Especificacions tècniques
Motor

4 cilindres en línia de 1997,4 centímetres cúbics (85,00 mm de diàmetre - 88,00 mm de carrera) amb turbo i brida de 34 mm.

Potència

300 CV a 5250 rpm

Canvi

Seqüencial de 5 velocitats

Transmissió

A les 4 rodes

Longitud

4005 mm

Amplada 1770 mm
Alçada 1300 mm
Distància entre eixos 2448 mm
Pes mínim 1230 kg

 

Títols
Constructors 2002
Pilots Marcus Grönholm: 2002

Quan passaven 7 minuts de les 9 del matí del divendres 14 de juny de 2002, es donava el tret de sortida al 49è Ral·li Acropolis en quan es celebrava la primera especial cronometrada del seu recorregut programat, Pavliani, i amb ella el Peugeot 206 WRC’02 feia el seu debut oficial en la màxima competició. 

Vers l’evolució precursora, aquesta es diferenciava exteriorment per tenir l’aleró posterior estriat, el que permetia més suport aerodinàmic inclús lliscant de cantó, un altre canvi clarament visible a peu de tram es trobava en el seu capó, el qual passava de disposar de tres ranures a dues. Mentre que sota la carrosseria es milloraven les suspensions així com el sistema de refrigeració.

Marcus Grönholm i Timo Rautiainen completaven la cita inaugural en segona posició a 24,5 segons dels guanyadors del ral·li grec, mentre que Harri Rovanperä i Risto Pietiläinen no trepitjaven podi per 12,0 segons. Per a la primera victòria caldria esperar un parell de cites del calendari i de mesos, aquesta arribava amb la cel·lebració del Ral·li dels 1000 Llacs com escenari i amb els pilots locals Marcus Grönholm i Timo Rautiainen com a protagonistes.

L’entrada del Peugeot 307 WRC al mes de gener de 2004 va suposar l’adeu com a cotxe oficial de marca del Peugeot 206 WRC’02, pel que aquesta evolució va estar en actiu al llarg de 22 cites del calendari en les que els seus pilots hi aconseguiren acumular un total de 26 posicions de podi i 8 victòries, generant així una relació de victòries per participacions del 36,4 %.

Marcus Grönholm:

1000 Llacs 2002, Nova Zelanda 2002, Austràlia 2002, Suècia 2003, Nova Zelanda 2003 i Argentina 2003.

Gilles Panizzi:

Sanremo 2002, i Catalunya-Costa Brava 2003.

Tots els rivals van anar caient un a un el que va facilitar la feina a Hirvonen-Lehtinen.

El diumenge 14 de juny de 2009 es posava punt i final al 56è Ral·li Acropolis a la població de Loutraki i amb la presència de 33 formacions participants en la seva cerimònia de clausura. La cita grega era la setena en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, un certamen que en estar integrat per 12 esdeveniments, la seva disputa suposava superar l’equador del mateix. Entregant punts en els campionats de pilots, constructors i producció, a la cerimònia de sortida, celebrada el dijous 11 de juny sobre el canal de Corint, s'hi aplegaven 45 equips dels 47 que prèviament hi havien cursat la seva inscripció, els quals a partir de l’endemà divendres començarien a fer front a un recorregut integrat per 17 especials cronometrades d'una corda de 371,02 km.

Primer podi balsàmic per a Ogier-Ingrassia en el mundial, quan la seva continuitat començava a estar compromesa.

