Daniel Elena superava el récord de Luis Moya a l'Argentina.

Sisena ronda en el calendari del campionat del món de ral·lis, el diumenge 30 d'abril de 2006 finalitzava a Córdoba el 26è Ral·li d'Argentina, cita que en entregar punts en els campionats de pilots, constructors, producció així com júnior, aplegava fins a un total de 77 equips en la seva llista oficial d’inscrits. D'aquests 68 equips van baixar des de la rampa de sortida el dijous 27 d'abril per tal d’enfilar cap als 351,44 km cronometrats repartits al llarg de tres jornades i 22 proves especials cronometrades, una distància que 57 equips van aconseguir superar en diferents graus d’èxit.

Pràcticament el divendres per la tarda i el dissabte pel matí és on van perdre el ral·li Solberg-Mills.

El ral·li començava el dijous el vespre amb una doble passada per una especial espectacle que tenia lloc a l'Estadi Chateau Carreras. Petter Solber i Phil Mills aturaven el cronòmetre abans que ningú en els 2,20 km de la primera mànega i per tant els pilots de Subaru esdevenien els primers líders; acte seguit Marcus Grönholm i Timo Rautiainen feien el mateix amb el seu Ford Focus RS WRC’06 i els pilots finlandesos entraven al parc tancat de Còrdoba quan mancaven 2 minuts per a 2 quarts de 8 del vespre com els líders de la provisional si bé per un marge de només 1,8 segons amb els primers líders de l’edició i amb 2,4 segons en relació a Sébastien Loeb i Daniel Elena.

La primera etapa es completava a partir d’1 quart de 8 del matí de l’endemà divendres amb l’entrada en escena dels trams de la Vall de Punilla; els organitzadors hi programaven un total de 8 proves especials, gràcies a les quals s’aconseguien els 159,17 km competitius del primer escull.

Petter Solberg i Phil Mills recuperaven el lideratge del ral·li en aconseguir el millor registre en la primera especial del dia, mentre que els principals favorits a victòria, el francès Sebastien Loeb i el monegasc Daniel Elena, patien una virolla dalt del seu Citroën Xsara WRC que els feia perdre prop de mig minut i 4 posicions a la classificació provisional, d’altra banda, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen veien com amb el neteja parabrises trencat no podien atacar tan fort com voldrien el diferents passos d'aigua de l’especial i s'anaven endarrerint en aquestes maniobres.

A partir de llavors Sébastien Loeb i Daniel Elena iniciaven l’ardua tasca de remuntar posicions i els pilots s’imposaven en dues de les següents proves especials del bucle de 4 trams matinal, marcant el segon millor registre per darrera de Marcus Grönholm i Timo Rautiainen en la darrera prova especial abans del reagrupament per a les assistències.

Paral·lelament Petter Solberg i Phil Mills tenien els seus propis dimonis quan se'ls hi encenia una alerta per manca de pressió d'oli, propiciant que precisament la parella finlandesa de Ford, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen, els rellevessin en el lideratge a la conclusió de la cinquena especial, tercera prova del dia, perdent una posició més en favor de Sébastien Loeb i Daniel Elena en la darrera cronometrada matinal.

Contràriament a la tendència de l'època, el bucle de la tarda no era una repetició del bucle del matí, de fet només es repetien les dues especials centrals del bucle. Els líders perllongaven la seva posició d’honor en aturar el cronòmetre amb el segon millor temps, concretament a 4,7 segons del registre de referència marcat per Sébastien Loeb i Daniel Elena, en la primera prova de la tarda, però en la següent prova especial programada, una fallada hidràulica en el seu Ford Focus RS WRC’06, deixava als finlandesos a l’estacada, amb el que el testimoni del lideratge el prenien el pilot alsacià i el copilot monegasc. 

En la següent especial, l’altre Ford oficial, el de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, havia d'abandonar també, però en aquesta ocasió sense possiblitat de reenganxar-se l'endemà dissabte doncs el seu motor estava trencat. No seria l’únic drama que es registrava en aquesta setena prova especial del divendres, novena en el còmput global del ral·li, quan Xevi Pons i Carlos del Barrio deixaven tocada una roda posterior del seu Citroën Xsara WRC després d'un impacte; si bé la parella catalano-càntabre va prosseguir competint, uns quilòmetres més endavant van haver d'abandonar degut a un inici d'incendi.

