Quinzena victòria consecutiva per a Loeb-Elena en asfalt.

Per primer cop en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, el 41è Ral·li de Bulgaria finalitzava el seu recorregut diumenge 11 de juliol de 2010 a Borovets. La prova suposava la setena cita del calendari mundial que el 2010 estava composat per 13 cites i amb puntuabilitat per als campionats de pilots, constructors i junior, tercera cita en aquest últim cas, atreia fins a un total de 49 equips inscrits, dels que 42 empendrien el camí cap a les 14 especials cronometrades de 354,10 km de distància des de la rampa de sortida el dijous 8 de juliol. L'edidció seria superada per un total de 27 equips.

Amb forta oposició de Solberg-Patterson, Sordo-Martí van aconseguir ser segons.

La primera etapa, composada per 2 trams a doble passada, és a dir 4 especials, va començar amb un domini aclaparador de Sébastien Loeb i Daniel Elena, la parella campiona del mòn va aconseguir adjudicar-se els 4 escratxs el que permetia arribar a la neutralització amb uns 30 segons d'avantatge vers els seus companys d'equip Dani Sordo i Marc Martí i uns 40 amb Petter Solberg i Chris Patterson, que debutava com a pilot del pilot norueg en aquesta prova.

Per darrera del Citroën privat de Solberg-Patterson, hi constaven els dos Ford oficials a més d'un minut ja de distància amb els líders de la prova, pressionats alhora per C4 WRC del jove Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els quals després d'haver aconseguit la segona posició en el segon tram, una badada els va costar un minut i caure fins la sisena posició. En l'últim tram de la jornada, Kimi Räikkonen i Kaj Lindström que rodaven en quarta posició, van patir una forta sortida de pista els que els va obligar a optar pel superally per tal de sortir l'endemà, en ser el darrer tram celebrat, la penalització va ser de 10 minuts per als finlandesos.

La segona jornada de competició va començar amb un temps variable, plugims, boira... Que deixava zones humides en els trencats trams búlgars, tot i això els membres de Ford van decidir muntar pneumàtics durs, decisió que posteriorment es va veure com equivocada ja que ambdos equips oficials perdien 1 minut més en el primer tram i la quarta posició en favor d'Ogier-Ingrassia. En el darrer tram del bucle, en unes condicions més seques i a priori més idònies pels pneumàtics dels Ford, el tram va ser cancelat per mala ubicació del públic esgarrant tota possible opció d'escurçar distàncies.

Mentrestant per davant Loeb-Elena amb un escratx en el primer tram i Sordo-Martí amb un altre en el segon, es comfirmaven en les seves posicions, però en les segones passades pels trams eren els oficials de Citroën els qui erraven amb la munta de pneumàtics, Loeb-Elena optaven per 4 tous, mentre que Sordo-Martí s'inclinaven per tous al davant, durs al darrera; Solberg-Patterson feien l'elecció correcta, 4 pneumàtics durs i això els permetia marcar els 3 escratxs i escurçar distàncies amb els líders, situant-se a només 5 segons de la posició de Sordo-Martí i 45 dels líders, Loeb-Elena.

Així doncs el punt calent de cara a la jornada dominical de clausura estava en la lluita per la segona posició, i aquesta es va mantenir fins a la darrera especial cronometrada, primer va ser Solberg-Patterson qui va escurçar 9 dècimes les distàncies entre ambdós equips al que Sordo-Martí van respondre incrementant la distància amb 2,7 segons, la rèplica de Solberg-Patterson va ser escurçar 1 segon més en el tercer tram, repetició del primer tram del dia per finalment en el quart i últim tram del ral·li, Sordo-Martí van aconseguir classificar-se 1,3 segons per davant dels seus oponents el que permetia a la parella cantabro-catalana conservar la segona posició per 6,8 segons de diferència amb la parella noruego-britànica.

Per davant d'ells Loeb-Elena seguien impassibles el seu camí cap a la seva 58ena victòria en el mundial de ral·lis, quinzena consecutiva que els pilots de Citroën aconseguien sobre asfalt amb un avantatge de 29,5 segons vers els seus companys d'equip i segons classificats Dani Sordo i Marc Martí, el podi el tancava un tercer Citroën, el pilotat per Petter Solberg i Chris Patterson a 36,3 segons dels guanyadors precedint un quart Citroën el pilotat per Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, suposant una fita històrica per a la marca dels xevrons que situava 4 cotxes de la marca en les 4 primeres posicions, i qui sap si no haguessin estat 5 de no ser per la sortida de Kimi Räikkonen i Kaj Lindström...

Amb nou copilot a la seva dreta, Petter Solberg va protagonitzar una bonica lluita per la segona posició .

La festa dels xevrons es va perllongar en la categoria júnior, on Thierry Neuville i Nicolas Klinger van aconseguir la victòria en la categoria per 52,5 segons d'avantatge vers els segons classificats, l'holandès Hans Weijs i el belga Björn Degandt a bord d'un altre Citroën C2 S1600 també. El ral·li va començar amb el domini dels francesos Arzeno-Roche, però ja en el primer tram del segon dia van perdre la primera posició i en el segon tram després de patir una punxada perdrien 4 minuts al que seguiria una sortida de carretera en el tercer tram que deixava el liderat en safata a Neuville-Klinger que d'aquesta manera aconseguien la seva primera victòria en el campionat i els seus primers 25 punts. El neerlandès Kevin Abbring, malgrat patir un problema d'alternador en el seu Renault Clio R3, finalitzava la ronda en setena posició sumant sis punts que li permetien trencar l'empat amb l'alemany Aaron Burkart al capdavant de la general del campionat.

La cirereta al pastís de Citroën, la posaven els júnior amb un doblet encapçalat per Neuville-Klinger.

En la taula del campionat per a pilots, Sébastien Loeb es desmarcava de tothom amb la seva quarta victòria i setè podi de la temporada, ja que el seu màxim perseguidor, el seu compatriota Sébastien Ogier, no passava de la quarta plaça a la prova búlgara. Mikko Hirvonen, cinquè al ral·li, tancava el podi provisional a 14 punts d'Ogier i 65 de Loeb.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

151

Sébastien Ogier

100

Mikko Hirvonen

86

En el campionat de constructors Citroën aconseguia pràcticament doblar la puntuació amb els seus màxims oponents, Ford, gràcies al fantàstic doblet dels homes dels xevrons i el pobre bagatge dels de l'òval a Bulgària, mentre que el Citroën Junior Team, format per Ogier-Ingrassia i Räikkonen-Lindström, seguien distanciant-se de l'equip Stobart-Ford gràcies sobretot al tercer lloc dels francesos en l'apartar de constructors.

Constructor
Punts

Citroën

232

Ford

185

Citroën Junior

125