Ogier-Ingrassia revalidaven el títol amb una victòria molt treballada.

Desena ronda en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, el 24è Ral·li d'Austràlia s'iniciava el divendres 11 de setembre de 2015 a Coffs Harbour, on 26 equips dels 28 que s'hi havien oficialment inscrit a la prova començaven a disputar els primers quilòmetres cronometrats dels 311,36 que estaven programats al llarg de 17 proves especials. El ral·li, que era puntuable per als campionats reservats a pilots, marques, WRC-2 i WRC-3, finalitzava el diumenge 13 de setembre amb 22 equips presents en la seva cerimònia de clausura.

Tot i un esnurt amb l'alternador, Latvala-Anttila acabaven en segona posició.

Abans d'iniciar el ral·li l'equip Citroën rebia un contra-temps quan durant els reconeixements un camió colisionava frontalment amb el Mitsubishi Lancer Evo IX dels seus pilots oficials Mads Østberg i Jonas Andersson, a conseqüència de l'accident el pilot norueg es trencava dues costelles i no podia prendre part en la prova. Afortunadament per la marca dels dos galons el seu pilot protegit, el francès Stéphane Lefebvre, es trobava fent els reconeixements a la prova australiana pensant en clau de futur, pel que Citroën va demanar el consentiment a la FIA per a que Stéphane Lefebvre i Stéphane Prévot substituissin a la parella lesionada, petició a la qual el màxim regulador de l'esport del motor hi va accedir donada la curta llista d'inscrits.

Divendres pel matí arrancava el ral·li amb una primera jornada composada per 8 proves cronometrades, un bucle de 4 trams que es celebraven a doble passada, amb la sorpresa per a propis i aliens de veure a Dani Sordo i Marc Martí marcant els tres primers escratxs consecutius, sorpresa amb matisos doncs els trams eren nous per a tots i la parella espanyola sortia en una posició força endarrerida a afrontar les especials i per tant més netes de grava, però si bé la parella cantabro-catalana de Hyundai era nominada per a l'equip B de Hyundai enlloc de l'oficial de la marca coreana.

El seu liderat però va tocar final en la quarta prova cronometrada, última del bucle, quan en un revolt molt tancat colpejaven amb el seu Hyundai i20 WRC i calaven el motor, malgrat tot els espanyols completaven l'especial en sisena posició a 11,2 segons del millor registre, en mans dels pilots de Citroën Kris Meeke i Paul Nagle que passaven llavors a comandar la provisional del ral·li.

Per la tarda, amb les segones passades per les especials, obrir pista ja no era tan perjudicial com al matí, el que va permetre brillar com s'esperava als Volkswagen, especialment a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila que amb tres escratxs consecutius aconseguia rellevar a Dani Sordo i Marc Martí de la segona plaça provisional, mentre que per darrera dels homes de Hyundai s'hi situaven els dos altres cotxes de la marca.

En la última cronometrada del dia, i amb el primer escratx de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila es situaven líders de la provisional amb 2 segons de marge vers el DS3 WRC dels veïns d'illa irlandesa Kris Meeke i Paul Nagle, mentre que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia guanyava dues posicions per situar-se en el darrer graó del podi a 4,6 segons dels seus companys d'equip finlandesos. Dani Sordo i Marc Martí per la seva banda eren superats pels dos Volkswagen Polo R WRC que tenia per darrera en aquesta última cronometrada i completaven la primera jornada en cinquena posició final.

La segona jornada del ral·li només constava de 2 trams que es celebraven a doble passada, si bé el primer d'ells era Nambucca, un monstre de 50,80 km de distància. Els neozelandesos Hayden Paddon i John Kennard imposaven el seu Hyundai i20 WRC en la primera passada pel tram, el que els permetia pujar fins al cinquè lloc en detriment dels seus companys d'equip espanyols, els quals es quedaven sense frens i queien fins la setena posició en la general. Per davant Kris Meeke i Paul Nagle recuperaven el liderat de nou, mentre que els noruegs Andreas Mikkelsen i Ola Fløene superaven als seus companys d'equip en la tercera plaça provisional.

En el segon tram del matí, tot i només tenir 7,94 km de distància, els provençals Sébastien Ogier i Julien Ingrassia recuperaven el seu tercer lloc al podi per només 1,3 segons vers els seus companys d'equip noruegs en el que era el segon escratx consecutiu dels kiwis de Hyundai el que estrenyia considerablement la classificació provisional, doncs del primer, Kris Meeke i Paul Nagle, al cinquè Hayden Paddon i John Kennard, no arribaven a haver ni 10 segons de distància.