Arran de tots aquests incidents, el Peugeot 307 WRC dels italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini accedien a la darrera posició de podi, entrant en el parc tancat de Còrdoba quan eren les 9 del vespre ocupant aquesta posició a 59,4 segons de Sébastien Loeb i Daniel Elena, restant Petter Solberg i Phil Mills en la segona plaça a 19,8 segons dels líders provisionals. Manfred Stohl, que a l’Argentina celebrava el seu ral·li número 100 al mundial, i Ilka Minor així com Henning Solberg i Cato Menkerud, amb montures idèntiques a les dels italians però amb diferent proveïdor de pneumàtics, restaven a les portes de les posicions amb dret a dutxa d’escumós el diumenge a 12,7 i 32,4 segons dels transalpins respectivament.

La segona jornada arrancava des de Villa Carlos Paz el dissabte a partir de 2 quarts de 7 del matí amb un clima plujós i emboirat. En conjunt s’hi programaven 8 proves especials d’una corda cronometrada de 150,41 km, una distància lleugerament inferior a la de l’etapa anterior, però que si més no mantenia el format de 2 bucles a 4 trams diferents entre ells. 

El terreny enfangat afavoria als homes que sortien primer a pista, que en aquesta ocasió eren aquells que s'havien acollit al superally, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen aconseguien dues victòries parcials de tram en les dues primeres proves especials del dia, mentre que en aquest context, Xevi Pons i Carlos del Barrio, els primers en tram, després de marcar uns bons registres en aquestes dues primeres proves especials, finalment en la tercera especial sabatina, Ascochinga-La Cumbre, la parella marcava el seu primer escratx al mundial.

Sébastien Loeb i Daniel Elena tancaven el bucle matinal amb un escratx, amb el que els francòfons de l’equip Citroën-Kronos aconseguien elevar el gap que tenien amb Petter Solberg i Phils Mills fins a gairebé 1 minut de distància, en concret 57,5 segons, mentre que els italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini seguien sent els tercers classificats a l’entrada del parc d’assistències pero ja a 2 minuts i 6 dècimes de segons dels campions del món en vigència.

Al llarg del bucle de la tarda, els pilots de Subaru aconseguien invertir la tendència del matí, mostrant-se sempre més ràpids que no pas els seus rivals, si bé el temps que els homes de la firma de la Constel·lació de les Plèiades aconseguien retallar als líders, era insuficient com per arribar a posar-los nerviosos, doncs el retorn al parc tancat es produïa quan passaven 5 minuts de 3 quarts d’11 de la nit amb 43,1 segons de distància entre primers i segons. Mentrestant, Gigi Galli i Giovanni Bernacchini cedien prop de mig minut més i fitxaven a 2 minuts i 36,4 segons dels líders, però a la seva vegada amb 1 minut i 4 dècimes de segon de coixí vers Henning Solberg i Cato Menkerud.

La vint-i-sisena edició es tancava amb una curta jornada dominical, amb el què l’interès mediàtic dequeia molt, aquesta només estava composada per 4 proves especials de 41,30 km de distància, de les que només les 2 primeres es corresponien a trams campestres, sent les 2 restants, dues noves passades per l’especial espectacle inaugural.

L'únic punt calent de la taula era la lluita per la sisena plaça que estaven protagonitzant Daniel Sordo i Marc Martí amb Chris Atkinson i Glenn MacNeall, arribant ambdues formacions separades per 1 segon a les especials espectacle que clausuraven l'esdeveniment, finalment el càntabre i el català van ser més ràpids que els escuders de Subaru i aquests acabaven la prova en la cinquena posició final després de que Henning Solberg i Cato Menkerud es quedessin sense embragatge a 1 km de completar el recorregut a l'estadi Chateau Carreras.

A falta de 2 minuts per a 2 quarts de 2 de la tarda, el 26è Ral·li d’Argentina es donava per completat amb la victòria de Sébastien Loeb i Daniel Elena, els quals invertien un total de 4 hores 6 minuts i 51,3 segons per a completar els 351,44 km programats, tanmateix aquesta victòria situava al copilot de Mónaco empatat amb Luis Moya com el copilot amb més ral·lis guanyats al mundial, 24. Per darrera d'ells Petter Solberg i Phil Mills completaven el recorregut a 44,6 segons, dels quals 20 es corresponien a dues penalitzacions, una per arribar 1 minut tard al control l'altra per saltar-se una sortida. Tancant el podi, i sent la primera vegada que pujaven a un calaix del mundial, ho feien els italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini a 3 minuts i 24,3 segons del registre dels guanyadors.

