Amb un final d'infart, Ogier-Ingrassia guanyaven per 2a vegada el ral·li suec.
Karlstad, o la capital sueca dels ral·lis, era un any més escenari de la cerimònia de clausura del Ral·li de Suècia el diumenge 15 de febrer de 2015; en concret es tancava la seva 63ena edició, en la que 44 equips dels 51 que prèviament hi havien oficialitzat la seva inscripció, hi prenien part a partir del dijous 12 de febrer des de la mateixa ciutat. El ral·li que era puntuable pels certàmens de pilots, constructors, WRC-2 i WRC-3, tenia un recorregut format per 21 proves especials de 308,00 km cronometrats, les quals eren completades per 40 equips participants.
Una inoportuna fallada dels intercomunicadors el diumenge al matí aigualia l'actuació de Neuville-Gisoul.
L'especial espectacle de Karlstad celebrada el dijous al vespre, donava un any més el tret de sortida a l'edició, en la que contra toto pronóstic l'inferior Ford Fiesta RRC dels locals Pontus Tidemand i Emil Axelsson, s'hi anotaven el millor registre aprofitant que el terreny s'espatllava a mesura que hi anaven passant els participants.
Amb només 1,90 km disputats, els participants entraven al parc tancat per a descansar, iniciant el ral·li verdader a partir de l'endemà divendres, amb la disputa de 4 trams forestals a doble passada més una segona passada per l'especial espectacle de Karlstad, elevant així els quilòmetres competitius de la primera etapa fins als 126,44 km.
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia s'imposaven en les dues primeres proves especials de la jornada, la segona de les quals creuava la frontera entre Suècia i Noruega, per aconseguir un liderat no massa ampli per davant dels seus dos companys d'equip de formació. Precisament els seus companys d'equip finlandesos, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, trencaven la ratxa dels campions mundials amb el millor temps en la tercera especial, ja en sòl noruec, si bé els líders en aturar el cronòmetre just per darrera d'ells, no deixaven escapar més de segon i mig. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia tancaven el bucle matinal amb un altre escratx, deixant pas a un re-agrupament per a que els participants poguessin canviar les rodes.
Des de Noruega es desfeia el camí fet per tal de retornar a Kalrstad, en el que Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila amb un escratx al sisè tram del dia, aconseguia estrènyer la classificació entre els dos primers Volkswagen Polo R WRC fins a només 1 segon aprofitant que el neteja para-brises dels seus companys provençals no funcionava del tot bé, mentre que Andreas Mikkelsen i Ola Fløene amb el millor temps en la setena cronometrada, presentaven candidatura al liderat.
En la vuitena i última prova especial forestal de la jornada, el ral·li viuria un cop de teatre important en quan Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila patien una sortida de pista i s'enfonsava en la general en deixar-s'hi prop de 8 minuts i mig, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia llepaven un banc de neu perdent-hi 38,6 segons i tres posicions a la general. Així Andreas Mikkelsen i Ola Fløene accedien al liderat provisional, mentre que els belgues de Hyundai Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul pujaven fins la segona posició just per davant dels nòrdics de Citroën Mads Østberg i Jonas Andersson. La distància entre el Hyundai i el Citroën del podi no arribava al segon, però malgrat tot la curta especial espectacle de Karlstad no generava canvis en la general en quan els segons es deixaven 6 dècimes de segon amb els tercers sota un altre escratx de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia.
Així doncs s'arribava a la neutralització de la primera etapa, amb Andreas Mikkelsen i Ola Fløene en la primera plaça provisional per 19,1 segons de marge vers Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul. Mads Østberg i Jonas Andersson fitxaven 3 dècimes de segon per darrera dels belgues, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia tancaven el grup d'aspirants a victòria a 24,7 segons dels seus companys d'equip; doncs els estonians Ott Tänak i Raigo Mõlder, cinquens classificats, es trobaven ja a més d'1 minut de la parella noruega de Volkswagen.
