Solberg-Mills van volar per les pistes sardes amb 13 escratxs en 19 trams.

Tretzena cita en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, d'un total de setze, el diumenge 3 d'octubre de 2004 finalitzava a la localitat de Porto Cervo el 1r Ral·li de Sardenya, prova que reemplaçava el mític Ral·li de Sanremo com a ronda italiana en el mundial. A la prova, que tenia puntuabilitat en els campionats de pilots, marques i mundial júnior, s'hi inscribien un total de 74 equips dels que 67 empendrien des de la rampa de sortida el dijous 30 de setembre el camí cap un recorregut composat per 19 especials cronometrades de 383,23 km de distància que només 29 equips van aconseguir superar.

Loeb-Elena pensant en clau de campionat, van fer un pilotatge segur, sense arriscar.

Petter Solberg i Phil Mills van sortir a per totes a la prova italiana i ja des d'un primer moment es feien amb el liderat del ral·li gràcies a dos escratxs consecutius el que situava ja a la majoria dels seus rivals per sobre dels 20 segons de distància en tan sols dues cronometrades. Sébastien Loeb i Daniel Elena, que pensaven més en clau de campionat que no de ral·li, feien un pilotatge segur, sense arriscar el més mínim en un intent per superar el Subaru Impreza WRC del líders, tot i així la parella de Citroën aconseguia el millor crono en la tercera especial cronometrada on una fuita d'aigua en el radiador del cotxe número 1 va donar una dosi extra d'emoció a la prova amb un motor reescalfat i que en els últims metres funcionava a tres cilindres.

En la represa, els honors de ser els homes més ràpids van ser per a Marcus Grönholm i Timo Rautiainen els quals marcaven l'escratx en la quarta i cinquena especial cronometrada, si bé el temps que havien pogut recuperar als líders de la prova en aquestes dues especials cronometrades, els de Subaru reestablirien el temps perdut amb l'escratx en el sisè i últim tram de la jornada, arribant a la neutralització del primer dia separats per 30,3 segons, seguits a 34,8 segons dels conservadors Sébastien Loeb i Daniel Elena, sabedors de que per davant tenien dues rondes d'asfalt que els serien molt més propicies per proclamar-se campions del mòn.

En el transcurs de la segona etapa, Petter Solberg i Phil Mills van incrementar distàncies al capdavant de la general provisional del ral·li, gràcies als 6 escratxs aconseguits en els 7 trams celebrats, més quan l'únic equip que semblava poder estar per la labor d'intentar atacar la seva posició, el Peugeot 307 WRC de Marcus Grönholm i Timo Rautiainen, es quedaven sense turbo en la tercera especial cronometrada i perdien de l'entorn de 20 minuts, per sort era el darrer tram del bucle del matí i podien reparar ràpid l'averia, els finlandesos, que queien fins a la 21ena posició, seguien en competició marcant l'escratx en el cinquè tram del dia. D'altra banda, els seus companys d'equip Harri Rovanperä i Risto Pietiläinen, havien d'abandonar en la tercera especial del dia amb la caixa de canvis trencada del seu 307 WRC.

L'incident de Grönholm-Rautiainen deixava en tercera posició el Xsara WRC del pilot madrileny Carlos Sainz, afectat per grip, i el seu copilot molinenc Marc Martí, si bé aquests havien de controlar l'amenaça que suposava per als seus interessos la posició de Markko Märtin i Michael Park que finalitzaven la segona etapa a 2,9 segons d'ells, un cop a Ford havien pogut solventar sobre el terreny la manca de tests previs i per tant l'ajust perfecte de les suspensions.

Només arrancar la tercera etapa, l'estoni Markko Märtin i el britànic Michael Park aconseguien empatar a temps en la general amb Carlos Sainz i Marc Martí, per en la següent especial cronometrada superar-los per 1,3 segons, però tot se'n va anar en orris quan a la tercera especial del dia, el motor del Ford Focus RS WRC de Märtin-Park es trencava, deixant de nou als pilots de Citroën Sainz-Martí en posicions de podi.

Per davant d'ells tot seguia pràcticament igual, amb Petter Solberg i Phil Mills sumant més i més escratxs en el seu compte particular amb el permís de Loeb-Elena i Grönholm-Rautianen que ho feien en el segon i cinquè tram del dia, el que va permetre als pilots de Subaru aconseguir la seva tercera victòria consecutiva de la temporada, cinquena en el comput general del campionat, amb un marge de 2 minuts i 7,9 segons vers Sébastien Loeb i Daniel Elena, tancant el podi i sense la pressió de ningú, ja que els quarts classificats eren ja a gairebé 7 minuts d'ells, Carlos Sainz i Marc Martí finalitzaven el ral·li en tercera posició a 3 minuts i 20,9 segons dels guanyadors.

