Latvala-Anttila guanyaven a Còrsega i dedicaven la victòria a Toivonen, pilot que hi perdé la vida 19 anys abans.
Amb 96 equips participants presents, el diumenge 4 d'octubre de 2015 es celebrava a Corte la cerimònia de clausura del 58è Tour de Corse, onzena prova en el calendari del campionat del món de ral·lis de la present temporada i que després de set anys d'absència al mundial, hi tornava. La cita corsa, que atorgava punts en els certàmens de pilots, constructors, així com als mundials WRC-2 i WRC-3, tenia un recorregut format per 9 proves especials de 332,73 km de distància, a les que els 123 equips participants dels 138 dels que prèviament hi havia formalitzat la seva inscripció, començarien a fer front el divendres 2 d'octubre.
Evans-Barritt quallaven una molt bona actuació en les difícils condicions corses per sumar el seu 2n podi.
El retorn de l'illa francesa al mundial va estar marcat per la pluja, la qual ja va fer acte de presència al tram de proves. En aquestes condicions els polonesos Robert Kubica i Maciej Szczpaniak eren els qui més riscs hi assumien per tal d'esdevenir els homes més ràpids a bord del seu Ford Fiesta RS WRC privat.
Els polonesos confirmaven les sensacions en empatar a millor temps amb els campions mundials en vigència en el primer dels tres trams cronometrats programats per divendres, amb una distància total competitiva de 109,24 km. La pluja però va anar incrementant en la seva intensitat, sobretot en la part més septentrional de l'illa, provocant inundacions i deixant carreteres inoperatives, com era el cas de la que acullia el segon tram, Casamozza – Ponte Leccia, que quedava doncs anul·lat.
Amb 43,69 km menys disputats, el tercer i últim tram passava a tancar l'etapa amb forces canvis, doncs en ell els co-líders de la provisional, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, hi punxaven una roda del seu Volkswagen Polo R WRC i en deixar-s'hi minut i mig, els francesos perdien d'entrada el liderat; uns altres en punxar eren els espanyols de Hyundai Dani Sordo i Marc Martí, si bé en el seu cas s'hi deixaven 2 minuts en l'incident i de les portes del podi baixaven fins la tretzena plaça.
Els incidents però no acabaven aquí, doncs en l'enllaç per carretera des del final de tram fins al parc tancat , un problema amb el canvi de marxes deixava a Sébastien Ogier i Julien Ingrassia a l'estacada, obligant-los a abandonar l'etapa i rebre la pertinent sanció de 10 minuts per tal de poder participar en l'etapa següent.
En positiu els pilots d'M-Sport Elfyn Evans i Daniel Barritt s'anotaven el millor temps en aquesta prova especial i els britànics passaven a liderar la general, un joc similar feien el neerlandès Kevin Abbring i el britànic Sebastian Marshall, els quals en aturar el cronòmetre just per darrera dels autors de l'escratx, grimpaven amb el seu Hyundai i20 WRC fins la segona plaça a 18,7 segons dels líders i amb 4,2 segons de marge vers els finlandesos Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila que romanien a la tercera plaça aconseguida al primer tram. Els escandinaus de Citroën Mads Østberg i Jonas Andersson, romanien a les portes del podi a 38,8 segons dels primers classificats, amb 1,5 segons de coixí vers els polonesos Robert Kubica i Maciej Szczpaniak.
La segona jornada del ral·li era la més llarga de totes, amb 128,58 km de lluita contra el cronòmetre al llarg de 3 proves especials, la primera de les quals era la segona de la primera jornada i que com ja havia passat el dia anterior, aquesta era novament anul·lada pel mal estat del ferm arran de les pluges caigudes.
Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila sortien disposats a atacar en la jornada sabatina i amb l'escratx del primer tram celebrat, segon en el programa, els finlandesos accedien fins al segon lloc provisional a només 1,7 segons del liderat provisional, una plaça que els de Volkswagen aconseguirien en la darrera cronometrada de la jornada gràcies a obtenir el segon millor temps per darrera dels seus companys d'equip Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, si bé l'entrada al parc tancat es feia per només 2 segons de marge vers els anteriors líders, Elfyn Evans i Daniel Barritt, i per tant la posició distava d'estar sentenciada.