Gigi Gallii Giovanni Bernacchini aconseguia el seu primer podi al mundial de ral·lis.

En la categoria de producció, un cop els pilots abandonaven les especials espectacle de Còrdoba i s’emplaçaven a les especials de la Vall de Punilla, Gabriel Pozzo i Daniel Stillo prenien la davantera en imposar-se en les tres primeres proves especials que s’hi celebraven, però en la quarta i darrera del bucle matinal aquests veien perdre tot el seu avantatge en cedir prop de 4 minuts en l’especial, cedint el lideratge al seus companys d’equip Sebastián Beltran i Ricardo Rojas.

Per la tarda els líders i Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson es repartien a parts iguals la titularitat dels millors i dels segons millors registres, amb el què ambdues parelles feien entrada al parc tancat de Carlos Paz ocupant les dues primeres posicions i separades per 2 minuts i 31,5 segons favorables als locals.

Malgrat que els líders no tenien cap necessitat de correr ni d’assumir riscos, aquests patien una sortida de pista en la quarta prova especial sabatina, última del bucle matinal, i per tant Sebastián Beltran i Ricardo Rojas servien en safata la primera posició de la classe a Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson, els quals entraven en el reagrupament de mitja jornada amb un marge proper al minut en relació als polonesos Leszek Kuzaj i Maciej Szczpaniak.

Després d’un bucle de la tarda en el que les distàncies pràcticament van romandre constants, els dos primers classificats es trobaven separats per 59,9 segons, mentre que els tercers classificats, el sanmarinès Mirco Baldacci i l’italià Giovanni Agnese, es trobaven ja a 14 minuts i 12,7 segons dels líders després d’haver-se hagut d’acollir al superally en l’última cronometrada sabatina.

Donades aquestes distàncies temporals, tot estava pràcticament decidit i per tant la jornada dominical esdevenia un tràmit pels primers classificats, més quan en la primera prova cronometrada del dia els líders aconseguien afegir gairebé mig minut al seu marge de confiança, amb el què el ral·li es completava sense sorpreses amb la victòria de Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson per un marge d’1 minut i 30,4 segons amb Leszek Kuzaj i Maciej Szczpaniak, mentre que Mirco Baldacci i Giovanni Agnese tancaven el podi argentí a més de 14 minuts dels líders.

En clau de campionat, la ronda argentina era la tercera del calendari de la temporada, en la que només el qatarí Nasser Al-Attiyah havia aconseguit puntuar en totes 3 cites, aquesta circumstància li suposava el lideratge de la clase per 11 punts de marge vers, precisament, el polonès Leszek Kuzaj.

Primera victória de la temporada que permetia mantenir-se al capdavant de la general a Nasser Al-Attiyah i Chris Patterson.

En categoria junior l’esdeveniment ben d’hora va quedar en un assumpte de 2, doncs en la primera prova vera Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson trencaven la suspensió frontal del seu Suzuki Swift S1600 en impactar contra una roca, i en la quarta prova especial del dia, un altre Suzuki, confiat en mans de l’estoni Jaan Mölder i l’alemanya Katrin Becker, debien acollir-se també al superally per tal de seguir prenent confiança al campionat.

D’entre els 2 que completaven l’etapa, els britànics Guy Wilks i Phil Pugh aconseguien una major velocitat i encert i en sumar un total de 8 victòries parcials de tram sobre les 10 possibles, els pilots entraven al parc tancat amb un gap de 2 minuts i 11,9 segons amb els suecs Patrik Sandell i Emil Axelsson.

Dissabte, en les especials matutines, els reenganxats Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson esdevingueren els llebrers del primer bucle de la jornada, mentre que Guy Wilks i Phil Pugh s’hagueren d’aturar en la tercera prova especial del dia per canviar una roda punxada, contra temps que no els va fer perdre el lideratge de la provisional.

Per la tarda Guy Wilks i Phil Pugh tornaren a flirtejar amb els temps de referència, mentre que Patrik Sandell i Emil Axelsson patien problemes d’embragatge alhora que havien de pilotar enmig de l’estela de pols que deixava el pilot que els precedia, unes circumstàncies que els portaven a completar la segona etapa a 9 minuts i 25,2 segons dels pilots britànics de Suzuki.

