
Amb 6, Ogier establia un record de victòries a Portugal.
Per a qualsevol aficionat al mundial, el ral·li de casa seva és el millor del món, però en el cas de la ronda portuguesa, l’obvietat fins i tot arribava a prendre ressò internacional i mediàtic. En sonar 3 quarts de 4 de la tarda del diumenge 12 de maig de 2024, a Matosinhos s’hi celebrava la cerimònia de clausura corresponent a la seva 57ena edició, en la qual els participants hi podien obtenir punts en els certàmens de pilots, constructors, WRC2 i WRC3. Amb 67 equips, d’entre les 69 formacions que hi oficialitzaven la seva inscripció, el Ral·li de Portugal es presentava amb 22 proves especials cronometrades de 337,04 km de distància competitiva, una corda que 34 parelles participants aconseguirien cobrir.
Tänak-Järveoja mai van deixar de lluitar, però els van sobrar 8 segons.
Al cap d’un parell d’hores d'haver portat a terme la protocolària cerimònia de sortida a la Ciutat Universitària de Coimbra, els primers reptes cronometrats s’interposaven en l’avenir de la competició per als participants del 57è Ral·li de Portugal, en forma d’una especial espectacle, mancada de rellevància i representativitat, pels carrers de Figueira da Foz.
Darrers entre els Rally1 en afrontar els 2,94 km cronometrats de l’especial, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe esdevenien els primers líders de l’edició en establir el registre més baix del parc tancat, 6 dècimes de segon per davant dels francesos Sébastien Ogier i Vincent Landais i 2,0 segons per sota del registre dels seus companys de formació, els estonians Ott Tänak i Martin Järveoja, unes distàncies amb les que, davant l’absència de més activitat cronometrada, s’arribaven al parc tancat, emplaçat a pocs metres de la línia de meta.
Takamoto Katsuta i Aaron Johnston igualaven el registre d’aquells qui foren campions del món 5 temporades enrere i compartien la tercera posició amb els bàltics, mentre que a 4 dècimes de segon del seu temps s’hi trobaven els finlandesos Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen, tot esperant que la competició pròpiament dita s’iniciès l’endemà divendres 10 de maig a 3 quarts de 7 del matí amb la primera etapa vera del ral·li.
Clàssic modern en les darreres edicions de la cita ibèrica, un bucle de 4 trams es disputava matí i tarda sense assistències mecàniques en la zona relativament central de Portugal, generant així un total de 126,90 km cronometrats. Només s'habilitava un reagrupament de mitja etapa a Arganil, on els equips participants podien bescanviar els seus pneumàtics, completant-se la jornada amb l’arribada al parc tancat de Matosinhos, al nord, en passar 5 minuts de les 8 del vespre.
Amb certes humitats en pista, l’efecte d’escombrada es minimitzava, pel que malgrat que Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe eren els primers en sortir a tram, aquests perllongaven el seu lideratge en aconseguir el segon millor temps rere Takamoto Katsuta i Aaron Johnston en la cronometrada inaugural de la jornada, Mortágua. Un resultat que situava al japonès i a l’irlandès en la segona posició provisional davant la manca de confiança i el mal temps de Sébastien Ogier i Vincent Landais.
La segona especial del dia arrancava amb un retard de 14 minuts i amb un sol radiant al cel, la superficie estava completament seca, especialment en la zona inicial de pujada, amb el què ara si la posició de sortida en seria determinant. Darrers entre els Rally1, els espanyols Dani Sordo i Cándido Carrera aconseguien el millor temps absolut per davant de Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen, i el càntabre i el gallec es redimien dels mals resultats previs per escalar fins a la setena posició provisional. Cas contrari era el dels fins llavors líders de la provisional, els belgues Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, qui en només rebaixar els registres dels 2 Ford Puma Rally1 Híbrid d’Adrien Fourmaux i Alex Coria i de Grégoire Munster i Louis Louka, descendien fins a la tercera plaça per darrera de Takamoto Katsuta i Aaron Johnston i d’Ott Tänak i Martin Järveoja i per tant sols 2,1 segons de marge en vers els campions del món en vigència.
