Biasion-Siviero escapaven dels problemes majors i aconseguien la seva 11ena victòria mundial a Portugal.

El dissabte 4 de març de 1989 acabava a Estoril el 22è Ral·li de Portugal, tercera cita del calendari del Campionat del Mòn de Ral·lis, que amb 93 equips inscrits, era puntuable per als campionats de pilots, constructors i producció. Els organitzadors programaven per a l'edició un recorregut composat per 38 proves especials cronometrades de superficie mixta, és a dir, trams d'asfalt i trams de terra, llur corda competitiva assolia la distància de 593,60 km; una distància que dels 93 equips que baixaven de la rampa de sortida el dimarts 28 de febrer a Estoril, 38 equips van aconseguir superar.

Les pluges van deixar les pistes en autèntics fangars on fins i tot Alén-Kivimäki, guanyadors en cinc ocasions del ral·li, no es van escapar de les sortides.

Un conjunt de 12 proves especials cronometrades de 147,73 km de distància, formaven el primer escull que els pilots havien de superar per tal d'arribar a Povoa de Varzim, al nord del país, on la seva arribada estava prevista per quan passessin 10 minuts de l'1 de la matinada del dijous 2 de març.

El dimarts 28 de febrer es donava el tret de sortida a l'edició amb la disputa d'una única especial espectacle de 5,50 km de distància a l'Autòdrom d'Estoril. Per a la seva cel·lebració, els organitzadors aprofitaven el traçat del circuit, els pàrquins, els paddocks i fins i tot les voreres del recinte, generant un triple empat entre el Toyota de Carlos Sainz Luis Moya amb els Lancia de Markku Alén i Ilkka Kivimäki i de Miki Biasion i Tiziano Siviero. A 2 segons del seu registre completaven els primers quilòmetres cronometrats els seus respectius companys d'equip Juha Kankkunen i Juha Piironen i Didier Auriol i Bernard Occelli.

L'endemà dimecres 1 de març arrancava el ral·li propiament dit amb l'entrada en escena dels trams genuins, molt malmesos per les intenses pluges caigudes la setmana anterior a la cel·lebració del ral·li. L'empat es va desfer en favor de Carlos Sainz i Luis Moya, en la primera especial del dia gràcies al seu segon millor temps consecutiu, però una punxada soferta a continuació, els hi feia perdre prop d'un minut i la posició de líder en favor de Massimo Biasion i Tiziano Siviero.

El lideratge dels transalpins no seria massa llarg, doncs Didier Auriol i Bernard Occelli, que venien d'aconseguir el millor temps en la segona prova especial de la jornada, repetien en la tercera i rellevaven així als seus companys d'equip. Després, els francesos de Lancia refermaven la seva privilegiada posició en imposar-se en totes i cadascuna de les proves especials que restaven, tres, fins arribar al reagrupament de Caramulo, si bé en l'última d'elles, el famós Arganil, l'honor va ser ex-aequo amb el seus companys d'equip Massimo Biasion i Tiziano Siviero amb el que la distància entre les dues formacions s'establia en 18 segons.

Juha Kankkunen i Juha Piironen treien un bon renidment als problemes de frens que venien arrossegant els seus compatriotes Markku Alén i Ilkka Kilvimäki, guanyadors de fins a 5 edicions de la cita portuguesa, i es classificaven en la darrera posició de podi a 41 segons dels líders i amb 15 segons de marge amb els tercers integrants de l'equip torinès. Un altre Lancia Delta Integrale afligit era el d'Alessandro Fiorio i Luigi Pirollo, si bé aquest era del Jolly Club; el fill del cap també patía un enderreriment a causa dels problemes de frens, al que se l'hi va unir el diferencial, que l'obligà a fer uns 20 km amb només dues rodes motrius, un problema que es va resoldre a les assistències convertint el diferencial d'electrònic a manual.

