Sébastien Loeb i Daniel Elena arribaven a les 70 victòries a Argentina.

El 32è Ral·li d'Argentina, cinquena cita del calendari del campionat del mon de ral·lis de 2012 va finalitzar a la Villa Carlos Paz el 29 d'abril, ciutat des d'on havia arrancat el dijous 26 d'abril per fer front a un recorregut composat per 19 especials cronometrades d'una corda de 502,73 km al llarg de tres jornades de competició. La ronda sudamericana era puntuable per als campionats de pilots, marques i producció.

Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen completaven un fantàstic doblet per Citroën.

La prova començava el dijous el vespre amb una especial espectacle, on els homes de Ford, Petter Solberg i Chris Patterson i Daniel Sordo i Carlos del Barrio, fitxats a última hora per a substituir al lesionat Jari-Matti Latvala, van optar per sortir amb pneumàtics tous, mentre que els pilots de Citroën, donades les condicions climatológiques que s'esperaven van preferir conservar-los per la resta de la prova i sortir amb els durs, a conseqüència d'aquesta decisió fins a 5 Ford Fiesta RS WRC encapçalaven la prova deixant els Citroën oficials a 10 i 13 segons.

Arribats al ral·li en si el divendres pel matí, Petter Solberg i Chris Patterson seguien comandant la prova, mentre que Sébastien Loeb i Daniel Elena patien fins a tres virolles en els dos primers trams a causa d'un comportament massa sobrevirador del cotxe, mentre que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen van aconseguir donar caça al Ford de Sordo-Del Barrio els quals pensant que havien punxat, van aixecar una mica el pedal. Només arrancar les especials de la tarda, Solberg-Patterson trencaven la direcció i suspensió del seu Fiesta RS WRCel que els conduia al superally i deixava com a líder momentani a Hirvonen-Lehtinen, ja que en el segon tram de la tarda Loeb-Elena amb un altre escratx es feia amb el liderat de la cita.

Durant la segona jornada la superioritat dels Citroën va seguir sent manifesta, els quals gràcies a haver administrat les gomes toves, endosaven segons i més segons als seus més immediats perseguidors, els càntabres de Ford que a més amb problemes de notes no podien córrer com volien, més quan en el tercer tram patien una virolla que els feia perdre més temps arribant ja al minut i mig de distància, aixó va permetre a Citroën donar ordres de mantenir l"statuos quo" establert i que els pilots no s'ataquessin entre ells, ja que només 2 segons els separaven.

Ja en la jornada dominical de clausura, la cita va discórrer amb molta calma, destacant el ritme frenétic que Petter Solberg i Chris Patterson imprimien al seu Ford Fiesta RS WRC per tal de recuperar posicions, guanyant tots els trams de la jornada, els seus companys d'equip, que tenien el podi a tocar de les mans, veien com en l'últim tram debien abandonar amb la corretja de l'alternador trencada el que donava pas al jove norueg Mads Østberg i el seu copilot suec Jonas Andersson a una plaça de podi a 3 minuts i 10,4 segons dels guanyadors, la parella franco-monegasca de Citroën composada per Sébastien Loeb i Daniel Elena, que amb aquesta sumaven ja 7 victóries a l'Argentina i 70 en el mundial de ral·lis. Per darrera d'ells va finalitzar un obedient Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, els quals en rebre les ordres d'equip, van anar perdent terreny fins arribar als 15,2 segons de diferencia a la conclusió del ral·li.

El jove pilot privat Mads Østberg tornaven e van pujar al podi.

En la categoria de vehicles de producció la parella peruano-argentina composada per Nicolas Fuchs i Fernando Mussano van començar comandant la prova a bord del seu Lancer Evo X, fins que en el tram de Matadero, el primer de la última jornada i amb un recorregut de 65 km Benito Guerra i Borja Rozada aconseguien superar-los amb el millor crono de la categoria, mantenint aquesta posició fins a la fi de la prova. Guerra sumava la segona victória de la temporada en la segona cita americana el que permetia al pilot mexicà pujar fins la primera plaça de la general per davant del polonès Michal Kosciuszko.

Dos de dos en el continent americà per a la parella mexicano-espanyola Guerra-Rozada.

La victória de Sébastien Loeb, tercera de la temporada, combinada amb la sisena plaça final del seu més immediat perseguidor, el norueg de Ford Petter Solberg, va permetre al mútiple campió obrir una esquerda en el campionat de 18 punts, mentre que el seu company d'equip, el finlandés Mikko Hirvonen, es refeia de la desqualificació de Portugal i avançava en la general a Mads Østberg alhora que escurçava distancies amb Solberg.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

91

Petter Solberg

73

Mikko Hirvonen

70

El doblet de Citroën va fer més forts als homes del doble xevró al campionat de marques aconseguint endosar 33 punts d'avantatge als de Ford que només sumaven 10 punts arrel de l'abandonament de Daniel Sordo a la última especial i la cinquena posició de la categoria de Petter Solberg i Chris Patterson. M-Sport, es mantenia cómode en tercera posició en sumar 12 punts més, tot i que tan Evgeny Novikov-Denis Giraudet com Ott Tänak-Kuldar Sikk es varen acollir al superally a la primera jornada.

Constructor
Punts

Citroën

151

Ford

106

M-Sport

81