Els Citroën, que lluien nou sponsor, van seguir el seu domini del palmarés argentí un any més.

El diumenge 30 de març de 2008  finalitzava a Villa Carlos Paz el 12è Ral·li d'Argentina, quarta prova en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, la qual era puntuable per als certàmens de pilots, marques i producció, sent en aquest últim cas, la segona cita del calendari. La cita sudamericana s'iniciava el divendres 28 de març a la mateixa ciutat amb 21 proves especials cronometrades per endavant d'una corda competitiva de 347,92 km, distància que 31 equips dels 56 que baixaven per la rampa de sortida van aconseguir superar.

Beneficiat pels naufragis de la competencia, Atkinson-Prévot sumaven el segon podi consecutiu.

La primera etapa tenia en el seu programa un bucle de 4 trams pels que s'hi passaven en dues ocasions, si bé en un ordre diferent al matí que a la tarda, als que a darrera hora de la tarda s'hi afegia una especial espectacle per tal d'assolir els definitius 150,86 km cronometrats del primer escull. La jornada arrancava amb un clima molt enboirat i plujós, el que beneficiava als primers equips en prendre la sortida, una tasca reservada a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, líders provisionals del campionat a la sortida de la ronda anterior.

Els finlandesos de Ford aprofitaven aquestes condicions per imposar-se en la primera prova especial del programa i esdevenir així en els primers líders de l'edició, fent-ho a més a més amb contundència, doncs en els 18,70 km de corda cronometrada d'aquesta primera especial, aconseguien una renda de 48,1 segons amb els seus companys d'equip Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila i de 50,7 segons amb els campions mundials en vigència, el francès Sébastien Loeb i el monegasc Daniel Elena, els quals a la seva vegada lluien un nou espónsor sobre el seu cotxe, RedBull. Chris Atkinson i Stéphane Prévot, que hi obtenien el quart millor registre en aquesta prova especial, cedien ja més d'1 minut amb els líders.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen repetien autoria del millor temps en la segona prova especial del dia, si bé en aquesta ocasió els de Ford només aconseguien incrementar en 2 segons el gap que els separava de Sébastien Loeb i Daniel Elena. Si els líders eren la cara en la formació de l'oval, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila tornaven a ser la creu, els pilots volcaven el cotxe enmig de la traçada, deixant el seu Ford Focus RS WRC'07 en una situació que resultava molt incómode per als que venien per darrera seu a la pista; si bé els pilots aconseguien tornar a la competició, aquests s'hi deixaven 9 minuts i 6,6 segons en l'inicident i pràcticament tota opció a puntuar.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila miraven de resurgir marcant l'escratx en la tercera prova especial mentre que la quarta i última del bucle matinal, la referència en quan a temps tornaven a ser dels líders Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Així després de les 4 proves especials matutines, arribava el moment de tornar al parc d'assistències, on Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen gaudien de 50,8 segons de marge amb Sébastien Loeb i Daniel Elena, mentre que Chris Atkinson i Stéphane Prévot tancaven les posicions de podi a 1 minut i 33,8 segons dels líders i a la seva vegada amb 30,1 segons de marge amb els seus caps de files, Petter Solberg i Phil Mills.

A la represa de la competició, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen veien com en topar amb una roca les seves suspensions quedaven inoperants i els pilots s'havien de retirar de la jornada acollint-se al "superally" per tal de treure algun profit del desplçamanet i els esforços invertits. Sébastien Loeb i Daniel Elena heretaven així la condició de líders, qui tanmateix eren els autors del registre més baix en aquesta cinquena prova especial, mentre que els darrers inquilins d'una plaça de podi eren Petter Solberg i Phil Mills per 12,7 segons de marge amb el Citroën C4 WRC de Dani Sordo i Marc Martí.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila seguien buscant el perdó del seu patró imposant-se en dues de les 4 proves especials que restaven al bucle, mentre que Gigi Galli i Giovanni Bernacchini s'unien a la lluita per la darrera plaça del podi amb un escratx i un segon millor registre que permetien als transalpins superar a Dani Sordo i Marc Martí a la classificació.

