Daniel Elena sumava amb aquesta 25 victòries al mundial, superant el record de Luis Moya.
Setena cita en el calendari del campionat del món de ral·lis, el diumenge 21 de maig de 2006 finalitzava a la localitat de Porto Cervo el 3r Ral·li de Sardenya. La prova, que gaudia d'un recorregut totalment renovat en relació a edicions anteriors, aplegava un total de 81 equips en la seva llista oficial d’inscrits, dels quals 79 van ser presents a la rampa de sortida situada a Olbia. 60 dels equips participants podien completar els 344,94 km cronometrats repartits al llarg de 18 especials que conformaven l’itinerari de la ronda italiana. Una ronda que a part d’entregar punts en els certàmens de pilots i marques, també ho feia en el júnior.
Sense presentar batalla al lideratge, Hirvonen-Lehtinen van poder ser només segons.
L’edició arrancava a les 8 en punt del matí, hora de sortida del parc tancat d’Olbia, amb un bucle de 3 trams que en celebrar-se al matí i a primera hora de la tarda, generava el total de 6 proves especials de 129,64 km cronometrats que formaven el recorregut pel divendres. Amb un reagrupament per a les assistències entre bucles a la mateixa localitat, l’activitat competitiva finalitzava amb el retorn al parc tancat quan passaven 5 minuts de 3 quarts de 7 de la tarda.
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen començaven la seva participació al ral·li portant la veu cantant, doncs els finlandesos de Ford marcaven els tres primers escratxs del bucle matinal, un resultat facilitat també pel fet de no haver d'obrir pista tal i com feien els seus màxims oponents, Sébastien Loeb i Daniel Elena.
Els australians de Subaru Chris Atkinson i Glenn MacNeall seguien als líders al terme de la primera prova especial del dia, però ben d’hora el seu Impreza S12 WRC va donar símptomes de problemes de direcció, una circumstància de la qual es van aprofitar els altres finlandesos de Ford, és a dir Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, qui amb un segon millor temps al terme de la segona prova especial, accedien a aquesta plaça en la classificació general provisional, mentre que els de la Constel·lació de les Plèiades restaven en el darrer graó de podi.
En la tercera i última prova especial matinal, la parella australiana seguia concedint segons, i amb un setè millor temps, els pilots baixaven tres posicions més a la taula, mentre que els encarregats d’escombrar la pista, Sébastien Loeb i Daniel Elena, passaven a ocupar el tercer lloc a 40,4 segons i 3 dècimes de segon dels dos Ford oficials que tenien per davant.
Després del pertinent pas per les assistències, les segones passades pels trams oferien unes condicions més similars a tots els caps de files del campionat. Sébastien Loeb i Daniel Elena s’imposaven en les dues primeres proves especial del bucle, amb el que immediatament donaven compte de les 3 dècimes de segon que els separaven de la segona posició, per després refermar-s’hi en aquesta plaça.
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen, que havien aconseguit el segon millor temps per davant dels seus companys de formació en les dues primeres proves especials de l’escull post meridional, privaven per 1 dècima de segon a Sébastien Loeb i Daniel Elena d’una tercera victòria parcial de tram en la sisena i darrera prova especial del dia, mentre que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen tornaven a marcar el tercer millor temps.
Tanmateix en aquesta darrera prova especial, i després de patir diverses punxades en les seves Pirelli, Petter Solberg i Phil Mills certificaven un mal dia per a Subaru en haver-se de retirar i acollir-se al superally per tal de sortir l’endemà.
En el moment d’entrar al parc tancat d’Olbia doncs, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen lideraven la classificació per un marge de 35,4 segons amb Sébastien Loeb i Daniel Elena, mentre que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen tancaven les posicions de podi a 1 minut i 4,2 segons dels seus companys d’equip. Sense contra temps ni enrenous, els noruecs Henning Solberg i Cato Menkerud quedaven a 40,3 segons de les places de podi a bord del Peugeot 307 WRC privat, mentre que Dani Sordo i Marc Martí eren cinquens a 19,3 segons dels seus precursors i molt pressionats pels italians Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, després d'haver errat els reglatges del primer bucle.
La segona etapa era si més no la més llarga de tot l’itinerari, amb 137,36 km cronometrats als que es donaven inici a les 8 del matí del dissabte 20 de maig. Novament aquesta distància competitiva es trobava distribuïda al llarg de 6 proves especials, resultants de passar pel matí i a primera hora de la tarda per un bucle de 3 trams.
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen seguien estenent el seu domini en la primera prova sabatina en aconseguir-hi un altre registre de referència per a les taules de temps, però en la següent especial, com a conseqüència d’una mala recepció d’un salt, el càrter del seu Ford Focus RS WRC’06 es trencava i en quedar-se sense pressió d'oli, els líders havien de retirar-se.