Espanyols i finlandesos repetien resultat a Góis i els de Toyota es feien amb la darrera plaça en les posicions de podi, mentre que els de Hyundai passaven a tancar la pinça dels 5 primers classificats.
Sense l’impuls híbrid, Dani Sordo i Cándido Carrera es veien afligits en el seu intent d’aconseguir la tercera victòria de tram consecutiva a Arganil, un honor que aconseguien contra tot pronòstic Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, i els espanyols es veien superats en la taula pels francesos Sébastien Ogier i Vincent Landais, que hi competien amb talls en els seus intercomunicadors.
Novament els segons més ràpids a final de tram, Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen entraven en el reagrupament d’Arganil en tercera posició, a 3,3 segons dels seus companys Takamoto Katsuta i Aaron Johnston i a 4 dècimes de segon del temps de Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, qui gràcies a haver gestionat pneumàtics al llarg del marí, a Arganil aconseguien assaltar el segon lloc. Ott Tänak i Martin Järveoja perdien una posició de podi en aquesta darrera especial matinal, si bé els estonians fitxaven a 8 dècimes de segon dels finlandesos de Toyota i per 3,4 segons de marge amb els francesos de la marca nipona.
Sébastien Ogier i Vincent Landais endurien la posada a punt del seu Toyota Yaris Rally1 de cara a la represa de la competició per al bucle post meridional i l’elecció es revelava com acertada en la primera especial de l’escull, en la que aquests hi aconseguien el millor temps, per tal de grimpar fins a la tercera posició. Segons a final de tram per quarta vegada consecutiva, Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen s’enfilaven fins a l’anhelada primera posició, mentre que patint un notable efecte d’escombrada, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe s’acomiadaven temporalment de les places d’honor.
Com al matí, Dani Sordo i Cándido Carrera vencien a Góis i els espanyols superaven als seus companys d’equip belgues en la classificació provisional, mentre que segons i tercers a final de tram, els francesos i els finlandesos de Toyota es refermaven en les posicions assolides al terme de la cronometrada anterior. D’altra banda Elfyn Evans i Scott Martin protagonitzaven l'anècdota del tram, en quan el copilot britànic es descuidava la llibreta sobre la taula del control horari previ i aquest havia d’anar cantant les notes fitxant-se en el seu telèfon mòbil.
Privats de l’impuls híbrid en la meitat del sempre temible tram d’Arganil, Sébastien Ogier i Vincent Landais es veien superats en 5 dècimes de segon per Ott Tänak i Martin Järveoja en la classificació provisional, una cronometrada en la que per fi Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen aconseguien establir el millor temps del parc tancat.
Sébastien Ogier i Vincent Landais reiniciaven el sistema electrònic que governava el sistema híbrid i la maniobra semblava donar els seus fruits en la segona passada per Mortágua, doncs els francesos hi establien el millor temps per tal d’assolir la segona posició a 1 segon exacte dels seus companys Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen, altra vegada segons a final de tram. Amb un rendiment estable però inferior al dels caps de cartell, Takamoto Katsuta i Aaron Johnston tancaven la primera etapa en tercera posició a 4,7 segons dels seus companys d’equip finlandesos i per 7 dècimes de segon de marge en vers a Ott Tänak i Martin Järveoja, en el que era doncs una classificació molt comprimida.
Amb els 51 equips participants supervivents de la primera etapa del ral·li dins del parc tancat de Matosinhos, a les 7 en punt del matí del dissabte 11 de maig la competició es reprenia amb la sortida de la primera parella participant del mateix, un rol que en aquesta ocasió corresponia als francòfons Grégoire Munster i Louis Louka. Novament els organitzadors programaven un bucle de 4 trams a doble passada en l’itinerari de la jornada, si bé aquests hi disposaven un reagrupament per a les assistències sobre l’equador de l’etapa, tothora que el bucle post meridional es concloïa amb la disputa d’una especial espectacle en el circuit de Lousada.
Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen sortien del parc tancat amb la determinació d’establir un coixí de segons al capdavant de la classificació i els líders es feien amb la victòria de tram en la primera prova especial de la jornada, amb la qual els finlandesos afegien 5,7 segons a Sébastien Ogier i Vincent Landais. Per la seva banda, els estonians Ott Tänak i Martin Järveoja, segons en la lluita individual contra el cronòmetre, prenien la tercera posició a Takamoto Katsuta i Aaron Johnston.
Malauradament per als finlandesos, l’assumpció de riscos es cobraven els seus tributs en la següent prova especial i la parella nòrdica de Toyota s’havia de retirar en accidentar-hi el seu Yaris Rally1 Híbrid. De fet la primera passada per Mortim, seria una cronometrada plena d’incidents, doncs tan Elfyn Evans i Scott Martin, com Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe o Takamoto Katsuta i Aaron Johnston s’hi envirollaven, un cúmul de contra-temps que provocaven que la classificació es comencés a trencar entre el segon i el tercer classificat.
Sébastien Ogier i Vincent Landais completaven aquest segon tram sabatí per davant d’Ott Tänak i Martin Järveoja i ambdues formacions passaven a ocupar idèntiques posicions a la taula provisional, per a continuació deixar pas als habituals renecs de la parella francesa en vers a les seves Pirelli i posteriorment veure com aquests recuperaven la primera plaça arran d’una punxada de la parella bàltica de Hyundai.
Amb més alts que no pas baixos, Sébastien Ogier i Vincent Landais completaven el bucle matinal en la primera posició per 13,6 segons de marge amb Ott Tänak i Martin Järveoja i 54,4 segons en vers a Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. L’abandonament de Takamoto Katsuta i Aaron Johnston per avaria en les suspensions del seu Toyota en el transcurs de la tercera especial sabatina, deixava pas a uns fluixos Dani Sordo i Cándido Carrera a ocupar la quarta posició a 58,0 segons dels líders francesos i per 20,4 segons de marge en vers als compatriotes d’aquests a M-Sport, Adrien Fourmaux i Alex Coria.
Gràcies a 2 victòries de tram consecutives en el moment de la represa, Ott Tänak i Martin Järveoja reduien a gairebé la meitat la distància que els separava del lideratge dels francesos de Toyota, ofensiva a la que el provençal i el cors responien amb la mateixa moneda, per tal de restablir distàncies.
El circuit de Lousada acostava l’activitat competitiva a milers d’aficionats a la disciplina, però en quan a registres, la seva curta corda cronometrada no oferia gran cosa, més enllà de la primera victòria de tram d’Adrien Fourmaux i Alex Coria.
Així doncs, Sébastien Ogier i Vincent Landais ingressaven en el parc tancat de Matosinhos ocupant la primera posició per un marge d’11,9 segons en vers a Ott Tänak i Martin Järveoja, un marge no massa ampli que dissuadia ambdues formacions d’afrontar la jornada dominical amb serenor. Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe eren tercers a 1 minut i 11,4 segons dels líders francesos, si bé amb ordres d’equip d’entremig, no caldria patir per perdre la posició davant Dani Sordo i Cándido Carrera, quarts a 14,2 segons dels belgues, ni tampoc davant d’Adrien Fourmaux i Alex Coria, cinquens a 21,5 segons dels belgues de Hyundai.
En vistes de tenir conclosa l’activitat cronometrada abans de l’hora de dinar, a 2 quarts de 6 del matí del diumenge 12 de maig l’activitat es reprenia amb la sortida del parc tancat de la primera parella participant, la qual per davant es trobaria un bucle de 2 trams a doble passada. Si bé a diferència de les 2 etapes anteriors, en aquesta ocasió el reagrupament tenia lloc just abans de la disputa del “Power Stage”, un honor que novament corresponia al mític tram de Fafe i el seu omnipresent salt. Una competició que s’iniciava per 39 formacions participants i que suposava els darrers 62,18 km cronometrats de l’itinerari.