Disputades les 9 proves especials del primer escull del ral·li, Sébastien Loeb i Daniel Elena entraven al parc tancat quan mancaven 5 minuts per a 2 quarts de 8 del vespre amb 1 minut i 30,6 segons de marge amb Chris Atkinson i Stéphane Prévot. Petter Solberg i Phil Mills tancaven les posicions amb dret a dutxa de xampany el diumenge a 8,3 segons dels seus companys de formació a Subaru i amb un marge de 8,8 segons en relació a Gigi Galli i Giovanni Bernacchini i de 28,0 segons amb Dani Sordo i Marc Martí, pel que les lluites per la segona i tercera posició semblaven a priori força interessants. 

La segona jornada del ral·li era la més llarga de tot l'esdeveniment per només 4 km de diferència vers la precedent, una etapa que seguint el model del divendres, tenia en el seu programa un bucle de 4 trams que es celebrava en dues ocasions, als que al capvespre se'ls hi afegia una nova passada per l'especial espectacle, assolint així els seus 154,72 km de lluita cronometrada. A diferència de la primera etapa, quan el bucle de 4 trams es dibuixava al nord de Córdoba, en aquesta jornada el dibuix es feia cap al sud, sent la principal diferència entre les dues jornades la millora de les condicions climatològiques, si bé seguia existint certa controvèrsia amb el màxim estament mundial, la FIA, davant la negativa de permetre'ls-hi tallar els pneumàtics.

Petter Solberg i Phil Mills aconseguien el primer escratx del dia per davant dels seus companys d'equip, als quals en llevar-los a final de tram 14,0 segons, també els hi aconseguien prendre la segona posició provisional. Els líders Sébastien Loeb i Daniel Elena marcaven el millor temps en les dues proves especials següents, mentre que per darrera seu seguia la lluita per la segona posició entre els dos companys d'equip a Subaru. Petter Solberg i Phil Mills marcaven el segon millor registre en la segona especial sabatina, mentre que en la tercera l'autoria d'aquest segon millor temps era de Chris Atkinson i Stéphane Prévot. El pilot australià i el copilot belga aconseguien el millor temps en la quarta i última prova especial matinal, si bé aquests no aconseguien superar als seus companys restant en la tercera posició a 4,1 segons d'aquests.

Gigi Galli i Giovanni Bernacchini no podien mantenir el ritme de la jornada anterior i anaven cedint segons a cada prova especial que disputaven per, a més a més, en l'última del bucle matinal, danyar el seu escapament en impactar contra una roca, provocant que el seu Ford Focus RS WRC'07 arribés a final de tram envoltat de fum i fins i tot amb un conat d'incendi. Malgrat que la parella de l'equip Stobart aconseguia arribar a Villa Carlos Paz, aquests ho feien a més d'1 minut de l'últim dels dos Subaru Impreza S12b oficials i a més a més amb el Citroën C4 WRC de Dani Sordo i Marc Martí enganxat a 2,7 segons. Malauradament pels seus interessos, els mecànics no podien reparar tots els danys soferts dins el periode de temps establert per a les assistències, amb el que els transalpins s'havien d'acollir al superally per poder-se reenganxar l'endemà.

A la represa, Petter Solberg i Phil Mills tornaven a esdevenir la referència en els temps en la primera prova especial del bucle, mentre que Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, que tot just abans d'entrar a les assistències havien assolit la setena posició provisional, es veien obligats a abandonar la jornada per problemes d'encès en el motor. Dani Sordo i Marc Martí guanyaven una posició en aplicar-se els corresponents 5 minuts de penalització a Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, i si bé els espanyols de Citroën tenien el podi a 1 minut i 14,1 segons de la seva posició, aquests podien progressar amb la tranquilitat que els suposava tenir el Ford Focus RS WRC'07 de Matthew Wilson i Scott Martin a pràcticament 8 minuts, qui, com els seus companys d'equip, també havien malmés l'escapament en la quarta prova matutina, però els britànics s'ensortien de les assistències amb 8 minuts de retard i rebent una penalització d'1 minut i 20 segons.

