Per sisè any consecutiu, Loeb-Elena obrien el cava des del calaix més alt del podi.
Salou era escenari el diumenge 24 d'octubre de 2010 de la cerimònia de clausura del 46è Ral·li Catalunya-Costa Daurada, dotzena i penúltima prova en el campionat del món de ral·lis. La prova catalana era puntuable per al campionat reservat als pilots més joves, el conegut com a mundial júnior, a part dels certàmens organitzats per a pilots i constructors, tot i així només 53 equips s'inscribien al ral·li dels que 47 es personaren a la rampa de sortida el dijous 21 d'octubre situada a Salou també. La cita comptava amb un recorregut mixt terra-asfalt de 16 proves especials cronometrades amb 344,88 km de distància que 35 equips participants aconseguirien completar.
Solberg-Patterson salvaven in extremis la seva segona posició al ral·li.
La primera etapa, celebrada en divendres, estava formada per bàsicament 6 especials de terra, si bé en certes seccions d'aquestes especials l'asfalt hi era present, amb una corda total de 125,96 km de distància. Aprofitant que les boires matinals havien deixat la pista més favorable als que sortien en primer lloc que no pas als que ho feien a continuació ja que llavors passaven a escombrar la pista, Sébastien Loeb i Daniel Elena marcaven l'escratx en la primera cronometrada, el que els situava lògicament al capdavant de la taula provisional de temps.
En la segona prova especial, un altre Citroën, el privat de Petter Solberg i Chris Patterson aconseguia el millor temps, mentre que la parella oficial de Citroën confirmaria la seva posició de líders amb el millor registre en la tercera prova del dia amb dos altres Citroën C4 WRC als seus talons, el júnior de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia i el privat de Petter Solberg i Chris Patterson, mentre que Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila ocupants de la segona posició provisional des de la primera cronometrada, cedien el seu lloc a la parella francesa de Citroën Junior en patir una lleugera sortida de pista a l'entrada del terme de la Granadella.
En les segones passades per les especials els homes de Citroën seguien dominant els cronòmetres amb un escratx de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia primer, un altre de Petter Solberg i Chris Patterson a continuació i un tercer i últim obra de Sébastien Loeb i Daniel Elena, el que permetia a la parella franco-monegasca arribar al parc tancat de Port Aventura amb 3,8 segons d'avantatge vers Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, mentre que els finlandesos de Ford Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila conservaven la tercera plaça provisional a 19,9 segons dels líders i amb 2,5 segons de marge vers Petter Solberg i Chris Patterson després de que aquests dos pilots se'ls hi atravessés les dues passades per la primera especial cronometrada del bucle, Terra Alta.
S'esperava molt del pilot càntabre oficial de Citroën Dani Sordo i el seu copilot gallec Diego Vallejo en aquesta primera jornada, no només per còrrer davant de la seva afició, sinó perque també sortien a pista en cinquena posició i per tant més neta de grava, peró uns problemes de transmissió, detectats en acabar la jornada quan el cotxe es passava de configuració de terra a asfalt, els van impedir atacar a les cronometrades de terra i completaven l'etapa en sisena posició provisional a 54,7 segons dels seus companys d'equip, els quals abans d'arrancar el ral·li declaraven estar convençuts que acabarien l'etapa a mig minut darrera de la parella espanyola.
Amb l'arribada de l'asfalt els 4 Citroën C4 WRC presents a la cita catalana copaven les quatre primeres posicions, el que permetia a Petter Solberg i Chris Patterson superar a Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila en la última plaça de podi mentre que Dani Sordo i Diego Vallejo posava setge a la cinquena posició de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. A continuació es celebrava la primera baixada de La Mussara, en la que Sébastien Ogier i Julien Ingrassia patien una sortida de pista deixant les suspensions del seu cotxe molt malmeses, fent-lis perdre ni més ni menys que 15 minuts i tota opció a la victòria. L'altre cara de la moneda la donava la parella espanyola de Citroën, que amb el seu segon temps escratx superava a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen alhora que començava a pressionar l'altre parella finlandesa de Ford que arrel de l'incident de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, recuperaven el darrer graó del podi.
En la tercera i última especial del matí, els Ford Focus RS WRC oficials tornaven a quedar per darrera dels Citroën C4 WRC llevat del de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, que seguia arrossegant els problemes mecànics derivats de la seva sortida de pista a l'espera de poder arribar al parc d'assistències en completar el bucle matinal. Tot i aixó els temps no van comportar cap canvi en la general a l'espera d'arribar a les segones passades per les cronometrades.
Amb el Citroën C4 WRC de Sébastien Ogier i Julien Ingrassia reparat, els quatre cotxes de la marca dels dos galons aconseguien novament classificar-se per davant dels dos Ford en les dues primeres especials cronometrades del bucle, el que permetia per fi a Dani Sordo i Diego Vallejo ocupar la tercera posició de la provisional, mentre que en la tercera i última cronometrada del bucle i de la jornada, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila impedien el tercer quadruplet consecutiu de Citroën en superar per 1,2 segons el registre de la jove parella provençal.
Completada doncs la segona etapa, s'hi arribava amb Sébastien Loeb i Daniel Elena al capdavant de la provisional amb 44,4 segons de marge vers Petter Solberg i Chris Patterson, mentre que els seus companys d'equip, Dani Sordo i Diego Vallejo haurien de donar el cop definitiu en la tercera etapa on partirien amb 16,9 segons de demèrit vers la parella privada de Citroën.