D'aquesta manera Sébastien Loeb i Daniel Elena, que havien aconseguit el segon millor temps en la primera prova especial del dia i la victòria de tram en aquest segon tram, prenien el relleu al capdavant de la taula classificatòria seguits de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Henning Solberg i Cato Menkerud tancaven el podi provisional, si bé a 3,5 segons del seu rgistre s’hi trobaven Dani Sordo i Marc Martí i 8 dècimes de segon més avall Gigi Galli i Giovanni Bernacchini.
Els nous líders tancaven el bucle matinal amb un altre escratx, mentre que Gigi Galli i Giovanni Bernacchini en aconseguir-hi el segon millor temps per darrera dels campions del món en vigència, s’enfilaven fins a la tercera posició. Paral·lelament, l’altre Peugeot 307 WRC preparat per Bozian, el que pilotaven Henning Solberg i Cato Menkerud, havia d’abandonar la competició en picar contra un arbre després d’una sortida de pista i trencar el radiador de la seva montura.
En el moment d’entrar al reagrupament de mitja jornada doncs, Sébastien Loeb i Daniel Elena lideraven per 1 minut i 55,3 segons de marge amb Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, mentre que Gigi Galli i Giovanni Bernacchini eren tercers a 2 minuts i 31,4 segons dels líders. Dani Sordo i Marc Martí quedaven a les portes del podi a 6,3 segons dels transalpins, mentre que els seus companys i compatriotes, Xevi Pons i Carlos del Barrio, passaven a tancar la pinça dels 5 primers classificats, després de l’enèssim problema mecànic de Chris Atkinson i Glenn MacNeall, a 3 minuts i 19,3 segons dels seus caps de fila.
Per la tarda Sébastien Loeb i Daniel Elena van seguir estirant la classificació amb dos escratxs més de 3 possibles, mentre que en la darrera plaça de podi es mantenia l’estira i arronsa entre Gigi Galli i Giovanni Bernacchini amb Dani Sordo i Marc Martí. Els italians amb un segon millor temps per darrera del Subaru de Petter Solberg i Phil Mills eixamplaven distàncies amb el pilot càntabre i el copilot català, però aquests responien amb un segon i un tercer millor temps en les dues últimes proves especials del dia que els permetia acabant per superar a la parella protegida per Pirelli per tan sols 1,0 segons de diferència.
Quan faltaven 5 minuts per a 3 quarts de 6 de la tarda, els pilots tornaven al punt de sortida, és a dir el parc tancat d’Olbia amb Sébastien Loeb i Daniel Elena al capdavant de la classificació per 2 minuts i 17,0 segons de marge amb Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Dani Sordo i Marc Martí eren tercers a 2 minuts i 56,0 segons dels seus companys d’equip, mentre que 1,0 segons més avall s’hi trobaven classificats Gigi Galli i Giovanni Bernacchini. Malauradament però, els pilots italians no podrien disputar la plaça de podi als espanyols l’endemà diumenge, doncs com a conseqüència d’un impacte el seu càrter es trencava, i si bé la parella accedia al parc tancat, el seu motor estava difunt i no podria prendre la sortida l’endemà. Xevi Pons i Carlos del Barrio es trobaven doncs en una virtual quarta posició a 1 minut i 31,1 segons dels seus companys d’estructura, mentre que Chris Atkinson i Glenn MacNeall es trobaven a 1 minut i 29,3 segons del pilot de Manlleu i el copilot de Santander.
La tercera i última jornada, al contrari de les dues anteriors, es disputava cap al nord d’Olbia i aquesta novament tenia 6 proves especials cronometrades en el seu programa resultants de passar en dues ocasions per un bucle de 3 trams. Amb sortida del parc tancat a les 7 del matí, l’arribada s’establia pels primers participants per a partir d’1 quart de 3 de la tarda. Una etapa que si bé només tenia 77,94 km cronometrats al llarg de tot el dia, el principal handicap d’aquesta distància raïa en que es disputava sense assistències.
Les posicions estaven molt ben definides en el moment de sortir del parc tancat i el risc de vessar-la era molt elevat, motiu pel qual els llebrers de la jornada esdevenien els dos Subaru Impreza S12 WRC presents a la ronda sarda, és a dir el de Petter Solberg i Phil Mills i el de Chris Atkinson i Glenn MacNeall, els quals aconseguirien marcar 3 victòries de tram en les 6 especials del dia. Malauradament els problemes amb la direcció tornarien a ser presents en els seus cotxes i aquests es tornarien a endarrerir en els darrers compassos de l’itinerari.
Tot i això Sébastien Loeb i Daniel Elena s’asseguraven la victòria amb dues victòries de tram i dos segons millors temps en les dues primeres proves especials dominicals, sent el darrer escratx que quedava per assignar pels txecs d’Škoda Jan Kopecký i Filip Schovánek. Tanmateix les distàncies entre Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen amb Dani Sordo i Marc Martí pràcticament van restar constants, només s’incrementaven en 7,3 segons, mentre que Xevi Pons i Carlos del Barrio es deixaven mig minut més amb els seus companys i compatriotes en el transcurs de tota la jornada.