Amb unes abultadissimes distàncies entre els primers classificats, i/o una corda competitiva massa curta al llarg de la jornada dominical, aquesta esdevenia un mer tràmit en el que només passaven 6 hores des de la sortida del parc tancat fins al retorn, adjudicant-se així Guy Wilks i Phil Pugh la victòria per 9 minuts i 19,5 segons de marge.

En quan a la classificació del campionat, aquests punts eren els primers que el pilot britànic aconseguia en el certamen, mentre que els dos segons llocs que atresorava Patrik Sandell juntament amb la victòria de Per-Gunnar Andersson a Suècia i el tercer lloc del pilot a l’Argentina, deixava un empat a 16 entre els dos pilots suecs al capdavant de la classificació provisional.

Pràcticament el Suzuki de Wilks-Pugh va ser l'únic supervivent de la categoria i per tant just guanyador.

La victória de Sébastien Loeb a l'Argentina, era la quarta consecutiva del pilot alsacià al llarg de la temporada , la qual combinada amb el zero de Marcus Grönholm no feia més que refermar-lo al capdavant de la general per pilots ara ja amb 21 punts de distància o el que és el mateix, a més de dos ral·lis. Mentrestant al jove Dani Sordo, la cinquena plaça aconseguida al ral·li sud americà, li permetia mantenir-se en tercera posició per davant del centenari Manfred Stohl i de Petter Solberg, a qui els 8 punts corresponents de la segona plaça, li permetia empatar amb l'austríac en el quart lloc a 18 punts.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

56

Marcus Grönholm

35

Daniel Sordo

24

En el certamen de constructors, el naufragi dels homes de Ford era total, doncs la marca només sumava 1 punt corresponent a la vuitena plaça dels reenganxats Marcus Grönholm i Timo Rautiainen, d'altra banda, la victòria del Citroën de Sébastien Loeb i Daniel Elena, feia encara més fort al preparador belga al capdavant del campionat de marques, mentre que Subaru, que treia un bon bagatge de la cita i retallava distàncies amb els de l'oval fins a quedar-se a 6 punts.

Constructor
Punts

Kronos-Citroën

69

Ford

57

Subaru

51

Neuville-Gilsoul i Hyundai esdevenien els primers en repetir victòria per només 7 dècimes de segon en un inici de temporada un tan foll.

Amb les 18 proves especials del programa ja completades, el diumenge 30 d'abril de 2017 finalitzava a La Villa Carlos Paz, provincia de Còrdoba, el 37è Ral·li d'Argentina, cinquena ronda en el calendari del campionat del món de l'especialitat. Tot i que la prova sud-americana atorgava punts pels certàmens de pilots, constructors, WRC-2 i WRC-3, els elevats costos d'enviar el material a ultramar ocasionava que només 26 equips formulessin la seva inscripció a la cita, dels que 22 es personaven a la rampa de sortida el dijous 27 d'abril. D'aquests participants, 17 aconseguien completar els 357,59 km cronometrats del recorregut.

Un petit cop en un pont en l'especial final, privava a Evans-Barritt de la seva primera victòria mundial.

Una fotogènica especial espectacle celebrada a Còrdoba el dijous al vespre, servia per donar el tret de sortida a la prova austral, en la que els francesos Sébastien Ogier i Julien Ingrassia esdevenien els pilots més ràpids en completar els 1,75 km de corda de l'especial, 9 dècimes de segon per davant dels seus companys britànics Elfyn Evans i Daniel Barritt i dels espanyols de Hyundai Dani Sordo i Marc Martí, que empataven a temps en el segon millor registre i que acompanyaven als campions mundials en vigència en les places de podi provisionals a l'entrada del parc tancat, doncs aquesta cronometrada era l'única que es programava pel dia.

Llavors la primera etapa es celebrava bàsicament en divendres, amb un bucle de 4 trams cronometrats que es programava a doble passada, matí i tarda, amb el que el primer escull de la prova assolia els 140,56 km cronometrats tenint en consideració els gairebé 2 km celebrats el dia anterior. Elfyn Evans i Daniel Barritt s'imposaven en la primera especial del dia, el que els donava accés a la primera posició, alhora que els seus companys, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia patien una lleugera sortida de pista que els suposava perdre prop d'una vintena de segons.

