Loeb-Elena encapçalaven el quart doblet en set ral·lis de Citroën.

Setena cita en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, el diumenge 24 de juny de 2012 finalitzava a Auckland el 42è Ral·li de Nova Zelanda. La prova, que puntuava per als campionats de pilots, marques, producció i S2000 comptava amb un total de 44 equips inscrits, dels que 41 prenien la sortida el divendres 22 de juny rumb a les 22 especials cronometrades que tenien per davant d'una distància total de 413,94 km. 35 equips van aconseguir finalitzar la prova austral.

En quan les ordres d'equip van arribar, Hirvonen-Lehtinen van deixar de pressionar als seus companys d'equip.

L'especial de qualificació va ser guanyada per Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, els quals malgrat les pluges caigudes durant els reconeixements, van apostar per sortir a pista en tretzena posició, mentre que els seus rivals de Citroën van apostar justament al contrari per tal d'evitar que a mesura que passessin cotxes el terreny es trenqués més encara.

El millor registre marcat per Latvala-Anttila en la primera especial, semblava donar la raó als finlandesos de Ford, però ben d'hora els seus compatriotes a Citroën, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen van encarregar-se de demostrar que no era així, i amb un millor registre es van fer amb el liderat la prova neozelandesa. Per a més degràcia dels homes de Ford, els companys de Latvala-Anttila, la parella noruego-britànica formada per Petter Solberg i Chris Patterson errava en la munta de pneumàtics pel que tampoc podien sometre gaire ressistència ni pressió als homes dels dos xevrons arribant a les primeres assistències del matí a gairebé 1 minut i mig dels líders.

En la penúltima especial cronometrada del primer dia, Latvala-Anttila tornaven a fer una de les seves, i en patir una lleugera sortida de pista, es quedaven encallats en una rasa del voral amb el que els finlandesos de Ford perdien gairebé 5 minuts amb el que el rus Evgeny Novikov i el seu copilot francés Denis Giraudet heredaven la tercera plaça del Fiesta RS WRC oficial a 1 minut i mig dels dos Citroën oficial. Ja en la darrera especial cronometrada del dia, Sébastien Loeb i Daniel Elena aconseguien el seu cinquè millor registre i amb ell el liderat de la prova per tan sols 4 segons de diferencia amb els seus companys d'equip.

Arribats a la segona jornada del ral·li, ja en la primera especial cronometrada disputada, Petter Solberg i Chris Patterson aconseguien marcar el millor registre del tram amb el que avançaven el Ford Fiesta RS WRC privat de Novikov-Giraudet que els precedia en la general del ral·li, mantenint ja la plaça de podi fins a la conclusió de la prova. Els dos equips de Citroën que figuraven al davant amb un cómode marge vers la competència, seguien disputant-se els cronos arribant a prendre masses riscs i tot, com demostra l'impacte que Loeb-Elena van patir en un pont, això va portar a la direcció de Citroën a ordenar mantenir les posicions fins al final de prova i així assegurar un nou doblet per a la marca.

En la última jornada de competició tot semblava estar decidit ja, la distància que havia de retallar Solberg-Patterson per posar en compromís als homes de Citroën era ja insalbable sense mediar averies o punxades i per darrera d'aquests les distàncies entre els diferents equips classificats eren importants. Però la pressió que els joves pilots de l'equip junior de Citroën Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul estaven exercint sobre els homòlegs estonis de Ford Ott Tänak i Kuldar Sikk, permetent-se inclús marcar els dos primers millors registres, va provocar que els de Ford patissin una sortida de pista i haguessin d'abandonar.

Sense més incidents que l'esmentat, Sébastien Loeb i Daniel Elena aconseguien la seva 72ena victòria en el mundial de ral·lis per un marge de 29,6 segons vers els seus companys d'equip Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, els quals es van relaxar molt en aquesta última jornada. Petter Solberg i Chris Patterson tancaven el podi a 1 minut i 36,4 segons dels guanyadors.

Una mala elecció de pneumàtics en el primer bucle del ral·li va hipotecar l'actuació de Solberg-Patterson.

En la categoria dels cotxes de producció, els argentins Marcos Ligato i Rubén Garcia van aconseguir la victòria per gairebé 6 minuts d'avantatge vers els segons classificats, l'indonesi Subhan Aksa i el local Jeff Judd. Ligato-Garcia es van fer amb el liderat de la categoria des de la primera especial cronometrada, per a mida que anaven avançant les especials, anar veient com els seus oponents anaven perdent temps vers els seus cronos o havien d'abandonar la prova. La victòria de Ligato va ser merament anecdòtica, ja que just era el segon ral·li que el pilot concursava, el pilot mexicà Benito Guerra, absent a la ronda, seguia encapçalant la general provisional.

Marcos Ligato i Ruben Garcia forjaven una gran victòria a Nova Zelanda.

En la categoria S2000, els idols locals Hayden Paddon i John Kennard, a les mans d'un Škoda Fabia S2000 preparat a Catalunya per ASM Motorsport, van ser els únics pilots que no van abandonar la prova ni es van acollir al superally, amb el que els kiwis van aconseguir una cómoda victòria per més de mitja hora de diferència vers els segons classificats, els suecs de Proton Per-Gunnar Andersson i Emil Axelsson. Amb la victòria, Paddon passava a encapçalar la general del campionat per davant de l'absent Craig Breen.

Victòria i liderat per als locals Paddon-Kennard amb el seu Škoda català.

Amb aquesta Sébastien Loeb sumava ja cinc victòries de set possibles en el campionat del mòn de ral·lis, pel que el vuit vegades campió del mòn començava a forjar una distància insultant vers els seus rivals, encapçalats per Mikko Hirvonen que sumava el seu cinquè segon lloc i seguit ara per Petter Solberg, el qual gràcies al podi aconseguit, superava al seu compatriota Mads Østberg.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

145

Mikko Hirvonen

107

Petter Solberg

90

En la classificació per marques Citroën sumava el seu quart doblet en la temporada el que permetia als homes del doble xevró arribar a establir una distància propera al centenar de punts vers als oficials de Ford. Per darrera dels dos caps de files, M-Sport es mantenia en tercera posició gràcies al quart lloc de Evgeny Novikov.

Constructor
Punts

Citroën

237

Ford

144

M-Sport

103