Exclusions, exclusions i més exclusions van donar com a guanyadors a posteriori Carlos Sainz i Luis Moya .

Un cop completats ja els 381,45 km programats al llarg de 22 especials cronometrades, el diumenge 19 de maig de 2002 finalitzava a Córdoba el 22è Ral·li d'Argentina, sisena prova del calendari del campionat del món de ral·lis. A la cita sudamericana, que a més de ser puntuable per als campionats de pilots i marques també ho era pel de producció, aplegaba un total de 81 equips inscrits dels que finalment 68 empendrien la sortida des de la rampa a la Villa Carlos Paz dels que 29 serien presents a l'arribada.

En una tercera jornada no suficientment bona, Solberg-Mills van perdre el ral·li póstum.

El ral·li va començar amb la cancelació del primer tram per excés de públic, peró ja en la segona especial cronometrada Marcus Grönholm i Timo Rautiainen van començar a marcar el ritme amb els seus companys d'equip Richard Burns i Robert Reid i els finlandesos Tommi Mäkinen i Kaj Lindström com els únics homes capaços de seguir el ritme, i es que malgrat que els pilots finlandesos de Peugeot obrien pista, en aquesta ocasió es va convertir en una avantatge ja que la manca de vent no escampava el núvol de pols que aixecaven els cotxes al seu pas, sent doncs només aquests qui van gaudir d'una visibilitat perfecta. Per últim, en el penúltim tram, "La Cumbre", la boira va fer acte de presència i aquí va ser un Grönholm-Rautiainen van donar el cop de gràcia en endosar 45 segons més al segon classificat el que permetia als finlandesos acabar la jornada amb gaierebé dos minuts d'avantatge vers els seus compatriotes Mäkinen-Lindström.

La segona jornada va ser una repetició de la primera en quan als trams, peró no en quan als temps. Mäkinen-Lindström van sortir a l'atac el que els va permetre pendre el liderat del ral·li a la penúltima especial de la jornada, la segona passada per "La Cumbre" mentre que Grönholm-Rautiainen no aconseguirien cap millor crono fins a la última especial, on finalment els finlandesos van reaccionar i van deixar les distàncies entre tots dos equips en un efímer mig segon. Richard Burns i Robert Reid seguien molt de prop als dos equips, a només 34,7 segons el que prometia una tercera jornada plena d'emocions. Per darrera del trio que encapçalava la prova es vivia una altra lluita entre Petter Solberg i Phil Mills i Carlos Sainz i Luis Moya, els quals des de l'inici del ral·li estaven marcant cronos molt similars estant tots dos separats per tan sols 9 segons al terme del segon dia.

La tercera i última jornada va començar amb polémica, el cotxe de Grönholm-Rautiainen no arrancava, pel que ambdós pilots van empenyer el cotxe per tal de treure'l del parc tancat i començar a fer les operacions oportunes que el mecànic els hi indiqués, el problema va venir quan el mecànic no va respectar el kilómetre de distància estipulat pel reglament i es trobava "in situ", el que va permetre a Subaru presentar una reclamació que va ser atesa pels comisaris esportius.

Malgrat tot, Grönholm-Rautiainen van continuar el ral·li i van acabar com els homes més ràpids en pista, peró el veredicte dels comisaris va ser l'exclusió de la parella finlandesa de Peugeot, pel que els guanyadors del ral·li van ser anomenats els seus companys d'equip Richard Burns i Robert Reid ja que Tommi Mäkinen i Kaj Lindström patien una volcada en la penúltima especial cronometrada del ral·li que els portava a abandonar. Per darrera dels britànics es varen classificar els espanyols de Ford Carlos Sainz i Luis Moya, que amb uns excelents cronos que els portaren a ser el segon equip més ràpid de la jornada, van donar caça i superar per tan sols 4 segons a Petter Solberg i Phil Mills que acabaven el ral·li en tercera posició.

Finalment, en l'escrutini realitzat a la conclusió de la prova, es va trobar que el volant d'inercia del 206 WRC de Burns-Reid pesava 20 grams menys de l'establert per normativa pel que els britànics van ser també exclosos donant la victória póstuma a Carlos Sainz i Luis Moya permetent que el seus companys d'equip Colin McRae i Nicky Grist entraven a formar part ara del podi a 2 minuts i 19,1 segons de la parella espanyola.

Pràcticament per accident, McRae-Grist es van trobar en el podi quan havien estat bona part del ral·li ostentant la sisena posició.

En l'apartat de producció el ral·li va començar amb el domini del local Marcos Ligato i Ruben Garcia, peró en la segona passada per San Marcos Sierra es van esbaïr les seves possibilitats després d'una averia que els van fer arribar 12 minuts tard al control horari. El japonés Toshi Arai i el neozelandés Tony Sircombe van agafar llavors les regnes de la categoria, per en la setzena especial perdre dos minuts i mig i tota opció, cedint davant del peruà Ramon Ferreyros i el gallec Diego Vallejo els quals van saber mantenir la condició de líder fins a la conclusicó de la prova tot i l'impetu d'aquells que havien liderat el ral·li per tal de recuperar el temps perdut. Amb aquesta Ferreyros en sumava dues de victòries al campionat el que li permetia al pilot peruà trencar l'empat amb el malaisi Karamjit Singh el qual acabava la prova en tercera posició.

Les errades dels altres van facilitar la segona victòria de Ramon Ferreyros i Diego Vallejo .

El ral·li va ser rodó pels interessos de Carlos Sainz ja que tots els homes que tenia per davant van sortir en blanc de la cita argentina el que permetia al madrileny pujar fins la tercera posició empatat amb Richard Burns. Marcus Grönholm, tot i la exlusió, seguia mantenint un cómode marge de diferencia vers Gilles Panizzi, company d'equip del finlandés i pilot especialista d'asfalt, pel que fora d'aquesta superficie no calia esperar massa d'ell.

Pilot

Punts

Marcus Grönholm

31

Gilles Panizzi

20

Richard Burns

Carlos Sainz

19

19

Peugeot va sortir en blanc de la cita americana, trencant així una fantàstica ratxa de 4 doblets conseuctius, tot i així la renda era gran, pel que Ford, tot i sumar 14 punts gràcies als dos cotxes en el podi encara estava lluny de la seva posició, peró el resultat servia als de l'oval per trencar l'igualada amb els de Subaru alhora que desmarcar-se una mica dels japonesos establerts al Regne Unit.

Constructor
Punts

Peugeot

68

Ford

41

Subaru

33