Sense més rival que ell mateix, Salonen-Harjanne vencien al ral·li grec .
Amb la disputa del 32è Ral·li Acròpolis, el campionat del món de ral·lis arribava al seu equador; doncs l’esdeveniment grec era el sisè en un calendari de 12 proves. La prova s’iniciava el dilluns 27 de maig de 1985 des de la capital, Atenes, mentre que la seva conclusió tenia lloc 3 dies més tard, el dijous 30 de maig, al complex turístic de luxe de Glyfada, situat a les proximitats de la capital. El ral·li grec, que entregava punts en els campionats de pilots, constructors així com el de Grup A, tenia en el seu recorregut un total de 47 proves especials mixtes de 811,02 km de distància, una corda competitiva que era superada per 45 equips participants dels 110 que s'hi inscrivien i que prenien la sortida baixant per la pertinent rampa de sortida.
Avèries mecàniques i la impossibilitat de seguir el ritme del Peugeot, van fer que Blomqvist-Cederberg haguessin de donar per bó el 2n lloc.
D’Atenes els 110 equips participants en sortien a 2 quarts de 10 en punt del matí per tal de fer front a les 16 proves especials de terra i 1 de mixta que els organitzadors havien disposat sobre el programa de la primera etapa. En total l’escull suposava els primers 286,01 km competitius de l’edició, una distància cronometrada que servia per conduir a la caravana del ral·li fins al cor del país, a Kalambaka.
Timo Salonen i Seppo Harjanne aconseguien el millor temps en els 12,54 km de la primera prova especial, i en bona lògica els finlandesos de Peugeot esdevenien els primers líders de l’edició. D’altra banda els seus companys d’equip, Ari Vatanen i Terry Harryman, patien una sortida de pista i en endarrerir-se de l’ordre d’1 minut en relació als líders, aquests completaven el tram en desena posició provisional.
Walter Röhrl i Christian Geistdörfer eren segons a 16 segons dels finlandesos, mentre que Andrea Zanussi i Sergio Cresto avantposaven el seu Lancia 037 a l’altre Audi Sport Quattro present a la cita, el pilotat pels campions mundials en vigència, els suecs Stig Blomqvist i Björn Cederberg.
Amb els nervis a flor de pell, Ari Vatanen i Terry Harryman patien una segona sortida de pista en la segona prova especial del programa, i en trencar la direcció del seu Peugeot 205 T16, la parella es veia obligada a abandonar la competició en caure per un fossar. El finlandès i el britànic del lleó no serien els únics en trobar-se en aquesta situació a les primeres de canvi, doncs els alemanys federals d’Audi, Walter Röhrl i Christian Geistdörfer, trencaven la suspensió del seu cotxe a uns metres del punt en el que els de Peugeot s'havien sortit. Tot i que Audi va fer arribar peces de recanvi mitjançant l'Audi Quattro dels austríacs Werner Grissmann i Jörg Pattermann, qui sortien a pista en la 21ena posició, els alemanys van ser incapaços de reparar el seu Sport Quattro i havien de retirar-se.
Stig Blomqvist i Björn Cederberg s’imposaven en aquesta segona prova especial i amb aquesta victòria de tram els suecs pujaven fins la segona posició provisional a 9 segons del temps que acumulaven els líders Timo Salonen i Seppo Harjanne.
Finlandesos i suecs responien al rol de caps de sèrie que els seus companys els hi havien abocat amb els seus abandonaments i els dos equips s’immiscien a partir de llavors en un trepidant duel per la victòria. Una lluita en la que tan els de Peugeot com els d’Audi hi aconseguien 8 victòries de tram, si bé els de la marca francesa entraven al parc tancat de Kalambaka a 3 quarts de 12 de la nit del mateix dilluns amb 1 minut i 9 segons d’avantatge amb els pilots de la marca germànica.
Per darrera d'ells es formava un grup bastant compacte de cotxes de dues rodes motrius, encapçalats pels suecs Ingvar Carlsson i Benny Melander a bord d’un Mazda RX-7, però ja a 18 minuts i 52 segons dels líders, seguits del matrimoni format per Shekhar i Yvonne Mehta a 20 minuts i 37 segons i dels seus companys a Mazda Achim Warmbold i “Biche” a 22 minuts i 8 segons.
La segona etapa del ral·li s’iniciava a les 10 en punt del matí de l’endemà dimarts amb 286,43 km cronometrats per endavant, els quals es repartien al llarg de 11 proves especials sobre terra, 2 asfaltades i 3 mixtes. Una etapa que servia per conduir als 84 equips participants que seguien en actiu de retorn cap a la costa atenenca, concretament a Langonissi.
La paritat en l’autoria dels millors temps entre Timo Salonen i Seppo Harjanne es va més o menys perllongar al llarg de la jornada amb Stig Blomqvist i Björn Cederberg, amb 9 victòries de tram pels líders per 7 aconseguides pels segons classificats. Però una averia en el canvi de marxes en el seu Sport Quattro sobre l’equador de l’etapa, els suposava un cert entrebanc als pilots suecs, qui a les acaballes de la mateixa, es veurien afligits per uns problemes d’encès, així com una punxada a la que s’hi sumaria una penalització d’1 minut per retard. Tot plegat suposava als campions mundials endarrerir-se en uns 6 minuts suplementaris, amb el que l’entrada al parc tancat de Langonissi a 1 quart i mig d’1 de la matinada del dimecres 29 de maig es produïa amb un gap de 6 minuts i 54 segons entre els dos equips protagonistes de l’edició.
