Hirvonen i Lehtinen van resultar ser segons en els trams i en el podi, però van guanyar després de tot.

Desena prova en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, el diumenge 6 de setembre de 2009 finalitzava a Kingschliff el 20è Ral·li d'Austràlia, cita que amb puntuabilitat per als campionats de pilots, constructors i producció aconseguia elevar la seva llista d'inscrits fins als 44 equips dels que 40 van empendre la sortida des de la rampa el dijous 3 de setembre cap un recorregut composat de 35 especials cronometrades i 344,72 km de distància que serien superats per 25 dels equips participants.

Traient-se la roba mullada de xampany, Loeb-Elena es van assebentar que no havien guanyat el ral·li.

Una especial espectacle que es celebrava a doble passada inaugurava la prova austral el mateix dijous 3 de setembre al vespre, en les que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia a bord del Citroën C4 WRC del Citroën Junior Team aconseguien imposar-se i esdevenir així els primers líders del ral·li, amb els dos Citroën oficials enganxats darrera d'ells.

En quan els trams genuins de Nova Gales del Sud van entrar en escena, nou escenari de la prova, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, beneficiats per una posició de sortida endarrerida, s'adjudicaven la primera especial cronometrada del dia i esdevenien els líders de la general provisional amb Ogier-Ingrassia enganxats darrera d'ells. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, tot i que eren els encarregats d'obrir pista en qualitat de líders de la general, encara aconseguien marcar el millor crono en la segona especial cronometrada, però a partir de llavors van anar perdent lleugerament terreny i posicions mentre veien com tan els seus compatriotes i companys d'equip Latvala-Anttila com Ogier-Ingrassia s'anaven repartint els escratxs que restaven per disputar.

Al terme de la primera jornada però res estava decidit, l'avantatge de Latvala-Anttila vers Ogier-Ingrassia era de tan sols 2,2 segons, mentre que el grup perseguidor encapçalat per Sébastien Loeb i Daniel Elena, amb Dani Sordo i Marc Martí en segon terme i tancat per Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen es trobaven a uns 20 segons dels liders i el més emocionant de cara a la segona jornada, del tercer al cinquè no hi havia ni un segon de distància.

Ja immersos en la segona jornada de competició, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen i Sébastien Loeb i Daniel Elena es van repartir els quatre trams del primer bucle del matí, i no va ser fins a la represa, amb les segones passades pels mateixos trams, fins que es va produir el canvi de lider en la general provisional, Loeb-Elena encandenaven dos escratxs consecutius i els permetia situar-se en primera posició al terme del segon tram del bucle, és a dir el sisè del dia mentre que Hirvonen-Lehtinen restaven a 2,2 segons dels seus companys d'equip en tercera posició per un tram després pendre la segona plaça per 2,8 segons, una punxada en el vuitè tram del dia, quart de la segona passada, arruinava les opcions per a Latvala-Anttila.

La distància que separava llavors Loeb-Elena de Hirvonen-Lehtinen era de tan sols 11,1 segons, i com les especials espectacle no alteraven l'ordre de sortida, els de Citroën van decidir aixecar el peu de l'accelerador en el quart tram del segon bucle per tal que els de Ford fossin els liders de la general provisional i haguessin d'obrir pista el diumenge, a més a més, per a més inri, en les dues passades per l'especial espectacle de Tweed, els finlandesos van perdre el liderat en mans de Dani Sordo i Marc Martí que el diumenge haurien de sortir a pista en segona posició doncs aquesta era la posició que ocupaven en el darrer tram celebrat.

En la jornada dominical de clausura Sébastien Loeb i Daniel Elena treien partit de sortir a pista en tercera posició i ja en el primer tram del dia recuperaven el liderat de la prova per de mica en mica anar-se distanciant dels seus rivals si bé en alguns trams la presència d'humitats obrir pista no era tan desavantajós i permetia a Hirvonen-Lehtinen i Sordo-Martí adjudicar-se algún tram els quals van estar batallant al llarg del dia per la segona posició la qual finalment va ser per a la parella de Ford.

Completats tots els trams Sébastien Loeb i Daniel Elena guanyaven el ral·li per 11,5 segons vers a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, mentre que Dani Sordo i Marc Martí ocupaven el tercer graó del podi a 17,1 segons dels seus companys d'equip, però en les verificacions posteriors i amb la cerimònia del xampany acabada, els inspectors FIA van trobar una barra estabilitzadora no homologada en els Citroën el que els va costar una penalització d'1 minut; la parella cantabro-catalana no van veure modificada la seva posició doncs el marge que tenien amb Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila era prou important, però Sébastien Loeb i Daniel Elena veient així com perdien el ral·li per la via burocràtica en mans dels seus màxims rivals en la lluita per la corona del mundial.

Gran ral·li el de Sordo-Martí a Nova Gales del Sud.

En la categoria reservada als cotxes de producció, els txecs recentment proclamats campions del mòn júnior Martin Prokop i Jan Tománek recuperaven en la segona especial de la segona etapa el liderat que havien perdut en l'equador de la primera quan algun objecte obturava l'intercooler del seu Mitsubishi Lancer Evo IX, per a partir del moment en que recuperava el liderat anar mantenint a ratlla la legió de pilots del pacífic oest encapçalats pels neozelandesos Richard Mason i Sara Mason-Randall, Cody Crocker i Benjamin Atkinson i Toshi Arai i Glenn MacNeall, els quals en la última especial cronometrada havien d'abandonar la prova per culpa d'un problema en la seva caixa de canvis, permetent als portiguesos Armindo Araújo i Miguel Ramãlho pujar una posició en la general i esdevenir campions del mòn de producció per primera vegada a l'espera que es resolgués la reclamació que el qatarí Nasser Al-Attiyah havia interposat en la seva exclusió a l'Acropolis.

La victòria administrativa de Mikko Hirvonen, permetia al pilot finlandès no només mantenir-se al capdavant de la general provisional del ral·li, sinó que a més a més engruixava en dos punts la curta distància que el separava de Sébastien Loeb, sent ara de 5 punts quan només mancaven dos ral·lis per disputar-se. Dani Sordo seguia còmodament situat en tercera posició, pràcticament sense possibilitats d'inquietar ni de ser inquietat.

Pilot

Punts
Mikko Hirvonen

78

Sébastien Loeb

73

Dani Sordo

50

En el campionat de marques tot i la sanció aplicada als Citroën, pràcticament el ral·li es va resoldre amb un empat tècnic entre la marca dels dos galons i Ford ja que si els francesos sumaven 14 punts, el birtànics en sumaven 15. Per darrera d'ells l'equip Stobart eren els més ben situats ja que gràcies a comptar amb dos cotxes per un del Citroën Junior Team.

Constructor
Punts

Citroën

133

Ford

120

Stobart

69