Afectat per la grip, Carlos Sainz no va poder mostrar la seva capacitat d'estrenador de palmarès mundial a Sardenya.

En el campionat júnior el ral·li va tenir només color Suzuki, si bé fins a tres equips van alternar-se en la posició de líder de la categoria, el primer d'ells va ser el pilot de San Marino Mirco Baldacci i el seu copilot italià Giovanni Bernacchini, cedint els honors als estonis Urmo Aava i Kuldar Sikk que finalitzaven la primera etapa com a líders provisionals. En la represa del segon dia, Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson es feien amb el liderat de la prova per conservar-lo ja fins a la conclusió del ral·li on quatre Ignis S1600 copaven les 4 primeres places. Per a Andersson, la tercera victòria de la temporada, permetia al pilot suec acostar-se al seu company d'equip i líder de la provisional, el britànic Guy Wilks, el qual acabava la prova en segona posició deixava les distàncies entre tots dos en 3 punts.

Suzuki va dominar clarament la categoria júnior a Sardenya, Andersson-Andersson van ser els més ràpids de tots ells.

En el campionat de pilots, Petter Solberg gràcies a cinquena victòria de la temporada escurçava tímidament les distàncies amb el líder destacat del campionat, el francès Sébastien Loeb ja que aquest completava la cita en segona posició. Carlos Sainz per la seva banda, tot i no estar en les millors condicions físiques, la seva tercera posició al ral·li, li va permetre ocupar aquesta plaça en la general provisional del campionat en detriment del retirat Markko Märtin.

Pilot
Punts

Sébastien Loeb

100

Petter Solberg
74

Carlos Sainz

61

En el campionat de constructors el 2-3 de Citroën permetia a la marca dels dos galons desmarcar-se al capdavant de la general del campionat separant-se en 9 punts més de Ford. Subaru per la seva banda a la victòria de Solberg-Mills no hi podia sumar més punts i seguia en tercera posició en terra de ningú.

Constructor
Punts

Citroën

164

Ford

117

Subaru

101

La ronda francesa es movia a Alsàcia en honor de Sébastien Loeb i aquest responia guanyant la prova i el seu setè mundial.

El diumenge 3 d'octubre de 2010 finalitzava a Haguenau la 1a edició del Ral·li dAlsàcia, onzena prova en el calendari del campionat del mòn de ral·lis, que tot i gaudir de puntuabilitat en els certàmens reservats a pilots, constructors, producció, S-WRC i mundial júnior, només aconseguia assolir 70 equips inscrits en la seva llista oficial. D'aquests, 67 començaven a disputar el divendres 1 d'octubre un recorregut format per 20 proves especials cronometrades sobre asfalt d'una distància total de 352,88 km i que, amb o sense ajudes administratives, 49 aconseguirien completar.

El fang trobat en pista el divendres al matí va hipotecar en bona part el ral·li de Sordo-Vallejo.

Per primera vegada en el calendari mundial la ronda francesa es movia des de l'illa de Còrsega cap a terreny continental, i ho feia precisament a casa del per llavors 6 vegades campió mundial Sébastien Loeb. Divendres els participants tenien per davant seu un bucle format per 4 trams que es disputava dues vegades, és a dir 8 proves especials cronometrades en total que suposaven els primers 145,86 km del recorregut.

Sébastien Loeb i Daniel Elena aprofitaven el fet d'obrir pista, ja que en la nit anterior la pluja havia fet acte de presència a la zona i al pas de cada participant la pista s'enfangava cada cop més, això va permetre als pilots de Citroën adjudicar-se de forma consecutiva els 4 escratxs possibles del bucle matinal i arribar al reagrupament per les assitències de l'etapa amb 14,7 segons d'avantatge vers els francesos del Citroën Junior Team, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, mentre que per joia de Citroën, el C4 WRC privat del norueg Petter Solberg i el britànic Chris Patterson i l'oficial dels espanyols Dani Sordo i Diego Vallejo, perjudicats per sortir en cinquena posició a pista, ocupaven les dues següents posicions ocupant així les 4 primeres posicions.

Per la tarda el terreny es va assecar, normalitzant-se una mica més la situació, el que va permetre a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila marcar el primer millor registre de la represa. Sébastien Loeb i Daniel Elena guanyaven el següent mentre que els seus companys d'equip Dani Sordo i Diego Vallejo amb el seu segon temps escratx consecutiu, superaven a Petter Solberg i Chris Patterson per situar-se ja en posicions de podi.