La primera etapa del programa s’iniciava a 2 quarts de 9 del matí i aquesta comptava amb 6 proves especials al llarg de 5 trams cronometrats, o el que és el mateix, només 1 d’ells es disputava en dues ocasions, el que suposava un total de 140,40 km competitius en els què l’ordre de sortida cobrava una importància encara major.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, que sortien a tram en sisena posició, es beneficiaven de trobar una pista més neta de grava, i els finlandesos de Ford s’imposaven, per davant dels seus companys d’equip i compatriotes Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, en la primera prova especial del programa per fer-se així amb el lideratge de la classificació provisional. La parella repetia victòria de tram en la següent prova especial, mentre que en aquesta ocasió el segon millor temps era per a Dani Sordo i Marc Martí, qui tanmateix també prenien aquesta posició a la taula general per 1,5 segons de marge vers Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

La cancel·lació de la tercera prova especial matinal pel mal estat de la mateixa, precipitava el pas dels participants per les assistències remotes d’Itea, d’on en sortien a manca d’uns pocs minuts per a les 2 de la tarda per tal d’afrontar el retorn cap a Loutraki.

Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila es veien privats d’aconseguir el millor registre en les dues primeres proves especials del bucle de la tarda pels dos Citroën C4 WRC del Citroën Junior Team, és a dir, per Evgenyi Nocikov i Dale Moscatt primer, i per Sébastien Ogier i Julien Ingrassia després, si bé els finlandesos hi aconseguien un segon i un tercer millor temps respectivament, i el que era més important, sempre amb un registre inferior als seus més immediats perseguidors, els espanyols de Citroën Dani Sordo i Marc Martí, qui hi aconseguien obrir el gap amb Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen fins als 9,1 segons.

Emperò en la sisena i última prova especial de la jornada, segona passada per la segona cronometrada del dia, el ral·li feia un gir molt important. D’una banda els líders patien una sortida de pista, perdent més de tres minuts i el lideratge, mentre que Dani Sordo i Marc Martí alçaven el peu de l’accelerador de forma deliberada per tal de que l’endemà gaudissin d’una pista més neta, amb el que al capdavant de la classificació provisional hi passaven a figurar els noms de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. 

Sense més activitat cronometrada en el programa, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen feien cap al parc tancat de Loutraki a quarts de 8 del vespre en primera posició per 3,0 segons de marge amb Dani Sordo i Marc Martí, mentre que Sébastien Loeb i Daniel Elena portaven a terme la maniobra a 21,1 segons dels líders finlandesos i després d’haver hagut d’estar obrint pista al llarg de tot el dia. Petter Solberg i Phil Mills restaven a les portes del podi a 41,8 segons dels primers classificats, mentre que el germà del pilot noruec, Henning Solberg, i el seu compatriota Cato Menkerud tancaven la pinça dels 5 primers classificats a bord del Ford Focus RS WRC’08 de l’equip Stobart a 1 minut i 17,7 segons dels líders i per 1 dècima de segon de marge vers els campions junior en vigència, els provençals Sébastien Ogier i Julien Ingrassia.

La segona etapa suposava creuar el canal de Corint per tal de fer una incursió pel Peloponès, amb un bucle de 3 trams que en celebrar-se matí i tarda, es generaven les 6 proves especials de l’etapa de 135,36 km de lluita contra el cronòmetre. Del parc tancat de Loutraki el primer equip participant en sortia a 2 quarts de 9 del matí en punt, mentre que el seu retorn s’esperava cap als volts d’1 quart de 8 del vespre, un cop superades les assistències de 45 minuts de final d’etapa, si bé aquesta operació es podia allargar fins a 2 quarts d’11 de la nit.

Només arrancar la jornada sabatina saltava la noticia, Sébastien Loeb i Daniel Elena patien un espectacular accident a alta velocitat, que deixava el seu Citroën C4 WRC per la ferralla i per tant el seu lloc al podi passava a estar ocupat per Petter Solberg i Phil Mills.

Noruec i gal·lès reduïen substancialment les distàncies amb Dani Sordo i Marc Martí en marcar el segon millor temps en l’especial central del bucle matinal per darrera d’Evgeniy Novikov i Dale Moscatt, mentre que en la darrera d’elles, els pilots que foren campions del món l’any 2003, hi marcaven l’escratx ex-aequo amb els líders Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Alhora, Dani Sordo i Marc Martí es menjaven una roca del voral en tallar massa un viratge, veient-se obligats a abandonar la competició, roca contra la que també hi picaven Hennig Solberg i Cato Menkerud, corrent la mateixa fortuna que els pilots de Citroën. 