D'altra banda Kevin Abrring i Sebastian Marshall patien una punxada en la segona prova especial sabatina, el que els feia cedir prop de mig minut vers els homes més ràpids a l'especial, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, i dues posicions en la general provisional, permetent que al podi provisional hi fessin entrada els noruecs de Volkswagen Andreas Mikkelsen i Ola Fløene, autors del segon millor temps en aquesta prova especial. Tanmateix en aquesta primera prova especial de facto, Robert Kubica i Maciej Szczpaniak es veien obligats a abandonar el ral·li en patir una doble punxada.
En la següent, els tercers integrants de l'equip de Wolfsburg es situaven en la quarta plaça, just per darrera d'Elfyn Evans i Daniel Barritt, amb el que l'entrada al parc tancat la feien en la darrera posició de podi a 28,8 segons dels britànics i 22,8 segons de coixí vers el Citroën DS3 WRC de Kris Meeke i Paul Nagle.
Diumenge el ral·li es concloïa amb l'etapa que sobre el paper era la més curta, amb 94,91 km cronometrats al llarg de 3 proves especials, però que en no produir-se cap cancel·lació, esdevenia la més llarga de tota la cita. En la primera d'elles els 3 Polo R WRC presents a la cita aturaven el cronòmetre en les tres primeres posicions, amb els provençals Sébastien Ogier i Julien Ingrassia al capdavant, el que en clau de les posicions capdavanteres suposava una situació molt desfavorable per a Elfyn Evans i Daniel Barritt.
Dani Sordo i Marc Martí s'anotaven el seu primer escratx a l'esdeveniment en la segona especial dominical, mentre que per davant es tornava a viure una situació desfavorable pels britànics de M-Sport, que veien com el liderat se n'anava a més de mig minut del seu temps acumulat i el coixí vers Andreas Mikkelsen i Ola Fløene es reduïa a 9,8 segons, pel que la seva segona posició estava en perill. Finalment en la darrera prova del programa, els noruecs aconseguien retallar 6,6 segons als seus precursors, amb el que el canvi de posicions al podi no quallava i els tres primers equips classificats feien entrada al parc tancat en el mateix ordre del que n'havien sortit.
Així doncs Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila s'anotaven la victòria a Còrsega, tal i com havien fet els anys 1983 i 1984 els seus compatriotes Markku Alén i Ilkka Kivimäki. Els finlandesos invertien un temps de 2 hores 39 minuts i 46,7 segons en recórrer els 245,35 km que finalment s'acabaven celebrant i dedicaven la victòria al seu compatriota Henri Toivonen, qui 29 anys abans hi perdé la vida en un tràgic accident. Elfyn Evans i Daniel Barritt conservaven in extremis la seva segona posició i es classificaven a 43,1 segons dels guanyadors, mentre que Andreas Mikkelsen i Ola Fløene tancaven el podi a 46,3 segons dels seus companys de formació.
Després d'un mal inici de ral·li, Mikkelsen-Floene van anar progressant fins gairebé la 2a posició.
En quan al campionat WRC-2, els suecs Pontus Tidemand i Emil Axelsson esdevenien els primers líders del certamen gràcies a imposar-se en la primera prova especial, però el seu liderat seria efímer, doncs en veure's obligats a abandonar la jornada per averia, els suecs rebien 10 minuts de penalització i queien fins la penúltima posició de la classe. El relleu el prenien els pilots de Peugeot Craig Breen i Scott Martin, autors del segon millor temps en la primera especial i de l'escratx en la tercera, segona de facto; si bé el seu marge vers els locals Julien Maurin i Nicolas Klinger, que pilotaven un Ford Fiesta RRC, superior en potència, era de tan sols 3,4 segons.
En la primera especial sabatina que es celebrava, el relleu en el liderat es quallava a favor de la parella local en quan Craig Breen i Scott Martin hi cedien mig minut, per després en la següent i última prova especial de la jornada, el temps perdut per part de la parella de Peugeot s'elevés fins als 3 minuts i mig arran d'una punxada. Julien Maurin i Nicolas Klinger, que acumulaven un segon millor temps i un escratx al llarg del dia, feien entrada així al parc tancat en la primera posició per 19 segons de marge vers Esapekka Lappi i Janne Ferm, un marge que els francesos pràcticament duplicarien amb l'escratx de la primera cronometrada dominical, per a partir de llavors passar a controlar els temps i anotar-se així la victòria. Una victòria que en clau de campionat era intranscendent, doncs el pilot tenia pocs punts acumulats al certamen i es troba força avall en la provisional.
