Contra tot pronóstic, Sainz-Moya van guanyar el ral·li indonesi .

Per primera vegada el ral·li d'Indonesia formava part del calendari del campionat del món de ral·lis, i ho feia com a la tercera cita d'un total de nou. La prova, que es disputava al nord de l'illa de Sumatra comptava amb un recorregut composat per 27 especials cronometrades d'una distància total de 460,27 km sobre un terreny argilós al que es donava inici el divendres 10 de maig i es finalitzava el diumenge 12 de maig de 1996. A la cita del sud-est asiàtic s'hi donaven cita fins a 62 equips inscrits, dels que 29 aconseguirien completar el recorregut.

Una virolla en la segona jornada va arruinar les opcions de victoria de Liatti-Pons.

El ral·li es va iniciar amb una pugna entre els Subaru Impreza de Colin McRae-Derek Ringer i Kenneth Eriksson-Staffan Parmander amb el Mitsubishi Lancer Evo III de Tommi Mäkinen-Seppo Harjanne, sent el pilot dels tres diamants vermells qui duia el liderat de la prova fins que en la setena especial cronometrada un pont va jugar a favor dels interessos de Colin McRae i Derek Ringer, i es que en el mateix pont Kenneth Eriksson i Staffan Parmander havien d'abandonar després d'impactar-hi fortament, mentre que Tommi Mäkinen i Seppo Harjanne, que també colisionaven en aquest pont, podien seguir en la prova, peró cedint un temps important i la primera posició en favor dels britànics.

Per darrera d'ells un segon grup de pilots es trobaven disputant-se l'últim calaix del podi on hi figurava Carlos Sainz i Luis Moya, els espanyols primer es van quedar sense la tercera velocitat en la quarta especial, per després quedar-se sense la quarta velocitat, sent precisament aquestes dues marxes les més utilitzades en les especials que s'estaven disputant obligant-los a forçar la segona velocitat i saltar a la cinquena. A més a més, la normativa FIA impedia canviar l'element espatllat fins a les assistències de final de jornada, pel que el temps que van perdre va ser substancial, tot i així només van acabar a 23 segons del tercer lloc, ocupat pel Toyota Celica ST205 de Juha Kankkunen i Nicky Grist i un segon per davant del Impreza de Piero Liatti i Fabrizia Pons.

La segona jornada, disputada sobre una tempesta tropical, va convertir les pistes argiloses indonesies en un autentic fangar molt relliscós que comprometia seriosament el pilotatge. Si bé la primera baixa d'entitat, la de Mäkinen-Harjanne es va produir en la segona especial cronometrada quan en la recepció d'un salt el radiador del seu Lancer Evo III, probablement malmés després de l'impacte contra el pont de la jornada anterior, es trencava amb el conseqüent problema de temperatura per al seu motor. Aixó permetia a tots guanyar una plaça mentre que els líders, els britànics McRae-Ringer gaudir ara d'una major tranquilitat doncs el segon classificat figurava ja a 3 minuts d'ells.

Peró el fang tan relliscós va fer de les seves, i primer va ser Liatti-Pons qui protagonitzava una virolla en la catorzena especial cronometrada que l'endarreria substancialment, per després en la següent especial afectar al Ford Escort RS Cosworth de Carlos Sainz i Luis Moya, els quals ja havien pogut avançar a la parella de Toyota Austràlia, Toyota no podia competir oficialment després de la sanció aplicada per la FIA després de les irregularitats trobades al Catalunya'95. Sainz-Moya es van passar de frenada i van colisionar suaument amb un arbre, res d'importancia, peró tornar a posar en marxa el motor, els va costar gairebé un minut i perdre la segona posició que tornava a mans de Kankkunen-Grist.

La tercera jornada arrancava com la més llarga i més dura de totes, amb un recorregut de gairebé 200 km i en la que Colin McRae i Derek Ringer en sortien amb un avantatge de 3 minuts i 38 segons vers el Toyota Celica ST205 que figurava en segona posició, peró tota aquesta avantatge es va esbaïr en la tercera especial cronometrada con els britànics van patir una forta sortida de pista donant diverses voltes de campana fins i tot. Precisament en aquesta especial cronometrada, Sainz-Moya havien malmés la barra estabilitzadora, peró afortunadament pels seus interessos van poder-la reparar seguint les instruccions dels mecànics presents al lloc dels fets sense que aquests intervinguessin.

Kankkunen-Grist recollien el testimoni de la primera posició del ral·li, peró més endavant, en la recepció d'un rasant el frontal del seu Celica ST205 sortia molt mal parat el que els va portar a anar perdent temps fins que en la vint-i-i-quatrena especial cronometrada Sainz-Moya van arrebatre la primera posició. Tot i la pressió que estaven sometent els italians de Subaru Liatti-Pons, que van marcar tots els escratxs de la jornada llevat del primer tram guanyat per Sainz-Moya, els de Ford van aconseguir mantenir la primera plaça fins a la conclusió de la prova, aconseguint així la primera victòria de la temporada que posteriorment passaria a la història com la última del Ford Escort RS Cosworth en el mundial de ral·lis. Per darrera d'ells, a tan sols 23 segons es varen classificar Liatti-Pons mentre que Kankkunen-Grist tancaven el podi a 1 minut i 2 segons del crono dels de Ford.

Kankkunen-Grist van perdre una opció d'or en les darreres especials cronometrades.

Carlos Sainz sumava la primera victòria de la temporada, el que afegit al segon lloc aconseguit a Suècia, permetia al pilot madrileny escalar fins la segona posició provisional, a només 5 punts del finlandés Tommi Mäkinen que venia de guanyar les dues proves inaugurals del calendari. Kenneth Eriksson, que també abandonava la prova com Mäkinen i per tant sumava un zero, només perdia una plaça caient fins la tercera empatat però amb el seu company Piero Liatti.

Pilot

Punts

Tommi Mäkinen

40

Carlos Sainz

35

Kenneth Eriksson

Piero Liatti

23

23

Tot i perdre dos efectius en el ral·li, Subaru seguia en cap de la classficació provisional del campionat de marques amb un marge encara més cómode vers Mitsubishi, després que els dels tres diamants vermells no sumessin ni un punt i Subaru 29 gràcies al segon lloc de Liatti. Ford amb la victòria de Sainz, s'acostava a la posició dels nipons romanent a tan sols 9 punts d'aquests.

Constructor
Punts

Subaru

122

Mitsubishi

97

Ford

88