Amb aquesta, Loeb-Elena sumaven 40 victòries al mundial.

El diumenge 18 de maig de 2008 finalitzava a Olbia el 5è Ral·li de Sardenya, el que era la sisena cita en el calendari del campionat del món de ral·lis. L’esdeveniment italià, en entregar punts en els certàmens de pilots i marques, així com el campionat júnior, aconseguia aplegar fins a un total de 59 equips inscrits en la seva llista oficial, dels que 57 prendrien la sortida a l'itinerari programat el divendres 16 de maig. Un recorregut que es trobava composat per 17 especials cronometrades d’una distància total competitiva de 344,73 km, corda que va ser superada per 38 equips.

Obrir pista el divendres va enfonsar a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, 11 segons massa.

La primera etapa del ral·li tenia en el seu programa un total de 6 proves especials, les quals es trobaven distribuïdes en un bucle de 3 trams que es celebrava en dues ocasions, al matí i a primera hora de la tarda. Una activitat cronometrada que suposava 131,56 km competitius als equips participants i a la que es donava inici amb la sortida del parc tancat d’Olbia el divendres a les 9 del matí.

En la primera prova especial cronometrada, els finlandesos de Ford Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila aconseguien marcar el millor registre, el que en bona lògica permetia a la parella nòrdica de la firma de l’oval encapçalar la classificació provisional de la prova. Per darrera seu, aturaven el cronòmetre a 7,0 segons del registre de referència els espanyols Dani Sordo i Marc Martí, qui a la seva vegada precedien en la taula en 4 i 8 dècimes de segon als italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini i als seus companys d’equip Sébastien Loeb i Daniel Elena respectivament.

Però l'alegria va durar poc als homes de Ford, doncs en la següent prova especial del programa, els líders impactaven contra un talús i en patir una punxada, els pilots s’endarrerien en una mica més de minut i mig a final de tram i 13 posicions a la taula. Un altre afectat per les punxades en aquest segon tram van ser els italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, els quals a part d’obtenir un bon resultat en la primera prova especial de l’itinerari, ja al tram de proves celebrat el dijous, havien deixat constància de les seves intencions d’esdevenir protagonistes a l’edició en marcar-hi el millor temps. 

L’altra cara de la moneda era per a Sébastien Loeb i Daniel Elena, els quals en aconseguir la victòria de tram, i per 18,2 segons per davant dels seus companys d’equip Dani Sordo i Marc Martí, escalaven 3 posicions a la taula i passaven a liderar provisionalment el ral·li. El darrer forat que restava en el podi l’ocupaven els altres finlandesos de Ford, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

L’escull matinal el tancaven Sébastien Loeb i Daniel Elena amb una altra victòria de tram, mentre que tan Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, així com Gigi Galli i Giovanni Bernacchini reclamaven que l’ocorregut en l’especial anterior era totalment transitori en aturar el temps just per darrere dels francòfons campions del món i per davant dels espanyols Dani Sordo i Marc Martí, afligits per un comportament un tan subvirador del seu Citroën C4 WRC.

La segona passada pel bucle va oferir ben poc de nou als aficionats que estaven seguint en directe l’esdeveniment, doncs Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, així com Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila tornaven a ser els llebrers del primer tram, mentre que Sébastien Loeb i Daniel Elena no quallava un temps massa encoratjador. Per la seva banda, Petter Solberg i Phil Mills marcaven el tercer millor temps i en superar als seus companys d’equip, es feien amb la quarta posició provisional.

Els líders marcaven de nou el millor temps en l’especial central de l’escull, mentre que en la darrera cronometrada de la jornada, aquests aturaven el cronòmetre a 2,5 segons del temps de referència que novament era obra de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Retornant a l’especial central de la jornada, Petter Solberg i Phil Mills continuaven pujant posicions a la classificació, quan amb una cinquè millor temps, els de Subaru s’immiscien en les places de podi en detriment dels encarregats d’obrir pista, els finlandesos Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

L’activitat cronometrada del dia tocava final a les 6 de la tarda amb el retorn al parc tancat d’Olbia. Sébastien Loeb i Daniel Elena hi entraven com a liders per 35,7 segons de marge amb els seus companys d’equip Dani Sordo i Marc Martí, lacrats en aquest segon escull del ral·li per un malfuncionament dels intercomunicadors. Els pilots de Subaru Petter Solberg i Phil Mills tancaven les posicions de podi a 53,8 segons del lideratge i per 5,1 segons de coixí amb Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

Respecte l’etapa anterior, la jornada sabatina tenia la seva corda cronometrada lleugerament incrementada, en total els organitzadors de l’esdeveniment disposaven sobre l’itinerari 134,60 km competitius, els quals, tal i com havia passat divendres, s’agrupaven en un bucle de 3 trams que es celebraven en dues ocasions, matí i primera hora de la tarda. L’activitat es reiniciava amb la sortida d’Olbia a les 8 del matí, mentre que el retorn al punt de sortida es programava per quan manqués 1 minut per a les 6 de la tarda per al primer participant.