A la represa Juha Kankkunen i Juha Piironen patien una sortida de pista i es deixaven una mica més de 16 minuts en l'incident, pel que el seu concurs al ral·li va anar lligat a un allargament del retard màxim permès, mentre que el triplet de Lancia es segellava amb l'ascens de Markku Alén i lIkka Kivimäki a la tercera posició provisional. En la part més alta del triplet, la dinàmica canviava i amb dos escratxs consecutius, Massimo Biasion i Tiziano Siviero es situaven a 5 segons de Didier Auriol i Bernard Occelli.

Els francesos posaven fre a la fuga de segons amb el millor temps en el desè tram cronometrat de l'etapa, novè de la jornada, però el rendiment que obtenien a l'esforç era de tan sols 1 segon vers els seus companys italians. Les dues formacions de Lancia estaven competint fort i finalment els mal parats van ser Didier Auriol i Bernard Occelli, quan aquests patien una sortida de pista en la penúltima prova especial cronometrada del bucle i punxaven dues rodes, en només disposar d'una roda de recanvi, els pilots perdien una gran quantitat de temps i servien en safata el lideratge a Massimo Biasion i Tiziano Siviero, els quals arrodonien la gesta marcant els dos últims millors temps de la primera etapa.

Així doncs, l'arribada al parc tancat de Povoa de Varzim es feia amb Miki Biasion i Tiziano Siviero en la primera posició per 1 minut i 54 segons de marge vers Carlos Sainz i Luis Moya, mentre que Markku Alén i lIkka Kivimäki era tercer a 3 minuts i 16 segons després de veure com els problemes de diferencial s'unien als problemes no resolts de frens. Didier Auriol i Bernard Occelli eren quarts a 4 minuts i 5 segons dels seus companys italians.

La segona etapa del ral·li era la més breu de totes, doncs aquesta estava formada per un total 6 proves especials de 94,20 km de distància que dibuixaven un bucle al voltant de Povoa de Varzim. L'última d'elles però, Ponte de Lima, havia de ser cancelada abans de la seva disputa a causa dels danys que havia sofert amb les tempestes recents, pel que la jornada es veia reduïda a 3 especials de terra i 2 mixtes que totalitzaven 77,40 km de lluita contra el cronòmetre.

La pluja feia acte de presència en molta intensitat a la sortida del parc tancat i Carlos Sainz i Luis Moya mantenien un estira i arronsa amb Massimo Biasion i Tiziano Siviero en les primeres proves especials del dia, els espanyols de Toyota s'imposaven en la primera cronometrada de Fafe per retallar 3 segons als líders, precisament el mateix temps que els italians de Lancia els hi aconseguien interposar en la segona prova especial de Fafe, amb el que les dues formacions es quedaven tal i com havien sortit del parc tancat. Carlos Sainz i Luis Moya ho tornaven a provar en la tercera prova especial de Fafe, i si bé marcaven de nou el millor temps, la recompensa era de tan sols 2 segons.

El ral·li de Carlos Sainz i Luis Moya tocaria final però en la quarta prova especial del dijous, moment en el que els espanyols perdien el control del seu Toyota Celica GT-4 poc després d'iniciar el tram en una secció d'asfalt i en colisionar lateralment contra un arbre, la seva unitat quedava molt mal para obligant-los a abandonar la competició i facilitant alhora de nou un triplet de la marca rival torinesa, posteriorment es va poder comprovar que la pressió dels pneumàtics no era l'adequada per afrontar aquella especial.

Massimo Biasion i Tiziano Siviero guanyaven les dues últimes proves especials de l'etapa, amb el que els campions mundials en vigència retornaven al parc tancat de Povoa de Varzim a 3 quarts de 7 de la tarda amb un marge de 3 minuts i 53 segons vers Markku Alén i Ilkka Kivimäki i de 5 minuts i 12 segons en relació a Didier Auriol i Bernard Occelli; Björn Waldegård i Fred Gallagher restaven a les portes del podi a 8 minuts i 58 segons dels líders.

L'etapa del divendres tenia en el seu inici una repetició de les tres primeres especials de Fafe, per després conduir l'activitat restant de la jornada en el que seria l'inici del retorn cap a Estoril. En total s'hi programaven 11 cronometrades, de les que 6 eren mixtes, 4 de terra i 1 d'asfalt, de 151,60 km de distància, les quals tenien el seu final a Viseu quan faltaven 5 minuts per a 3 quarts de 7 de la tarda.

