En absència de Loeb-Elena, Grönholm-Rautiainen començaven a escurçar distàncies al fangar turc.
Amb 51 equips participants presents en la seva cerimònia de clausura, el diumenge 15 d'octubre de 2006 finalitzava a Kemer el 4t Ral·li de Turquia, tretzena prova en el calendari del campionat del món de l'especialitat. L'event del próxim orient gaudia de puntuabilitat pels campionats reservats a pilots, constructors i mundial júnior, el que permetia assolir una llista d'inscrits oficial de 80 equips, dels que 67 iniciaven a partir del divendres 13 d'octubre a disputar un recorregut programat de 19 proves especials de 337,79 km de distància.
Per primera vegada en la temporada Hirvonen-Lehtinen aconseguien completar un doblet per a Ford.
El devenir de la cita turca va estar condicionada per dos aconteixements, per una banda la baixa per lesió del campió mundial i líder destacat de la provisional, l'alsacià Sébastien Loeb, obligava l'equip Kronos a contractar els serveis dels veterans britànics Colin McRae i Nicky Grist per a que aquests pilotessin el Citroën Xsara WRC número 1. Mentre que per una altra banda els aigüats que acompanyaven als equips participants en les jornades prèvies de reconeixement, deixaven els camins força malmesos i enfangats.
Tot semblava canviar peró quan en celebrar-se el tram de proves les pluges cesaven i en les pistes només hi quedava el fang en abundància, peró res més lluny de la realitat, quan en iniciar-se la competició el divendres al matí, les pluges tornaven a precipitar-se amb molta intensitat, tal que impedien a l'helicòpter médic poguer volar i obligava als organitzadors a cancelar les dues primeres proves especials de les 9 que s'hi havien programat.
El ral·li doncs s'iniciava en la tercera prova especial, l'última del bucle matinal, en la que els finlandesos de Ford Marcus Grönholm i Timo Rautiainen aprofitaven que obrien pista enmig del fangar per anotar-s'hi el millor temps per davant del Subaru Impreza S12 WRC de Petter Solberg i Phil Mills, a qui endosaven 24,9 segons en només 9,9 km de distància.
Cara al bucle del migdia, el mal estat de la pista per la qual discorria la quarta prova especial, obligava als organitzadors a cancelar-la, així com retallar en 13,25 km la cinquena cronometrada, el que posava en perill la plena puntuabilitat del ral·li de produir-se més cancelacions en el futur, el que també podria convertir en campió mundial al lesionat Sébastien Loeb.
Marcus Grönholm i Timo Rautiainen seguien gaudint de la seva privilegiada primera posició de sortida als enfangats trams per guanyar la cinquena especial retallada així com la sisena que la seguia, si bé en aquesta ocasió el botí de segons que aconseguia la parella de Ford era força menor, mentre que els seus companys d'equip, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, pujaven fins la tercera posició provisional alhora que començaven a posar en perill la segona plaça de Petter Solberg i Phil Mills.
El pilot norueg i el copilot galès de Subaru reaccionaven a la pressió que els sometien els pilots de Ford anotant-se els tres últims trams cronometrats de la jornada, el que per una banda els hi permetia escurçar lleugerament les distàncies amb els líders, i per una altra obrir un petit forat vers els seus escuders.
Així es completava la primera jornada del ral·li, on a l'entrada al parc tancat de Kemer s'hi arribava amb Marcus Grönholm i Timo Rautiainen en la primera posició provisional per 26,1 segons de marge vers Petter Solberg i Phil Mills, mentre que Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen tancaven el podi provisional a 48,8 segons dels seus companys d'equip i compatriotes, i amb només 7 dècimes de segon per defensar la seva plaça vers el Peugeot 307 WRC dels noruegs Henning Solberg i Cato Menkerud. Per darrera dels quals s'obria una mica de forat, destacant la cinquena plaça provisional dels finlandesos privats Kosti Katajamäki i Timo Alanne.
La segona jornada del ral·li era la més llarga de totes, amb sis proves especials cronometrades forestals més una segona passada per la superespecial espectacle, que com en el cas de la jornada anterior, també tancava l'activitat contra el cronòmetre, totalitzant-se 147,11 km competitius que el sol s'encarregava d'assegurar la seva celebació.
Petter Solberg i Phil Mills proseguien la seva ratxa imposant-se en la primera especial sabatina, mentre que Marcus Grönholm i Timo Rautiainen ho feien en les dues següents i Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen aconseguien el seu primer escratx a la cita en la quarta, havent aconseguit prèviament treure's de sobre la pressió a la que els sotmetien els noruegs Henning Solberg i Cato Menkerud.
Petter Sollberg i Phil Mills s'escalfaven en retallar 9,2 segons als líders quan guanyaven la cinquena prova especial, el que els provocava una sortida de pista en l'especial següent enmig d'una calamarsada que els obligava a acollir-se al superally per tal de sumar alguns punts per a la marca l'endemà. Alhora en aquesta sisena prova sabatina, Dani Sordo i Marc Martí s'anotaven el seu primer escratx al ral·li, que tanmateix era el primer escratx del pilot càntabre i el copilot molinenc sobre terra.
Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen tancaven la jornada guanyant la superespecial espectacle per fer entrada de nou al parc tancat de Kemer en la segona posició provisional a 2 minuts i 5,2 segons dels seus companys d'equip. La sortida de pista del seu germà, permetia a Henning Solberg i al seu copilot Cato Menkerud ocupar una plaça de podi, la darrera, a 2 minuts i 45,6 segons de la primera parella finlandesa de Ford.
L'etapa final dominical, amb només tres proves cronometrades de 50,96 km de distància, resultaven ser un mer tràmit donades les distàncies tan importants que havien assolit els primers pilots classificats. François Duval i Patrick Pivato amb el seu Škoda Fabia WRC privat prenien el millor temps per 4 dècimes al català Xevi Pons i el càntabre Carlos del Barrio, mentre que els reenganxats Petter Solberg i Phil Mills s'imposaven en les dues darreres proves especials del recorregut, que si bé no els hi permetien guanyar posicions per mèrits propis, si que en guanyaven una quan Colin McRae i Nicky Grist abandonaven en l'última especial per averia.
Xevi Pons i Carlos del Barrio amb un quart millor temps i un tercer temps escratx en el darrer tram cronometrat, tenien una jornada rodona que els permetia arribar fins la quarta plaça final, superant d'una tacada al Subaru Impreza S12 WRC dels australians Chris Atkinson i Glenn MacNeall, així com el Ford Focus RS WRC'04 privat de Kosti Katajamäki i Timo Alanne.
Per davant imperava el sentit comú i la serenor i els tres equips es dedicaven a completar les especials satisfets amb les posicions assolides dissabte al vespre, amb el que Marcus Grönholm i Timo Rautiainen retornaven al parc tancat de Kemer com guanyadors de la cita turca amb un crono final de 3 hores 6 minuts i 14,6 segons, 2 minuts i 23,4 segons menys que els seus companys d'equip que donaven així el primer doblet a Ford. Per la seva banda, Henning Solberg i Cato Menkerud tancaven el podi turc a 3 minuts i 6 segons dels guanyadors.
Solberg-Menkerud completaven el podi, el primer pels noruegs al mundial.
Entre els més joves pilots del mundial, al llarg de la primera jornada s'establia un duel entre dues parelles britàniques, Guy Wilks i Phil Pugh per una banda i Kris Meeke i Glenn Paterson per una altra. A les acaballes de la jornada peró, un accident dels segons deixava via lliure als oficials de Suzuki que feien entrada al parc tancat amb una mica més d'un minut de coixí.
Dissabte, només iniciar-se la segona etapa, els líders patien una punxada que els feia perdre pràcticament tots els segons de marge aconseguits al llarg de la jornada anterior, si bé aquests es mantenien en el liderat provisional, no per massa temps, doncs la pressió va poder amb els britànics a l'equador de la prova, on volcaven el seu Swift S1600 i a més a més punxaven una roda en fregar la carrosseria amb el pneumàtic, cedint-hi en tots dos incicdents una mica més de sis minuts i el liderat que passava a ser pels estonis Urmo Aava i Kuldar Sikk. Com si el liderat fos repudiat, els estonis perdien el liderat abans d'entrar al parc tancat de Kemer en patir una punxada en el seu Suzuki privat, deixant als suecs Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson, oficials de la marca, en la primera posició.
En la darrera jornada dominical poc o res va passar, fins que els comissaris técnics decidien excloure a Per-Gunnar Andersson i Jonas Andersson de la prova en entendre que havien rebut ajuda per part d'un mecànic en un indret prohibit i en conseqüència la victòria recalava en mans d'Urmo Aava i Kuldar Sikk. En clau de campionat, el pilot estoni superava per 1 punt al suec en la taula general provisional, amb el que Urmo Aava resultava ser el nou líder provisional alhora que privava a a Per-Gunnar Andersson del seu segon títol mundial.
Aava-Sikk guanyaven el ral·li i passaven a liderar el certàmen.
Tot i l'absència a la cita turca per lesió, al capdavant de la taula provisional del campionat de pilots hi seguia figurant el nom de l'alsacià Sébastien Loeb, el qual veia com el finlandès Marcus Grönholm li retallava 10 punts per deixar les distàncies en 25 punts entre els dos principals contendents. Per la seva part, Mikko Hirvonen s'anotava el seu quart podi consecutiu, el que permetia al pilot nòrdic superar al càntabre Dani Sordo en la tercera plaça del campionat per 4 punts.
Pilot |
Punts |
Sébastien Loeb
|
|
Marcus Grönholm |
87 |
Mikko Hirvonen
|
|
En la taula del campionat de constructors, Ford prenia el liderat provisional del campionat gràcies al doblet que li brindaven els seus dos equips, mentre que Kronos només aconseguia sumar-hi els 3 punts que els hi donaven la sisena posició de Dani Sordo i Marc Martí. Subaru, que tampoc tenia una actuació gaire millor que la de la dels seus rivals belgues, mantenia més o menys les distàncies amb Stobart i seguia tancant el podi provisional a força distància dels dos primers classificats.
Constructor |
Punts |
Ford
|
|
Kronos-Citroën
|
|
Subaru
|
|