Tot i les distàncies tan curtes existents entre els 5 primers classificats i la repetició del tram de Nambucca, aquest només va deixar el relleu per part de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia als seus companys Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila en la segona posició del ral·li sota l'escratx de la parella francesa de Volkswagen, mentre que Hayden Paddon i John Kennard amb problemes amb la seva selectora del canvi perdien uns 10 segons en relació als líders Kris Meeke i Paul Nagle.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia aconseguien novament l'escratx en la última cronometrada del dia, el que els permetia passar a liderar la prova per nomès 3 dècimes de segon vers Kris Meeke i Paul Nagle, però amb un cert avantatge afegit de cara a la tercera i última jornada, i es que els campions del mòn en vigència no haurien d'obrir pista.

Diumenge els participants tenien 5 proves cronometrades per endavant, que suposaven 68,76 km més de distància cronometrada a la que ja havien disputat. En elles Sébastien Ogier i Julien Ingrassia no van voler deixar lloc als dubtes i en marcar tots els escratxs possibles es refermaven en la seva primera posició. Per darrera Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila es feien amb la segona posició de Kris Meeke i Paul Nagle en la primera prova cronometrada dominical, mentre que el tercer dels Volkswagen Polo R WRC, en mans d'Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, anava paulatinament escurçant distàncies vers el Citroën per deixar-les en 4,2 segons al terme del bucle matinal.

Els noruegs però sortien 1 minut tard de les assistències de mitja jornada, el que els suposava una penalització de 10 segons i que aquests no es poguessin fer amb la tercera plaça de Kris Meeke i Paul Nagle al llarg de les dues proves cronometrades que els restaven per disputar tot i marcar un segon i un tercer temps escratx.

Sense incidents rellevants es completaven els 311,36 km del recorregut amb la victòria de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, els quals aturaven el cronòmetre en un temps total de 2 hores 59 minuts i 16,4 segons, 12,3 segons menys que els seus companys d'equip finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, que en l'enllaç del darrer tram al parc tancat veien com se'ls hi encenia una llum d'alarma per averia en el seu alternador, però que malgrat tot els va permetre arribar al podi per recollir el seu premi. La parella de Citroën formada pel nord-irlandès Kris Meeke i l'irlandès Paul Nagle tancaven el podi a 32,6 segons dels guanyadors i amb 5,9 de marge vers el tercer Volkswagen d'Andreas Mikkelsen i Ola Fløene.

Un retard de Mikkelsen-Fløene permetia a Meeke-Nagle tancar el podi.

En categoria WRC-2, Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel tornaven a pilotar el Ford Fiesta RRC i el canvi els sentava fantàsticament, doncs la parella guanyava en 7 de les 8 proves cronometrades de la primera jornada, el que els permetia anar a dormir amb gairebé 50 segons de marge vers els ucraïnesos Yuriy Protasov i Pavlo Cherepin. Aquests en les dues primeres proves cronometrades del dissabte recuperaven 40 segons vers els líders i es situaven a només 10 segons de Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel, que es treien ràpidament la son de les orelles i amb els dos escratxs del que restava de jornada tallaven la sangría.

En la jornada final dominical, Yuriy Protasov i Pavlo Cherepin aconseguien marcar tots els escratxs possibles, però per desgràcia seva en la tercera prova cronometrada del dia, la parella ucraïnesa va ser sancionada amb 10 segons per fer una sortida en fals, el que va donar un glop d'aire a la parella arabo-francesa que acabaria guanyant la prova. Amb aquesta victòria el pilot qatarí en sumava tres al llarg de la temporada, el que li permetia refermar-se en el liderat del campionat, ara amb 17 punts de marge per sobre de Yuriy Protasov.

Al-Attiyah-Baumel recuperaven en bona hora el seu Fiesta RRC.

En el campionat de pilots Sébastien Ogier aconseguia fer una cursa perfecta, és a dir guanyar el ral·li i el Power Stage, el que permetia al pilot provençal revalidar el seu títol de campió mundial. Jari-Matti Latvala, segon al ral·li i segon al Power Stage es refermava en la segona posició del campionat, mentre que Andreas Mikkelsen treia partit de l'absència de Mads Østberg per distanciar-se del seu compatriota en la lluita pel darrer graó del podi.

Pilot

Punts
Sébastien Ogier

235

Jari-Matti Latvala

134

Andreas Mikkelsen

111

En el campionat de constructors, Volkswagen sumava el seu cinquè doblet de la temporada, tercer consecutiu, el que permetia a la marca germànica guanyar per tercer any el títol de constructors. Per darrera seu, Hyundai i Citroën sumaven els mateixos punts, aplaçant el seu duel pel sub-campionat per la propera cita del mundial. M-Sport per la seva banda es despenjava una mica més d'aquesta lluita en restar ja a 29 punts dels coreans.

Constructor
Punts

Volkswagen

343

Hyundai

177

Citroën

164