Arribats a Porto Cervo a 1 quart de 3 de la tarda, el 3r Ral·li de Sardenya arribava al seu punt final amb la victòria de Sébastien Loeb i Daniel Elena, la parella completava els 344,90 km del programa amb un temps de 3 hores 54 minuts i 18,9 segons i el monegasc esdevenia el copilot amb més victòries en el mundial després de superar el récord de 24 que ostentava el gallec Luis Rodriguez Moya des del Ral·li d’Argentina de 4 anys enrere. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen quallaven la seva millor participació en el que es portava de temporada i pujaven al segon graó del podi a 2 minuts i 41,4 segons del temps dels guanyadors, mentre que Dani Sordo i Marc Martí rebien una nova dutxa d’escumós en completar el programa a 3 minuts i 27,7 segons del registre dels seus companys de carpa.
Primer podi en terra per a Dani Sordo i Marc Martí.
En la categoria júnior els estonis Urmo Aava i Kuldar Sikk eren els amos i senyors de la classe en quan els pilots s’imposaven en les tres proves especials que composaven el primer escull del ral·li, a la tarda però, en tornar a passar per les cronometrades, el rol el prenien els seus companys d’equip britànics Guy Wilks i Phil Pugh, que s’imposaven en totes tres, mentre que els líders en patir una punxada en l’equador del bucle post meridional, s’endarrerien en uns 5 minuts facilitant el canvi de noms en el lideratge.
Guy Wilks i Phil Pugh feien entrada en el parc tancat d’Olbia el divendres a la tarda amb 1 minut i 24,2 segons de coixí amb els suecs Patrik Sandell i Emil Axelsson, mentre que el zimbabuès Conrad Rautenbach i el britànic David Senior tancaven les places de podi a 4 minuts i 18,4 segons del lideratge.
La segona etapa del programa tenia un avenir com el de l'anterior en quan a victòries de tram es refereix, és a dir, amb un domini aclaparador de les parelles de Suzuki. Urmo Aava i Kuldar Sikk s’imposaven en les dues primeres cronometrades de la jornada, mentre que entre la tercera i la sisena, els autors del millor temps eren Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson, qui corrien gràcies al superally després d’haver patit una sortida de pista en la penúltima prova especial la jornada anterior.
Els líders, Guy Wilks i Phil Pugh, es mantenien sempre en la part alta de les classificacions individuals, 4 segons temps i 2 tercers temps, amb el què els britànics incrementaven en 1 minut el seu marge amb Patrik Sandell i Emil Axelsson i gairebé en 3 minuts amb els darrers inquilins de podi, Conrad Rautenbach i David Senior.
Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson guanyaven totes i cadascuna de les proves especials del diumenge, sent l’honor compartit amb Urmo Aava i Kuldar Sikk en la sisena i última d’elles, per continuar així en el seu progrès de posicions fins arribar a les portes del podi en l’última d’elles. D’altra banda Guy Wilks i Phil Pugh es veien obligats a abandonar la competició en la darrera prova especial matinal, quan una conducció d’oli es trencava i el seu motor es quedava sense el líquid lubricant vital.
Patrik Sandell i Emil Axelsson prenien així el lideratge de la classe sense haver guanyat cap prova especial, els quals completaven el recorregut amb un marge de 5 minuts i 8,4 segons amb Conrad Rautenbach i David Senior, i de 5 minuts i 36,4 segons amb Urmo Aava i Kuldar Sikk.
Amb 5 cites celebrades en el calendari junior, Patrik Sandell era el cinquè pilot en guanyar un esdeveniment del campionat. Però si més no el suec en combinar aquesta victòria amb 2 segons llocs previs, passava a encapçalar la provisional del certamen amb 26 punts, 5 més que no pas el seu compatriota Per-Gunnar Andersson i 6 més que Urmo Aava.
Sandell-Axelsson esdevenien els cinquens guanyadors en cinc ral·lis.
El resultat de la cita sarda era clarament favorable a Sébastien Loeb, doncs a part de sumar la seva cinquena victòria consecutiva en el certamen de pilots, el seu màxim oponent, el finlandès Marcus Grönholm, se n'anava de l'illa Mediterrània amb les mans buides després d'abandonar quan liderava. Paral·lelament Dani Sordo, i en l'any del seu debut en la màxima categoria, pressionava al dos vegades campió del món en sumar el seu tercer podi i situar-se a tan sols cinc punts de distància.
|
Punts |
Sébastien Loeb
|
|
Marcus Grönholm |
|
Daniel Sordo
|
|
En el campionat de constructors, Dani Sordo i Marc Martí no retenien punts, pel que el quart lloc de Xevi Pons i Carlos del Barrio es traduia en una tercera posició en el certamen, el que permetia a Kronos-Citroën distanciar-se al capdavant de la classificació de Ford. Subaru per la seva banda naufragava en la cita i veia com la mala estrugança de Chris Atkinson i Glenn MacNeall i de Petter Solberg i Phil Mills es traduia en només 7 punts, 1 menys que Ford.
Constructor |
Punts |
Kronos-Citroën
|
|
Ford
|
|
Subaru
|
|