Tot i obrir pista durant les dues etapes més llargues, Ogier-Ingrassia no van donar opció Superant l'equador del campionat del món de ral·lis, el diumenge 5 de juliol de 2015 finalitzava a Mikolajki el 72è Ral·li de Polònia. Setena prova en el calendari que era puntuable per als certàmens de pilots, constructors, WRC-2, WRC-3 i la Drive D-Mack Fiesta Cup, el que permetia elevar la llista d'inscrits fins a 74 equips. D'aquests, 69 van prendre el camí des de la rampa de sortida cap a les 19 proves especials cronometrades de 313,53 km de distància que els esperaven el dijous 2 de juliol, sent disputada la última d'elles per 57 equips.
Mikkelsen-Fløene demostraven un pilotatge ràpid i madur. Dijous els protagonistes del ral·li van ser els campions mundials Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, i els herois locals Robert Kubica i Maciej Szczpaniak, quan tots dos equips s'adjudicaven els dos millors temps tan en el tram de proves com en l'especial espectacle de Mikolajki i que donava el tret de sortida a l'edició al capvespre. Els pilots noruegs Andreas Mikkselen i Ola Fløene tancaven el podi provisional a 1 dècima de segon del Ford Fiesta RS WRC pilotat per l'ex-pilot de Fórmula 1. L'acció propiament dita s'iniciava el divendres pel matí, on els pilots de Volkswagen Andreas Mikkelsen i Ola Fløene assaltaven el liderat en la primera especial cronometrada del dia marcant el millor registre. Però l'alegria de liderar la prova els hi durava poc, doncs els estonis de M-Sport Ott Tänak i Raigo Mõlder, aprofitant la seva posició de sortida més endarrerida i per tant trobar-se una pista força més neta de grava, s'adjudicaven de manera consecutiva els tres escratxs que completaven el bucle del matí i que els hi permetia situar el seu Ford Fiesta RS WRC en primera posició ja en la segona cronometrada del dia. Tot i els tres escratxs marcats, les distàncies eren curtes i els estonis arribaven a les assistències amb un avantatge de només 9,3 segons vers Andreas Mikkelsen i Ola Fløene i de 16,7 segons en relació a Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, molt crítics amb la norma de l'ordre de sortida. En el bucle de la tarda es tornava a passar pels trams del matí, si bé en diferent ordre, pel que amb la pista més neta de grava els líders de la general Sébastien Ogier i Julien Ingrassia s'adjudicaven els dos primers trams que es celebraven i aprofitant una averia en els frens d'Ott Tänak i Raigo Mõlder, prenien el relleu als de M-Sport en el liderat provisional. El segon equip de Volkswagen, el format per Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, aconseguien el millor temps en la tercera especial cronometrada de la tarda, el que permetia situar els tres Polo R WRC en les tres primeres posicions abans de la celebració de l'especial espectacle de Mikolajki que no aportava res a la general tret de l'anecdòtic escratx dels txecs Martin Prokop i Jan Tománek. Tot i les continues queixes de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia per haver d'obrir pista, la calor i l'absència de vent va afavorir a la parella provençal de Volkswagen en la primera prova cronometrada del dissabte, on aconseguien sumar un altre escratx en el seu compte particular, mentre que els seus perseguidors es lamentaven d'una manca de visbilitat en diversos revolts, sobretot els lents. La organització, veient els problemes de visibilitat que plantejaven els participants, decidien que a partir de la segona cronometrada de la jornada els pilots sortirien cada 3 minuts. Ott Tänak i Raigo Mõlder amb dos escratxs i un segon temps escratx per darrera de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia en la última especial del bucle del matí, aconseguien superar per una dècima de segon a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila en la tercera posició, trencant així el triplet de la marca germànica. En arribar doncs a les assistències de mitja jornada, s'havien establert ja dos focus d'interès, per una banda la lluita per la victòria entre Andreas Mikkelsen i Ola Fløene amb Sébastien Ogier i Julien Ingrassia amb un cert balanç positiu per als francesos, i per una altra banda la lluita per la darrera plaça de podi entre Ott Tänak i Raigo Mõlder amb Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. La gran quantitat de públic mal ubicat que s'aplegava en la primera especial de la tarda, va obligar a la organització a suspendre-la, pel que es reduien una mica les variables. Andreas Mikkelsen i Ola Fløene escruçaven distàncies vers els seus companys d'equip en les dues especials centrals del bucle, si bé Sébastien Ogier i Julien Ingrassia reaccionaven en la última especial del dissabte per marcar un altre escratx i deixar la distància entre els dos equips en 5,6 segons abans d'afrontar la tercera i última jornada. En l'altre punt d'interès, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila recuperaven la tercera posició en la segona prova cronometrada de la tarda, primera de facto, per tornar-la a perdre després i arribar a la neutralització de la segona etapa a 1,5 segons del seu objectiu. La tercera i última etapa estava formada per només dues passades al tram de Baranowo, sent la segona d'elles l'anomenada Power Stage que otorga punts extra als tres primers classificats. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia amb l'ordre de sortida ara ja si al seu favor, no van donar opció a les sorpreses quan s'adjudicaven els dos escratxs possibles i elevaven les distàncies vers els seus rivals, alhora que companys d'equip, Andreas Mikkelsen i Ola Fløene fins als 11,9 segons definitius que es registraven a la conclusió del ral·li. En l'altre punt calent de la taula, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila escurçaven 4 dècimes de segon a Ott Tänak i Raigo Mõlder en la primera passada pel tram dominical, pel que les distàncies entre els dos aspirants a podi es reduia fins a 1,1 segons. La parella finlandesa de Volkswagen va sortir a donar-ho tot en la última especial i els riscs que assumien es cobraven un peatge molt car quan patien una lleugera sortida de pista i en colisionar contra un arbre trencaven el radiador del seu Polo R WRC. Els pilots no només cedien uns 20 segons que els allunyava del podi, sino que a més a més arribaven amb retard al parc tancat i la penalització que se'ls hi aplicava els feia baixar fins la cinquena posició per darrera del Hyundai i20 WRC dels neozelandesos Hayden Paddon i John Kennard. Així doncs, completades les 19 especials cronometrades programades, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia aconseguien guanyar el ral·li amb un temps total de 2 hores 26 minuts i 11,5 segons, 11,9 segons menys que els noruegs Andreas Mikkelsen i Ola Fløene i amb 23 segons d'avantatge vers els pilots de M-Sport Ott Tänak i Raigo Mõlder que tancaven el podi polonès.