L'etapa dominical peró només comptava amb 4 especials cronometrades, dos trams a doble passada, que totalitzaven 92,30 km de distància, i en la que obtenir un bon temps a l'especial del Priorat, de 42,01 km de distància seria clau. Dani Sordo i Diego Vallejo responien al repte guanyant la primera passada pel tram rei del ral·li, peró malgrat l'esforç només aconseguien retallar 4,9 segons als ocupants de la segona plaça. En la segona cronometrada, la Serra d'Almós, d'apenes 4,11 km de distància, els espanyols tornaven a marcar el millor registre i escurçaven uns altres 1,2 segons al C4 WRC del pilot norueg i el seu copilot britànic.
En la segona passada pel Priorat, Dani Sordo i Diego Vallejo encadenaven el seu tercer escratx consecutiu, el que deixava als dos C4 WRC pretendents de la segona posició final separats per tan sols 5,1 segons quan només mancava per celebrar-se la segona passada per la Serra d'Almós, on Petter Solberg i Chris Patterson eren capaços de revertir la tendència en guanyar l'especial per 7 dècimes de segon vers Dani Sordo i Diego Vallejo.
D'aquesta manera doncs es posava final a les 16 proves especials cronometrades del programa, que servien per veure a Sébastien Loeb i Daniel Elena una temporada més, i ja n'anaven 6, com els guanyadors del Ral·li Catalunya-Costa Daurada, de fet des de que el ral·li es va desplaçar a Salou, només la parella franco-monegasca havia aconseguit guanyar el ral·li. En aquesta edició els pilots aconseguien aturar el cronòmetre en 3 hores 32 minuts i 59,7 segons, 35,3 segons per davant de Petter Solberg i Chris Patterson. Dani Sordo i Diego Vallejo completaven el podi a 41,1 segons dels seus companys d'equip.
Problemes amb els diferencials no detectats fins a la finalització de la primera etapa, van hipotecar el ral·li de Sordo-Vallejo.
En categoria júnior els canaris Yeray Lemes i Rogelio Peñate destacaven en la primera jornada gràcies a sumar 4 temps escratx per 2 dels flamencs Hans Weijs i Bjorn Degandt, màxims aspirants al títol de campions del món júnior i que arribaven a la neutralització del divendres a 44,9 segons dels líders provisionals. En la segona etapa, Hans Weijs i Bjorn Degandt aconseguien imposar-se en 5 de les 6 especials programades, el que els permetia escurçar gairebé mig minut a Yeray Lemes i Rogelio Peñate, que guanyaven l'especial que se'ls hi escapava al pilot neerlandès i el seu copilot belga, conservant així la parella canaria la seva primera posició per tan sols 14,1 segons de diferència.
Tanmateix en aquesta segona etapa, l'altre màxim aspirant al títol mundial, el pilot alemany Aaron Burkart, patia la seva segona sortida de pista des de que havia arribat a terres catalanes amb el seu copilot André Kachel, l'anterior l'havia patit el dilluns durant els entrenaments deixant tan malament el Swift S1600 que va obligar a Suzuki a desplaçar-hi el cotxe habitualment usat per l'estoni absent Karl Kruuda.
Només arrancar la curta etapa dominical, Yeray Lemes i Rogelio Peñate patien una punxada en l'especial reina del ral·li, El Priorat, el que els feia cedir la seva posició de líders a Hans Weijs i Bjorn Degandt que de nou sumaven un altre escratx. En la segona passada per l'especial llarga del ral·li, els pilots flamencs veien com es trencava un sensor de l'alternador, el que els provacava perdre ni més ni menys que 12 minuts i 45 segons i caure fins a la tercera posició del ral·li. L'especial curta de la Serra d'Almós a penes va aportar canvis en la taula general de temps pel que la parella canaria aconseguia la seva primera victòria de la temporada, totalment irrellevant a efectes de campionat, mentre que l'averia soferta pel pilot neerlandés a les acaballes del ral·li impedia que aquest el pogués guanyar i proclamar-s'hi campió, cedint la corona de llorer a l'alemany Aaron Burkart, que amb tan mal peu havia començat el seu concurs.
En el campionat reservats a pilots, Sébastien Loeb ja s'havia proclamat campió a casa seva, Haguenau, tres setmanes abans de la celebració de la cita catalana, pel que aquesta victòria no feia més que certificar el seu domini en el campionat. D'altra banda el mal resultat de Sébastien Ogier, desè finalment, permetia que Jari-Matti Latvala escurcès distàncies en el campionat de cara a la disputa del Ral·li de Gales definitiu.
Pilot |
Punts |
Sébastien Loeb
|
|
Sébastien Ogier
|
|
Jari-Matti Latvala
|
|
En quan a constructors Citroën sumava el seu quart doblet de la temporada, segon consecutiu, el que permetia a la marca dels dos galons obrir encara més forat vers els seus màxims rivals en el campionat, Ford, tot i que el constructor francès ja havia aconseguit el títol en l'anterior cita, el Ral·li d'Alsàcia. En la lluita per la tercera plaça del podi, tot i la piconada que Stobart donava al Citroën Junior Team, tot semblava indicar que l'equip dels novells dels dos galons aconseguiria completar la temporada per davant de l'equip dels camioners.
Constructor |
Punts |
Citroën
|
|
Ford
|
|
Citroën Junior
|
|