Malgrat una densa boira que afectava més a aquells participants que sortien més endarrerits, Sébastien Ogier i Vincent Landais tiraven de coratge i els pilots establien el registre més baix en la primera prova especial dominical, una victòria parcial de tram que els permetia obrir en 6,2 segons més les distàncies en vers els estonians Ott Tänak i Martin Järveoja, tercers a final de tram per darrera dels seus companys belgues.
Tanmateix, aquesta molesta boira, unida a uns problemes de subviratge, afectava negativament als espanyols Dani Sordo i Cándido Carrera, qui hi perdien posició davant el Ford Puma Rally1 Hibrid d’Adrien Fourmaux i Alex Coria.
Ott Tänak i Martin Järveoja espavilaven i feien una passa endavant, per en imposar-se en les dues següents proves especials, retallar en 8,0 segons les distàncies amb els líders, pel que els pilots de Hyundai i els pilots de Toyota afrontarien el “Power Stage” amb 10,1 segons de marge favorables als de la marca japonesa.
Entretant, avesats a la segona posició a final de cadascun dels 3 primers trams del diumenge, Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe havien aconseguit eixamplar fins als 31,9 segons el seu marge que els separava d’Adrien Fourmaux i Alex Coria.
Malgrat les urgències de puntuar de les formacions reincorporades a la competició el diumenge al matí, el cert era que els belgues privaven als estonians per 1 dècima de segon de tornar a establir el millor temps i aquests s’emportaven els 5 punts extra per 4 per part dels bàltics. Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen, a 2,2 segons dels de Hyundai, aconseguien el tercer millor temps, també 1 dècima de segon, per davant dels seus companys Sébastien Ogier i Vincent Landais.
Així doncs, amb els 337,04 km cronometrats del programa disputats i els participants encara accedint al parc tancat de Matosinhos, a 3 quarts de 4 de la tarda tenia lloc a la mateixa ciutat la cerimònia del podi, amb la qual l’edició es donava oficialment per conclosa i en la que Sébastien Ogier hi rubricava la seva sisena victòria al ral·li, permetent al de Gap establir un nou record en solitari, desfent la igualada que venia arrossegant des de 2017 amb Markku Alén. El provençal i Vincent Landais cobrien l'itinerari programat en un temps de 3 hores 41 minuts i 32,2 segons, registre que els hi suposava un estret marge final de 7,9 segons amb Ott Tänak i Martin Järveoja. Per la seva banda Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe tancaven el podi portuguès a 1 minut i 9,8 segons dels pilots francesos.
Obrir pista divendres i una virolla privava a Neuville-Wydaeghe de picar més alt.
En el certamen WRC2 els francesos Yohan Rossel i Arnaud Dunand s’imposaven en l’especial espectacle inaugural de Figueira da Foz per un marge de 5 dècimes de segon per davant dels seus compatriotes Pierre-Louis Loubet i Loris Pascaud, així com 1,1 segons en front d’uns vells coneguts de la familia del mundial i que a Portugal s’hi trobaven competint en el certamen nacional, els britànics Kris Meeke i Stuart Loudon.
Protagonistes de l’edició anterior de la ronda portuguesa, l’endemà divendres, en entrar en escena els trams genuins, Oliver Solberg i Elliott Edmonson i Gus Greensmith i Jonas Andersson aconseguien, i en aquest mateix ordre, els dos millors registres en la primera cronometrada campestre, per tal de passar a ocupar idèntiques posicions a la taula general per davant dels anteriors líders francesos.
A Góis, tercera prova especial de la jornada, Gus Greensmith i Jonas Andersson establien el registre de referència de la classe, i amb aquest temps el britànic i el suec se situaven al capdavant de la taula per 2,7 segons de marge en vers Oliver Solberg i Elliott Edmonson, llur reacció no es feia esperar i en imposar-se a Arganil, el suec i el britànic recuperaven la plaça perduda just abans d’entrar en el reagrupament de mitja etapa, sitat a la mateixa ciutat que li donava nom al tram, per al bescanvi de pneumàtics.