56 equips sortien de Povoa de Varzim el divendres a 2 quarts de 7 del matí, i els finlandesos Markku Alén i Ilkka Kivimäki esdevenien la formació més ràpida en les tres primeres proves especials de Fafe, mentre que Didier Auriol i Bernard Occelli s'imposaven en la quarta prova especial just abans d'arribar al reagrupament de Regua sense que això produís cap canvi rellevant a la taula general provisional.

Markku Alén i Ilkka Kivimäki es tornaven a imposar en la represa, però una sortida de pista en la sisena prova especial del dia, vint-i-quatrena en el còmput global del ral·li, els hi suposava la pèrdua de 3 minuts i 49 segons amb els seus companys d'equip francesos i l'intercanvi de posicions entre les dues formacions. Una especial més tard, Björn Waldegård i Fred Gallagher havien d'abandonar la competició amb la transmissió del seu Toyota Celica GT-4 trencada, amb el que Toyota es quedava sense equips en actiu al ral·li i el Lancia Delta Integrale d'Alessandro Fiorio i Luigi Pirollo ascendia fins a la quarta posició provisional, però a 8 minuts i 43 segons dels finlandesos oficials.

Didier Auriol i Bernard Occelli marcaven 3 millors temps en la recta final de la jornada per 1 per part de Miki Biasion i Tiziano Siviero, i quan aquests estaven disputant la segona passada per l'especial cronometrada de Viseu, la qual posava punt i final a la tercera etapa del ral·li, una averia d'embragatge deixava a l'estocada a la parella francesa.

Massimo Biasion i Tiziano Siviero per la seva part marcaven el millor temps en aquesta última prova especial i feien entrada al parc tancat de Viseu amb 8 minuts i 15 segons de marge vers Markku Alén i Ilkka Kivimäki, Alessandro Fiorio i Luigi Pirollo eren tercers a 10 minuts clavats dels finlandesos de Lancia, i els austríacs Georg Fischer i Thomas Zeltner esperaven amb el seu Audi 200 Quattro a que es produís una altra averia per aconseguir una posició de podi, doncs la distància que els separava dels homes del Jolly Club era de 8 minuts i 59 segons. Donades unes distàncies entre els primers classificats prou importants, els responsables técnics de Lancia reduïen la pressió del turbo per tal d'assegurar-se que els seus dos cotxes arribessin a la cerimònia de clausura.

Per tancar l'edició els organitzadors posaven sobre el programa l'etapa més llarga de totes, la qual estava formada per 6 proves especials de terra i 3 de superficie mixta que sumaven els últims 170,50 km cronometrats, una distància que conduiria als 46 equips que restaven en actiu des de Viseu fins al Casino d'Estoril, on hi tenien prevista l'entrada el mateix dissabte a partir de les 8 del vespre. Massimo Biasion i Tiziano Siviero s'imposaven en les dues primeres proves especials sabatines, sent especialment escandalós l'escratx del primer tram del dia, on els líders italians aconseguien treure 56 segons a Markku Alén i Ilkka Kivimäki, els segons més ràpids a l'especial.

Markku Alén i Ilkka Kivimäki treien a lluir els seus galons en imposar-se en la tercera prova especial de la jornada per 2 segons de marge amb els transalpins, però 4 escratxs consecutius d'aquests en les 4 proves especials següents, permetia als líders elevar el gap entre les dues formacions per sobre dels 10 minuts i mig. Amb el ral·li ja decidit, Massimo Biasion i Tiziano Siviero afluixaven el ritme i Markku Alén i Ilkka Kivimäki s'anotaven els dos últims millors temps sense arribar a situar la diferència entre les dues formacions per sota dels 10 minuts.