Dissabte el recorregut tenia un programa similar al de la primera jornada, amb 4 trams forestals pels que s'hi passava fins en dues ocasions cadascun i una corda cronometrada que rondava els 130 km, 134,82 per ser exactes. La principal diferència residia en que ara si els pilots gaudien d'un re-agrupament per a les assistències en l'equador de la jornada i que totes les proves especials es celebraven en territori sobirà suec.
Andreas Mikkelsen i Ola Fløene s'imposaven en la primera especial sabatina per tal d'incrementar les distàncies fins a gairebé mig minut, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, en aturar-hi el cronòmetre en la segona posició, just per darrera dels seus companys líders provisionals, s'introduien en places de podi aprofitant tanmateix una punxada de Mads Østberg i Jonas Andersson que els allunyava de la lluita pel podi.
A continuació Sébastien Ogier i Julien Ingrassia guanyarien els tres trams cronometrats que restaven en el bucle matinal, el primer dels quals els portava a superar a Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul a la general i el tercer per tirar-se a sobre dels seus companys noruecs aprofitant que aquests s'envirollaven en plena especial, cedint-t'hi una vintena de segons.
En sortir de les assistències Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul s'anotaven el seu primer escratx al ral·li, el que permetia a la parella belga recuperar la segona plaça a la general en detriment de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia. Amb un impàs pels pilots de segona fila, en la sisena i setena prova especial, els de Hyundai volaven 44 metres en el salt de “Colin's Crest” i s'anotaven el millor temps en la vuitena cronometrada per tal d'entrar al parc tancat de Karlstad com a líders provisionals. Els belgues ho feien amb un marge de tan sols 1,5 segons vers els anteriors líders, els noruecs Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia no estaven gaire més lluny a 9,6 segons del liderat.
Així doncs, malgrat que la tercera i última jornada del ral·li comptava amb tan sols tres proves especials de 46,74 km cronometrats, la tensió estava a flor de pell, més quan Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul començaven a tenir problemes amb els intercomunicadors, o Sébastien Ogier i Julien Ingrassia es trobaven parats enmig de l'especial el Citroën DS3 WRC dels escandinaus Mads Østberg i Jonas Andersson. Malgrat tot la parella francesa s'hi anotava el millor temps en la primera especial dominical, mentre que Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, tot i entrar passats en un revolt, accedien al liderat provisional gràcies a l'incidència en el i20 WRC dels belgues.
Sébastien Ogier i Julien Ingrassia s'anotaven el segon millor registre en la segona prova dominical per darrera de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, per tal de pujar fins la segona posició provisional a només 3 segons dels seus companys i amb tan sols 1,6 segons de marge amb els seus rivals de Hyundai. Tot quedava per decidir doncs en la segona passada per la segona cronometrada, la qual tanmateix esdevenia la “Power Stage”. En ella els líders patien una virolla en el darrer revolt i es deixaven una quarantena de segons, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, gràcies a marcar-hi el millor registre per davant de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul grimpaven fins la primera posició.
Celebrades doncs les 21 proves especials del recorregut programat i amb els participants dins el parc tancat de Karlstad, finalitzava el 63è Ral·li de Suècia amb la victòria de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia; els francesos esdevenien així en els primers no nòrdics capaços de guanyar més d'una edició de la ronda sueca, invertint un temps total de 2 hores 55 minuts i 30,5 segons per a recórrer els 308 km cronometrats. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul per la seva part, precisaven de 6,4 segons més que els guanyadors, amb el que els belgues pujaven al segon calaix del podi, mentre que Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, que tenien la seva primera victòria mundial a tocar dels dits, s'havien de conformar amb la tercera posició a 39,8 segons dels seus companys d'equip.
Quan Mikkelsen-Fløene veien la llum de la seva primera victòria mundial, una virolla els ho va privar.
En el campionat WRC-2, reservat a vehicles de 4 rodes motrius però amb un grau de preparació força menor al d'un “World Rally Car”, Pontus Tidemand i Emil Axelsson esdevenien els primers líders de la categoria en quan també ho eren en la general, però en tan bon punt els cotxes van posar les seves rodes sobre les pistes forestals sueques, els finlandesos Jari Ketomaa i Kaj Lindström posaven a lluir el seu pilotatge per en imposar-se en les 4 proves especials matutines, fer-se amb un liderat no massa ampli.
