Especificacions tècniques
Motor

4 cilindres en línia de 1997,4 centímetres cúbics (85,00 mm de diàmetre - 88,00 mm de carrera) amb turbo i brida de 34 mm.

Potència

300 CV a 6000 rpm

Canvi Seqüencial de 5 velocitats
Transmissió

A les 4 rodes

Longitud

4362 mm

Amplada 1800 mm
Alçada 1497 mm
Distància entre eixos 2640 mm
Pes mínim 1230 kg

 

Títols
Constructors 2006 i 2007

Ford s'avançava uns mesos en el temps i presentava ja el dijous 10 de novembre de 2005 el nou Focus RS WRC'06 en competició oficial dins el context del 18è Ral·li d'Austràlia, última cita del calendari mundial de la temporada. El nou cotxe era tot un repte per als responsables técnics, doncs la carrosseria era més gran que la del seu predecessor, pel que calia treballar a fons els repartiments de pesos per tal de fer-los ideals, si bé un punt a favor del Focus ST de carrer, era que aquest feia justament els 1800 mm màxims permesos per reglament. Tan mateix va ser necessari treballar sobre uns nous diferencials, ja que només es permetrien els que fossin mecànics, així com en les suspensions, doncs l'ús del titani passava a estar prohibit. El motor va ser desenvolupat a Pipo Moteur emprant com a base el Duratec de 2 litres, mentre que la caixa de velocitats passava de 6 a 5 relacions en estar disposada transversalment com el motor.

El debut va correr a carrec dels finlandesos Toni Gardemeister i Jakke Honkanen i dels txecs Roman Kresta i Jan Tománek, i si bé els resultats no foren ni de bon troç esperançadors, abandonament dels primers per sobreescalfament del motor i sisè lloc final dels segons en un esdeveniment marcat pels abandonaments dels pilots més ilustres. Però si que a partir de l'any següent, i sobretot amb el fitxatge de Marcus Grönholm i Timo Rautiainen com a caps de files, i de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen com escuders, es mostraria com l'auto de referència, permetent a Ford aconseguir el títol de constructors de 2006 i 2007, un guardó que la marca de l'oval venia perseguint des de 1979.

Ford va posar a disposició dels seus pilots el Focus RS WRC'06 al llarg de 25 esdeveniments mundials, descomptant les entrades de Khalid Al-Qassimi i Nicky Beech al llarg de 2007, doncs si bé aquests eren membres de l'equip Ford, no podien acumular punts en el campionat de constructors i a més a més, la seva entrada a l'equip venia vinculada al nou patrocinador que lluirien a partir d'agost de 2007. Retornant al punt inicial, al llarg d'aquests 25 ral·lis, els seus pilots oficials varen aconseguir un total de 12 victòries i 32 posicions de podi, amb el que la seva relació de victòries per participacions esdevenia del 48%.

Marcus Grönholm:

Monte-Carlo 2006, Suècia 2006, Acròpolis 2006, 1000 Llacs 2006, Turquia 2006, Nova Zelanda 2006, Gales 2006, Suècia 2007, Sardenya 2007 i Acròpolis 2007.

Mikko Hirvonen:

Austràlia 2006 i Noruega 2007.