8,7 segons separaven ambdues formacions sueco-britàniques de respectius Škoda Fabia RS Rally2, mentre que el marge amb els francesos Yohan Rossel i Arnaud Dunand esdevenia de 10,9 segons i de 17,1 segons en vers Pierre-Louis Loubet i Loris Pascaud.
Tot estava doncs encara obert de cara a la represa, més encara quan la classificació es capgirava al terme de la primera prova especial de la tarda, Lousã, i 10,9 segons separaven al primer del quart classificat.
En tornar a Góis, Gus Greensmith i Jonas Andersson demostraven tenir ben preses les mides a les adveristats de la cronometrada i el britànic i el suec tornaven a esdevenir-hi els més ràpids per tal de tornar a assaltar el lideratge, mentre que la tensió es cobrava la primera víctima, Pierre-Louis Loubet i Loris Pascaud s’havien de retirar en bolcar el seu Škoda Fabia RS Rally2.
Tancant un perfecte “deja vu”, Oliver Solberg i Elliott Edmonson es tornaven a imposar a Arganil, per amb aquest registre tornar a recuperar l’anhelada primera posició recentment perduda, si bé en aquesta ocasió les distàncies eren força més estretes, 1 simple dècima de segon, mentre que Yohan Rossel i Arnaud Dunand se situaven a 2,0 segons dels líders a manca de tancar la jornada amb la cronometrada amb la qual s’havia inaugurat, Mortágua.
Oliver Solberg i Elliott Edmonson repetien la victòria de tram aconseguida hores abans, però Gus Greensmith i Jonas Andersson no pas el segon lloc, la parella s’hi envirollava a alta velocitat i s’hi deixava una tretzena de segons, suficients com per perdre la segona plaça a mans de Yohan Rossel i Arnaud Dunand.
Acomplert el feixuc tram d’enllaç de més de 170 km, els participants començaven a arribar al parc tancat de Matosinhos, on Oliver Solberg i Elliott Edmonson hi fitxaven amb 7,3 segons de marge en vers a Yohan Rossel i Arnaud Dunand i amb 13,3 segons en relació a Gus Greensmith i Jonas Andersson. Fora de la lluita per les primeres posicions, el català Jan Solans i el madrileny Rodrigo Sanjuán esdevenien els quarts classificats a 1 minut i 5,9 segons dels líders i per 3,8 segons de marge en vers els irlandesos Josh McErlean i James Fulton.
Ja sobre els trams del nord, Oliver Solberg i Elliott Edmonson patien una bolcada en la segona especial sabatina i la parella havia de retirar-se de la competició fins a l’endemà, recollint el testimoni de la primera posició Yohan Rossel i Arnaud Dunand.
Els francesos es feien forts en la primera posició en imposar-se en la cronometrada següent, duplicant el marge que els separava de Gus Greensmith i Jonas Andersson. Emperò en la quarta i última especial del bucle, la tretzena en el còmput global del ral·li per als supersticiosos, la parella patia una punxada en picar contra una roca en un revolt i en haver-se d’aturar a canviar la roda, els protegits de Citroën s’hi deixaven més de minut i mig, contra-temps que els suposava baixar 3 posicions en la general provisional, que a posteriori en serien més en tan en quan els comissaris comprovaven que la parella havia reiniciat la marxa sense cordar-se adequadament els arnesos de seguretat i els penalitzaven amb 1 minut.
Amb 2 dels 3 tenors noquejats, Gus Greensmith i Jonas Andersson retornaven a Matosinhos com a líders de la provisional per 49,7 segons de marge amb Josh McErlean i James Fulton i 53,3 segons en vers Jan Solans i Rodrigo Sanjuán. Però només reprendre la competició, els líders patien una sortida de pista i s’havien de retirar, deixant en primera posició a la parella irlandesa seguida a 8,4 segons del de Matadepera i el de Madrid.
