Warmbold-Todt donaven a FIAT la seva primera victòria mundial a Polonia.

Setena cita d'un total de tretze que composaven el calendari del campionat del mòn de ral·lis, és a dir el pas d'equador del campionat, el diumenge 15 de juliol de 1973 finalitzava a Cracòvia el 33è Ral·li de Polònia. La cita composada per 55 especials cronometrades de superfície mixta asfalt-terra sumaven 742,30 km de distància i es dividia en dues etapes, totes dues amb arribada i sortida des de la mateixa ciutat de Cracòvia només va ser superada per tres equips dins l'interval màxim de temps permés.

Els alemanys orientals Culmbacher-Ernst portaren el seu Wartburg 353 a un podi mundial.

En linies generals la prova va ser un desastre organizatiu, conceptualment el Ral·li de Polònia s'apropava força al Safari Rally, amb les pistes i carreteres obertes al trànsit i uns promitjos de temps força alts que dificilment els pilots podien complir, posant en perill la seva vida i la dels usuaris de les vies que sovint eren carretons a cavall, a part d'anar incrementant el compte particular de cada pilot de retards acumulats, que s'engruixaven considerablement quan arribaven les pistes més trencades al rutòmetre per a les quals els cotxes no estaven tant preparats com en el Safari o al Marroc i per tant obligava als pilots a enlentir el seu ritme per tal de no trencar el cotxe.

A més a més el cronometratge era ruinós i molt lent, pel que els caps dels equips FIAT i Alpine, els únics occidentals presents a la cita polonesa, havien de prendre com a referència els temps que els copilots indicaven a final de tram amb els seus rellotges, tot i així a posteriori es varen trobar diverses discrpàncies en els temps el que incrementava l'incertesa i el malestar dels pilots amb la organització de la prova.

En l'aspecte competitiu la prova va estar dominada en tot moment pels homes d'Alpine i de FIAT, sent ja Achim Warmbold i Jean Todt a bord d'un dels 124 Abarth Spider oficials els líders al terme de la primera etapa seguits dels seus companys d'equip italians Alcide Paganelli i Ninni Russo i els francesos d'Alpine Jean-Luc Thérier i Alain Mahé tancant el podi provisional.

Ja en la segona etapa de la prova, Paganelli-Russo van haver d'abandonar quan una fallada en la bomba d'oli del seu 124 Abarth Spider va provocar que el motor del seu cotxe es trenquès, mentre que Thérier-Mahé van ser exclosos en saltar-se un control de sortida a tram.

Dels 62 equips que van prendre la sortida el dijous 12 de juliol, tan sols 7 van aconseguir completar el recorregut dels que només 3 ho van fer dins l'interval màxim de retard permés, pel que només 3 equips van ser els que van acabar la cita polonesa. Achim Warmbold i Jean Todt, pràcticament l'únic equip de primera línia internacional que seguia en competició, van ser els guanyadors de la prova, el que suposava la primera victòria per a FIAT en el mundial de ral·lis, amb un avantatge de 2 hores 47 minuts i 2 segons vers els segons classificats, els alemanys orientals Egon Culmbacher i Werner Ernst a bord d'un Wartburg 353 oficial. El tercer graó del podi el va ocupar el Polski-FIAT 125 oficial de Maciej Stawowiak i Jan Czyzyk a 3 hores 40 minuts i 17 segons dels guanyadors.

Tercers i últims classificats van ser els polonesos Maciej Stawowiak i Jan Czyzyk.

En el campionat de marques, únic campionat que tenia lloc l'any 1973, Alpine tot i l'abandonament de l'únic cotxe que van desplaçar fins a la prova, seguia mentenint la primera posició del campionat seguits de FIAT que gràcies a la victòria escurçaven força les distàncies. Citroën per la seva banda, absent a la prova, començava a perdre terreny en la lluita pel títol.

Constructor
Punts

Alpine

112

FIAT

66

Citroën

33