Amb 11 millors registres de 23 possibles, Blomqvist aconseguia la seva desena victòria mundial .

El dimecres 1 d'agost de 1984 finaltzava a Còrdoba el 4t Ral·li d'Argentina, vuitena cita del calendari del campionat del mòn de ral·lis. La prova que era puntuable per als campionats de pilots i marques aconseguia aplegar fins a un total de 105 equips inscrits, els quals tots ells van empendre el camí cap a les 24 especials cronometrades que composaven el recorregut de 948,58 km de distància el divendres 27 de juliol des de la capital argentina, Buenos Aires. D'aquests, 21 van aconseguir finalitzar la prova.

Mikkola-Hertz van tenir uns inicis dubitatius, havent-se de comformar amb el segon lloc.

Lancia, conscients de les poques possibilitats de lluitar de tu a tu vers els Quattro a l'Argentina van decidir no acudir a la prova sud-americana, pel que tot i la llarga llista d'inscrits, els únics pilots amb opcions de victòria eren els d'Audi, els quals alineaven fins a 4 Quattro A2. Dos en mans dels seus pilots habituals en el campionat els suecs Stig Blomqvist i Björn Cederberg i la parella finlandeso-sueca composada per Hannu Mikkola i Arne Hertz, els altres dos autos van ser confiats en mans de Luis di Palma i Nestor Straimel i Jorge Recalde i Jorge del Buono.

Precisament l'idol local, doncs Recalde era natural de la Villa Carlos Paz, va ser el primer líder de la prova en marcar el primer millor temps, però ben d'hora Stig Blomqvist i Björn Cederberg, líders de la provisional del campionat de pilots van capgirar la situació amb l'escratx al segon tram que el duia a liderar la prova, posició que mandtindrien fins a la neutralització de la primera etapa amb 18 segons vers Mikkola-Hertz i 25 sobre Recalde-Del Buono que estava mostrant un rendiment superior a l'esperat.

L'altra cara de la moneda en el si de l'equip germànic va ser l'abandonament de di Palma-Straimel, els argentins no van ni poder prendre la sortida del primer tram ja que el motor del seu Quattro A2, l'emprat pels cap de files de l'equip en els entrenaments previs a la prova, es trencava en l'enllaç.

En el transcurs de la segona jornada Blomqvist-Cederberg s'imposaven en set de les vuit especials cronometrades el que permetia als suecs liderar encara amb més marge vers els seus companys d'Audi, on si hi va haver sorpresa quan momentaniament els argentins Recalde-Del Buono van aconseguir avançar a Mikkola-Hertz en la general provisional.

Al llarg de la tercera i quarta etapa va seguir el domini dels pilots Audi, els quals es seguien repartint els escratxs dels trams davant la feble oposició dels cotxes pesants i molt menys potents dels pilots sudamericans on Hannu Mikkola i Arne Hertz van recuperar la segona posició que conservarien fins a la conclusió de la prova.

Amb un total d'onze escratxs i un crono de 10 hores 33 minuts i 38 segons Stig Blomqvist i Björn Cederberg aconseguien la desena victòria al mundial per al pilot suec el qual superava per 3 minuts i 16 segons a Hannu Mikkola i Arne Hertz, campions del mòn en vigència i en 5 minuts i 10 segons als seus companys d'equip locals Jorge Recalde i Jorge del Buono.

Jorge Recalde i Jorge del Buono tancaven el domini aclaparador d'Audi.

La victòria aconseguida per Stig Blomqvist permetia al pilot suec desempellegar-se de l'absent Markku Alén, a qui ara superava per 28 punts en la general, 20 d'ells aconseguits a l'Argentina, alhora que el de Lancia perdia la segona posició en favor del seu compatriota a Audi i campió del mòn Hannu Mikkola.

Pilot

Punts

Stig Blomqvist

103

Hannu Mikkola

86

Markku Alén

74

En el campionat de constructors, tot i el passeig d'Audi per terres argentines, els alemanys només van sumar els 18 punts que otorgava la victòria de Blomqvist-Cederberg, mentre que Renault, gràcies al quart lloc del Renault 12 del local Mario Stillo i Daniel Stillo superava a Toyota en la lluita per la tercera posició del podi.

Constructor
Punts

Audi

114

Lancia

86

Renault

51