Després d’haver sacrificat la munta de pneumàtics al llarg dels compassos inicials de la jornada, Jan Solans i Rodrigo Sanjuán podien fer ús d’uns compostos més idonis per al terreny i amb 2 segons millors temps en les 2 últimes especials campestres de la jornada per darrera de Yohan Rossel i Arnaud Dunand, la parella catalano-madrilenya es feia amb la primera posició, signant el seu carnet de ruta després de competir sobre el circuit de Lousada amb 8,0 segons de marge amb Josh McErlean i James Fulton i 1 minut i 11,6 segons amb la parella francesa de Citroën.
Diumenge al matí Josh McErlean i James Fulton tivaven fort i després de la primera passada pel bucle de 2 trams, els irlandesos recuperaven la primera posició per 1 sola dècima de segon de marge en vers els espanyols. Paral·lelament, Yohan Rossel i Arnaud Dunand s’avançaven en el primer control horari de la jornada i la parella francesa rebia una segona sanció d’1 minut, la qual els feia descendre fins a la cinquena posició.
Jan Solans i Rodrigo Sanjuán s’imposaven en la segona passada per la cronometrada inaugural de Cabeceiras de Basto i la parella recuperava la primera posició per 6,4 segons. Amb només el Power Stage de Fafe per endavant, Josh McErlean i James Fulton feien un darrer esforç aconseguint-hi el segon millor temps, però finalment els irlandesos es quedaven a 3,2 segons de la victòria. Lauri Joona i Janni Hussi tancaven el podi portuguès a 1 minut i 47,4 segons de la parella guanyadora.
Després d’un inici de temporada fluix, Jan Solans aconseguia la seva primera victòria als comandaments del Toyota Yaris Rally2 i el català passava a compartir la cinquena posició amb el madrileny Pepe López, qui a Portugal debutava amb desastre en la primera especial campestre als comandaments d’un Ford Fiesta Rally2 de Past Racing, després d’haver hagut de buscar un equip a corre-cuita amb la dissolució del seu anterior equip, Terra Training Motorsport.
Tot i el cúmul de factors negatius, Yohan Rossel esdevenia cinquè a Portugal i el de Nimes es distanciava en els 10 punts aconseguits a la ronda ibèrica del suec Oliver Solberg. Nikolay Gryazin, primer entre els Rally2 però fora del certamen WRC2, veia congelada la seva puntuació i es situava a 13 punts de l’occità.

Solans-Sanjuán guanyaven en una autèntica cursa d’eliminació.
Desproveïts de tot allò que podia resultar excloient, els 3 primers classificats replicaven el seu resultat en la WRC2 Challenger, mentre que en la categoria reservada als més veterans, la WRC Masters, la victòria era per als francesos Jean-Michel Raoux i Isabelle Galmiche, els únics en completar l’itinerari.
En categoria WRC3 Mattéo Chatillon i Maxence Cornuau establien el millor temps sobre els carrers de Figueira da Foz i en bona lògica els francesos es convertien en els primers líders de la categoria petita.
La neutralització de la primera especial campestre arran de l’accident del Toyota Yaris Rally2 de Yuki Yamamoto i Marko Salminen i el segon lloc al tram de Lousã, perllongaven el lideratge de la formació francesa, però aquesta s’avançava en el següent control horari, i malgrat que hi aconseguien el millor temps, aquests perdien la desitjada primera posició.
El testimoni era recollit pels seus compatriotes Tom Pieri i Alexis Maillefert, qui en imposar-se a Arganil, obrien bretxa al capdavant de la classificació general provisional.
El lideratge dels francesos però no duraria pas massa tampoc, doncs aquests bolcaven el seu Renault Clio Rally3 en el transcurs de la segona prova especial de la tarda, deixant en primera posició als llatinoamericans Bruno Bulacia i Gabriel Morales, perseguits pels hispans Diego Domínguez i Rogelio Peñate.