En uns primers instants semblava que Tänak-Mõlder estaven en condicions de guanyar la prova. En la categoria WRC-2, els finlandesos de Škoda Esapekka Lappi i Janne Ferm llauraven un ferm liderat en la primera jornada del ral·li adjudicant-se 5 escratxs de 9 possibles, 7 si no tenim en compte les intrascendents especials espectacle de Mikolajki. Dissabte, els seus companys d'equip Pontus Tidemand i Emil Axelsson proseguien la bona ratxa mostrada a les acaballes del divendres i s'adjudicaven tots els escratxs possibles tret d'un, que era per als líders de la categoria. Malgrat tot la parella sueca només escurçava 13 segons a Esapekka Lappi i Janne Ferm, que en les dues cronometrades del diumenge aconseguien ampliar distàncies i assegurar-se la victòria, primera de la temporada per a ells. A efectes de campionat, el finlandès Jari Ketomaa gràcies al quart lloc que aconseguia a la cita, passava a liderar la provisional amb 7 punts d'avantatge vers l'absent Nasser Al-Attiyah.
Lappi-Ferm aconseguien la primera victòria de la temporada en WRC-2. En la classificació reservada als WRC-3, els britànics Osian Pryce i Dale Furniss iniciaven la prova com a líders amb un pilotatge molt ràpid, si bé en arribar a l'equador de la primera jornada, es trobaven la pista bloquejada per un altre participant i el temps que perdien donava el primer lloc a Simone Tempestini i Max Chiarcossi. Els britànics tornaven a mostrar la seva velocitat per la tarda i recuperaven el liderat de la categoria abans d'arribar a la neutralització. L'etapa de dissabte s'iniciava amb l'abandonament dels francesos Quentin Gilbert i Renaud Jamoul, el que deixava la lluita per la victòria en un assumpte entre italians i britànics, els quals es repartien els millors temps en les especials. Malhauradament pels interessos d'Osian Pryce i Dale Furniss, una averia mecànica en el seu Citroën DS3 R3T Max en la penúltima cronometrada del dia, deixava el camí planer a Simone Tempestini i Max Chiarcossi, els quals no van fallar en les dues especials del diumenge i s'emportaven la victòria cap a Itàlia. Tot i l'abandonament de Quentin Gilbert per un problema d'embragatge, el francès es mantenia colíder de la categoria amb 50 punts, els mateixos que el norueg Ole-Christian Veiby, i 7 més que el guanyador del ral·li l'italià Simone Tempestini. Tempestini-Chiarcossi veien aplanat el seu camí cap a la victòria amb les averies dels seus rivals. En la Drive DMack Fiesta Cup, la joventut dels pilots va portar a que en les primeres especials cronometrades, el liderat canviés de mans en fins a tres ocasions, passant-hi en un primer moment després de l'especial espectacle de Mikolajki els catalans Nil Solans i Miquel Ibañez, sent els noruegs Marius Aasen i Veronica Engan els més consistents i regulars. Els britànics Tom Cave i Craig Parry, que completaven la primera jornada a 7,4 segons dels primers classificats, prenien el liderat del ral·li en l'equador del bucle matinal del dissabte, si bé els noruegs tornaven a recuperar la plaça amb dos escratxs consecutius de tres possibles a la tarda. Diumenge, noruegs i britànics es repartien a parts iguals els escratxs amb el que les distàncies pràcticament no s'alteraven i Marius Aasen i Veronica Engan certificaven així la primera victòria de la temporada que els permetia passar a liderar el campionat amb 2 punts d'avantatge vers el finlandès Max Vatanen. Aasen-Engan es van mostrar molt madurs al llarg de la prova. Sébastien Ogier aconseguia amb aquesta la seva quarta cursa ideal, és a dir guanyar el ral·li i els tres punts del Power Stage, amb el que el pilot de Gap obria forat amb els seus perseguidors, ara capitanejats per Andreas Mikkelsen que gràcies a la segona plaça del ral·li superava al seu compatriota de Citroën Mads Østberg.
Tot i l'infortuni de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila en la última especial cronometrada, el domini de Volkswagen en la provisional del campionat de constructors era cada cop més patent sumant el doble o fins i tot més del triple de punts que la resta d'equips del parc tancat. Hyundai i Citroën, amb 10 punts cadascun, emplaçaven el seu duel per la segona plaça fins al 1000 Llacs previst per l'agost.
|
---|