Amb 18 escratxs de 25 possibles, Mouton-Pons aconseguien la seva quarta victòria mundial.

El diumenge 14 d'agost de 1982 finalitzava a São Paulo el 4t Ral·li Brasil, novena prova del calendari del campionat del mòn de  l'especialitat, la qual amb puntuabilitat per als campionats de pilots i marques aconseguia aplegar a la rampa de sortida ubicada a la mateixa ciutat el dimecres 11 d'agost 55 equips, dels quals 22 complien la normativa FISA ja que diversos equips locals comptaven amb propulsors d'alcohol amb homologacions un tant peculiars. D'aquests només 4 equips van aconseguir superar les 29 especials cronometrades que composaven la prova amb una distància total de 705,98 km.

Una fallada en el cablejat de bugies va costar el ral·li a Röhrl-Geistdörfer.

Els dies previs a l'inici de la prova, fortes pluges afectaven les àrees interiors del país per on s'havien de celebrar les especials cronometrades, el que va deixar les pistes de terra en un fangar. A més a més, a les adversitats climatòlogiques calia afegir moltes deficiències organizatives, comissaris absents per a controlar el trànsit local o realitzar les seves feines de cronometratge com era degut generant un notable malestar entre els competidors.

En quan a l'aspecte esportiu, Hannu Mikkola i Arne Hertz aprofitant la tracció integral del seu Audi Quattro van aconseguir marcar el millor registre en el primer tram cronometrat el que els portaria liderar el ral·li en primera instància, posició que comfirmaria marcant novament el millor crono en la tercera especial del dia. Però en la següent especial cronometrada cedirien el liderat en quedar-se encallats al fang i perdre tant temps que pràcticament quedaven exclosos de la prova; de fet tal va ser el número de competidors que van tenir problemes amb el fang, que la organització va haver d'ampliar el marge de temps d'exclusió per no quedar-se en quadre ja en la primera jornada.

Walter Röhrl i Christian Geistdörfer eren quin prenien el relleu al capdavant de la taula provisional però aviat les companyes d'Audi de Mikkola-Hertz, Michèle Mouton i Fabrizia Pons, donaven caça a l'Opel Ascona 400 dels alemanys per liderar breument la prova ja que al cap de dues especials de prendre la condició de líders, un semieix del seu Audi es trencava i cedien un temps marevallós que servia per a que Röhrl-Geistdörfer tornessin a liderar la prova brasilera.

En la segona jornada de competició, l'acció es desplaçava des de São Paulo cap a Rio de Janeiro on Michèle Mouton i Fabrizia Pons van iniciar el seu assalt al liderat marcant els tres escratxs en els tres trams que composaven l'etapa, mentrestant per darrera d'elles el matrimoni composat per Shekhar Mehta i Yvonne Mehta eren sòlids tercers classificats a bord del seu Nissan Violet GTS, sense opció d'atacar l'Audi o l'Opel que duien per davant i pràcticament sense ser inquietats pels pilots de la regió que duia per darrera.

La remuntada de Mouton-Pons va proseguir al llarg de la tercera jornada, on la cancelació de trams va ser una trava afegida a la seva gesta, restant a mig minut dels líders en finalitzar l'etapa. Röhrl-Geistdörfer marcaven un escratx en la jornada, de fet en el primer tram del dia, mentre que les pilots d'Audi n'aconseguien els altres 4 possibles, per darrera d'ells només 4 cotxes més seguien en competició on els kenyans Mehta-Mehta amb vistes a mantenir la tercera posició de Nissan en el campionat de constructors n'eren els més destacats seguits dels urugaians Domingo De Vitta i Daniel Muzio amb un Ford Escort RS i els Volkswagen Passat dels brasilers Aparecido Rodrigues i Jose Joaquim Matos i Ricardo Costa i Valter Vieira, aquest últim propulsat a alcohol i per tant fora de la classificació FISA.

Ja en la última jornada una fallada en els cables de bugíes de l'Opel Ascona 400 de Walter Röhrl i Christian Geistdörfer produia el canvi de líder en la general pel qual tan havien estat lluitant Michèle Mouton i Fabrizia Pons, les quals es mantindrien com a líders de la prova en les cinc proves que quedaven per disputar, ja que quan Röhrl-Geistdörfer intentaven recuperar el temps perdut, van arrancar una roda del seu cotxe que a punt va estar de costar-lis l'exclusió, tot i això van poder mantenir la segona posició en la general provisional, completant el recorregut a 35 minuts i 25 segons de les guanyadores la parella franco-italiana Mouton-Pons.

Un altre cop de teatre es va produir en aquest compassos finals de la prova quan a falta de tan sols tres especials per completar el recorregut, una gran esquerda apareixia en el bloc del motor del Nissan Violet GTS dels kenyans Shekhar Mehta i Yvonne Mehta els quals no donaven crèdit al que veien amb els seus ulls ja que gairebé no havien forçat la maquinària en rodar sólidament en tercera posició, això facilitiva que els uruguaians De Vitta-Muzio passessin a ocupar la tercera posició repetint així el resultat que havien obtingut en l'edició anterior del ral·li brasiler a 1 hora 59 minuts i 6 segons de les guanyadores.

A gairebé dues hores de les guanyadores, De Vitta-Muzio repetien el podi de l'any anterior.

Amb aquesta nova victòria, la tercera en el transcurs de la temporada, Michèle Mouton escurçava 5 punts les distàncies vers l'alemany Walter Röhrl, líder provisional, en la lluita pel títol de pilot campió del mòn. Per Eklund, absent a la prova, es mantenia en tercera posició gràcies en bona part a l'abandonament de Shkehar i Yvonne Mehta.

Pilot

Punts

Walter Röhrl

99

Michèle Mouton

72

Per Eklund

40

En el campionat per a constructors la puntuació es va veure reduida donat que no hi havia més de 5 cotxes inscrits en la categoria de Grup 4 pel que la victòria d'Audi es va traduir en 10 punts i la segona posició d'Opel en 9, el que deixava la lluita entre les dues marques pràcticament estancada, mentre que Ford, tercer classificat i líder en Grup 2 sumava 16 punts que permetia als de l'oval superar a Nissan en la general provisional del campionat.

Constructor
Punts

Opel

97

Audi

68

Ford

45