Així doncs, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia que en la primera prova especial competitiva del dia havien aconseguit superar a Henning Solberg i Cato Menkerud en la classificació, veien com de sortir de Loutraki en la sisena posició provisional, ara en retornar-hi per a les assistències intermèdies, eren tercers a 1 minut i 16,8 segons dels líders, i a més a més, amb un marge pràcticament idèntic vers els quarts classificats, els escandinaus Mads Østberg i Jonas Andersson, el que donava força estabilitat a la seva posició.

Com en el matí, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila s’imposaven en la primera cronometrada del bucle i els finlandesos de Ford començaven a assetjar la quarta posició del Subaru Impreza S14 WRC de Mads Østberg i Jonas Andersson. 

Si bé en la cronometrada següent el registre més baix tornava a ser per a Evgeniy Novikov i Dale Moscatt, el segon millor crono corresponia a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, mentre que, les suspensions començaven a mostrar el seu esgotament i tan Petter Solberg i Phil Mills, com Mads Østberg i Jonas Andersson s’endarrerien en 2 i 5 minuts respectivament en la classificació.

Els ex-campions mundials cedien la seva segona plaça a Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, mentre que els oficials de la firma de l’oval es situaven a les portes del podi a 29,4 segons del temps d’aquests, tot anhelant prendre la sortida en el següent tram. Sense poder solucionar els seus problemes de suspensions, la sangria de minuts seguia rajant i així Petter Solberg i Phil Mills entregaven uns 8 minuts en la cronometrada final del dia, mentre que Mads Østberg i Jonas Andersson ho feien en uns 5. L’altra cara de la competició, l’amable, tornava a ser per a Evgeniy Novikov i Dale Moscatt així com per a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, qui aconseguien en aquest ordre els dos millors registres.

Combinant ambdós fets, Jari-Matti Latvala i Miikka retornaven al parc tancat de Loutraki en la tercera posició, i després d’haver guanyat 8 places en la taula, a 2 minuts i 44,2 segons dels seus companys d’equip líders, mentre que Evgeniy Novikov i Dale Moscatt eren quarts a 3 minuts i 49,8 segons de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, que començaven a estar en el punt de mira de les crítiques després d’un inici de temporada no massa positiu, eren segons a 1 minut i 40,1 segons dels líders finlandesos, mentre que Conrad Rautenbach i Daniel Barritt, amb una altra unitat del Citroën C4 WRC del Citroën Junior Team, eren cinquens a 4 minuts i 1,9 segons dels líders i per 1,2 segons de marge amb els argentins Federico Villagra i José Luis Díaz.

Les distàncies doncs eren molt àmplies de cara a la tercera i última etapa del ral·li, tret de la presumpta lluita per tancar la pinça dels 5 primers classificats entre el segon dels Citroën Junior i el Ford dels gelaters argentins, pel que els 95,26 km cronometrats de la jornada esdevenien pràcticament un tràmit per a les tripulacions en posicions de podi, en els que calia evitar qualsevol incident major.

Amb sortida del parc tancat de Loutraki a les 9 en punt del matí del diumenge 14 de juny, la corda cronometrada es trobava distribuïda al llarg de 5 proves especials, resultants de passar per un bucle de 2 trams en 2 ocasions, afegint un tercer tram al primer bucle matinal.

Els escandinaus Mads Østberg i Jonas Andersson s’imposaven en l’especial inaugural de l’etapa, mentre que, amb problemes amb el seu diferencial central, Evgeniy Novikov i Dale Moscatt perdien més de 3 minuts en els 8,98 km competitius de l’especial i habilitaven a Federico Villagra i José Luís Díaz a grimpar fins a la quarta posició provisional.

