Didier Auriol i Denis Giraudet, que no estaven nominats per Toyota per puntar, van fer un recital de pilotatge .

El 22 d'abril de 1998 finalitzava a la localitat gironina de Lloret de Mar el 34è Ral·i Catalunya - Costa Brava, d'on 115 dels 125 equips inscrits van empendre el camí des de la rampa de sortida cap als 400,71 km cronometrats de recorregut tres dies abans, el 19 d'abril. El ral·li era la cinquena prova del calendari del campionat del món de l'especialitat i gaudia de puntubalitat per als campionats de pilots, marques, FIA 2-Litres i producció. 46 equips dels 115 participants van superar la cita celebrada integrament sobre asfalt.

Amb el segon podi consecutiu aconseguit per Loix-Smeets, els belgues es reivindicaven com estrelles emergents.

La primera jornada, celebrada entre les províncies de Girona i Barcelona, va deixar palés que els FIA-2 Litres eren cotxes que podien posar en un compromís sobre asfalt als World Rally Car, si bé no van arribar a liderar el ral·li en cap moment, la parella càntabra de Citroën formada per Chus Puras i Carlos del Barrio acabarien marcant un escratx en la darrera cronometrada i en una magnífica segona posició a només 16,8 segons del líder, els francesos de Toyota Didier Auriol i Dennis Giraudet. Si bé Auriol-Giraudet van començar el ral·li amb mal peu, una punxada a la Trona els feia començar en vuitena posició i deixava com a líders els belgues de Ford Bruno Thiry i Stéphane Prévot, ja en el segon tram, Alpens-Les Lloses, aquests van marcar l'escratx al que li seguiren tres més consecutius i es feren amb la primera posició per no abandonar-la fins a la conclusió de la prova.

Bruno Thiry, que pilotava amb una faixa degut a unes molésties lumbars, va acabar el primer dia en una meritória tercera posició, avançant al Peugeot 306 Maxi dels germans Panizzi en la última cronometrada. Mentre que els Subaru es veien endarrerits per problemes de diferent índole, de suspensió en el cas de l'Impreza WRC de Colin McRae i Nicky Grist i de turbo en el de Piero Liatti i Fabrizia Pons. Carlos Sainz i Luis Moya, els ídols de l'afició local que omplien les cunetes es van veure endarrerits quan a Cladells primer patien una virolla i després el seu Corolla WRC se n'anava tot recte.

En la segona jornada el ral·li es desplaçava fins a la provincia de Tarragona, on l'asfalt molt més abrasiu que el de les comarques del nord, la calor i la successió de viratges lents, a priori feien que les condicions no fossin tan favorables per als FIA 2-Litres i així va ser, Puras-Del Barrio van abandonar en trencar el càrter en la primera cronometrada del dia, mentre que la resta de cotxes de la categoria no van poder seguir el ritme dels WRC, anant perdent temps vers els cotxes de la categoria reina tram rera tram.

La jornada va ser perfecta per als homes de Toyota, Carlos Sainz i Luis Moya van escalar fins a la tercera posició final, seguits molt de prop dels finlandesos de Mitsubishi, que feien debutar el nou Lancer Evo V, Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki, peró millor va ser la jornada de Didier Auriol i Denis Giraudet, que es confirmaven com a líders amb dos escratxs més i per als belgues nominats per Toyota per puntuar junt amb la parella espanyola, Freddy Loix i Sven Smeets que amb dos escratxs també escalaven fins la segona posició general.

En la tercera i última jornada de competició el ral·li tornava al nord, a cavall entre les provincies de Barcelona i Girona, on l'asfalt fi, més brut degut al pas de la primera jornada, ja no va ser tan beneficiós per als Citroën i Peugeot FIA-2 Litres deixant el protagonisme entre tres equips que aspiraven a la segona posició, per una banda els Toyota dels belgues Loix-Smeets i dels espanyols Sainz-Moya, i per l'altra banda el Mitsubishi els finlandesos Mäkinen-Mannisenmäki, ja que Auriol-Giraudet en cap moment van donar opció a que ningú posés en compromís la seva primera plaça. La lluita va quedar en cosa de dos quan a la tercera cronometrada del dia, Coll de Santigosa, Carlos Sainz i Luis Moya desllantaven una roda i arribaven a final de tram sobre la llanta perdent un minut i tota opció de puntuar.

