Amb aquesta, Loeb-Elena sumaven 40 victòries al mundial .

El diumenge 18 de maig de 2008 finalitzava a Olbia el 5è Ral·li de Sardenya, la prova italiana, que era la sisena cita del calendari del campionat del món de ral·lis, era puntuable per als campionats de pilots, marques i júnior aplegava fins a un total de 59 equips inscrits dels que 57 pendrien la sortida el divendres 16 de maig. El recorregut, composat per 17 especials cronometrades amb una distància de 344,73 km, va ser superat per 38 equips.

Obrir pista el divendres va enfonsar a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, 11 segons massa.

En la primera especial cronometrada Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila van aconseguir marcar el millor registre, el que permetia als pilots finlandesos pujar fins la primera posició de la prova, però l'alegria va durar poc als homes de Ford, doncs en la següent especial patien una punxada que els feia perdre minut i mig. Un altre afectat per les punxades en aquest segon tram van ser els italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, els quals venien de marcar el millor registre en el "shakedown" celebrat el dijous. Aixó va permetre que Sébastien Loeb i Daniel Elena prenguessin el cap de la taula de temps alhora que a mida que avançaven les especials, s'anessin distanciant dels seus rivals.

Seguint a la parella franco-monegasca, s'hi trobaven els seus companys d'equip Dani Sordo i Marc Martí, els quals tot i patir problemes de subviratge en el primer bucle i amb els interfons en el segon, aconseguien acomodar-se en la segona posició per davant de Petter Solberg i Phil Mills, els quals en la penúltima cronometrada aconseguien avançar a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, els homes encarregats d'obrir pista i escombrar-la.

La feina d'obrir pista en la jornada del dissabte va ser feina dels Citroën el que va costar perdre 1 minut a Loeb-Elena i gairebé 2 minuts a Sordo-Martí vers el cotxe més ràpid de la jornada, el pilotat pels finlandesos Latvala-Anttila, els quals estaven forçant molt el ritme per tal de recuperar el temps perdut en la segona especial cronometrada. Si bé Loeb-Elena aconseguien mantenir-se en primera posició amb gairebé mig minut de diferencia vers els dos Ford oficials, que casualment empataven a temps a la neutralització de la segona jornada, Sordo-Martí baixaven des de la segona fins la cinquena posició, sent avançat també pel Ford Focus RS WRC'07 de Galli-Bernacchini. Solberg-Mills per la seva banda, una punxada els va fer perdre també posicions caient fins la desena provisional.

En la última jornada, amb Loeb-Elena obrint pista i els dos Ford a menys de mig minut, l'emoció estava assegurada, sobretot quan en la primera especial Hirvonen-Lehtinen retallaven 10 segons vers els de Citroën els quals van respondre en la següent especial amb el millor crono. Finalment, els homes de Ford tot i seguir marcant escratxs no van aconseguir donar caça a la primera posició, el que permetia als múltiples campions del món sumar la seva 40ena victória mundial. Hirvonen-Lehtinen finalitzaven en segona posició a 10,6 segons dels líders mentre que Latvala-Anttila, tot i gaudir d'una pista més neta, el temor d'un altre abandonament com el patit a Jordània, els va fer aixecar una mica més el peu, completant el podi a 15,3 segons.

Tot i la gran remontada del segon dia, la por va fer que Latvala aixequés una mica més el peu en la jornada final comformant-se amb la tercera plaça.

Martin Prokop i Jan Tománek van començar la prova dominant l'apartat júnior, peró en les darreres especials de la segona jornada els polonesos Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak a bord d'un Suzuki Swift S1600 van fer-se amb el liderat de la categoria amb un marge de mig segon vers els txecs, en la tercera i última jornada, els de Suzuki van seguir dominant els cronos mentre que els del Citroën perdien gairebé mitja hora en la darerra cronometrada, permetent a Alessandro Bettega i Simone Scattolin finalitzar en segona posició. Sébastien Ogier, que abandonava en la primera jornada, optava al superally, el que va permetre al pilot provençal sumar 4 punts en finalitzar en cinquena posició després d'una segona i tercera jornada molt bona, Kosciusko per la seva banda, va fer un ral·li excel·lent el que li permetia sumar la seva primera victòria i escalar fins la segona posició empatat amb l'irlandés Shaun Gallagher a 8 punts del líder, Ogier.

Ral·li molt seriós el que van fer els polonesos Michal Kosciuszko i Maciej Szczpaniak.

Tot i la victòria marcada per Loeb, la quarta de la temporada, Mikko Hirvonen seguia encapçalant la general provisional, ara pero a només 3 punts del pilot francés pels 5 que duia abans d'arrancar la prova. Chris Atkinson seguia en tercera posició provisional tot i fer un ral·li discret i acabar en sisena posició.

Pilot

Punts

Mikko Hirvonen

43

Sébastien Loeb

40

Chris Atkinson

31

En la general per constructors, es va donar un empat de punts entre Ford i Citroën, ja que tots dos equips aconseguien treure'n 14 de l'illa italiana, el que va permetre als de Ford mantenir-se un ral·li més al capdavant de la general provisional. Subaru per la seva banda, seguia amb la seva lluita particular amb Stobart per mantenir-se en tercera posició, tot i perdre dos punts amb l'equip satèl·lit de Ford, aconseguia conservar la plaça.

Constructor
Punts

Ford

71

Citroën

64

Subaru

42