Sis de sis per a Sébastien Loeb i Daniel Elena a Alemanya.

El diumenge 19 d'agost de 2007 finalitzava a Trier, considerada com la ciutat alemanya més antiga, el 26è Rally d'Alemanya. La cita, desena d'un total de setze en el calendari del campionat del mòn de ral·lis i amb puntuabilitat per als campionats de pilots, marques i mundial júnior, aplegaba fins a 107 equips inscrits dels que 102 eren presents a la rampa de sortida ubicada sota la mateixa "Porta Nigra" el dijous 16 d'agost, d'aquests, 88 van aconseguir superar les 19 especials cronometrades d'una corda de 356,27 km.

Molt dur en la primera i última jornada, a Duval-Pivato se'ls hi escapà el ral·li el dissabte.

El ral·li començava amb el domini de Sébastien Loeb i Daniel Elena a bord del seu Citroën C4 WRC, els quals marcaven el millor registre en les dues primeres especials cronometrades el divendres al matí, però a partir de llavors va aparèixer un vell conegut del panorama mundialista, el belga François Duval el qual juntament amb el copilot francès Patrick Pivato pilotaven un dels antics Citroën Xsara WRC els quals ja en les dues primeres especials cronometrades van aconseguir interposar-se entre els dos Citroën C4 WRC oficials, el segon era el pilotat pels espanyols Dani Sordo i Marc Martí; per després en la tercera especial cronometrada marcar l'escratx.

Si bé en el quart tram el millor registre va ser per un dels Ford oficials, el de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, la parella belgo-francesa va seguir anteposant-se als oficials de Citroën fent-ho també en el cinquè tram on marcaven l'escratx i en el sisè tram, l'últim de la primera jornada el que permetia als pilots del Xsara WRC privat de l'equip Kronos passar a liderar la prova.

Dani Sordo i Marc Martí per la seva banda, que ja havien estat superats pel Ford de Marcus Grönholm i Timo Rautiainen en la lluita per la tercera posició a la quarta cronometrada per culpa d'una virolla, havien d'abandonar la prova en la última especial del dia, la sisena, en trencar-se el motor del seu Citroën oficial el que truncava força les aspiracions de Citroën d'escurçar distàncies vers el de l'oval en una cita d'asfalt que en principi els hi era clarament favorable.

A la segona jornada sortien François Duval i Patrick Pivato disposats a defensar el seu liderat, però les humitats presents al ferm van jugar una mala passada a la parella que protagonitzaven una espectacular virolla a alta velocitat, afortunadament van poder continuar en competició sense haver de malhaurar res més que uns fabulosos segons perduts vers a Sébastien Loeb i Daniel Elena que situaven de nou a la parella franco-monegasca oficial de Citroën novament al capdavant de la general provisional del ral·li.

Mentrestant Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, autors del millor crono en l'especial inaugural del segon dia, superaven als seus companys d'equip Marcus Grönholm i Timo Rautiainen en la tercera posició per després, en la segona especial del dia, superar tots dos a Duval-Pivato els quals queien fins la quarta posició provisional a menys de mig minut del liderat. Amb les distàncies entre quatre equips tan curtes calia esperar més moviments, i aixi va ser en la tercera especial del dia, novena del ral·li, quan Grönholm-Rautiainen marcaven el seu únic escratx a la prova que els permetia superar als seus companys d'equip i pujar fins la segona posició provisional.

En la quarta cronometrada Hirvonen-Lehtinen serien victimes també de Duval-Pivato els quals desplaçaven a la parella de Ford fora dels graons del podi, la lluita es va reproduir en les dues últimes especials del dia quan Hirvonen-Lehtinen recuperaven primer la tercera posició per després cedir-la en la última cronometrada a la parella de l'equip Kronos.

Emplaçats ja a la tercera i última jornada, Duval-Pivato no volien que la lluita per la tercera posició proseguís gaire més, pel que els pilots del Xsara WRC van sortir amb el ganivet entre les dents el que els va permetre marcar tots els escratxs de la darrera jornada, incrementant en 53 segons les distàncies que aquests tenien amb Hirvonen-Lehtinen, arribant fins i tot a situar-se a 5,6 segons de Grönholm-Rautiainen en la lluita per la segona posició a falta d'un sol tram per disputar-se.

Va ser en aquest últim tram quan la parella finlandesa del Ford número 3 que havien estat sólidament en segona posició des de l'equador de la segona jornada, es desconcentraven amb una vaca que hi havia en un voral, se n'anaven una mica llargs en el següent revolt i en trepitjar la gespa a alta velocitat s'envirollaven malmetent la part posterior del seu Ford Focus RS WRC. En conseqüència d'aquest incident, Grönholm-Rautiainen queien des de la segona fins a la quarta posició final 17,4 segons per darrera dels seus companys d'equip Hirvonen-Lehtinen.

Resolt el ral·li en les primeres especials del segon dia, especialment per dèmerit de Duval-Pivato, Sébastien Loeb i Daniel aconseguien el seu sisè Ral·li d'Alemanya consecutiu amb un marge de 20,3 segons per davant de precisament de qui més díficils els hi van posar la victòria en la primera jornada, la parella belgo-francesa François Duval i Patrick Pivato. El tercer graó del podi era finalment per Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, completant el recorregut a 1 minut i 19,1 segons dels guanyadors de la prova.

Una vaca del voral va regalar el podi a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

En el campionat júnior els txecs Martin Prokop i Jan Tománek van començar a treballar la seva victòria des del primer tram, arribant ja a la neutralització de la primera jornada amb un marge d'un minut vers els seus competidors, distància que més o menys es mantidria pràcticament mantinguda en el que restava de prova per disputar-se amb els estonis Urmo Aava i Kuldar Sikk enganxats als seus talons. Per als txecs aquesta era la primera victòria de la temporada amb la que aconseguien sumar un total de 16 punts, justament la meitat dels que portaven els líders del campionat i segons classificats a la prova Urmo Aava i Kuldar Sikk.

Amb una primera jornada pletòrica, Prokop-Tománek es van limitar a controlar el que restava de prova .

En la taula general provisional del campionat per a pilots, tot i l'errada de Marcus Grönholm en la última especial cronometrada, el gegant finlandès continuava liderant la classificació ara però amb 8 punts vers el seu màxim rival, el francés i guanyador de la prova Sébastien Loeb. Per darrera d'ells s'hi mantenia Mikko Hirvonen que de passada incrementava distàncies amb Petter Solberg i Dani Sordo, els seus perseguidors.

Pilot

Punts
Marcus Grönholm

80

Sébastien Loeb

72

Mikko Hirvonen

63

En el campionat reservat a constructors Ford sumava un punt més que Citroën gràcies al tercer i quarts llocs aconseguits per Hirvonen-Lehtinen i Grönholm-Rautiainen mantenit la lluita que tenien ambdues marques pràcticament neutral, ja que el segon de la marca del doble galó es retirava en la primera jornada i poc podia ajudar a Loeb-Elena per tal de sumar més punts. Per darrera d'ells Subaru també mantenia les distàncies amb Stobart-Ford, sumant tots dos equips 5 punts, mantenint-se els japonesos de Prodrive en tercera plaça provisional.

Constructor
Punts

Ford

143

Citroën

102

Subaru

53