Sense més activitat programada sobre les pistes i carreteres portugueses, els 39 equips que aconseguien completar el recorregut del ral·li arribaven al Casino d'Estoril, on s'hi celebrava al vespre la corresponent cerimònia de clausura de l'edició, i en la que els pilots italians Massimo Biasion i Tiziano Siviero s'hi proclamaven vencedors en completar els 576,80 km disputats en un temps total de 6 hores 47 minuts i 1 segon. Markku Alén i Ilkka Kivimäki, agreujats per un parell de problemes mecànics així com de sortides de pista, ho feien en segona posició a 10 minuts i 18 segons dels seus companys de formació, mentre que Alessandro Fiorio, fill del patró de Lancia, i Luigi Pirollo tancaven el podi a 23 minuts i 18 segons dels seus compatriotes guanyadors.

Fioro-Pirollo aconseguien un nou podi gràcies a les nombroses baixes.

Entre els vehicles de Grup N, el ral·li començava amb molt mal peu pels guanyadors de la categoria en el 39è Ral·li de Suècia, els suecs Sören Nilsson i Per-Ove Persson; la parella arrancava una roda frontal del seu Lancia Delta Integrale al Circuit d'Estoril i malgrat completar l'especial amb el seu copilot enfilat al maleter, les seves opcions s'esvaïen. Una imatge totalment oposada la mostraven els uruguaians Gustavo Trelles i Ricardo Ivetich, llur Lancia Delta Integrale hi esdevenia el més ràpid.

En desplaçar l'activitat sobre les carreteres i pistes portugueses, els belgues Pascal Gaban i Eddy Chevaillier accedien a la primera posició amb dos escratxs consecutius, posició que aquests mantenien i eixamplaven en imposar-se en 6 de les 9 proves especials que restaven per tal d'entrar al parc tancat de Povoa de Varzim amb 1 minut i 24 segons de marge amb els seus compatriotes Grégoire de Mevius i Willy Lux.

El seu lideratge però tocava final a la primera prova especial del dijous, l'intensa pluja que es precipitava sobre les proves especials de Fafe facilitava un accident i el seu abandonament era obligat. Grégoire de Mevius i Willy Lux recollien llavors el testimoni, i si bé Gustavo Trelles i Ricardo Ivetich eren els homes més ràpids del dia amb 5 escratxs de 6 possibles, el cert és que els uruguaians estaven molt lluny després dels 2 minuts perduts a Arganil i Arouca, pel que aquests retornaven a Povoa de Varzim ocupant la tercera posició per darrera dels italians Paolo Andreucci i Carlo Cassina i a 3 minuts i 33 segons dels líders.

En el camí cap a Viseu una altra figura emergia a la taula a bord d'un Lancia, el suec Fredrik Skoghag i l'alemany Peter Diekmann, els quals en imposar-se en 6 de les 11 proves especials, 4 d'elles de forma consecutiva, aconseguien desbancar a Gustavo Trelles i Ricardo Ivetich de la darrera posició de podi, mentre que per davant Grégoire de Mevius i Willy Lux controlaven la classificació alhora que aconseguien eixamplar distàncies en mig minut amb Paolo Andreucci i Carlo Cassina, presents a la ronda portuguesa després d'haver guanyat el "Trofeo Uno" a Itàlia, per establir el marge en 2 minuts i 43 segons.

Després de la disputa de la primera especial sabatina, Grégoire de Mevius i Willy Lux se sentiren amenaçats per Paolo Andreucci i Carlo Cassina, doncs els transalpins els hi retallaven en una sola cronometrada mig minut, motiu pel qual els belgues reaccionaven i s'imposaven en 4 de les 8 proves especials següents, marcant en les 4 restants 2 segons i 2 tercers millors temps, amb el que l'entrada al Casino d'Estoril es produia amb Grégoire de Mevius i Willy Lux en la primera posició per 4 minuts i 14 segons de marge amb Paolo Andreucci i Carlo Cassina. Fredrik Skoghag i Peter Diekmann tancaven el podi portuguès a 7 minuts i 36 segons dels guanyadors.

En clau de campionat, la victòria que aconseguia Grégoire de Mevius a Portugal, la primera que aconseguia al llarg de la temporada després del segon lloc del Ral·li Monte-Carlo i el cinquè del Ral·li de Suècia, permetia al pilot belga desmarcar-se al capdavant de la classificació amb 27 punts en ser pràcticament l'únic que sumava punts en les tres primeres rondes del calendari.