Sébastien Loeb i Daniel Elena llevaven el millor temps a Petter Solberg i Phil Mills per tan sols 3 dècimes de segon en la sisena prova especial sabatina, però els de la Constel·lació de les Plèiades si que aconseguien esdevenir els més ràpids en les 3 proves programades que restaven en la jornada, distanciant-se així netament dels seus companys d'equip. Paral·lelament, i quan només faltava 1 km per a completar la segona prova especial del bucle de la tarda, sisena en el comput de l'etapa i quinzena en el del ral·li, Matthew Wilson i Scott Martin es veien obligats a abandonar la competició en trencar un braç de la suspensió, cedint el seu lloc a Conrad Rautenbach i David Senior.

Així doncs, com en la jornada anterior, quan faltaven 5 minuts per arribar a 2 quarts de 8 del vespre i després d'haver disputat 9 proves especials cronometrades, els participants començaven a entrar al parc tancat de Villa Carlos Paz, on Sébastien Loeb i Daniel Elena gaudien d'un marge d'1 minut i 19,6 segons vers Petter Solberg i Phil Mills, i aquests de 48,9 segons amb els seus companys d'equip Chris Atkinson i Stéphane Prévot. El càntabre Dani Sordo i el català Marc Martí restaven a les portes del podi a 3 minuts i 32,3 segons dels seus companys a Citroën, i amb un altre C4 WRC, el que pilotaven el zimbaubès Conrad Rautenbach i el britànic David Senior a 14 minuts i 27,8 segons del seu temps. Tots els incidents acumulats al llarg del dissabte, permetien als finlandesos Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen assolir la sisena plaça a 24 minuts i 44,5 segons de Sébastien Loeb i Daniel Elena.

Amb unes distàncies de temps prou establertes entre els 5 primers classificats, els 42,67 km cronometrats de l'etapa dominical semblaven a priorio un mer tràmit. Una corda que s'establia al llarg de 3 proves especials, sent aquestes els mítics trams de Giulio Cesare i El Cóndor, a les que s'hi afegia una nova passada per l'especial espectacle de Córdoba per tancar l'edició.

Tots aquests supòsits se n'anaven en orris quan en la primera especial dominical es produia un nou cop de teatre, el Subaru Impreza S12b WRC de Petter Solberg i Phil Mills s'aturava per fallada elèctrica, amb el què Dani Sordo i Marc Martí aconseguien per eliminació una plaça de podi. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila s'imposaven en aquesta primera cronometrada, així com a l'especial espectacle que tancava l'edició, mentre que Sébastien Loeb i Daniel Elena s'imposaven al tram d'El Cóndor.

Superades les 21 proves especials programades del 28è Ral·li d'Argentina, els 31 equips classificats començaven a fer entrada al parc tancat de Villa Carlos Paz quan faltaven 5 minuts per 1 quart de 2 del migdia, sent Sébastien Loeb i Daniel Elena els primers classificats, i per tant guanyadors, amb un temps de 4 hores 5 minuts i 48,6 segons. Chris Atkinson i Stéphane Prévot repetien la segona posició aconseguida a Mèxic en completar els 352,07 km del recorregut amb un retard de 2 minuts i 33,2 segons vers el temps dels guanaydors, mentre que l'altre equip Citroën, el composat per Dani Sordo i Marc Martí, tancaven el podi argentí en una autèntica cursa d'eliminació a 4 minuts i 4,7 segons dels seus companys d'equip.

En una cursa d'eliminació, Sordo-Martí marcaven el primer podi de l'any.

En el campionat de producció l'austríac Andreas Aigner i el seu copilot alemany Klaus Wicha aconseguien imposar-se en 2 de les 4 proves especials del primer bucle del divendres i marcar els dos segons millors temps en les altres 2, amb el que els pilots aconseguien el lideratge de la classe per pràcticament mig minut de marge amb els locals Marcos Ligato i Ruben Garcia. En tornar a passar pel bucle de 4 trams, si bé els líders no es mostraven com la referència en les taules de temps individuals, si que sabien mantenir-se al marge dels incidents i retornar així al parc tancat de Villa Carlos Paz amb 1 minut i 38,1 segons amb els argentins Marcos Ligato i Ruben Garcia i 1 minut i 47,1 segons amb uns altres locals, Sebastián Bertran i Ricardo Rojas.

