en l'especial.

A partir de llavors la parella alemanyo-sueca de Toyota va atacar per tal d'intentar recuperar el temps perdut, el que els portaria a marcar els tres últims escratxs de la jornada mentre que en la penúltima especial del dia François Delecour i Daniel Grataloup es quedaven sense turbo, que es trencava, i cedien 3 minuts. Sisteron tancava la primera jornada de l'etapa comú, on els qui patiren problemes de pneumàtics foren els membres de Martini-Racing, els quals en una porció de port d'1,2 km veien com els seus cotxes no traccionaven cedint de l'ordre de 2 minuts, a més a més, Didier Auriol i Bernard Occelli castigaven el seu embragatge. Els Toyota també tenien problemes de tracció en ascendir, peró el seu equip es va encarregar de pagar a uns espectadors per tal d'empenyer immediatament els seus cotxes, si bé també van empenyer els Lancia per tal de fer neta la carretera d'entrebancs, la operació no es va fer amb tanta celeritat, el que va permetre a Carlos Sainz i Luis Moya passar a liderar la prova en la neutralització amb 49 segons vers Didier Auriol i Bernard Occelli i 1 minut i 16 segons en relació Juha Kankkunen i Juha Piironen. Armin Schwarz i Arne Hertz restaven a només 17 segons de la parella finlandesa de Martini-Racing gràcies a l'esforç fet en les últimes especials.

No es va haver d'esperar massa per veure la reacció de Didier Auriol i Bernard Occelli, i els pilots duien el Lancia Delta HF Integrale com un avió, adjudicant-se quatre de les sis especials cronometrades del dilluns. Si bé en les altres dues especials cronometrades els homes més ràpids eren Carlos Sainz i Luis Moya, els espanyols de Toyota amb prou feines aconseguien distanciar-se 3 segons dels francesos en aquestes dues especials, pel que en el comput global de l'etapa els segons classificats escurçaven 46 segons amb els primers, restant a l'espera de la nit del Turini precisament a només 3 segons de diferencia, els que aconseguien en els seus escratxs.

Bona part de la feina que feien Didier Auriol i Bernard Occelli s'aconseguia en les dues últimes especials cronometrades on els francesos retallaven 34 segons als líders, 22 segons en la penúltima especial i 12 segons al Col de Saint Roch on Toyota coneixia l'abandonament d'Armin Schwarz i Arne Hertz després que els seus pilots colisionessin contra un mur de roca. L'accident deixava en una posició cómode a Juha Kankkunen i Juha Piironen, que veien com no haurien de patir massa per tal de conservar la seva tercera posició aliens ja a la lluita que estaven brindant els dos primers classificats per la victòria.

Dijous al capvespre arrancava la última i decisiva etapa amb una segona passada pel Col du Turini, on Carlos Sainz i Luis Moya aconseguien marcar el millor registre i incrementar en un pírric segon la distància que els separava dels seus màxims rivals per la victòria Didier Auriol i Bernard Occelli. Ja en la segona especial cronometrada, els de Lancia superaven en 9 segons als de Toyota, recuperaven la primera posició i a partir de llavors començaven a distanciar-se, recordant l'edició de 1990. Uns problemes de frens en la tercera cronometrada i possiblement la resignació dels de Toyota en la quarta, permetien que es tanqués el primer bucle de la jornada amb 34 segons de diferencia favorables als francesos.

La tercera passada pel Col du Turini va haver de ser anulada a causa d'un incendi forestal i al Col de la Couillole, especial que seguia, Didier Auriol i Bernard Occelli aconseguien el seu onzé i últim escratx on aconseguien treure 26 segons més de diferencia a Carlos Sainz i Luis Moya que semblaven ja conformar-se amb la segona posició pensant en clau de campionat doncs eren l'únic Toyota supervivent dels tres que prenien la sortida al ral·li i Juha Kankkunen i Juha Piironen eren massa lluny com per veure compromesa la seva posició.

François Delecour i Daniel Grataloup tancaven la seixantena edició del ral·li amb els dos últims escratxs que sense més cops de teatre donava com a guanyador a Didier Auriol i Bernard Occelli amb un crono total de 6 hores 54 minuts i 20 segons, Carlos Sainz i Luis Moya completaven el recorregut en segona posició a 2 minuts i 4 segons per darrera d'ells mentre que els companys d'equip dels vencedors, Juha Kankkunen i Juha Piironen, tancaven el podi a 2 minuts i 57 segons.

Impassibles, Kankkunen-Piironen van decidir assegurar el podi al Monte-Carlo.

En la categoria reservada a cotxes de producció, la victòria va anar a parar al Ford Sierra RS Cosowrth 4x4 en mans dels pilots locals Christophe Spiliotis i Isabelle Spiliotis, el que els situava com a primers líders del campionat amb 13 punts. Si bé per als del Principat de Mónaco competir en el mundial no entrava en els seus plans i pensant en clau de campionat aquest resultat podria considerar-se intrascendent.

Spiliotis-Spiliotis guanyaven a casa.

El Monte-Carlo era la ronda inaugural del campionat, pel que el podi que deixava la prova es veia reflexat en el podi del campionat reservat a pilots, en el que el pilot de Montpeller Didier Auriol ocupava el graó més alt amb 20 punts, mentre que el pilot madrileny Carlos Sainz el seguia amb 15. El finlandès Juha Kankkunen tancava la provisional amb 12.

Pilot
Punts
Didier Auriol
20
Carlos Sainz
15
Juha Kankkunen
12

Tot i que Lancia no competia oficialment en el mundial de ral·lis l'any 1992, sino que ho feia amb la representació de Martini-Racing i sota la tutela del Jolly Club, la marca turinesa encapçalava la provisional amb els seus primers 20 punts que els hi donava la victòria de Didier Auriol i Bernard Occelli. Toyota seguia d'aprop amb 17 punts, gràcies a que Carlos Sainz i Luis Moya van optar per pensar en clau de campionat. Ford tancava el podi provisional gràcies al quart lloc de François Delecour i Daniel Grataloup.

Constructor
Punts
Lancia
20
Toyota
17

Ford

12