Maurin-Klinger treien partit del major coneixement de les especials i de la major potència del seu RRC.
En categoria WRC-3, reservada als cotxes de 2 rodes motrius, els pilots locals iniciaven el seu camí a l'edició de la ronda corsa copant les tres primeres posicions provisionals, si bé un escratx de l'italo-romanès Simone Tempestini i el transalpí Max Chiarcossi en la tercera i última prova especial de la jornada, trencava el domini francès, però amb Yohan Rossel i Benoît Fulcrand matenint-se en el liderat.
Amb l'arribada de la jornada sabatina, retornava el domini dels habituals en el campionat francès amb relleu en el liderat inclòs; sota el millor temps de Quentin Gilbert i Renaud Jamoul, eren Terry Folb i Franck Le Floch els qui passaven a liderar la classe per tan sols 4,3 segons, un marge que els primers neutralitzarien amb el seu segon escratx consecutiu del dia per anar-se'n a dormir com a líders amb 23,7 segons d'avantatge vers Simone Tempestini i Max Chiarcossi.
Diumenge Quentin Gilbert i Renaud Jamoul es feien forts al capdavant de la general amb un escratx i un segon millor temps dels tres possibles, amb el que la victòria era seva, però en les verificacions posteriors es descobria que tots els participants del campionat junior, inclòs dins el WRC-3, portaven unes bombes d'aigua irregulars, el que els suposava una penalització d'1 minut i que la victòria recalés en mans de Simone Tempestini i Max Chiarcossi, gràcies a la qual el pilot s'enfilava fins la tercera posició provisional del certamen a 6 punts de Quentin Gilbert i a 1 del seu compatriota Andrea Crugnola.
Unes irregularitats donaven la victòria a Tempestini-Chiarcossi.
En el campionat GT, la cita corsa tenia molt poca concurrència, doncs només s'hi inscribien els francesos Romain Dumas i Denis Giraudet, i François Delecour i Sabine de Castelli a bord de respectius Porsche 911. Enmig de l'aiguat del divendres, els primers eren els qui millor s'adaptaven a les tan difícils condicions per a un cotxe de propulsió, i amb dos escratxs de dos possibles els pilots entraven a la neutralització de la primera etapa amb 12,7 segons de coixí en el seu haver.
Només arrancar la segona jornada del ral·li els líders es veien obligats a abandonar l'esdeveniment, amb el que François Delecour i Sabine de Castelli es quedaven sols o dit d'una altra manera, competint contra les possibles averies. Aquestes no es van produir i la parella finalment aconseguia la victòria, la qual donava el títol al veterà pilot francès a manca de celebrar-se la prova final a Suïssa, doncs el gap a la general entre François Delecour i Romain Dumas s'elevava fins als 43 punts.
Delecour-de Castelli es quedaven sols dissabte al matí, aconseguint així el títol del R-GT.
En el campionat de pilots, Jari-Matti Latvala es refermava en la segona plaça de la general provisional gràcies a la victòria que el finlandès aconseguia en l'illa del Mediterrani, mentre que el seu company Andreas Mikkelsen feia el mateix amb la seva posició provisional, en classificar-se per davant del seu compatriota Mads Østberg. Per la seva banda, Sébastien Ogier quallava una de les seves pitjors actuacions de la temporada, però pel ja proclamat campió mundial, el resultat a la cita nacional tan li era.
Pilot |
Punts |
Sébastien Ogier
|
|
Jari-Matti Latvala |
160 |
Andreas Mikkelsen
|
|
En la taula del campionat de constructors, Citroën aconseguia superar a Hyundai per un sol punt en la segona plaça de la provisional, mentre que la marca líder, Volkswagen, seguia incrementant distàncies amb els seus rivals però a menys ritme. Per darrera M-Sport quallava una de les seves millors actuacions de la temporada, sumant 22 punts que permetien als preparadors britànics dels Ford acostar-se a les places de podi.
Constructor |
Punts |
Volkswagen
|
|
Citroën
|
|
Hyundai
|
|