El drama semblava estar abonat en una jornada que presumptament havia de ser tranquila quan Sébastien Ogier i Julien Ingrassia colpejaven contra una vaca en la cronometrada següent, Aghii Teodori, tanmateix l’especial reina de l’edició; afortunadament, els provençals completaven el tram sense concedir a penes segons amb els seus més immediats rivals, de fet els campions junior hi esdevenien més ràpids que no pas els líders Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, i malgrat afrontar la tercera prova especial del primer bucle dominical amb els dubtes de quan afectat estaria el seu Citroën C4 WRC, els pilots obtenien un registre entre les dues parelles finlandeses de Ford. 

A la represa de la competició, reparades i xequejades les unitats dels diferents participants, es cancel·lava la segona passada pel primer tram del bucle, pel que el programa es tancava amb la segona passada per la cronometrada reina de l’edició, en la que Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila hi marcaven el registre de referència per tal d’escurçar en prop de mig minut el seu gap vers els segons classificats.

Arribats a 2 quarts de 3 de la tarda, el 56è Ral·li Acròpolis arribava al seu punt i final amb la pertinent cerimònia del podi celebrada a Loutraki, en la que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen hi pujaven al graó més alt en aturar el cronòmetre amb un temps de 4 hores 9 minuts i 42,5 segons. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia invertien 1 minut i 12,9 segons més que no pas els guanyadors de l’edició en completar els 341,01 km cronometrats disputats dels 371,02 km programats, aconseguint d'aquesta manera el seu primer podi en el mundial. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila tancaven el podi grec a 1 minut i 45 segons del registre dels seus companys de formació.

Afortunadament en aquesta ocasió Latvala-Anttila es van refer del seu error acabant tercers .

Dins la categoria de producció, els portuguesos i segons classificats en la provisional del certamen Armindo Araújo i Miguel Ramalho s’imposaven en l’especial inagural del programa per davant de l’Škoda Fabia S2000 dels locals Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos, qui en aconseguir la pertinent victòria de tram en la següent especial i cancelar-se la tercera prova especial matinal del divendres entraven al parc d’assistències remotes d’Itea en primera posició per 7 dècimes de segon de marge vers el cotxe homòleg de Patrik Sandell i Emil Axelsson i 1,1 segons en relació als líders de la provisional del campionat, el qatarí Nasser Al-Attiyah i l'italià Giovanni Bernacchini.

A la represa de la competició, Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos es feien forts en l’anhelada primera plaça amb dues victòries consecutives de tram més, mentre que Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini obtenien identic resultat en la darrera especial del dia per tal de recuperar la plaça de podi que instants abans els hi havien arrebassat Armindo Araújo i Miguel Ramalho.  

Així doncs, en el moment de retornar a Loutraki a quarts de 9 del vespre, Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos lideraven la classificació general provisional per 8,2 segons de marge amb Patrik Sandell i Emil Axelsson, 12,6 segons vers Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini i 18,2 segons en relació a Armindo Araújo i Miguel Ramalho, mentre que un altre pes pesant del certamen, el japonès Toshi arai i el neozelandès Tony Sircombe tancaven la pinça dels 5 primers classificats a 28,0 segons dels pilots grecs.

Només arrancar la jornada sabatina, Patrik Sandell i Emil Axelsson es queien de la lluita arran d’una avaria d’ignició que els hi feien perdre prop de mitja hora, mentre que Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos acumulaven la seva quarta victòria de tram de 5 especials celebrades, una dinàmica que trobava continuïtat en les dues següents cronometrades del bucle matinal amb la cinquena i sisena victòria parcial. 

D’altra banda, Toshi Arai i Tony Sircombe s’immiscien amb Armindo Araújo i Miguel Ramalho en una interessant lluita per la darrera plaça de podi, una posició que després de dos intercanvis de posicions, els ibèrics aconseguien retenir per 8,3 segons de marge al terme del primer bucle del dia.