Primera victoria dels belgues en el Grup N que servia per marcar distàncies amb la competència.

En el campionat per a pilots, la segona victòria que aconseguia Massimo Biasion en la temporada desmarcava al pilot italià en el lideratge provisional del certamen. Ingvar Carlsson, guanyador de la ronda inaugural a Suècia, era el seu primer perseguidor, si bé aquest rol no hauria de durar massa tenint en compte els plans esportius de Mazda. Per darrera del pilot suec s'establia un triple empat entre els tres pilots que havien aconseguit marcar segones places en els tres ral·lis disputats fins al moment, Per Eklund a Suècia, Didier Auriol al Monte-Carlo i Markku Alén a Portugal.

Pilot
Punts

Massimo Biasion

40

Ingvar Carlsson

20

Per Eklund

Didier Auriol

Markku Alén

15

15

15

En el campionat de marques, dos de dos per a Lancia en la temporada, que ja compençava a desmarcar-se en la general. Mentre que Mazda, si bé no competia oficialment a la ronda portuguesa, aconseguia sumar 12 punts gràcies a la victòria en Grup N i escalava fins a la segona posició. El zero de Toyota els feia caure fins al cinquè lloc, per darrera de BMW i Audi, que empataven en la tercera posició.

Constructor
Punts

Lancia

40

Mazda

24

Audi

BMW

14

14

Kankkunen-Grist van sorprendre sobre asfalt, en terra es dedicaren a controlar..

Segona cita en el calendari del campionat del món de ral·lis, el 28è Ral·li de Portugal finalitzava a Estoril el divendres 4 de març de 1994, ciutat des d'on s'havia donat el tret de sortida el dimarts 1 de març amb la disputa de la primera jornada. La prova, que era puntuable per als campionats de pilots, constructors i producció, comptava amb fins a 97 equips en la seva llista d'inscrits, dels que 89 van empendre des de la rampa de sortida la viacap a les 36 especials cronometrades de 571,82 km de distància que composaven el recorregut. Només 34 d'ells van superar-los i van retornar a Estoril.

Una mala primera jornada va afectar negativament Auriol-Occelli.

La primera etapa, que conduia els equips des d'Estoril al centre del país, fins a Povoa de Varzim al nord, estava composada per 11 especials cronometrades integrament d'asfalt que en total sumaven 159,18 km de distància. La principal preocupació entre els equips era no perdre temps en forma de punxades doncs l'asfalt brut portugués era molt propici aquests incidents.

Els guanyadors de l'anterior edició, els francesos de Ford François Delecour i Daniel Grataloup sortien com una exhalació marcant set escraxts en els vuit primers trams cronometrats, peró en la novena especial cronometrada tot girava radicalment quan un palier del seu Ford Escort RS Cosworth es trencava tot l'avantatge aconseguit, aproximadament de mig minut, s'esbaïa cedint la primera posició als pilots de Toyota Juha Kankkunen i Nicky Grist, que amb l'escratx de la desena especial cronometrada sumaven un total de tres al llarg de la primera jornada.

En la onzena especial cronometrada que tancava el primer dia de competició, François Delecour i Daniel Grataloup tornaven a marcar el millor crono per tal de situar-se al capdavant de la provisional amb només 4 segons d'avantatge vers els seus companys d'equip Massimo Biasion i Tiziano Siviero i els de Toyota Juha Kankkunen i Nicky Grist. Per darrera, a 43 segons dels líders, s'hi trobaven els italians debutants amb Toyota Andrea Aghini i Sauro Farnocchia, els quals eren capaços de classificar-se per davant dels francesos Didier Auriol i Bernard Occelli, que asseguraven estar desconcertats per que els cronos no els hi sortien. Els pilots de Subaru, agreujats per un funcionament un tant erràtic del seu diferencial central electrònic sobre asfalt Carlos Sainz i Luis Moya i Colin McRae i Derek Ringer es trobaven en setena i vuitena plaça just per darrera del Ford Escort RS Cosworth de RAS Motorsport dels belgues Bruno Thiry i Stéphane Prévot.