Amb una excelsa posició de sortida, els finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila seguien deixant constància de la seva velocitat en imposar-se en totes i cadascuna de les 6 proves especials del dia, amb el que els pilots ascendien des de la setena posició que ocupaven a la sortida del parc tancat, fins a la segona ex-aequo que tenien amb els seus companys de formació en el retorn.

Anant a pams però, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, lliures ja de la seva tasca d’obrir pista, avançaven a Petter Solberg i Phil Mills en la primera cronometrada sabatina en marcar el segon millor temps per darrera dels seus companys, un resultat que es repetia en l’especial central i llarga del bucle permetent als de Ford situar-se a 9 dècimes de segon del segon lloc que encara conservaven Dani Sordo i Marc Martí. Paral·lelament, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila guanyaven dues posicions d’una tacada per situar-se just darrera dels seus companys d’equip.

L’activitat matinal es tancava amb un altre doblet de les dues formacions de l’oval, qui superaven a la vegada a Dani Sordo i Marc Martí, deixant així a la parella espanyola de Citroën fora de les posicions de podi. Petter Solberg i Phil Mills culminaven un mal bucle matinal, i després de perdre de l’ordre de 40 segons en cada prova cronometrada del bucle, i gairebé 5 minuts en l’especial llarga del bucle, els pilots de Subaru entraven en les assistències de mitja jornada a 6 minuts i escaig del cap de cursa i havent baixat fins a la catorzena posició provisional, alhora que anhelaven posar-se al volant del nou S14 WRC quan abans millor.

A la represa el domini de les dues parelles de Ford prosseguia, un festival en el que també s’hi afegia, tal i com ja havia passat al matí, els italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, els quals amb dos tercers millors temps guanyaven una posició a la general i ascendien fins a la quarta posició provisional en detriment del càntabre Dani Sordo i del català Marc Martí, pilots que no van acabar de trobar el ritme al llarg de tot el dia i que a sobre es van veure perjudicats per la seva posició de sortida. 

Així doncs, completada la segona etapa del ral·li, Sébastien Loeb i Daniel Elena seguien encapçalant la taula classificatòria provisional, si bé el seu marge s’havia eixugat fins als 29,4 segons que atresoraven vers Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen i amb Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, segons classificats ex-aequo. Gigi Galli i Giovanni Bernacchini restaven a l'espera de qualsevol errada per poder trepitjar podi en entrar al parc tancat d'Olbia a 1 minut i 17,7 segons dels líders i amb un coixí de 13,6 segons amb Dani Sordo i Marc Martí.

La tercera i última etapa del ral·li s’iniciava a les 7 del matí del diumenge 18 de maig i aquesta tenia en el seu programa un total de 5 proves especials cronometrades de 78,57 km de distància, resultants de passar en dues ocasions per un bucle de 2 trams, més un tercer tram de només 2,69 km competitius que tancava etapa i edició.

Els temors s’apoderaven entre els responsables de Citroën quan la tendència del dissabte es mantenia en la primera prova especial dominical, si bé amb els rols intercanviats entre els dos equips de Ford, amb el que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen retallaven 10,3 segons a Sébastien Loeb i Daniel Elena i Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila ho feien en la meitat, és a dir 5,2 segons. Els líders responien amb la mateixa moneda i en marcar el registre de referència en la següent prova especial, els campions del món en vigència aconseguien incrementar en 4 segons el seu marge de confiança.

En tornar a celebrar el bucle cap al migdia, els resultats més o menys es repetien, amb el què en la primera de les especials de l’escull els líders veien com els dos equips de Ford tornaven a escurçar-lis les distàncies amb una victòria de tram per a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila i un segon millor temps per a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, mentre que en la quarta cronometrada dominical, Sébastien Loeb i Daniel Elena aconseguien controlar la situació en marcar el segon millor temps per darrera dels més veterans de Ford.

Amb 2,69 km de corda cronometrada, la darrera prova especial del programa esdevenia pràcticament un tràmit, doncs les distàncies que separaven als tres equips inquilins de les posicions provisionals de podi, així com amb els primers aspirants a ocupar-ne una, els italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, eren prou àmplies com per fer aquesta afirmació.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila tancaven l’edició tal i com l’havien iniciat, és a dir marcant el registre de referència en la taula de temps, amb el què un cop completada la dissetena prova especial del programa, es començava a donar pas a l’entrada al parc tancat de Porto Cervo a partir de 2 quarts de 3, punt final del 5è Ral·li de Sardenya.

A la població sarda Sébastien Loeb i Daniel Elena hi certificaven la seva quarantena victòria mundial en completar els 344,73 km cronometrats del programa en un temps total de 3 hores 57 minuts i 17,2 segons, 10,6 segons menys que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen i amb 15,3 segons d’avenç en relació a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila.

