Segon en el podi, Grönholm-Rautiainen acabarien guanyant el ral·li després de l'exclusió de Mäkinen-Mannisenmäki.

El 13è Ral·li d'Austràlia finalitzava a Perth el diumenge 12 de novembre de 2000, ciutat en la que s'havia iniciat tres dies abans, el dijous 9 de novembre. El ral·li era la tretzena cita en el calendari del campionat del món de ral·lis, és a dir la penúltima ronda, i amb puntuabilitat per als calendaris dels campionats de pilots, marques i producció fins a 84 equips formalitzaven la seva inscripció a la prova dels que 83 inciarien les 21 especials cronometrades de 391,17 km cronometrats que composaven la prova i que 49 d'ells aconseguirien completar.

Tot i escurçar molt les distàncies, Kankkunen-Piironen no van poder donar caça a Sainz-Moya.

L'habitual superespecial espectacle de Langley Park, al centre de la ciutat de Perth, donava el tret de sortida a la prova el dijous 9 de novembre al vespre, en la que Marcus Grönholm i Timo Rautiainen aconseguien imposar-se als seus rivals per un marge estret, donada la distància curta que es disputava.

L'endemà començava el ral·li en si amb 9 especials cronometrades de 149,96 km de distància, en la que s'hi tornava a incloure l'especial de Langley Park que tancava la jornada. Tot i sortir al davant, quelcom molt perjudicial en terres australianes donada la peculiar grava esfèrica que redueix molt la tracció i estabilitat dels cotxes, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen aconseguien el primer millor registre del dia. Si bé en les següents especials cronometrades altres equips van ser els autors dels escratxs, els finlandesos de Peugeot es mantenien al capdavant de la general provisional però no per un marge molt ampli, el que va donar lloc a les tàctiques per tal d'impedir obrir pista el dissabte.

Marcus Grönholm i Timo Rautiainen aixecaven descaradament el peu de l'accelerador per acabar el tram en tercera posició, així com els seus compatriotes de Mitsubishi Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki que ho feien fins la quarta. Carlos Sainz i Luis Moya, que durant la jornada s'havien mostrat força regulars tot i no haver guanyat cap tram, aturaven el seu Ford Focus RS WRC'00 uns 20 segons per caure fins a la vuitena plaça, però aquesta operació la feien un cop havien superat les pancartes grogues que anuncien la finalització de tram, quelcom prohibit per reglament i que en ser recollit pels comissaris així com en les imatges àeries va suposar l'exclusió dels pilots espanyols de la prova.

Tot aquest seguit de maniobres va deixar a Juha Kankkunen i Juha Repo al capdavant de la provisional, posició que els pilots de Subaru mantingueren en la superespecial de Langley Park, la qual no es comptabilitzava alhora de determinar l'ordre de sortida als trams.

En l'apartat de baixes destacaven la del Mitsubishi Carisma GT de Freddy Loix i Sven Smeets que es retiraven per problemes de transmissió en la tercera especial cronometrada, mentre que Colin McRae i Derek Ringer ho feien en la sisena especial en trencar el motor del seu Ford Focus RS WRC a causa d'una fuita d'oli. Petter Solberg i Phil Mills, autors de dos escratxs en la primera jornada, havien d'abandonar també en patir un accident en la vuitena especial del ral·li.

Ja en la primera especial cronometrada de les set que composaven la segona jornada de competició, Richard Burns i Robert Reid es feien amb el liderat de la prova marcant el millor registre. Els britànics certificaven el seu liderat gràcies al segon escratx que marcaven precisament en el tram més llarg del ral·li, de 45,42 km, el que permetia als pilots de Subaru disposar d'un marge de mig minut vers els seus principals rivals. El marge es va reduir discretament en les dues especials que seguien a continuació, pel que novament es van veure les tàctiques en la penúltima cronometrada, ja que els experts calculaven que obrir pista suposava perdre de l'ordre de 30 i 40 segons.

Peugeot i Subaru havien desplaçat homes a peu de tram per mesurar els cronos de la competència i així anunciar quan havien d'aminorar els seus homes. Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki eren els primers en passar i per tant la referència, a continuació els finlandesos de Peugeot Marcus Grönholm i Tim Rautiainen marcaven un crono 4 segons pitjor que el dels seus compatriotes per tal de sortir darrera d'ells mentre que Richard Burns i Robert Reid tiraven el mig minut d'avantatge per la borda per tal de caure per darrera dels dos equips finlandesos.

