Loeb-Elena van gestionar molt bé la pressió i després de veure com queien els Ford, tenien cami lliure a la 71ena victoria.

El diumenge 27 de maig de 2012 finalitzava a Loutraki, Grècia, el 58è Ral·li Acròpolis, sisena ronda del calendari del campionat del món de ral·lis que gaudia de puntuabilitat per als campionats de pilots, marques, producció i la WRC Academy. El recorregut, composat per 22 especials cronometrades d'una corda de 409,47 km, arrancava el dijous 24 de maig des de la capital grega, Atenes, per disputar ja una especial cronometrada el mateix dia. A la cita s'hi varen inscriure 55 equips, dels que 54 van competir i 32 van acabar la prova.

Sense fer soroll, nedant i guardant la roba, Hirvonen-Lehtinen marcaven un nou podi.

Amb la disputa d'una especial ja el propi dijous Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila s'instalaven com els primers liders del ral·li, revalidant aquesta posició en els dos primers trams del divendres, on la parella finlandesa de Ford va ser novament la més ràpida de totes, però en la tercera cronometrada del dia, quarta de la prova, Latvala-Anttila cometien un error en passar-se llarg un encreuament, Petter Solberg i Chris Patterson eren els homes més ràpids de la especial, però el liderat el prenia Sébastien Loeb i Daniel Elena, condició que la parella de Citroën conservaria fins a la conclusió de la prova.

Latvala-Anttila van seguir lluitant el divendres per recuperar alló que havien perdut, acabant la primera jornada a tan sols 6,5 segons dels liders provisionals, els seus companys d'equip, Solberg-Patterson, perdien lleugerament el tren de les primeres posicions a causa d'una punxada, però tot i així es trobaven a tan sols 17,7 segons de Loeb-Elena. Més perjudicats va estar per les punxades el segon dels Citroën oficials, el pilotat per Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen que acabava el primer dia de competició a 47,9 segons del líder.

En la segona jornada de competició la lluita Latvala-Anttila amb Loeb-Elena va proseguir i si bé els de Citroën marcaven el millor crono en la primera especial, en les dues següents eren els de Ford qui ho aconseguien situant-se a tan sols 1 segon del liderat, Loeb-Elena van saber gestionar bé la pressió i amb un millor temps en el la darrera especial del bucle del matí aconseguien arribar a les assistències amb 2,2 segons vers els finlandesos de Ford.

En la repressa peró tot se'n va anar en orris, quan el valent pilot finlandés entrava passat en una corba i impactava contra el talús i punxava una roda, en la operació de canviar la roda perdien gairebé tres minuts i mig i queien des de la segona posició fins la quarta, just per darrera dels seus compatriotes i ex-companys d'equip Hirvonen-Lehtinen. Al temps perdut peró en l'incident, caldria afegir un minut més que els del Ford Fiesta RS WRC número 3 van perdre degut a que els frens del tren posterior van quedar malmesos en l'impacte.

Petter Solberg i Chris Patterson van ser els homes més ràpids de la jornada, especialment en el segon bucle, on gràcies a la pluja que va fer acte de presència, es llençaven a l'atac i amb tres escratxs consecutius en les tres darreres especials del dia, podien retallar 7 segons les distàncies amb Loeb-Elena, situant-se ara a 10,2 segons del liderat amb la jornada dominical de clausura per davant. Peró la emoció duraria ben poc, ja que en el primer tram del diumenge, Solberg-Patterson se sortien de la traçada i en colisionar contra un arbre arrancaven una roda del seu cotxe veient-se obligats a abandonar.

En el tercer tram del diumenge, Sébastien Loeb i Daniel Elena patien una punxada que els feia perdre minut i mig, una situació que de ben poc va servir, ja que els seus companys d'equip Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen que ocupaven la segona posició des de l'incident de Solberg-Patterson, es trobaven a més de dos minuts del liderat i Latvala-Anttila havien perdut massa temps el dissabte per la tarda com per poder treure partit de l'incident del líder, pel que sense més incidents el ral·li i la power stage, amb els tres punts extra corresponents, va ser guanyat per Loeb-Elena seguits per Hirvonen-Lehtinen a 40 segons, Latvala-Anttila completaven el podi a 3 minuts i 4,8 segons dels guanyadors.

La fogositat de Latvala, va arruinar el ral·li el dissabte per la tarda.

En l'apartat dels cotxes de producció, la parella sudamericana formada pel pilot peruà Nicolas Fuchs i el copilot argentí Fernando Mussano tenien la victòria a tocar de les mans quan a falta de disputar-se dos trams gaudien d'un avantatge superior als 4 minuts vers el segon classificat, peró al penúltim tram, trencaven la suspensió del seu Subaru Impreza WRX STi deixant via lluire als ucrainesos Valeriy Gorban i Andriy Nikolaev. La victòria aconseguida pel pilot ucrainés servia per empatar en la segona plaça amb el polonés Michal Kosciuszko a 40 punts, estant el pilot mexicà Benito Guerra, que acabava el ral·li en 4a posició, al capdavant de la taula amb 62 punts.

Primera victòria en la categoria per a Valeriy Gorban.

En la categoria petita destinada als joves, ara anomenada WRC Academy, la victòria va ser per la parella britànica Elfyn Evans i Phil Pugh per darrera dels seus compatriotes Alastair Fisher i Daniel Barritt, els quals gràcies a la victòria en la cita anterior, Portugal, es mantenien al capdavant de la general provisional.

Victória en el ral·li i primer intent d'assalt al liderat de la WRC Academy.

Era el quart ral·li que Sébastien Loeb guanyava en la temporada, el que no només li permetia seguir al capdavant de la general, sino que a més a més començava a obrir forat amb els seus perseguidors, ara encapçalats pel seu company d'equip Mikko Hirvonen al qual la segona posició combinada amb l'abandonament de Petter Solberg li va servir per prendre aquesta posició. Mads Østberg per la seva banda acabava el ral·li en quarta posició i també treia partit a l'abandonament del seu compatriota pujant una posició més fins a situar-se tercer.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

119

Mikko Hirvonen

89

Mads Østberg

80

En la general per constructors Citroën marcava el tercer doblet de la temporada el que permetia als dels txevrons recomposar-se del zero portugués i obrir forat vers Ford, els quals s'havien de contentar amb el tercer lloc de Jari-Matti Latvala, M-Sport, l'equip satèlit de Ford s'havia de contentar també amb els punts aconseguits per Ott Tänak per mantenir-se en el podi per davant del Citroën Junior Team.

Constructor
Punts

Citroën

194

Ford

121

M-Sport

91