En la primera prova especial sabatina el ral·li s'aplanava per a Andreas Aigner i Klaus Wicha, quan fruit d'un aterratge molt fort, Marcos Lugato i Rubén García danyaven el radiador de l'oli del seu cotxe i es veien obligats a abandonar la competició, mentre que l'altre promesa local, Sebastián Bertrán i Ricardo Rojas, tenien problemes de temperatura en el seu Mitsubishi Lancer Evo IX que els privaven de pressionar a la parella lider. En aquest context Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson esdevenien les referències de temps per a la classe en dues de les 4 proves especials i l'excampió de la categoria i el copilot britànic ascendien fins la tercera posició a gairebé mig minut dels locals.

Sortint del reagrupament de mitja jornada, Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson s'imposaven en les dues primeres proves especials de la tarda i superaven per 1 segon a Sebastián Bertrán i Ricardo Rojas en la taula provisional, aquests retornaven el cop en la setena especial sabatina en marcar el segon millor registre de la categoria per darrera del Peugeot 207 S2000 de Patrik Sandell i Emil Axelsson, però Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson estaven decidits a fer-se seva la segona plaça, i en imposar-se en la darrera prova especial vera de la jornada, el qatarí i el britànic tornaven a recuperar la posició immediatament.

Andreas Aigner i Klaus Wicha coneixien problemes de canvi al llarg de la jornada, però malgrat tot, els líders conservaven la seva posició de privilegi i entraven al parc tancat amb 51,1 segons d'avantatge vers Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson, una distància suficient considerant que la tercera i última etapa només comptava amb 42,67 km de lluita contra el cronòmetre. Sebastián Bertrán i Ricardo Rojas eren tercers a 1 minut i 6,7 segons dels líders, pel que als locals només els hi quedava l'esperança de poder lluitar per la segona posició.

Els locals s'imposaven a Guilio Cesare i retallaven en 9 segons el gap que els separava de Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson, mentre que Andreas Aigner i Klaus Wicha ho feien a El Cóndor per tal de refermar la seva victòria, on paral·lemant el Subaru Impreza STi N14 de Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson deia prou i obligava als pilots a abandonar la competició. L'especial espectacle no oferia cap canvi a la taula i així Andreas Aigner i Klaus Wicha aconseguien finalment la victòria en la classe per un marge d'1 minut i 5,6 segons vers Sebastián Bertrán i Ricardo Rojas, mentre que la darrera posició de podi era pels finlandesos Jari Ketomaa i Miika Teiskonen a 2 minuts i 53,3 segons dels guanyadors.

En clau de campionat, Jari Ketomaa combinava el seu tercer lloc a Argentina amb el segon lloc aconseguit a Suècia, amb el que el pilot finlandès passava a liderar la taula general provisional del certament per 4 punts d'avantatge vers els dos guanaydors de les dues rondes inicials, el seu compatriota Juho Hänninen i el propi Andreas Aigner, si bé el pilot lider acumulava ja per llavors dues participacions, per una dels dos segons classificats.

Primera victòria d'Andreas Aigner que obriria el camí cap al títol

La victòria que aconseguia Sébastien Loeb a Argentina, era la tercera de la temporada per al pilot, el que permetia a l'alsacià solventar el zero del Ral·li de Suècia i recuperar la primera posició del certamen per davant del seu màxim rival, Mikko Hirvonen. El finlandès, gràcies al superally, aconseguia sumar 4 punts més en el seu compte particular i quedar-se a 5 del lideratge, mentre que per darrera d'ells, l'australià Christopher Atkinson sumava el tercer podi de la temporada i es situava en la tercera posició a 3 punts del seu predecessor.

PIlot
Punts

Sébastien Loeb

30

Mikko Hirvonen

25

Christopher Atkinson

22

Tot i el desastre de Ford a l'esdeveniment argentí, els de l'oval hi aconseguien sumar 7 punts que els permetia seguir al capdavant de la general del campionat de marques, però ara amb només 3 punts de marge vers els seus principals rivals, Citroën. Tanmateix la marca francesa dels dos galons trencava l'empat que mantenia amb Subaru a la sortida de Mèxic per distanciar-se'n en 8 punts.

Constructor
Punts

Ford

44

Citroën

41

Subaru

33