La parella britànica confirmava la seva plaça imposant-se en totes les cronometrades restants del bucle, mentre que per darrera seu semblava que en uns primers instants els irlandesos de Citroën Kris Meeke i Paul Nagle podien seguir de prop la seva estela, en la tercera especial del dia aquests es menjaven un sotrac de la pista i es veien obligats a abandonar la jornada després de completar l'especial en pèssimes condicions i deixar-s'hi més de 6 minuts.

Unes altres víctimes d'aquests primers compassos eren els Hyundai i20 Coupé WRC dels espanyols Dani Sordo i Marc Martí i dels neozelandesos Hayden Paddon i John Kennard, els guanyadors de la darrera edició de la cita argentina bolcaven el seu cotxe en la primera cronometrada del dia i s'hi deixaven una mica més de 2 minuts i mig, si bé els kiwis continuaven competint, mentre que els espanyols trencaven un braç de la direcció del seu Hyundai i20 Coupé WRC en la segona especial i hi perdien 11 minuts i mig. Amb tot aquest enrenou, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, eren l'altra cara de la moneda doncs assolien la segona posició provisional.

Per la tarda Elfyn Evans i Daniel Barritt seguien pilotant a un ritme superior de la resta del parc tancat, sumant dos escratxs més i un segon millor temps, amb el que la parella líder afermava la seva posició de privilegi; en les següents posicions els noruecs Mads Østberg i Ola Fløene treien petroli d'un problema de motor en el Toyota Yaris WRC de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila per pujar fins la segona posició amb el seu Ford Fiesta WRC privat, entrant al parc tancat en aquesta plaça a 55,7 segons del cotxe de l'oval “oficial”.

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, que tampoc havien tingut un excel·lent inici de jornada a causa d'una punxada, recuperaven tres posicions per arribar fins la tercera plaça al terme de l'etapa a 1 minut i 7 dècimes de segon dels líders, si bé els belgues ho feien sota la pressió dels altres 2 Ford de M-Sport a les mans de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia i d'Ott Tänak i Martin Järveoja a 6 i 10,6 segons de la seva posició respectivament.

Seguint el model de la majoria de ral·lis de l'època, la jornada sabatina era la més llarga de tot el programa, amb 6 proves especials cronometrades de 160,0 km de distància, les quals a la seva vegada s'agrupaven en un bucle de 3 trams pels que lògicament s'hi passaven en dues ocasions per tal d'aconseguir el número total d'especials.

Elfyn Evans i Daniel Barritt encara serien a temps de sumar un nou escratx en la primera especial cronometrada de la jornada, mentre que un problema hidràulic apartava a Mads Østberg i Ola Fløene de la seva segona posició provisional en favor de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul. De fet aquesta era una bona especial per a la parella de Hyundai, doncs Sébastien Ogier i Julien Ingrassia en intentar evitar atropellar un gos, gairebé s'envirollaven en un pas d'aigua, el que a la pràctica els feia perdre uns quants segons.

A partir de llavors, dues punxades consecutives sofertes pels líders, permetien a Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul escurçar distàncies vers la primera plaça, entrant al parc d'assistències intermèdies a 44,1 segons del liderat, mentre que els re-incorporats Kris Meeke i Paul Nagle anaven marcant els millors registres. D'altra banda Sébastien Ogier i Julien Ingrassia tenien problemes amb el seu Ford Fiesta WRC, el que els suposava cedir la seva quarta posició en favor dels seus companys d'equip estonians, Ott Tänak i Martin Järveoja.

Per la tarda, en tornar a disputar les especials matutines, Ott Tänak i Martin Järveoja aconseguien sumar els seus dos primers escratxs al ral·li de forma consecutiva, el primer dels quals els donava pas a les posicions de podi desplaçant-ne a Mads Østberg i Ola Fløene, qui en la cinquena cronometrada sabatina malmetien la seva suspensió posterior en impactar contra una roca. Una altra parella en sumar dos escratxs consecutius en el segon bucle de l'etapa eren Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, dos millors temps que situaven als pilots de Hyundai a 11,5 segons del liderat a l'entrada a la Villa Carlos Paz, Ott Tänak i Martin Järveoja per la seva banda ho feien a 26,8 segons dels seus companys tancant les places de podi i amb 23,1 segons de coixí vers Sébastien Ogier i Julien Ingrassia.