Per la tarda, una sortida de pista de Pontus Tidemand i Emil Axelsson en la sisena especial, principals rivals dels líders provisionals, aplanava el camí de la parella finlandesa, la qual només precisava d'un millor temps per anar-se'n a dormir amb 46,1 segons de marge vers els ucraïnesos Valeriy Gorban i Volodymyr Korsia i 46,5 en relació als nòrdics Fredrik Åhlin i Morten Abrahamsen.
Al llarg de la jornada sabatina Pontus Tidemand i Emil Axelsson, que ja ho tenien tot pràcticament perdut a 5 minuts dels líders en la general, demostraven maneres per retallar 1 minut als pilots capdavanters, mentre que Jari Ketomaa i Kaj Lindström optaven per una actitud més calmada, controlant en tot moment les distàncies vers els seus rivals més directes a mida que aquests anaven sent víctimes de les diferents trampes que amagaven els trams. Com a tal, el tràmit dominical no va aportar canvis rellevants a la general, amb el que la parella finlandesa s'anotava la victòria per davant dels escandinaus Eyvind Brynildsen i Anders Fredriksson.
En clau de campionat el francès Stéphane Lefebvre, guanyador de la ronda inaugural monegasca, s'emportava un 0 de la seva visita a Suècia en quan el pilot accidentava el seu Citroën DS3 R5 en la primera especial dominical, amb el que la general provisional del certamen passava a estar liderada ex-aequo per Jari Ketomaa i Stéphane Lefebvre
A Ketomaa-Lindström només els va caldre córrer divendres.
En quan al campionat WRC-3, reservat als vehicles de 2 rodes motrius, els noruecs Ole-Christian Veiby i Anders Jæger es trobaven totalment sols en la llista d'inscrits, amb el que la parella competia contra les averies mecàniques i els elements per tal d'aconseguir la victòria. Finalment la parella aconseguia portar el seu Citroën DS3 R3T al parc tancat de Karlstad el diumenge al migdia, amb el que la victòria era seva.
En clau de campionat Ole-Christian Veiby havia aconseguit completar el Ral·li Monte-Carlo en la tercera posició, amb el que la seva victòria a Suècia el catapultava fins al liderat de la provisional amb 15 punts de marge vers Quentin Gilbert, guanyador de la ronda alpina.
Veiby-Jæger corrien sols en el WRC-3 i així guanyar és fàcil.
En el campionat reservat a pilots, el francès Sébastien Ogier s'anotava la seva segona victòria consecutiva de la temporada de dues possibles, la qual a més a més guarnia amb els tres punts extra del “Power Stage”, amb el que el campió mundial aconseguia un marge de 23 punts vers el seu company Andreas Mikkelsen, que ja acumulava dos tercers llocs, i el belga Thierry Neuville. Per la seva banda, Jari-Matti Latvala no aconseguia sumar cap punt en el seu compte particular, amb el que el finlandès perdia la segona plaça amb la que sortia del Monte-Carlo i restava en la tercera plaça provisional a 34 punts dels seus companys.
Pilot |
Punts |
Sébastien Ogier
|
|
Andreas Mikkelsen
Thierry Neuville
|
|
Jari-Matti Latvala
|
|
En la taula del campionat de constructors la contribució dels escuders de Volkswagen a la victòria de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, era inexistent, mentre que la segona plaça de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul es veia completada amb el cinquè lloc de Hayden Paddon i John Kennard, el que permetia als coreans escurçar en 3 punts el gap que separava ambdues marques. Per darrera, M-Sport desfeia la igualada que tenien amb Citroën després d'un ral·li horrorós per part dels francesos, i el preparador britànic dels Ford Fiesta RS WRC quedava en la tercera posició provisional.
Constructor |
Punts |
Volkswagen
|
|
Hyundai |
|
M-Sport
|
|