L’avenir de la prova faria un gir important en la segona passada pel bucle a la tarda, el cotxe dels líders, Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos, patia una fallada en un sensor del motor, quelcom que impedia als pilots grecs rendir al mateix nivell que en les especials anteriors, i aquests veien com el seu coixí d’una cinquantena de segons es començava a eixugar. 

Patrik Sandell i Emil Axelsson sortien a demostrar la seva velocitat i s’imposaven en la primera cronometrada de l’escull, mentre que en la següent, Armindo Araújo i Miguel Ramalho marcaven el temps de referència de la categoria per davant de Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini, i els portuguesos els hi prenien la segona posició per 6,6 segons.

En la darrera cronometrada sabatina, Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini volaven amb el seu Subaru Impreza STi  N14 sobre el pedregar del peloponès i el qatarí i el transalpí grimpaven fins a la primera posició per 8,8 segons amb Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos i per 9,9 segons en relació a Armindo Araújo i Miguel Ramalho, una classificació molt estreta que deixava el ral·li molt interessant de cara a la jornada dominical. L’altra cara de la competició era per a Toshi Arai i Tony Sircombe, qui es deixaven prop de 100 segons en aquesta darrera prova especial i es despenjaven de la lluita per les primeres posicions, entrant a Loutraki a 2 minuts i 1,7 segons dels líders.

Amb el seu Škoda Fabia S200 funcionant a ple rendiment, Lambros Athanassoulas i Nikolaos Zakheos tornaven a brillar amb llum pròpia a la cita domèstica i els grecs amb un segon millor temps per darrera del cotxe homòleg de Patrik Sandell i Emil Axelsson, així com amb un escratx en la prova següent, recuperaven la plaça que havien perdut a les acaballes de la jornada anterior, per acte seguit ratificar-la amb una altra victòria parcial.

D’altra banda, Armindo Araújo i Miguel Ramalho patien contra-temps amb les suspensions posteriors del seu Mitsubishi Lancer Evo IX, i els portuguesos es despenjaven de la lluita per la victòria.

La cancel·lació de la segona passada per la cronometrada de Loutraki, portava l’esdeveniment a l'ultima cronometrada, en la que de nou Lambros Atahanassoulas i Nikolaos Zakheos hi marcaven el millor temps per tal de ratificar la seva victòria per 22,3 segons de marge amb Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini i per 2 minuts i 16,9 segons vers Armindo Araújo i Miguel Ramalho.

Emperò, en una inspecció técnica posterior, es trobava que el motor del Subaru Impreza STi N14 de Nasser Al-Attiyah i Giovanni Bernacchini no complia amb la normativa de Grup N, motiu pel qual la parella era exclosa del ral·li a finals de juliol i per tant la seva segona posició passava a mans d’Armindo Araújo i Miguel Ramalho, pilot que amb els 8 punts obtinguts i el 0 del qatarí passava a encapçalar la provisional del certamen per 6 punts de diferència amb Nasser.

Victòria estèril d'Athanassoulas-Zikheos.

El zero de Sébastien Loeb i la victòria de Mikko Hirvonen, permetia al pilot finlandès instal·lar-se a només 7 punts del pilot alsacià en la general provisional del campionat, i el que era més important per al pilot nòrdic, amb dues cites beneficioses per davant en el calendari com eren Polònia i Finlàndia. En tercera posició del campionat s'hi mantenia Dani Sordo, si bé Jari-Matti Latvala retallava la meitat del desavantatge vers el càntabre en terres gregues.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

55

Mikko Hirvonen

48

Dani Sordo

31

En el campionat de constructors la cita va ser rodona per a Ford, doncs donat que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia no estaven inscrits en el certamen, el resultat va ser un doblet per als de l'oval que retallaven substancialment les distàncies vers els seus únics rivals de Citroën. Stobart-Ford, seguia en tercera posició en terra de ningú, obtenint pràcticament els mateixos punts, 5 enlloc de 6, que el Citroën Junior Team o Munchi's.