Però els de Mitsubishi van ser més astuts, ja que Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki van saltar-se 1 segon la sortida al tram, quelcom que els membres dels equips rivals no van percebre però si la cèl·lula electrònica. Un cop es va comprovar la falta, que suposava una penalització de 10 segons, els seus rivals ja no eren a temps per reaccionar, i els de Mitsubishi queien per darrera del Peugeot i del Subaru.

Tot aquest joc de perdre temps facilitava que François Delecour i Daniel Grataloup completessin la segona jornada en quarta posició gràcies també a la sortida de pista de Juha Kankkunen i Juha Repo que patien en aquesta especial cronometrada, a poc més de mig minut dels líders provisionals, distància que en especials anteriors era superior al minut.

Les tàctiques i joc brut però van proseguir el diumenge al matí, Richard Burns i Robert Reid que eren segons en pista, alegaven que tenien una roda punxada abans d'iniciar el primer tram, per reglament els estava permès canviar la roda pel que Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki havien de prendre la sortida per davant dels de Subaru. Malgrat tot, els pilots de Mitsubishi aconseguien marcar els dos primers escratxs del dia el que els permetia liderar la prova, posició que els finlandesos conservarien tot i l'atac que els seus compatriotes de Peugeot van llençar guanyant els dos trams que restaven.

Així doncs amb un temps total de 3 hores 43 minuts i 51,7 segons, Tommi Mäkinen i Risto Mannisenmäki guanyaven el ral·li amb un avantatge de 5,5 segons vers els seus compatriotes de Peugeot Marcus Grönholm i Timo Rautiainen i de 8,2 segons vers els pilots de Subaru Richard Burns i Robert Reid. Però un cop feta la cerimònia del podi i les respectives dutxes de "champagne" els comissaris técnics van trobar una irregularitat en el turbo del Lancer Evo VI dels guanyadors que un cop examinada i deliverada es va resoldre amb la desqualificació dels finlandesos del ral·li sense empendre més sancions per als membres de l'equip Mitsubishi entenent que la irregularitat es devia a raons técniques i no una acció premeditada.

Aplicada la desqualificació, Marcus Grönholm i Timo Rautiainen esdevenien els guanyadors del ral·li amb un temps total de 3 hores 43 minuts i 57,2 segons, mentre que Richard Burns i Robert Reid pujaven fins la segona posició a tan sols 2,7 segons dels guanyadors. François Delecour i Daniel Grataloup tancaven el podi a 1 minut i 32,9 segons dels seus companys d'equip.

Tot i no tenir ritme, les desqualificacions i accidents van dur a Delecour-Grataloup al podi.

En la categoria de producció els pilots de Mitsubishi Gustavo Trelles i Jorge del Buono es feien amb la primera posició de la categoria en l'equador de la primera jornada, per a partir de llavors anar incrementant les distàncies i després administrar-les en la tercera i última jornada de competició. La victòria que aconseguia el pilot uruguaià el situava a només un punt del líder de la provisional, l'austríac Manfred Stohl que en la prova austral acabava en tercera posició.

Tercera victòria de Trelles-DelBuono en la temporada que els deixava a 1 punt del liderat del campionat.

La victòria que aconseguia a posteriori Marcus Grönholm combinada amb el segon lloc de Richard Burns, deixava als dos pilots separats per 9 punts a falta de disputar-se només una prova, el RAC britànic. Carlos Sainz i Colin McRae, que sortien amb les mans buides de la prova veien tallades les seves opcions de corona.

Pilot

Punts

Marcus Grönholm

59

Richard Burns

50

Colin McRae

Carlos Sainz

43

43

En el campionat de constructors, Peugeot situava dos dels seus 206 WRC en el podi, combinant-ho amb el zero per part dels Ford, donava la corona mundial al dels lleó. Subaru sumava 6 punts gràcies al podi de Burns-Reid, si bé la marca de la constelació de les Plèiades no guanya plaça ni es veia amenaçada per ningú.

Constructor
Punts

Peugeot

104

Ford

88

Subaru

76