Tot i la gran remontada del segon dia, la por va fer que Latvala aixequés una mica més el peu en la jornada final comformant-se amb la tercera plaça.

Entre els més joves del campionat la prova italiana s’iniciava amb alternàncies, els qui foren campions del certamen allà per 2006, els suecs Patrik Sandell i Emil Axelsson, esdevenien els primers líders per estret marge i per davant dels txecs Martin Prokop i Jan Tománek, qui en imposar-se en la prova següent, prendrien aquest rol a la taula de forma provisional. Un escratx dels polonesos Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak en la darrera prova del primer escull del ral·li, estrenyia força la classificació, si bé els txecs continuaven encapçalant la taula.

En la segona passada pel primer bucle del ral·li, els resultats parcials es tornaven a repetir i Martin Prokop i Jan Tománek entraven al parc tancat d’Olbia amb 13,7 segons de marge amb Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak, mentre que Patrik Sandell i Emil Axelsson tancaven les posicions de podi a 27,1 segons del lideratge.

Dissabte, en l’etapa lleugerament més llarga de tot el ral·li, els líders s’imposaven en la primera especial del programa, mentre que en la segona i tercera ho feien els seus rivals polonesos que així els hi llevaven la tan preuada posició per tan sols 1,5 segons, tanmateix en la segona prova especial del dia, Patrik Sandell i Emil Axelsson es veien obligats a acollir-se al superally, amb el què la lluita per la victòria quedava acotada als dos equips centreeuropeus. 

Després de reposar forces i recuperar les mecàniques al parc d’assistències, en la segona passada per Monte Lerno, la prova cronometrada més llarga del dia, Martin Prokop i Jan Tománek recuperaven el lideratge per 7,7 segons però aquests el tornaven a perdre en la cronometrada següent, última del dia, per mig segon de desavantatge amb Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak, mentre que els italians Alessandro Bettega, fill del memorable pilot tirolès Attilio, i Simone Scattolin es trobaven ja en la tercera plaça provisional a 2 minuts i 28,5 segons del cap de taula.

Així doncs, l'interès de cara a l’etapa dominical era elevat, doncs malgrat la curta distància cronometrada de la mateixa, el gap entre polonesos i txecs era ínfim. Els líders donaven el primer cop, mentre que els aspirants a victòria el segon, amb el que els dos equips completaven el primer escull de l’etapa estant distanciats en 1,4 segons. 

A la represa els líders es tornaven a imposar en la primera prova especial de l’escull, mentre que en la següent el camí s’aplanava molt per aquests quan un problema amb la pressió del carburant en el C2 S1600 de Martin Prokop i Jan Tománek, portava als pilots txecs a concedir de l’ordre de mitja hora amb els polonesos, amb el que no només facilitaven la victòria dels homes de Suzuki, sino que a més a més els enviava fins a la desena posició provisional, una classificació que esdevindria final quan la darrera prova cronometrada de l’itinerari no era concorreguda pels pilots del certamen junior.

Completada l’activitat programada, Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak es feien finalment amb la victòria per davant dels italians Alessandro Bettega i Simone Scattolin, i dels alemanys Aaron Burkart i Michael Kölbach, qui completaven el podi sard després d’avançar als irlandesos Shaun Gallagher i Michael Morrisey en el transcurs de l’etapa dominical.

A efectes de campionat, Sébastien Ogier, després d’abandonar en la primera jornada, va optar pel superally, el que va permetre al pilot provençal sumar 4 punts en finalitzar la tercera ronda del calendari en la cinquena posició final i seguir així encapçalant la classificació amb 24 punts. Per la seva banda Michal Kosciuszko, després de sumar la seva primera victòria, escalava fins la segona posició empatant a 16 punts amb l'irlandès Shaun Gallagher.

Ral·li molt seriós el que van fer els polonesos Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak.

Sébastien Loeb aconseguia la seva quarta victòria de la temporada a Sardenya, amb el què el pilot alsacià escurçava una mica més les distàncies amb el per llavors líder Mikko Hirvonen en la cursa pel campionat de pilots. Chris Atkinson, tot i fer un ral·li molt discret, sisè a Porto Cervo, es mantenia en tercera posició del certamen per davant de Jari-Matti Latvala i Dani Sordo.

Pilot

Punts

Mikko Hirvonen

43

Sébastien Loeb

40

Chris Atkinson

31

En quan al campionat de marques, tan Ford com Citroën aconseguien sumar 14 punts en la seva visita a l’illa italiana, amb el que els dos constructors emplaçaven la seva lluita particular pel títol per a la següent contenda a Grècia. Subaru, tot i el seu mal paper al ral·li, es mantenia per 8 punts en la tercera posició provisional per davant de la formació satèl·lit de Ford, Stobart.

Constructor
Punts

Ford

71

Citroën

64

Subaru

42