Tot i la demostració de força que feien Ogier-Ingrassia guanyant 19 dels 22 trams, els francesos havien d'esperar per cantar victòria.

El diumenge 15 de setembre de 2013 finalitzava a la ciutat de Coffs Harbour, a Nova Gales del Sud, el 22è Ral·li d'Austràlia, desena cita en el calendari del campionat del mòn de ral·lis d'un total de tretze. El ral·li estava composat per un total de 22 especials cronometrades i 352,36 km de recorregut als que els 29 equips participants dels 30 inscrits havien de fer front i que van ser superats per 23 d'ells. La prova era puntuable per als campionats de pilots, marques, WRC-2 i WRC-3 si bé en aquest darrera categoria cap equip va decidir concursar-hi.

El segon lloc de Neuville-Gilsoul sobre la botzina, impedia que Ogier-Ingrassia celebressin el títol.

La prova arrancava el dijous 12 de setembre amb l'especial espectacle a doble passada de Coffs, i en la que els pilots de Volkswagen Andreas Mikkelsen i Paul Nagle, l'irlandès entrava en l'equip en substitució del lesionat Mikko Markkula, assestaven el primer cop esdevenint els primers líders del ral·li oceànic, els seus companys d'equip francesos Sébastien Ogier i Julien Ingrassia marcaven el segon escratx, però el liderat residia encara en mans de la parella noruego-irlandesa que completaven el tram a tan sols una dècima de segon dels provençals.

Aquestes especials espectacle però només serveixen per això, per l'espectacle i en tan bon punt els trams van entrar en escena el divendres pel matí, Ogier-Ingrassia van prendre el liderat de la cita ja en el primer tram cronometrat marcant el millor temps al que li seguirien tots els escratxs restants de la jornada tret de la segona passada per la superespecial espectacle de Coffs que posava punt i final a l'etapa, on en aquesta ocasió els pilots més ràpids van ser els seus companys d'equip finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila.

Tot i marcar pràcticament tots els escratxs del dia, al terme de la primera jornada Sébastien Ogier i Julien Ingrassia arribaven a la neutralització de la primera etapa amb tan sols 20 segons d'avantatge vers els finlandesos de Citroën Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen i 38,1 segons en relació als belgues de Ford Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, els quals duien enganxats als talons per mig segon de distància els britànics de Citroën Kris Meeke i Chris Patterson, els quals van prendre part a la cita oceànica en substitució dels càntabres Dani Sordo i Carlos del Barrio.

Va ser en l'etapa del dissabte, la més llarga de totes, en la que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia van aconseguir donar el cop de gràcia a la prova, marcant ara si tots els escratxs del dia, el de Volkswagen van aconseguir duplicar les distàncies que els separaven dels seus més immediats rivals deixant a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen a 45,9 segons i Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul a 1 minut i 11,4 segons. Qui queien de la lluita per les posicions de podi eren Kris Meeke i Chris Patterson, els quals patien un espectacular accident amb 7 voltes de campana que deixava el seu DS3 WRC per la ferralla.

Tot semblava estar a favor de la coronació de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia com a campions del mòn, més encara quan els finlandesos Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen trencaven el domini Volkswagen de la prova en marcar el primer millor registre dels trams del diuemenge i per tant la segona plaça semblava més inaccessible per a Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, els únics homes que podien impedir-ho i que a més a més corrien amb el handicap afegit de debutar a Austràlia.

Ogier-Ingrassia van proseguir amb la seva feina, i marcant els restants escratxs que quedaven per adjudicar, Power Stage inclosa, semblaven ser ja els nous campions del mòn, però en el Power Stage tot va girar de sobte quan Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen van patir una punxada en el seu DS3 WRC que els va fer perdre gairebé un minut i la segona posició en favor dels pilots de Ford Neuville-Gilsoul, els quals a més a més finalitzaven el darrer tram en segona posició, i per tant impedint la coronació dels pilots francesos de Volkswagen, completant el recorregut a 1 minut i 32,1 segons dels guanyadors. Hirvonen-Lehtinen pujaven al tercer graó del podi a 2 minuts i 2,1 segons d'Ogier-Ingrassia.

Una punxada en el Power Stage va condemnar a Hirvonen-Lehtinen a cedir la segona plaça que van retenir bona part del ral·li.

En l'apartat WRC-2 el saudita Yazeed Al-Rahji i el britànic Michael Orr van començar dominant la prova a bord del seu Ford Fiesta RRC fins que en el vuitè tram del ral·li un problema amb la seva direcció els obligava a optar pel rally-2 cedint la primera posició en mans del Ford Fiesta R5 del'ucranià Yuri Protasov i l'estoni Kuldar Sikk els quals s'anirien a dormir com a líders de la categoria. Ja en els trams del dissabte, els líders patirien una punxada en el segon tram cronometrat del dia, en l'incident es deixaven més de dos minuts i la primera posició ara recalava en mans del qatarí Abdulaziz Al-Kuwari i l'irlandès Killian Duffy els quals amb un marge de temps prou ampli, van anar administrant les distàncies fins a la conclusió de la prova per tal de proclamar-se guanyadors de la categoria. La victòria, tercera de la temporada, permitia al pilot qatarí superar al polonès Robert Kubica al capdavant de la general provisional, absent a la prova per tal de competir al Ral·li de Polònia que per llavors era puntuable per a l'europeu de ral·lis.

Administrant l'avantatge, Al-Kuwari-Duffy recuperaven el liderat del campionat WRC-2.

En el campionat de pilots Sébastien Ogier va fer el ral·li perfecte guanyant prova i Power Stage, però la segona posició de Thierry Neuville al ral·li i en el Power Stage, situava al belga a 83 punts del francés quan encara restaven 3 cites per celebrar-se o el que és el mateix 84 punts per adjudicar. Jari-Matti Latvala, que va tenir un ral·li més aviat discret mantenia la tercera posició del campionat gràcies al 4t lloc aconseguit a la prova veient com ara tenia al seu compatriota Mikko Hirvonen a 7 punts.

Pilot

Punts
Sébastien Ogier

212

Thierry Neuville

129

Jari-Matti Latvala

110

En el campionat de marques Volkswagen es recomposava del revés rebut a casa a Alemanya i incrementava en 22 punts la distància que els separava dels seus més immediats rivals, Citroën. Qatar, és a dir, l'equip de Thierry Neuville, superava novament en puntuació als dos oficials de M-Sport el que permetia a l'equip de Nasser Al-Attiyah seguir en tercera posició del campionat ara per 3 punts de distància.

Constructor
Punts

Volkswagen

299

Citroën

251

Qatar

145