Si bé molts sospitaven d'un intercanvi de posicions entre Auriol-Giraudet amb Loix-Smeets, ja que els francesos no puntuaven per marques i els begues si, la proximitat de Mäkinen-Mannisenmäki i la pressió que exercia la FIA sobre aquestes maniobres poc esportives, va fer desisitir als homes de Toyota de fer aquesta operació, aconseguint així els francesos la seva divuitena victòria al mundial amb 53,4 segons d'avantatge vers els belgues Freddy Loix i Sven Smeets, que pujaven per tercera vegada en la seva carrera a un podi, segon consecutiu després del marcat a Portugal i 1 minut i 9,4 segons sobre els finlandesos Mäkinen-Mannisenmäki.

Tommi Mäkinen i Risto Männisenmäki feien debutar el Mitsubishi Lancer Evo V amb un podi .

La categoria FIA 2-Litres va viure una lluita tancada entre els Peugeot i els Citroën, cotxes molt més ben regulats per a les proves d'asfalt que no pas els SEAT, més enfocats de cara a la terra, superficie majoritaria en el campionat. Finalment Philippe Bugalski i Jean-Paul Chiaroni van aconseguir la victória per 15 segons davant del Peugeot 306 Maxi dels germans Panizzi i gairebé un minut davant de l'altre Peugeot de François Delecour i Daniel Grataloup. SEAT debia conformar-se amb les cinquena i sisena posicions d'Oriol Gómez i Marc Martí i de Salvador Cañellas i Xavier Lorza respectivament, just per darrera d'un altre 306 Maxi, el dels portuguesos Adruzilio Lopes i Luis Lisboa, peró tot i el fluix rendiment dels cotxes catalans, donat que els Peugeot no van marcar el doblet els del lleó no s'escapaven massa dels de Martorell.

Amb Puras-Del Barrio fora de cursa, Bugalski-Chiaroni van donar la victòria a Citroën.

En la categoria de producció el ral·li va ser força cómode per a la parella sudamericana composada per Gustavo Trelles i Martin Christie, grans coneixedors del terreny, que només en la primera jornada van tenir certa oposició per part dels pilots austríacs Manfred Stohl i Peter Müller, els quals en el tram del Priorat, corresponent a l'equador de la segona jornada, van perdre 6 minuts i tota opció de presentar batalla acabant el ral·li a 8 minuts i 59,8 segons dels guanyadors, per darrera d'ells a 9 minuts i 59 segons dels guanyadors, els uruguaians Gabriel Mendez i Carlos Villete completaven el podi de la categoria. Tot i la segona victòria consecutiva de Trelles, Stohl que portava més ral·lis disputats, es mantenia al capdavant de la taula amb 37 punts per 26 de l'uruguaià.

Absent a les primeres cites, l'urugaià Gustavo Trelles iniciava fort el seu camí en el campionat de producció amb la segona victòria consecutiva.

El pilot madrileny Carlos Sainz, tot i no puntuar en acabar en setena posició el ral·li, mantenia el liderat de la general ara per davant del britànic de Mitsubishi Richard Burns, a qui els tres punts aconseguits amb la quarta plaça el van permetre avançar a un esgotat confés Juha Kankkunen, a dos punts del finlandés s'hi vivia un triple empat entre Colin McRae, Didier Auriol i Tommi Mäkinen, obrint encara més el campionat.

Pilot

Punts

Carlos Sainz

22

Richard Burns

18

Juha Kankkunen

16

En el campionat de marques Mitsubishi trencava l'empat amb Toyota en aconseguir un punt més que l'equip gestionat per Ove Andersson, ja que només retenien els sis punts corresponents a Freddy Loix, mentre que els dels tres diamanst vermells sumaven en el seu contador la tercera i quarta plaça obtinguda. Ford i Subaru no sumaven cap punt ja que cap dels seus cotxes va acabar la prova catalana.

Constructor
Punts

Mitsubishi

32

Toyota

31

Ford

23