Constructor
Punts

Citroën

94

Ford

79

Stobart

49

Tothom va patir incidents llevat d'Ogier-Ingrassia.

Sisena prova en el calendari del campionat del món de ral·lis, el diumenge 14 de juny de 2015 finalitzava a l'Alguer el 12è Ral·li de Sardenya, cita que amb puntuabilitat per als certamens de pilots, constructors, WRC-2 i WRC-3, aconseguia aplegar fins a 61 equips en la seva llista d'inscrits, dels que 53 es varen presentar el dijous 11 de juny a la rampa de sortida per tal d'afrontar els 394,63 km de distància cronometrada repartits al llarg de les 23 especials que composaven el ral·li. Diumenge, a la cerimònia de clausura, 41 erens els equips presents.

Paddon-Kennard debutaven en el podi i quasi ho feien guanyant.

Una especial espectacle celebrada el dijous al vespre pels carrers de Cagliari, donava el tret de sortida al ral·li en la que els txecs Martin Prokop i Jan Tománek amb un Ford Fiesta RS WRC privat sorprenien a propis i aliens marcant el millor temps i anant-se a dormir com a líders de la cita sarda, però com diu el tòpic aquest tipus d'especials no son gens significatives del ral·li en si i ja en la primera especial de les nou que es celebraven al llarg de la primera etapa el color del líder canviaria, si bé aquest canvi suposava una altra sorpresa, doncs els homes més ràpids en l'especial i per tant nous líders eren els pilots neozelandesos Hayden Paddon i John Kennard.

Els kiwis perllongaven el cop d'efecte amb dos escratxs consecutius més, deixant el quart i últim del bucle matinal per als campions mundials Sébastien Ogier i Julien Ingrassia que tot i obrir pista intentaven reivindicar la seva quota de protagonisme. Després del corresponent pas per les assistències, en les segones passades per les especials de la tarda el domini va passar a ser dels homes de Volkswagen amb tres escratxs per a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila i un per part de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia. Una cinquena especial del bucle de la tarda que es celebrava en segon lloc i que només es celebrava a una única passada era guanyada pels pilots estonis de M-Sport Ott Tänak i Raigo Mölder, seguits com no de Hayden Paddon i John Kennard.

Tot i el domini en les especials de la tarda de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, els finlandesos en la penúltima especial cometien una errada quan en una xicana colpejaven la seva roda posterior dreta i la punxaven, si bé no s'aturaven a canviar-la, cedien de l'ordre de mig minut vers Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els homes més ràpids a la especial, així com la segona plaça que també aniria a parar a mans dels seus companys d'equip francesos els quals acabaven l'etapa a només 8,8 segons del liderat que mantenien amb ungles i dents Hayden Paddon i John Kennard.

Aquesta primera etapa es va mostrar especialment dura i els abandonaments van ser nombrosos, ja en la primera cronometrada en celebrar-se Kris Meeke i Paul Nagle arrancaven una roda del seu Citroën DS3 WRC i es veien obligats a abandonar la prova, mentre que en la segona especial els polonesos Robert Kubica i Maciej Szczpaniak estabellaven el seu Ford Fiesta RS WRC contra un pont. Andreas Mikkelsen i Ola Fløene s'acomiadaven del ral·li en la tercera especial quan els noruegs trencaven la suspensió del seu Polo R WRC. Dani Sordo i el seu copilot català Marc Martí trencaven la barra estabilitzadora en la penúltima prova cronometrada del dia i en la última es veien obligats a optar per la fórmula del "rally 2" en arrancar la roda posterior esquerra del seu i20 WRC el que suposava una penalització de 10 minuts i baixar del quart lloc que per llavors ocupaven fins al 18è.

La segona etapa del ral·li, la més llarga de totes les programades amb 212,83 km cronometrats al llarg de 9 especials, es presentava força interessant, ja que tots els pilots que havien optat pel rally2 sortien en primer terme i per tant Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ja no eren els encarregats d'obrir pista. Tot i aixó, Hayden Paddon i John Kennard no només van mantenir-se al capdavant de la provisional, sino que es van permetre el luxe d'incrementar en mig segon l'avantatge que tenien vers els campions mundials un cop completades les 5 primeres proves cronometrades del bucle del matí.

