Després d'un inusual error de Loeb-Elena, Marcus i Timo es van trobar amb la victòria i el liderat mundial .

Amb base establerta a Olbia, el diumenge 20 de maig de 2007 finalitzava a Olbia el 4t Ral·li de Sardenya, setena cita del calendari del campionat del món de ral·lis que era puntuable per als campionats de pilots, marques i junior. A la rampa de sortida s'hi aplegaven 82 dels 85 equips inscrits els quals des del divendres 18 de maig havien de fer front a un recorregut composat per 18 especials cronometrades i 342,86 km de distància els quals van poder ser superats per 67 equips.

En una segona jornada fluixa, Hirvonen-Lehtinen van perdre pràcticament tota opció de victòria.

La primera jornada va començar amb sorpresa, especialment en el primer bucle composat de 3 especials cronometrades, on els finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila de l'equip Stobart beneficiant-se d'una posició de sortida més endarrerida i per tant d'un estat de les pistes força més netes que la que es trobaven els primers classificats del mundial, eren els liders de la prova. En quan es va tornar a passar per les especials per segona vegada, aquestes ja estaven en unes condicions més similars per a tots els pilots el que va facilitar que ja en el primer tram del segon bucle, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen donessin caça als seus compatriotes de l'equip Stobart.

En la següent especial de perdre el liderat, és a dir la cinquena del ral·li, Latvala-Anttila havien de retirar-se en trencar la suspensió i la direcció després de colpejar una roca i acollir-se al superally per tal de poder continuar l'endemà, sort similar també va córrer Chris Atkinson i Stéphane Prévot, la parella de Subaru se sortia en aquesta especial cronometrada i abandonava per acollir-se al superally.

A Grönholm-Rautiainen el liderat els hi va durar poc, Loeb-Elena venien pel darrera apretant fort, retallant distàncies i en la darrera especial del primer dia, és a dir el sisé tram, els finlandesos de Ford van trencar la suspensió del seu Focus RS WRC'06 el que els va fer cedir de cop 25 segons i el liderat que queia en mans de la parella franco-monegasca de Citroën.

En el transcurs de la segona jornada, composada de nou per 6 especials cronometrades, 3 trams a doble passada, Sébastien Loeb i Daniel Elena amb 4 escratxs per 2 de Marcus Grönholm i Timo Rautiainen van poder incrementar lleugerament les distàncies al capdavant de la provisional del ral·li, passant dels 22 segons a la neutralització del primer dia, als 36 en el segon dia. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen per la seva banda, que en la primera jornada es van mostrar estar a la vora de la posició d'honor, en la segona jornada tot i ser el tercer equip més ràpid, van perdre un minut vers el cap de la cursa el que van deixar als finlandesos com uns espectadors de luxe del duel dels dos "caps de série".

Dani Sordo i Marc Martí per la seva banda, van aconseguir marcar millors cronos que els enregistrats al primer dia, molt similars als marcats per Hirvonen-Lehtinen el que va facilitar que la parella cantabro-catalana donés caça a Henning Solberg i Cato Menkerud, que partien amb 45 segons d'avantatge vers els de Citroën en la neutralització, i es trobessin en quarta posició general.

La tercera i última jornada, la més curta de totes amb apenes 55 km de recorregut cronometrat, va començar amb sorpresa, Sébastien Loeb i Daniel Elena cometien un error en la primera especial, se sortien de la pista i es veien obligats a pujar el seu C4 WRC a la grua i abandonar, pel que el testimoni de la primera posició provisional el recollia uns sorpresos Marcus Grönholm i Timo Rautiainen. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen van millorar substancialment i van ser els homes més ràpids del dia, seguits a 4 décimes de segon del segon equip Citroën, el format per Sordo-Martí, peró en un recorregut tan curt, aquest resultat no els va permetre guanyar més places que l'aconseguida després de l'abandonament del líder provisional Loeb-Elena.

Així doncs, amb un temps total de 3 hores 48 minuts i 42 segons, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen guanyaven el ral·li, el que permetia els finlandesos sumar un total de 27 victòries mundialistes, a 29,2 segons es varen classificar en segona posició els seus companys d'equip alhora que compatriotes Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen i tancant el podi en tercera posició el Citroën C4 WRC de Dani Sordo i Marc Martí a 1 minut i 21,8 segons.

Millorant substancialment en la segona i tercera jornada, Sordo-martí progressaven en terra alhora que sumaven un podi més.

En la categoria júnior els estonis de Suzuki Urmo Aava i Kuldar Sikk van tenir controlat el ral·li en tot moment, donant el cop de gràcia en la segona jornada, on van aconseguir endosar 1 minut i 20 segons als seus màxims rivals, els seus companys d'equip suecs Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson. Amb aquesta victória Aava trencava la raxta triomfal de Per-Gunnar tanmateix que s'acostava a la seva posició en la general en segona posició a 4 punts de distància. El pilot txec Martin Prokop tancava el podi del ral·li alhora que sumava els seus primers 6 punts al campionat.

Líder en tot moment de la categoria, Urmo Aava i Kuldar Sikk trencaven la ratxa triomfal d'Andersson-Andersson.

La victòria per a Marcus Grönholm combinada amb l'abandonament de Sébastien Loeb, va servir al pilot finlandés per pendre la posició d'honor de la general provisional per un avantatge de 7 punts. Per darrera Mikko Hirvonen pressionava al pilot alsacià situant-se a tan sols 4 punts d'ell.

Pilot

Punts

Marcus Grönholm

55

Sébastien Loeb

48

Mikko Hirvonen

44

En la general per constructors, el ral·li també va ser molt positiu pels interessos de la marca de Grönholm i Hirvonen, doncs sumaven el segon doblet de la temporada el que permetia als de la marca de l'oval distanciar-se 12 punts més de Citroën, establint ara una diferencia de 21 punts vers els francesos. Per darrera, a força distancia, Stobart començava a marcar distàncies vers Subaru en la lluita per la tercera plaça.

Constructor
Punts

Ford

99

Citroën

78

Stobart

37