Fréquelin refermava el seu liderat amb la seva primera victòria mundial.

Amb la ciutat de Tucuman com escenari de la cerimònia de clausura, el dijous 23 de juliol de 1981 finalitzava el 3r Ral·li Codasur, setena prova en el calendari del campionat del món de ral·lis d'un total de 12, la cita argentina suposava el pas de l'equador del certamen. La prova era puntuable per als campionats de pilots i constructors, el que aconseguia aplegar un total de 103 equips en la seva llista d'inscrits. D'aquests, 80 es varen personar a la rampa de sortida ubicada a Buenos Aires el dissabte 18 de juliol per tal d'iniciar els 1346,60 km cronometrats que tenien per davant al llarg de 17 proves especials i que només 26 equips aconseguirien completar.

Tot i disposar d'un cotxe amb especificacions Grup 4, el matrimoni Mehta mai van comprometre a Fréquelin-Todt.

Tot i la nodrida llista d'inscrits, l'absència de gairebé tots els equips oficials que van ser presents a la cita sud-americana en la seva edició anterior, condicionava en bona part el ral·li. Pràcticament només Datsun comptava amb una representació oficial de primera línia en la sortida unitària celebrada a la capital, Buenos Aires, abandonant així el format de sortida optat en anteriors edicions de sortides des de diferents ciutats sud-americanes per reagrupar-se a San Miguel de Tucuman.

Quatre especials cronometrades unien Buenos Aires amb San Miguel de Tucuman, epicentre del ral·li, formant així la primera etapa amb 109,30 km competitius. El ral·li començava peró amb mal peu, doncs la primera especial cronometrada programada havia de cancelar-se doncs el seu pas era impossible. Ari Vatanen i David Richards, inscrits a la prova després d'una mala arrancada del campionat, esdevenien els homes més ràpids en la segona especial programada, primera de facto, amb el que la parella de Sutton Cars s'alçaven com els primers líders de la ronda. Els finlandesos de Datsun Timo Salonen i Seppo Harjanne, marcaven el millor registre en la tercera i quarta prova cronometrada, desbancant en aquesta última prova celebrada sobre asfalt, el Ford Escort RS1800 d'Ari Vatanen i David Richards que evidenciava problemes de frens.

A San Miguel de Tucuman hi arribaven diumenge a quarts de sis de la tarda 65 dels equips participants, si bé entre les primeres quinze baixes no s'havien de lamentar pilots de primera fila. Amb Timo Salonen i Seppo Harjanne al capdavant per només 6 segons d'avantatge vers Ari Vatanen i David Richards, els pilots sortien el dilluns a les 6 del matí del parc tancat per tal d'afrontar la segona jornada, composada per 5 cronometrades de terra de 456,30 km de distància total.

Ja de camí a la primera especial cronometrada del dia, Ari Vatanen i David Richards patien un altre revès quan havien de canviar el pedal del fre, el que suposava a la parella finlandeso-britànica rebre una penalització de 10 minuts per arribar tard al control horari i haver de pilotar tota l'estona darrera l'estela de pols dels pilots més lents que ara el precedien. Tot i aquestes condicions poc favorables, els pilots de Sutton es llançaven a l'atac, el que els permetia recuperar més de 6 minuts en dos dels seus tres primers escratxs aconseguits.

Entretant, en les posicions capdaventeres, els francesos Guy Fréquelin i Jean Todt havien aconseguit escurçar el minut i escaig de diferència que tenien a la neutralització de la primera etapa vers Timo Salonen i Seppo Harjanne que patien problemes de frens, per deixar les distàncies entre ells en només 1 segon. Un escratx per part dels francesos en la quarta prova especial, situava el seu Talbot Sunbeam Lotus en primera posició amb un avantatge superior als quatre minuts, mentre que Ari Vatanen i David Richards coneixien un nou problema mecànic en fallar la politja de l'arbre de lleves. Si bé els seus mecànics aconseguien reparar el seu Escort RS1800 de cara a la última especial cronometrada del dia dins el temps màxim de retard permés, la parella es veuria obligada a abandonar la prova en patir un accident i deixar el seu Ford per la ferralla.

