Victória contundent, marcant quasi bé tots els escratxs i lliure de problemes, la de Loeb i Elena.

Amb la ciutat de Limassol com a centre neuràlgic del ral·li, el 15 de maig de 2005 finalitzava el 33è Ral·li de Xipre, sisena prova del campionat del món de ral·lis amb puntuabilitat per als campionats de producció, pilots i marques. A la cerimonia de sortida celebrada el dijous 12 de maig, s'hi aplegaven fins a un total de 52 dels 59 equips inscrits, els quals havien de fer front a un recorregut composat per 18 especials cronometrades 326,68 km de distància en un terreny àrid. 39 equips van aconseguir finalitzar la prova.

Cinc anys després, tornava a haver un pilot privat en un podi, en aquesta ocasió va ser Manfred Stohl i Ilka Minor.

El ral·li de Xipre és un ral·li dur, amb un terreny àrid i pedregós que castiga molt els pneumàtics i les maquinàries. Per alleujament dels pilots calçats amb Pirelli, els pneumàtics italians van mostrar una millora en relació a anteriors actuacions i va permetre que els seus pilots fecin progressos. Petter Solberg i Phil Mills, per exemple, van marcar el primer millor registre el que els hi donava l'honor de ser els primers líders de la prova, peró l'alegria els hi va durar poc, ja que Sébastien Loeb i Daniel Elena, tot i tenir problemes amb el fre de mà marcarien tots els millors registres en el que restava de jornada, situant-se ja com a líders des de la segona especial.

Per darrera de la parella franco-monegasca tot una succecció de problemes van fer anar endarrerint els rivals, ja en la primera cronometrada el Peugeot 307 WRC de Marcus Grönholm i Timo Rautiainen es va aturar en mig d'una pujada per no tornar a engegar més i obligar als finlandesos a optar pel superally. Pel que fa al Xsara WRC dels seus companys d'equip, els belgues François Duval i Stéphane Prévot, patien problemes amb l'accelerador del seu Citroën en la tercera cronometrada que els enderreria en la especial gairebé dos minuts i els feia arribar 7 minuts tard al control horari, amb la conseqüent penalització d'1 minut i 10 segons. Mentre que el Subaru Impreza WRC de Chris Atkinson i Glenn MacNeall havia d'abandonar per culpa de l'embragatge en aquesta tercera especial. Per la banda del Subaru de Solberg-Mills i el Ford de Gardemeister-Honkanen, problemes d'escalfament no van permetre als pilots seguir l'estela de Loeb-Elena durant el bucle del matí.

Després de les assistències, en el bucle de la tarda, Toni Gardemeister i Jakke Honkanen patien una punxada en la primera especial de la represa que els feia perdre més de minuts i pràcticament tota opció a un resultat bo, mentre que Solberg-Mills patien ja des d'aquesta primera especial problemes de turbo als que en la segona del bucle, cinquena del dia, se'ls hi afegiria una averia a l'embragatge que en la sisena cronometrada els deixava fora de joc, mentre que el seu germà Henning, acompanyat del seu compatriota Cato Menkerud es trobava en tercera plaça a la conclusió de la jornada dalt d'un Ford Focus RS WRC privat.

En la segona jornada ni Grönholm-Rautiainen ni Solberg-Mills van poder reiniciar la marxa gràcies al sistema de superally, el que no va fer més que facilitar encara més el camí a Sébastien Loeb i Daniel Elena els quals sumarien tots els millors registres de la segona jornada, si bé en els dos últims trams empatats a temps amb Gardemeister-Honkanen primer i amb els germans Panizzi després. En la onzena especial cronometrada, penúltima de la jornada, François Duval i Stéphane Prévot després de patir una sortida de pista, un conat d'incendi es produia en el seu cotxe, si bé els extintors automàtics el van apagar, pel que Duval va reempendre la marxa, desatenent les indicacions del seu copilot, pel que el foc es va reproduir i el cotxe es va calcinar completament. Aquest fet va tenir dues conseqüències a posteriori, primera, Stéphane Prévot no tornaria a copilotar mai més a François Duval, i segona Carlos Sainz era cridat per reemplaçar-lo almenys en els dos següents ral·lis, el de Turquia i l'Acropolis.

La tercera jornada va tenir com a punt calent la lluita que estaven protagonitzant Henning Solberg i Cato Menkerud i Markko Märtin i Michael Park pel darrer calaix del podi, lluita que finalment en la tercera especial del dia els pilots oficials de Peugeot van aconseguir declinar cap a la seva banda. Loeb-Elena van seguir recollint escratxs al llarg del primer bucle, per ja de cara al segon, afluixar el ritme i deixar que altres fossin els qui guanyessin especials.

Loeb-Elena guanyaven el seu catorzé ral·li al mundial amb un marge cómode de 4 minuts i 9,5 segons vers els segons classificats, que no eren altres que els austríacs Manfred Stohl i Ilka Minor, situats ja en aquesta posició des de la cinquena cronometrada, els quals debutaven en un podi absolut del mundial alhora que donaven a Citroën el seu podi número 50. Tancant el podi un altre cotxe del grup PSA, el Peugeot 307 WRC de Markko Märtin i Michael Park a 4 minuts i 41,9 segons del temps dels guanyadors que certificaven el podi número 120 per a Peugeot.

En un esforç d'ultima hora, Märtin-Park ertificaven el podi número 120 de Peugeot al mundial.

En l'apartat reservat a vehicles de producció, fins a 5 Subaru Impreza copaven les 5 primeres posicions sent d'entre tots els més ràpids els francesos Brice Tirabassi i Matthieu Baumel que van avantatjar en 4 minuts i 25,9 segons als argentins Sebastiàn Beltran i Edgardo Galindo i en 7 minuts i 12,9 segons als també argentins Marcos Ligato i Ruben Garcia. La victória donava els primers deu punts al pilot francés, mentre que Toshi Arai seguia al capdavant de la taula amb 20 punts seguit del català Xevi Pons amb 15, que a Xipre tenia un ral·li per olbidar ple d'incidents.

Brice Tirabassi i Matthieu Baumel van volar en l'apartat de producció

Amb aquesta eren ja quatre les victóries que el pilot alsacià Sébastien Loeb aconseguia en la temporada el que li permetia desenganxar-se del pilot norueg Petter Solberg que a Xipre no sumava ni un punt i veia com Markko Märtin li empatava en la segona plaça. Toni Gardemeister, amb el Ford, gràcies al seu quart lloc superava a Marcus Grönholm.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

45

Petter Solberg

Markko Märtin

34

34

Toni Gardemeister

28

En el campionat de marques va haver un equilibri de forces entre els principals equips, tret de Subaru que només aconseguia un pobre bagatge de 2 punts gràcies al seté lloc dels reenganxats Atkinson-MacNeall. Peugeot mantenia la primera posició gràcies al segon lloc de Märtin, mentre que Citroën retallava tímidament les distàncies gràcies a la victòria de Loeb. Ford per la seva banda era qui més punt sumava avançant a Subaru i celebrant 50 ral·lis acabant en els punts.

Constructor
Punts

Peugeot

62

Citroën

53

Ford

44