Especificacions tècniques
Motor

4 cilindres en línia de 1997,4 centímetres cúbics (85,00 mm de diàmetre - 88,00 mm de carrera) amb turbo i brida de 34 mm.

Potència

300 CV a 6000 rpm

Canvi Seqüencial de 5 velocitats
Transmissió

A les 4 rodes

Longitud

4362 mm

Amplada 1800 mm
Alçada 1497 mm
Distància entre eixos 2640 mm
Pes mínim 1230 kg

Quan mancaven dos minuts per un quart de deu del matí del divendres 15 d’agost de 2008, es celebrava la primera prova especial cronometrada del 27è Ral·li d’Alemanya i amb ella el Ford Focus RS WRC’08 de mans de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen i de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila feia debut oficial en el mundial de ral·lis.

Amb les homologacions congelades per normativa FIA, els canvis que rebien els cotxes de l’oval vers l’edició anterior eren menors; el cigonyal era nou, així com el turbo, uns canvis dissenyats per intentar incrementar el rang de potència disponible. Exteriorment, a la calandra i als fars se’ls hi van afegir uns vinils per tal de simular el re-disseny de mitja vida que havia patit el cotxe de carrer.

El Focus RS WRC’08 va estar en actiu fins al Ral·li de Sardenya 2009, on només Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen van disposar de la nova evolució del compacte i on casualment Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila van aconseguir la primera i única victòria de la versió. Així doncs, com a cotxe oficial de Ford, el Focus RS WRC’08 va estar present al llarg de 9 proves del calendari, en les que els seus pilots hi aconseguirien 9 podis, 10 si comptabilitzem el podi de Henning Solberg i Cato Menkerud al Ral·li d’Argentina 2009, i la victòria anteriorment comentada.

Jari-Matti Latvala:

Sardenya 2009.