Timo Salonen i Seppo Harjanne tancaven la jornada amb un altre escratx, el tercer en el seu compte particular, el que permetia als finlandesos arribar a San Miguel de Tucuman el mateix dilluns al vespre amb 4 minuts i 4 segons de desavantatge vers els líders, Guy Fréquelin i Jean Todt. Shekhar Mehta i Yvonne Mehta, amb un altre Datsun Violet, tancaven el podi provisional del ral·li peró a gairebé 20 minuts dels francesos de Talbot.

Amb una jornada de descans entremig, els 36 equips que restaven en competició afrontaven a partir del dimecres a les 7 del matí els 396,60 km cronometrats que tenien per davant repartits en tan sols 4 trams. En el primer d'ells, de 108,10 km de distància, els pilots de Datsun Timo Salonen i Seppo Harjanne, que sortien a l'atac, marcaven el millor registre i recuperaven prop de 2 minuts vers els líders provisionals Guy Fréquelin i Jean Todt. Fréquelin per la seva banda, patia una lesió cervical en un sotrac que no s'esperava, el que va calmar força el ritme de la parella de Talbot.

En la segona cronometrada una altra parella de Datsun, la formada pels argentins Jorge Recalde i Jorge del Buono, eren els autors del millor temps mentre que els seus companys d'equip finlandesos passaven a liderar la cita. Dos últims escratxs de dos possibles per part de Timo Salonen i Seppo Harjanne, refermaven el liderat dels pilots que arribaven a San Miguel de Tucuman a primera hora de la tarda amb gairebé tres minuts d'avantatge vers el lesionat Guy Fréquelin i el seu copilot Jean Todt. El matrimoni Mehta per la seva banda es veia endarrerit per problemes amb la bateria, havent-se d'aturar fins i tot a mitja especial per canviar-la, si bé els kenyans restaven ja a més de 30 minuts dels líders, aquests no perdien la posició de podi que ostentaven, doncs Jorge Recalde i Jorge del Buono perdien també una bona quantitat de temps en una sortida de pista.

Amb Guy Fréquelin i Jean Todt que no volien entrar en el joc de batallar per la victòria, semblava que la quarta i última etapa seria un monopoli de Timo Salonen i Seppo Harjanne quan aquests marcaven el primer escratx del dia, però en la segona cronometrada del dimarts, i després d'una llarga secció de pujada, el seu cotxe perdia tot l'oli i el motor quedava clavat poc després. Contra pronòstic, Guy Fréquelin i Jean Todt tornaven a liderar la prova i a més a més ho feien marcant el millor temps en la segona especial del dia. Jorge Recalde i Jorge del Buono amb la versió Grup 2 del Datsun 160J, aconseguien l'escratx en els dos trams que tancaven la tercera edició del Ral·li Codasur, si bé amb unes distàncies tan marcades no s'aportaven canvis en la general provisional.

Així doncs un cop completats els 1332,60 km competitius, els pilots francesos de Talbot Guy Fréquelin i Jean Todt, aconseguien la seva primera victòria en el mundial de ral·lis, aturant el cronòmetre en 14 hores 22 minuts i 52 segons. Shekhar Mehta i la seva dona Yvonne Mehta, completaven el recorregut en segona posició amb 38 minuts i 52 segons de demora vers el temps dels guanyadors, mentre que els locals Jorge Recalde i Jorge del Buono tancaven el podi a 1 hora 38 minuts i 27 segons del millor registre.

Recalde-Del Buono eren els millors argentins.

Guy Fréquelin doncs, es refermava al capdavant de la taula provisional del campionat de pilots gràcies a la seva primera victòria en el mundial, mentre que els 15 punts que obtenia Shekhar Mehta en la seva aventura per Argentina, permetien al pilot kenyà superar a l'absent Markku Alén en la segona posició del certamen.

Pilot

Punts

Guy Fréquelin

66

Shekhar Mehta

43

Markku Alén

39

En el campionat de constructors la lluita entre Datsun i Talbot es mantenia ben viva, si bé l'equip franco-britànic aconseguia una altra vegada més sumar més punts que els nipons. Ford per la seva banda aconseguia sumar 10 punts amb la sisena posició dels uruguaians Luis Echegoyen i Natalio Horovitz, el que permetia als de l'oval conservar la tercera posició provisional del campionat davant l'embranzida que agafava Renault amb la victòria en Grup 1 d'Ernesto Soto i Carlos Silva.

Constructor
Punts

Talbot

84

Datsun

76

Ford

55