La parella cantabro-gallega de Citroën aconseguia el seu primer escratx en el tercer tram de la tarda, el que els situava a partir de llavors en segona posició, mentre que en el quart tram de la tarda i últim de la jornada, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila repetien com els homes més ràpids d'una prova especial el que els permetia trencar el quartet de Citroën en superar en la general provisional a Petter Solberg i Chris Patterson. A la neutralització de la primera etapa doncs s'hi arribava amb Sébastien Loeb i Daniel Elena com a líders amb 22,7 segons de marge en relació a Dani Sordo i Diego Vallejo i 25,6 segons vers Sébastien Ogier i Julien Ingrassia. El primer Ford calia anar-lo a buscar fins la quarta posició, a 41,8 segons dels líders i amb 4 segons de marge vers el Citroën C4 WRC de Petter Solberg i Chris Patterson.

Dissabte pel matí, la segona jornada s'iniciava amb pluja, la qual novament estava formada per un bucle de 4 trams a doble passada que suposaven les 8 proves especials cronometrades de 149,22 km que s'afegien al recorregut. Sébastien Loeb i Daniel Elena arrancaven fort en aquestes condicions i amb el segon escratx del dia en la tercera especial de l'etapa, la més llarga de tot el ral·li, els campions mundials en vigència deixaven pràcticament el ral·li sentenciat en endosar 18,3 segons als segons classificats en l'especial i en la general provisional del ral·li, els seus companys Dani Sordo i Diego Vallejo.

Per darrera en la segona prova cronometrada del dia, Petter Solberg i Chris Patterson reestablien el quartet de Citroën en detriment dels finlandesos de Ford Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, els quals reaccionaven adjudicant- se el quart i últim tram del bucle del matí.

Amb l'arribada de les segones passades per la tarda Sébastien Ogier i Julien Ingrassia no semblaven estar disposats a acatar les ordres dictaminades pel seu director d'equip, Olivier Quesnel, que havia demanat als seus tres equips respectar les posicions establertes en el reagrupament, quan la parella provençal atacava a fons per marcar l'escratx en el primer tram de la segona passada. Dani Sordo i Diego Vallejo, els més amenaçats per l'actitu rebel de la parella local, responien amb el millor temps en la següent cronometrada, mentre que en la segona passada pel tram més llarg del ral·li i tercera prova cronometrada del bucle, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia es veien obligats a abandonar el ral·li en trencar un esmortidor del seu Citroën C4 WRC. Així Petter Solberg i Chris Patterson es situaven en posicions de podi, posició que certifcaven en guanyar els dos últims trams de la jornada que li permetien deixar a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila a 20 segons.

La tercera i última etapa amb dues passades per un tram i l'especial espectacle a la ciutat natal de Sébastien Loeb, Haguenau, era un mer tràmit per a la majoria dels participants. Petter Solberg i Chris Patterson mantenien la inercia de la jornada anterior en imposar-se en la primera passada pels carrers d'Haguenau, mentre que en el tram genuí de ral·lis el millor temps se l'adjudicava Dani Sordo i Diego Vallejo.

La segona passada pel tram es cancelava, pel que la caravana del ral·li es dirigia cap a Haguenau per tancar en els seus carrers la primera edició del Ral·li d'Alsàcia que es resolia amb un últim escratx de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Sense majors incidents per a destacar doncs, Sébastien Loeb i Daniel Elena guanyaven el ral·li en la ciutat natal del pilot en completar les 19 proves especials celebrades amb un temps de 3 hores 5 minuts i 49,3 segons, és a dir, 35,7 segons menys que Dani Sordo i Diego Vallejo. Petter Solberg i Chris Patterson tancaven el podi a 1 minut i 16,8 segons dels guanyadors.

Solberg-Patterson tancaven un nou triplet de Citroën.

Entre els cotxes de producció la prova va estar dominada en els primers compassos pels neozelandesos del "Pirelli Star Driver" Hayden Paddon i John Kennard, els quals s'adjudicaven les tres primeres cronometrades, en la quarta però un problema els feia descendre fins la tercera posició provisional deixant al capdavant als portuguesos Armindo Araújo i Miguel Ramalho. Per la tarda portuguesos i neozelandesos van mantenir el seu estira i arronsa però de nou en l'especial que tancava el bucle, ara una averia elèctrica deixava als oceànics pràcticament fora de la lluita.