La segona etapa, disputada ja sobre terra i la més curta de totes quatre que es disputaven, arrancava amb un cop de teatre quan una vàlvula del Ford Escort RS Cosworth de François Delecour i Daniel Grataloup perforava un pistó i el seu motor es quedava mut en la primera especial cronometrada del dia, l'especial espectacle de Lousada. El liderat l'heredava llavors la parella de Toyota formada per Juha Kankkunen i Nicky Grist, als quals dos escratxs i el devenir de la jornada, van afavorir per tal de situar-se a la neutralització del segon dia amb 26 segons d'avantatge vers els italians de Ford Miki Biasion i Tiziano Siviero i 1 minut i 10 segons en relació amb Didier Auriol i Bernard Occelli.

I es que a la baixa de François Delecour i Daniel Grataloup en la primera especial del dia, cal afegir les dues baixes dels Ford oficiosos de RAS Motorsport, tots dos per trencar el càrter, els belgues Bruno Thiry i Stéphane Prévot en colisionar contra una pedra i els iatalians Sandro Fiorio i Vittorio Brambilla en recpecionar bruscament un salt. Aquests tres abandonaments deixaven totalment sol a Miki Biasion i Tiziano Siviero per tal de sumar punts per la marca de l'oval, pel que la parella italiana rebia consignes d'acabar la prova.

Andrea Aghini i Sauro Farnocchia, que es trobaven fent un bon paper després de la primera jornada, veien com després de patir problemes de canvi en la primera especial del segon dia, en la segona patien una sortida de pista que els obligava a abandonar el ral·li, mentre que Didier Auriol i Bernard Occelli, que començaven l'etapa amb dos escratxs, en la sisena especial del dia es veien perjudicats per la boira, de la que s'escapaven els liders Juha Kankkunen i Nicky Grist i una virolla en la última especial, aturava la seva progressió.

Per darrera dels francesos de Toyota s'hi trobaven ja els espanyols de Subaru Carlos Sainz i Luis Moya, els quals gràcies als múltiples incidents van guanyar places i ja sobre la terra portuguesa podien exprimir millor les bondats del seu Impreza, superficie sobre la qual el cotxe es comportava molt millor, adjudicant-se dues especials cronometrades. Peró la boira de la sisena especial i una caiguda de la pressió de l'oli en la penúltima especial del dia que deixava el seu cotxe a propulsió, els espanyols perdien bona part del temps recuperat en les primeres especials, acabant la jornada en quarta posició provisional a 1 minut i 41 segons dels líders provisionals i amb poc més de 20 segons de marge vers Colin McRae i Derek Ringer.

Amb la consecució de la segona plaça en el seu punt de mira van sortir Didier Auriol i Bernard Occelli a disputar la tercera jornada de competició, també sobre terra, el que va portar als francesos a marcar el millor registre en les tres primeres especials celebrades en les que escurçava 35 segons a Miki Biasion i Tiziano Siviero. Després de tres especials relativament curtes que no permetien als de Toyota escurçar gaire, els francesos aconseguien l'objectiu a falta de dues especials per a tancar la jornada.

Afortunadament pels de l'oval, Carlos Sainz i Luis Moya trencaven una barra estabilitzadora en la primera especial cronometrada del dia i havien de fer la segona amb la barra trencada doncs les assistències no estaven permeses fins a completar aquesta segona cronometrada, amb el que els espanyols van haver d'aminorar el ritme del seu Subaru Impreza, a més a més, una errada en la munta de pneumàtics en la tercera especial cronometrada desencadenava en que no només deixaven d'assetjar les posicions de podi, sino que passaven a estar assetjats pels seus companys d'equip, els britànics Colin McRae i Derek Ringer, els quals poc després eren víctimes d'un conat d'incendi a causa d'un problema elèctric en la sisena especial del dia.