En la tercera especial cronometrada del bucle, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila punxaven una altra vegada una roda si bé ara si els finlandesos es veien obligats a aturar-se i canviar-la perdent més de dos minuts i tota possibilitat de lluitar per la victòria. Els estonis Ott Tänak i Raigo Mölder treien renda dels incidents aliens registrats ahir així com la punxada dels pilots de Volkswagen, entrant a ocupar posicions de podi si bé a més d'un minut dels líders, pel que pràcticament la lluita pel graó més alt del podi era un assumpte de dos.

Sortint de les assistències, en la segona especial cronometrada de la tarda, Hayden Paddon i John Kennard perdien la seva posició d'honor en envirollar el seu i20 WRC i calar el seu motor, que va tardar massa temps en tornar a rugir. Més endavant en la especial, els neozelandesos veien el Ford Fiesta RS WRC d'Ott Tänak i Raigo Mölder fora de la pista, pel que els oceànics, sabent que el coixí vers la tercera plaça era encara més ampli van decidir completar la cronometrada amb més calma. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia doncs passaven a liderar el ral·li, mentre que els pilots de Citroën Mads Østberg i Jonas Andersson s'instalaven en la tercera posició provisional a 2 minuts i mig dels líders i amb Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila trepitjant-lis els talons a només 12,6 segons.

A manca de dues cronometrades per completar la jornada, Hayden Paddon i John Kennard van començar a reportar problemes amb el seu canvi , cedint encara més temps en relació als nous líders de la prova. En l'altre punt calent de la taula, Mads Østberg i Jonas Andersson es refermaven en la seva tercera posició provisional gràcies a marcar el millor temps així com una inoportuna averia en un esmortidor soferta per Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, que feia perdre a la parella finlandesa uns altres dos minuts i mig i dues posicions a la taula, cedint el seu quart lloc als belgues Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul els quals al llarg de la primera jornada s'havien vist perjudicats per un problema de turbo.

En la última especial cronometrada de la jornada, Hayden Paddon i John Kennard es deixaven 1 minut i tres quarts més en relació a Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els pilots més ràpids a la prova, en topar-se amb una pedra grossa enmig de la seva trajectòria, el que deixava a la parella de la marca coreana a més de 2 minuts de distància dels líders que ja començaven a acaronar la victòria.

La tercera i última etapa dominical, comptava només amb dos trams a doble passada, el que generava 4 cronometrades de 45,80 km en total, pràcticament la mateixa distància que tenia la darrera cronometrada del dissabte. Amb poc marge per la millora qualsevol canvi passava per una errada i aquesta arribava de la mà de Mads Østberg i Jonas Andersson, la parella de Citroën se n'anava llarg en un revolt del primer tram i en l'incident la parella escandinava es quedava sense frens cedint força temps i una posició en favor de Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul. Sense poder reparar el seu DS3 WRC, en la segona especial del matí seguia la sangria i els britànics de M-Sport Elfyn Evans i Daniel Barritt també superaven a la parella de Citroën que ara es trobaven en cinquena posició, lluny del podi que semblaven tenir assegurat en sortir del parc tancat a primera hora del matí.

Amb unes distàncies molt marcades entre els 5 primers classificats i sense marge pels canvis en les dues segones passades del migdia, finalment la cita sarda finalitzava amb la victòria de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els quals aconseguien completar el recorregut en 4 hores 25 minuts i 54,3 segons, o dit d'una altra manera, 3 minuts i 5,4 segons per davant dels neozelandesos Hayden Paddon i John Kennard que per primera vegada pujaven plegats a un podi absolut del mundial, ja que el copilot ja ho havia fet en motiu del Ral·li de Nova Zelanda 1988. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul tancaven el podi a 4 minuts i 22,5 segons dels primers classificats a la prova.