Si bé la jornada dominical només tenia en el seu programa 3 proves especials cronometrades d'una corda de 55,28 km de distància, les distàncies tan curtes que separaven als 4 primers classificats atorgava un extra d'emoció als darrers metres competitius. Ott Tänak i Martin Järveoja s'anotaven el millor temps en la primera especial del dia per davant de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, amb el que els dos equips que ocupaven posicions de podi escurçaven distàncies vers el líder, que manifestava tenir problemes de frens.

Amb l'escratx a Mina Clavero – Giluio Cesare, segons cronometrada del dia, la parella belga de Hyundai es llençava literalment a sobre d'Elfyn Evans i Daniel Barritt, els quals tot i marcar-hi el segon millor registre, haurien de defensar la seva posició de privilegi al “Power Stage” amb només 6 dècimes de segon de marge. Aquesta darrera especial no era més que una segona passada per la cronometrada inaugural del dia, el mític “El Condor – Copina”, i si bé en els parcials la parella britànica d'M-Sport avantatjava en uns 3 segons a la parella belga de Hyundai, una mala entrada en un pont els suposava un petit impacte que els feia perdre el millor temps i 1,3 segons vers Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, qui no només s'emportaven els 5 punts extra d'aquesta especial, sinó també la victòria a la cita argentina.

Així doncs, amb aquest drama final per a Elfyn Evans i Daniel Barritt, es completava el 37è Ral·li d'Argentina amb la victòria de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul. Els belgues invertien un temps total de 3 hores 38 minuts i 10,6 segons en recórrer els 357,59 km cronometrats, esdevenint així en els primers pilots en sumar dues victòries en la temporada alhora que donaven el mateix honor a Hyundai. Per la seva banda, les 7 dècimes de segon de demèrit que es deixaven la parella britànica d'M-Sport vers els guanyadors, els privaven de la seva primera victòria al mundial, fent-los esperar uns quants mesos fins que aquesta es produís. Ott Tänak i Martin Järveoja a 29,9 segons dels guanyadors, eren els encarregats d'ocupar el graó més baix del podi.

Sense fer massa soroll fins al dissabte per la tarda, Tänak-Järveoja aconseguien un nou podi.

En la categoria intermèdia, el WRC-2, el ral·li esdevenia un passeig pels suecs Pontus Tidemand i Jonas Andersson, doncs aquests s'imposaven consecutivament en totes les cronometrades de la primera etapa, assolint un marge de confiança de 4 minuts i mig vers els seus més immediats perseguidors a la taula provisional. En aquestes condicions, la parella oficial d'Škoda afluixava una mica el seu ritme de cara a l'etapa sabatina, malgrat tot, els suecs encara sumaven dos escratxs més i davant el despropòsit dels seus rivals, doblaven les distàncies per fregar els 10 minuts de coixí.

La tercera i última etapa de la cita seguia la tònica de la jornada anterior, amb el que Pontus Tidemand i Jonas Andersson lligaven per més de 10 minuts de marge la seva tercera victòria de la temporada i superar així en 25 punts al per llavors company seu d'equip, el noruec Andreas Mikkelsen i ser líder en solitari del certamen.

Els suecs Tidemand-Andersson guanyaven sobrats i passaven a liderar el certamen en solitari.

En el campionat de pilots, Sébastien Ogier es seguia mantenint com a líder de la provisional tot i que el ral·li no havia anat de tot del seu gust i que d'Argentina només en sortia amb una quarta posició i 2 punts extra del Power Stage, i es que el ral·li de Jari-Matti Latvala no era gaire millor que el del francès, veient a més a més el de Toyota com Thierry Neuville, amb la màxima puntuació possible, restava a només 2 punts de la seva posició.

Pilot

Punts

Sébastien Ogier

102

Jari-Matti Latvala

86

Thierry Neuville

84

A la victòria de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, Hyundai podia sumar també el cinquè lloc en constructors dels neozelandesos Hayden Paddon i John Kennard, amb el que els coreans esdevenien els constructors en sumar més punts a la ronda austral si bé aquests només sumaven dos punts més que M-Sport, que en situar dos dels seus cotxes en les places de podi es mantenien al capdavant de la general. Per darrera Citroën retornava a Paris amb les mans buides, amb el que Toyota es podia desmarcar una maca dels del doble galó en la lluita per ser la tercera marca del campionat.

Constructor
Punts

M-Sport

162

Hyundai

140

Toyota

99