Juha Kankkunen i NIcky Grist seguien fent el seu ral·li, adjudicant-se un parell d'escratxs que servien per contenir en part l'atac dels seus companys d'equip i completar la tercera jornada de competició amb 41 segons d'avantatge vers Didier Auriol i Bernard Occelli, mentre que Miki Biasion i Tiziano Siviero eren ja a més d'1 minut en tercera posició i Carlos Sainz i Luis Moya quarts a 2 minuts exactes, deixant doncs les primeres posicions bastant decidides a falta de celebrar-se una última jornada que no era de tràmit.

Al llarg de la quarta i última etapa del ral·li, celebrada en divendres, els pilots retornaven a Estoril a través de 149,57 km cronometrats sobre pistes de terra mantenint-se pràcticament la tónica de la jornada anterior. Didier Auriol i Bernard Occelli es mostraven de nou com els pilots més ràpids davant el crono adjudicant-se fins a 3 especials cronometrades, mentre que Juha Kankkunen i Nicky Grist seguien en mode de control marcant els escratxs en les dues especials més curtes de la prova, suficient com per mantenir les distàncies vers els seus rivals permetent que els seus companys d'equip escurcessin només 1 segon la distància que els separava.

Pel que fa als interessos de Ford, Miki Biasion i Tiziano Siviero certificaven la darrera plaça de podi amb tres escratxs aconseguits en les vuit especials celebrades en tot el dia, retallant així les distàncies que tenia vers els rivals que hi havia per davant, és a dir els Toyota, alhora que es distanciava del Subaru Impreza de Carlos Sainz i Luis Moya que li venia per darrera.

Completats els 571,82 km d'especials cronometrades sobre un terreny mixte asfalt-terra, Juha Kankkunen i Nicky Grist esdevenien els pilots més ràpids, i per tant guanyadors dl ral·li, en aturar el cronòmetre amb un temps total de 6 hores 20 minuts i 59 segons, superant en 40 segons als seus companys d'equip Didier Auriol i Bernard Occelli. Miki Biasion i Tiziano Siviero tancaven el podi a 50 segons dels guanyadors.

Els ràpids abandonaments dels altres Ford, va condicionar l'actuació de Biasion-Siviero.

En el campionat de producció l'àrab Mohammed Bin Sulayem i el seu copilot irlandès Ronan Morgan es situaren com a líders després de la primera etapa d'asfalt seguits dels locals Antonio Coutinho i Luis Lisboa, tots dos amb Ford Escort RS Cosworth, però en iniciar-se la terra, un accident dels líders seguit d'una averia en la caixa de canvis per part dels locals, deixava al capdavant a Jesús Puras i Carlos del Barrio. Antonio Coutinho i Luis Lisboa acabarien trencant la caixa de canvis en la segona especial de la tercera etapa, deixant a la parella càntabre molt més lliure de pressions, conduint fins a la victòria i vuitena posició absoluta final. Amb aquesta victòria Puras passava a encapçalar la general del Grup N amb 23 punts, 10 més que Pierre-Manuel Jenot, guanyador al Monte-Carlo per davant seu i absent a Portugal.

Ràpids peró mimant la mecànica, així va ser com Puras-del Barrio guanyaven en Grup N.

En la general del campionat per pilots Juha Kankkunen traduia la seva victòria en el liderat provisional gràcies a la fantàstica combinació del segon lloc al Monte-Carlo amb la victòria a Portugal. Per darrera del quadruple campió del món finlandès, s'hi trobaven empatats a 22 punts Miki Biasion i Carlos Sainz, amb un tercer i un quart lloc cadascun. François Delecour, guanyador al Monte-Carlo, peró que a Portugal es veia obligat a abandonar, tancava el podi provisional.

Pilot
Punts

Juha Kankkunen

35

Massimo Biasion

Carlos Sainz

22

22

François Delecour

20

En el campionat de marques, les hostilitats entre Ford i Toyota continuaven pràcticament tan tancades com en la temporada anterior amb una victòria i un podi per a cada marca, si bé pels japonesos afincats a Colònia, el podi era un segon lloc permetent-los portar una inciativa de 3 punts al capdavant de la general. Subaru amb 26 punts començava a perdre una mica el contacte amb els seus rivals.

Constructor
Punts

Toyota

37

Ford

34

Subaru

26