En una cursa d'eliminació, Neuville-Gilsoul acabaria pujant al podi.

En categoria WRC-2 els veterans locals Paolo Andreucci i Anna Andreussi van començar liderant la prova amb el seu Peugeot 208 T16 sota la pressió dels finlandesos d'Škoda Esapekka Lappi i Janne Ferm, els quals finalment aconseguirien superar als italians en la represa de les assistències, però el seu liderat seria efímer, doncs en la següent cronometrada celebrada abandonaven per accident retornant el liderat a Paolo Andreucci i Anna Andreussi que completaven la primera jornada amb un marge bastant ampli vers els seus perseguidors després de l'accident de Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel a la última especial del divendres.

Els seus oponents van anar llimant distàncies al llarg del dissabte, fins que finalment en la penúltima cronometrada del dia els ucrainesos Yuriy Protasov i Pavlo Cherepin es feien amb la primera posició per un marge de 7 segons en arribar a la neutralització de la segona jornada, donant lloc a un duel molt calent per la victòria de cara al diumenge en el que els dos equips es van intercalar en el liderat en una ocasió i arribant a la última cronometrada separats per tan sols mig segon de distància a favor dels ucrainesos. Els pilots del Ford Fiesta RRC confirmaven la seva posició en aconseguir el millor temps de la categoria a l'ultim tram, aconseguint així uns balsàmics 25 punts que el deixaven a 13 del líder del campionat, el qatarí Nasser Al-Attiyah.

Victòria molt treballada la de Protasov-Cherepin a Sardenya.

La categoria WRC-3, si bé només estava integrada per 4 equips participants, es va mostrar com una de les més emocionants en els seus primers compassos. Els italians Fabio Andolfi i Simone Scattolin van ser els primers en liderar la classe amb un Peugeot 208 VTi R2, fins que en l'equador del bucle de la tarda del primer dia, aquests cedien el seu lloc als seus compatriotes Andrea Crugnola i Michele Ferrara al volant d'un Renault Clio RS R3T. Els finlandesos Teemu Suninen i Mikko Markkula llevaben de la primera posició als del rombe en la segona cronometrada del dissabte i es quedaven pràcticament sols en la categoria quan dues especials més tard, el temut Monte Lerno de 42,22 km, abandonaven els altres 3 equips participants pel que els pilots del Citroën DS3 R3T van optar per un pilotatge segur en el que restava de ral·li doncs només una errada seva els podia fer perdre la victòria que certificarien diumenge al migdia. Amb la victòria el pilot aconseguia els seus primers punts que es situava en quarta posició en la general, força lluny dels 50 punts que acumulava el per llavors líder Quentin Gilbert, absent a la prova italiana.

En la primera passada per Monte Lerno, Sunninen-Markkula es quedaven sols entre els WRC3.

La victòria i els tres punts extra obtinguts al Power Stage, permetien a Sébastien Ogier doblar pràcticament la puntuació vers el segon classifcat en la provisional del campionat de pilots, que no era altre que el desafortunat norueg Mads Østberg, el qual finalment salvava els 10 punts de la cinquena posició per ben poc. Andreas Mikkelsen trobava el consol del solitari punt obtingut amb el tercer millor temps del Power Stage, si bé el norueg perdia un lloc a la provisional en favor del seu compatriota abans esmentat.

Pilot

Punts

Sébastien Ogier

134

Mads Østberg

67

Andreas Mikkelsen

64

En la taula reservada als constructors, Volkswagen continuava ocupant la primera posició amb un marge que la marca alemanya aconseguia ampliar després de l'escabetxina soferta pels seus rivals. Citroën, mantenia la segona posició en la taula, però amb un marge més estret vers Hyundai que restava a 2 punts de la marca dels dos galons.

Constructor
Punts

Volkswagen

179

Citroën

115

Hyundai

113