Una bomba d'aigua irregular, la mateixa dels Citroën, va suposar l'exclusió de Grönholm-Rautiainen i la victòria de Loeb-Elena .

El 32è Ral·li de Xipre era la cinquena prova del calendari del campionat del món de ral·lis, la qual només era puntuable per als campionats de pilots i marques el que aplegava un total de 40 equips inscrits dels que 37 emprendrien la marxa des de la rampa de sortida el 13 de maig de 2004 cap a les 18 especials cronometrades d'un recorregut total de 326,68 km. Tres dies després, el 16 de maig de 2004, 19 equips completaven el recorregut sobre un terreny dur, àrid i pedregós.

Sense arribar a brillar especialment, el ral·li de Märtin-Park va ser bo.

Petter Solberg i Phil Mills semblaven decidits a repetir la victòria de l'any anterior i amb una arrencada fulgurant, que els portà a marcar els dos primers millors registres es van instal·lar al capdavant de la classificació provisional de la prova, malgrat punxar en tres ocasions es va mantenir al capdavant, però en la quarta especial cronometrada restes de plàstic del seu propi paracops van bloquejar el radiador del seu Impreza WRC el que va provocar que el motor entré en "mode de seguretat" i la parella campiona del món perdés 10 minuts i tota opció de victòria. El testimoni el recollien els homes de Peugeot, amb Marcus Grönholm i Timo Rautiainen primer i Harri Rovanperä i Risto Pietiläinen segons.

Carlos Sainz i Marc Martí quan van haver de fer l'elecció de pneumàtics tres setmanes abans, van preveure unes condicions climatològiques diferents a les que es van trobar després a la illa del Mediterrani, pel que veien com els seus pneumàtics es degradaven abans que els dels seus rivals, sent incapaços de mantenir el bon ritme del primer dia i com anaven caient els segons en la classificació, tot i aixó van aconseguir salvar una posició gràcies als problemes de canvi de Rovanperä-Pietiläinen que els feren caure fins a la cinquena posició general. Els homes del segon dia van ser sens dubte Petter Solberg i Phil Mills que tot i marcar tres millors registres només vana conseguir guanyar una plaça gràcies als problemes del motor del Mitsubishi Lancer WRC de Gilles Panizzi i Hervé Panizzi que obligà als germans francesos a abandonar.

El ral·li seguia estant liderat per Grönholm-Rautiainen, peró amb Loeb-Elena molt a prop d'ells, pel que en la primera especial cronometrada del tercer dia, els finlandesos de Peugeot van decidir fer una munta de pneumàtics arriscada, la jugada els hi va sortir bé i amb una especial van aconseguir gairebé doblar les distàncies que els separava de Loeb-Elena primer i de Märtin-Park després. Per darrera del trio, Carlos Sainz i Marc Martí rodaven amb certa tranquilitat en terra de ningú, incapaços de lluitar pels bons cronos veien com la reaparició dels problemes de canvi en el Peugeot 307 WRC de Rovanperä-Pietiläinen els hi treia del mig un rival que els hi podia treure la quarta plaça en la que estaven rodant des del primer dia.

Grönholm-Rautiainen van aconseguir marcar quatre escratxs més durant el tercer i últim dia, el que els va comfirmar com els homes més ràpids al ral·li, aconseguint guanyar amb un temps total de 4 hores 58 minuts i 44,5 segons, 54 segons per davant dels segons classificats, parella franco-monegasca de Citroën Loeb-Elena, completant el podi a 1 minut i 9,1 segons el Ford de Märtin-Park. Peró un cop finalitzat el ral·li, en les verificacions técniques, el resultat va quedar en l'aire pel que feia als cotxes del grup PSA ja que l'ús de materials plàstics en la bomba d'aigua, no semblaven estar acord amb la fitxa d'homologació.

Finalment, en dies posteriors a París es va decidir excloure únicament als Peugeot, pel que el guanyador del ral·li passava a ser el francés Sébastien Loeb i el monegasc Daniel Elena, seguits de 15,1 segons per l'estoni Markko Märtin i el britànic Michael Park i del madrileny Carlos Sainz i el català Marc Martí a 2 minuts i 24 segons.

La exclusió dels Peugeot, va permetre a Carlos Sainz i Marc Martí tornar al podi xipriota.

Amb aquesta eren ja tres les victóries que el pilot alsacià Sébastien Loeb aconseguia en la temporada el que li permetia superar en la primera posició de la general provisional i per tan sols un punt al pilot estoni Markko Märtin. Petter Solberg per la seva banda, treia petroli de les exclusions dels Peugeot i acabava el ral·li en quarta posició després d'haver superat en la penúltima especial al seu company d'equip Mikko Hirvonen, els punts aconseguits i el zero de Marcus Grönholm deixaven al norueg en tercera posició, mentre que el finlandés d'haver pogut ser primer, queia fins la quarta plaça.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

35

Markko Märtin

34

Petter Solberg

28

En el campionat de marques Citroën feia una passa endavant gràcies a instal·lar dos dels seus cotxes en el podi, quedant-se a només un punt del liderat provisional que seguia ostentant l'equip Ford. Subaru per la seva banda sumava uns valuosos 9 punts gràcies al quart i cinqué lloc de Solberg-Mills i Hirvonen-Lehtinen respectivament el que permetia als nipons superar als sancionats de Peugeot.

Constructor
Punts

Ford

55

Citroën

54

Subaru

40