Mentrestant per darrera d'ells la lluita per la tercera plaça es posava cada cop més calenta amb Shekhtar Mehta i Yvonne Mehta retallant distàncies paulatinament amb el seu Nissan 240 RS vers el Mazda RX-7 d’Ingvar Carlsson i Benny Melander, mentre que els Lancia 037 del Tre Gazzelle pilotats per Mauro Pregliasco i Daniele Cianci i per Andrea Zanussi i Sergio Cresto, es mostraven més ràpids que els dos cotxes japonesos que el precedien, estrenyent encara més el cèrcol en la lluita per la posició. Els de Mazda entraven a la neutralització a 34 minuts i 36 segons dels líders, mentre que el matrimoni Mehta ho feia a 3 minuts i 47 segons de la darrera posició de podi, precedint a la seva vegada en 1 minut i 49 segons al primer Lancia dels italians.
De cara a la tercera i última etapa, el ral·li visitava el Peloponès a través de 14 proves especials cronometrades de 238,58 km de distància, de les que 7 eren sobre terra, 3 asfaltades i 4 mixtes. Els primers equips de les 56 formacions participants que restaven en actiu prenien la sortida del parc tancat a les 9 del vespre del dimecres, mentre que l’arribada a Glyfalda estava prevista per a partir de 2 quarts de 5 de la tarda.
Timo Salonen, que tenia les mans plenes d'ampolles, es va limitar a administrar la renda de 7 minuts que havien aconseguit a la neutralització de la segona jornada amb Stig Blomqvist i Björn Cederberg; així els suecs van aconseguir marcar tots els millors registres en els trams del Peloponès tret de l’especial de Kilini, en la que els líders hi marcaven el millor temps. Malgrat aquest rendiment tan superior dels pilots de la formació de les quatre anelles, aquests només van aconseguir retallar una mica més de 2 minuts i mig als de Peugeot.
Per darrera dels dos primers classificats, en la lluita per la tercera plaça, l’afer va quedar ben d'hora en un assumpte entre cotxes japonesos o el que és el mateix, entre Shekhar i Yvonne Mehta i els suecs Ingvar Carlsson i Benny Melander. Doncs per una banda Andrea Zanussi i Sergio Cresto no van poder iniciar la tercera i última jornada de competició a causa d'haver penalitzat en excés en un control, mentre que els seus companys i compatriotes, Mauro Pregliasco i Daniele Cianci patien una sortida de pista en blocar els frens posteriors del seu Lancia 037 en la cinquena cronometrada de l’escull.
Malgrat que el matrimoni kenyà va anar llimant les distàncies de manera progressiva amb els darrers inquilins del podi al llarg de tota l’etapa, aquests, tot i haver de canviar la suspensió del seu RX-7, aconseguien mantenir la plaça guanyada a les acaballes de la primera etapa.
Així doncs quan les manetes del rellotge indicaven que eren 2 quarts de 5 de la tarda del dijous 30 de maig de 1985, el 32è Ral·li Acròpolis arribava al seu punt final amb la victòria de Timo Salonen i Seppo Harjanne. Els finlandesos completaven els 811,02 km cronometrats del recorregut amb un temps final de 10 hores 20 minuts i 19 segons, el que suposava un marge final de 4 minuts i 15 segons amb Stig Blomqvist i Björn Cederberg i de 48 minuts i 6 segons amb Ingvar Carlsson i Benny Melander.
Carlsson-Melander pujaven per primera vegada en un podi del mundial.
Entre els turismes millorats, és a dir el Grup A, els austríacs Franz Wittmann i Max Ogrisek s’imposaven en la primera prova especial del programa i per tant esdevenien els líders de la classe. Tanmateix però, els seus companys d’equip, els alemanys federals Jochi Kleint i Werner Hohenadel, feien el mateix en les tres cronometrades següents i aquests els rellevaven de la plaça d’honor fins a la penúltima prova especial de la primera etapa, moment en el que aquests es veien obligats a abandonar la competició.
Franz Wittmann i Max Ogrisek recuperaven així la primera posició provisional, entrant a Kalambaka amb un marge de 10 minuts i 12 segons vers els segons classificats. Una distància que els pilots, davant l’absència de rivals de nivell, aniria incrementant amb el pas de les cronometrades en quan aquests les comptaven per escratxs; tret d’aquelles en les que els contratemps mecànics els hi suposava un entrebanc.
Finalment, Franz Wittmann i Max Ogrisek aconseguien la victòria a la ronda grega per 20 minuts exactes de marge amb els locals Pavlos Moschoutis i Silef i de 37 minuts i 57 segons amb uns altres grecs, Evangelos Gallos i Ioannis Vassiliadis.
Ja a les acaballes de la primera etapa, es va veure que només la mecànica impediria la victòria a Wittmann-Ogrisek.
Timo Salonen sumava la segona victòria de la temporada en el campionat per a pilots després de l'aconseguida a Portugal, el que permetia al pilot finlandès desenganxar-se una mica al capdavant de la taula provisional. L'altre protagonista en positiu de l'esdeveniment, el suec i campió del món en vigència Stig Blomqvist, superava a Ari Vatanen amb el seu segon lloc al podi, pilot, n'Ari, que des de la victòria a Suècia no havia aconseguit sumar cap més punt.
|
Punts |
Timo Salonen
|
|
Stig Blomqvist |
|
Ari Vatanen
|
|
En el campionat de constructors, el bon paper de Timo Salonen i Seppo Harjanne a la prova, era reflex del bon camí portat per part de Peugeot, que amb 94 punts aconseguia avantatjar en 32 punts al seu màxim rival, Audi. Nissan treia renda de la quarta plaça dels Mehta i pujava fins la tercera posició provisional superant a Toyota, si bé els del sol naixent es trobaven encara massa lluny d'alemanys i francesos com per ser considerats uns contendents.
Constructor |
Punts |
Peugeot
|
|
Audi
|
|
Nissan
|
|