Especificacions tècniques
Motor

4 cilindres en línia de 1999,3 centímetres cúbics (82,50 mm diàmetre – 93,50 mm carrera), amb turbo i brida de 34 mm.

Potència

298 CV a 5500 rpm

Canvi

Seqüencial de 6 velocitats

Transmissió

A les 4 rodes

Longitud

4511 mm

Amplada 1770 mm
Alçada 1429 mm
Distància entre eixos 2512 mm
Pes mínim 1240 kg

Quan passaven tres minuts de dos quarts de nou del matí del divendres 8 de setembre de 2000, la primera edició dins el calendari mundial del Ral·li de Xipre s'iniciava i amb ella el nou Škoda Octavia WRC Evo2 feia el seu debut oficial en l'especilitat. Els canvis vers la versió anterior eren notables i importants, primerament es modificava tot el frontal, amb un nou para-cops i un nou capó que milloraven substancialment l'aerodinàmica; sota la carrosseria, s'hi introduia un nou turbo, un nou col·lector d'escapament i un nou radiador que permetia una millor dissipació de la temperatura, tot aquest treball permetia a la berlina txeca un guany de 2 CV de potència a un régim de voltes inferior al que abans calia assolir.

Si bé ja sobre la primera evolució de l'Škoda Octavia WRC, concretament en el 36è Ral·li Catalunya-Costa Brava, s'havien desplaçat els pilots cap enrere per tal de millorar el repartiment de pesos en el cotxe, la millora va continuar sobre aquesta segona evolució, introduint-hi a més a més un recablejat de tot l'auto.

Malauradament, totes aquestes millores van passar força inadvertides a la ronda xipriota, doncs Armin Schwarz i Manfred Hiemer s'accidentaven en la segona especial cronometrada i Luís Climent i el seu copilot català Àlex Romaní patien una fuita d'oli en la cinquena, pel que cap dels dos cotxes debutants va arribar a completar la primera jornada. En les següents rondes en les que els Octavia WRC Evo2 aconseguirien arribar al parc tancat en la seva jornada final, els resultats que aquests marcaven no foren gaire millors dels que la primera evolució del cotxe havia sumat, amb l'excepció del Safari Rally 2001, on una plaga de baixes en el transcurs de la primera etapa permetia als alemanys Armin Schwarz i Manfred Hiemer aconseguir la tercera posició final, sent aquest el primer i únic podi pel model.