Al llarg del dissabte, els portuguesos s'afermaven en la seva posició de líder en guanyar cinc de les vuit especials cronometrades celebrades per ja en el tràmit dominical pilotar de forma molt segura i així assegurar-se una important victòria que permetia al pilot recuperar la primera posició provisional del campionat per 18 punts de marge a falta de celebrar la última prova del campionat, el ral·li de Gales.

Araújo-Ramalho recuperaven el liderat a Alsàcia.

En el campionat reservat a vehicles S2000, el conegut com S-WRC, la prova va estar dominada en la seva primera jornada pels pilots de Škoda, especialment pels noruegs Eyvind Brynildsen i Cato Menkerud, autors de 4 escratxs de 8 possibles. Al llarg de la segona jornada, el suecs Patrik Sandell i Emil Axelsson van anar llimant distàncies vers els líders, fins que en la última prova cronometrada del dissabte els suecs superaven als noruegs al capdavant de la taula general de temps. En el tràmit dominical, Eyvind Brynildsen i Cato Menkerud veien volatilitzades totes les seves opcions a victòria en aturar-se el seu Škoda Fabia S2000 en l'únic tram que s'hi celebrava.

Amb aquesta victòria Patrik Sandell aconseguia sumar 99 punts, i si bé no passava de la quarta posició provisional del campionat, s'acostava a les posicions de podi i a la posició del líder, ocupada des de l'inici de la temporada pel pilot de Manlleu Xevi Pons que acumulava 108 punts en acabar la ronda francesa en una discreta quarta posició.

Araújo-Ramalho recuperaven el liderat a Alsàcia.

En categoria júnior els francesos Mathieu Arzeno i Renaud Jamoul van dominar la classe en els tres primers trams del divendres, però en arribar el quart, el més llarg del dia, el domini va recaure en mans dels belgues Thierry Neuville i Nicolas Klinger. Aquests es van mantenir al capdavant fins a l'arribada l'endemà de l'especial reina, on els 3 minuts perduts per una punxada deixava com a líders al neerlandès Hans Weijs i al belga Bjorn Degandt, que si bé no destacaven pels bons cronos si que ho feien per mantenir-se al marge dels incidents. En arribar a la segona passada per l'especial cronometrada reina del ral·li però, una punxada enviava als protegits per la Federació Neerlandesa de Ral·lis fins a la segona posició per darrera dels francesos convidats per la organització Jérémi Ancian i Damien Mezy. Els nous líders sumaven el seu tercer escratx i segon consecutiu en la última prova cronometrada del dia, el que els confirmava al capdavant de la provisional amb gairebé 1 minut i tres quarts d'avantatge vers els segons classificats de cara al tràmit dominical, on pràcticament res rellevant va ocòrrer donada la brevetat de la mateixa certificant-se així l'anecdòtica victòria de Jérémi Ancian i Damien Mezy.

A efectes de campionat l'alemany Aaron Burkart, que a Alsàcia tenia un discret paper acabant quart, es mantenia en primera posició provisional per 7 punts de marge vers el neerlandès Hans Weijs, que a França li aconseguia retallar 8 punts en acabar en segona posició a l'espera del que pogués passar al Ral·li Catalunya que tancava el campionat reservat als més joves pilots.

Ancian-Mezy, convidats per la organització, s'imposaven en categoria júnior.

La victòria que aconseguia Sébastien Loeb a la seva ciutat natal, suposava la consecució del seu setè títol mundial consecutiu, doncs amb dues proves per davant el seu marge d'avantatge vers el seu compatriota Sébastien Ogier, que a Alsàcia igualava el seu pitjor resultat amb un sisè lloc, era ja de 60 punts. Jari-Matti Latvala tancava el podi provisional a 22 punts del Sébastien provençal i amb 11 de marge vers Petter Solberg.

Pilot
Punts

Sébastien Loeb

226

Sébastien Ogier
166

Jari-Matti Latvala

144

En el campionat de constructors el tercer doblet de Citroën de tres possibles sobre asfalt, unit al baix rendiment que obtenien les dues parelles finlandeses de Ford a Alsàcia, donava també el títol en el certàmen a casa a la marca dels dos galons, doncs la seva diferència vers Ford arribava ja fins als 111 punts. L'equip junior de Citroën, seguia tancant el podi provisional igualant la puntuació obtinguda per l'equip Stobart tot i que els francesos només aconseguien situar un dels seus dos cotxes a la línia d'arribada.

Constructor
Punts

Citroën

388

Ford

277

Citroën Junior

193