Jugant amb la estrategia Hirvonen-Lehtinen aconseguien la seva sisena victòria mundial.

Amb la regió d'Antalya com a escenari, el 5è Ral·li de Turquia finalitzava el diumenge 15 de juny de 2008 a la població turística costanera de Kemer. La prova, vuitena cita del calendari del campionat del món de ral·lis, suposava el pas d'equador del campionat, i amb puntuabilitat per als títols de pilots, marques i producció, acumulava fins a 76 equips en la seva llista d'inscrits, dels que 60 prendrien la sortida el dijous 12 de juny i enfilar el camí cap a les 19 especials cronometrades programades de 360,12 km de longitud. 37 equips participants van superar-los.

Latvala-Anttila completaven un fantàstic doblet per a Ford abans de vacances.

La prova turca arrancava el dijous al vespre amb una superespecial espectacle a Antalya, on la pols aixecada va ser la principal protagonista, limitant molt la visibilitat. Sébasien Loeb i Daniel Elena, van ser els homes més ràpids en aquest tram, el que els otorgava l'honor de ser els primers líders de la ronda.

L'endemà divendres es van començar a disputar els trams genuins, i on els líders de la prova i del campionat es veien força perjudicats pel fet d'haver d'obrir pista, els pilots de Ford es veien afectats per diferents incidències, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila patien una punxada i perdien mig minut, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen es veien frenats per la gran quantitat de pols que entrava dins el seu comportament, tot i així, aquests últims s'instal·laven com a líders provisionals seguits pels italians de l'equip Stobart Gigi Galli i Giovanni Bernacchini, però els de l'equip satèl·lit l'alegria els va durar poc, ja que en trencar un esmortidor en la segona especial del dia penalitzaven i queien darrera d'un recuperat Latvala-Anttila que amb un escratx pujava des de 14ena fins la 4a plaça per instal·lar-se segon just abans de les assistències.

En el següent bucle, la lluita entre els tres equips de Ford va proseguir fins i tot Latvala-Anttila es van proclamar fugaçment líders del ral·li al terme de la sisena especial cronometrada, fins que un tram després Hirvonen-Lehtinen el recuperaven. A la lluita també s'hi va afegir Sébastien Loeb i Daniel Elena, ja que en les segones passades pels trams, obrir pista ja no era tan perjudicial. Arribats al penúltim tram les distàncies eren curtes entre tots quatre pel que tots tres homes de Ford, que sortien al tram darrera de Loeb-Elena i per tant sabien el temps que els de Citroën havien marcat, van aixecar descaradament el peu de l'accelerador per tal que la parella franco-monegasca quedé com a líder de la primera jornada i hagués de tornar a obrir pista dissabte.

Amb Loeb-Elena obrint pista el dissabte, i Henning Solberg i Cato Menkerud per davant dels tres protagonistes del divendres, aquests ben ràpid van donar caça a la parella noruega per en la següent especial fer el propi amb Loeb-Elena. A partir de llavors els dos equips oficials de Ford van començar a treballar un sólid liderat, amb Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen per davant dels seus companys Latvala-Anttila, mentre que els transalpins de Stobart, Galli-Bernacchini perdien el tren de la lluita pel podi a causa d'una baixada de potència del seu motor baixant fins la vuitena posició a més de 5 minuts del liderat. La incidència facilitava a Loeb-Elena guanyar una plaça i instal·lar-se en tercera posició.

La tercera i última jornada estava composada per tan sols tres trams cronometrats, i sense voler, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen li van donar força emoció quan en arrancar el primer tram del dia, calaven el seu Ford Focus RS WRC, perdent uns segons d'or que acostaven els seus oponents, sent més perillòs el cas de Latvala-Anttila, però els del Ford número 3 van ressistir al capdavant de la prova completant el recorregut amb 7,9 segons d'avantatge vers els seus companys d'equip. Sébastien Loeb i Daniel Elena completaven el podi a 25,7 segons.

Perjudicats per obrir pista dos dies consecutius, Loeb-Elena van haver de conformar-se amb la tercera posició.

En el campionat de producció la parella de RedBull composada per l'austríac Andreas Aigner i l'alemany Klaus Wicha van protagonitzar un duel molt interessant amb els suecs Patrik Sandell i Emil Axelsson, els quals afrontaven la cita a bord d'un Peugeot 207 S2000 fins que en la penúltima especial cronometrada del segon dia, en trencar-se un eix de transmissió del Peugeot, els suecs perdien més d'un minut i pràcticament tota opció. Aigner-Wicha, sense còrrer cap mena de riscs es van limitar a completar els trams aconseguint així la seva tercera victòria consecutiva en el campionat que els refermava al capdavant de la general provisional.

Tercera victòria consecutiva en el campionat per a Andreas Aigner i Klaus Wicha, que sortien encara més líders de Turquia .

La victòria de Mikko Hirvonen combinada amb la tercera plaça de Sébastien Loeb, permetia al pilot de Ford instal·lar-se de nou com a líder de la general provisional del campionat per tan sols 3 punts d'avantatge, per darrera d'ells Jari-Matti Latvala superava a l'australià de Subaru Chris Atkinson i deixava al segon de Ford en tercera posició però seguit d'aprop per Chris i Dani Sordo que acabava quart el ral·li turc.

Pilot

Punts

Mikko Hirvonen

59

Sébastien Loeb

56

Jari-Matti Latvala

34

En el campionat de marques la cita el doblet de Ford va donar més ales als de l'oval al capdavant de la general provisional, si bé només aconseguien desengar-se per 7 punts més al capdavant de la general, deixant les diferències en 9 punts. Subaru que sumava 3 punts més gràcies al sisè lloc de Petter Solberg seguia en tercera posició per davant de l'equip Stobart.

Constructor
Punts

Ford

99

Citroën

90

Subaru

53