La lluita entre les dues formacions resultava ser intensa en la recta final de la primera etapa i després d’uns intercanvis de segons i d’imposar-se en la segona passada, primera de facto per als de la classe, per Mortágua, el paraguaià Diego Domínguez i el canari Rogelio Peñate s’immiscien en el parc tancat de Matosinhos liderant la classe per 6,8 segons de marge en vers el bolivià Bruno Bulacia i el brasiler Gabriel Morales. Autors d’una victòria parcial de tram, de 2 segons millors temps i un tercer millor registre al llarg de les 4 proves especials de la tarda, Matté Chatillon i Maxence Cornuau es redimien de l’errada matinal i aconseguien fer-se amb un lloc entre les posicions de podi a 55,6 segons dels líders.
Les espases seguien en alt el dissabte al matí i després d’uns intercanvis de segons, amb 3 victòries de tram favorables als llatinoamericans per 1 per als hispans, finalment Bruno Bulacia i Gabriel Morales arrabassaven la primera posició a Diego Dominguez i Rogelio Peñate just en el moment de retornar a Matosinhos per tal de posar les mecàniques a punt per a la tarda.
Un segon bucle sabatí en el que la truita es capgirava, Diego Domínguez i Rogelio Peñate s’imposaven en les dues primeres proves especials d’aquest i la parella es tornava a fer amb la primera plaça de la classe, per en la tercera guanyar un important coixí de segons davant un problema de sobreescalfament en el motor del Ford Fiesta dels anteriors líders.
Aconseguint esquivar els problemes i les errades, però sobretot amb velocitat, Diego Domínquez i Rogelio Peñate retornaven al punt de sortida amb 1 minut i 49,5 segons de coixí amb Mattéo Chatillon i Maxence Cornuau i 2 minuts i 13,7 segons en relació a Bruno Bulacia i Gabriel Morales, unes distàncies que convertien els 62,18 km cronometrats de l’última etapa del ral·li en un mer tràmit, en el que en bona lògica els líders sortirien a administrar i assegurar-se ser al parc tancat final.
Sense sorpreses negatives, finalment Diego Domínguez i Rogelio Peñate es feien amb la victòria per un marge de 48,9 segons en vers a Mattéo Chatillon i Maxence Cornuau i per 2 minuts i 46,7 segons en relació a Bruno Bulacia i Gabriel Morales.
Una primera posició que tanmateix suposava els primers 25 punts en el certamen per al pilot paraguaià, qui després d’un mal inici de temporada, es situava a 18 punts del lideratge de l’estonià Romet Jürgenson. Mentre que Jan Cerný, quart a força distància dels inquilins de les posicions de opodi, es desplaçava fins a la segona posició general a 6 punts del líder i 1 punt per sobre de Mattéo Chatillon, qui a Portugal hi acumulava el seu segon lloc consecutiu.
Domínguez-Peñate eren els únics que aconseguien sobreposar-se a l’adversitat portuguesa
Tot i la segona victòria consecutiva en el calendari, Sébastien Ogier no era el pilot que obtenia més punts a Portugal, 25, doncs per 1 punt el provençal era superat per l’estonià Ott Tänak, 1r al llarg del diumenge i 2n al Power Stage. Per la seva banda Thierry Neuville, 2n en el transcurs de la darrera etapa i vencedor del Power Stage, només sumava 1 punt menys que el francès i obria distàncies amb el gal·lès Elfyn Evans, qui a Portugal hi tenia un ral·li per oblidar.
|
Punts |
Thierry Neuville
|
|
 Elfyn Evans |
|
Ott Tänak
|
|
A Portugal Hyundai aconseguia un resultat molt important, doncs el constructor coreà capgirava la tendència de les 2 darreres rondes del calendari i en sumar 11 punts més que no pas Toyota, els afincats a Alzenau rellevaven als de Jyväskylä per 4 punts al capdavant de la classificació general. Novament M-Sport era la formació amb menys punts del parc tancat, més encara quan només un dels seus Puma arribava a Matosinhos.
Constructor |
Punts |
Hyundai
|
|
Toyota
|
|
M-Sport
|
|