Loeb-Elena recuperaven la primera plaça en la general gràcies a la victòria.

Debutant com a data en el campionat del món de ral·lis, el 3r Ral·li d'Irlanda finalitzava el diumenge 18 de novembre de 2007 a Sligo, al nord del país proper a la frontera amb el Regne Unit, on de fet també s'hi celebraven 6 especials. El ral·li, que era puntuable per als campionats de pilots, constructors i producció, animava fins a 93 equips a formalitzar la seva inscripció a la prova, dels que 84 començarien a afrontar un recorregut composat de 20 especials i 328,72 km de distància cronometrada des del dijous 15. 66 equips aconseguirien finalitzar el ral·li.

Sordo-Martí feien una bona actuació escudant als seus companys d'equip .

Una especial espectacle donava el tret de sortida a la prova pels carrers de Belfast, Regne Unit, on els pilots finlandesos de Ford Marcus Grönholm i Timo Rautiainen eren els més ràpids en els seus 1,82 km de distància per 9 dècimes de segon vers els grans favorits sobre asfalt, Sébastien Loeb i Daniel Elena.

L'etapa de divendres era la més llarga de totes, amb 9 especials cronometrades i 168,07 km de distància, pràcticament la meitat del rutòmetre del ral·li, era sens dubte una jornada que podia ser clau. Ja en la primera especial cronometrada els pilots de Citroën van plasmar a la taula de temps la seva teórica superioritat sobre asfalt situant-se Sébastien Loeb i Daniel Elena al capdavant de la provisional i Daniel Sordo i Marc Martí a continuació, si bé l'asfalt irlandès era molt característic per quan s'arribava a embrutar de fang amb el pas dels cotxes per unes carreteres molt estretes, revirades i amb constants canvis de rasant.

Dani Sordo i Marc Martí tancaven el bucle de primera hora del matí amb els dos escratxs que quedaven per adjudicar-se, el que permetia a la parella cantabro-catalana situar-se al capdavant de la general provisional per 2,2 segons vers els seus companys d'equip. Mentre que Marcus Grönholm i Timo Rautiainen, màxim rival de Sébastien Loeb i Daniel Elena en la lluita pel títol de pilots, havien de ser evacuats a l'hospital en accidentar-se lateralment contra un parapet en la quarta especial del ral·li i que obligava a neutralitzar el tram.

Sébastien Loeb i Daniel Elena recuperarien el liderat en la represa amb el millor temps en la cinquena especial cronometrada, que ara ja si conservarien fins a la conclusió de la prova. A l'escratx de la cinquena especial, li seguirien tres més al llarg de la jornada, mentre que Dani Sordo i Marc Martí en sumarien dos, el que desmarcava clarament als dos pilots de Citroën en la general del ral·li vers els seus rivals, encapçalats per uns sorprenents Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila amb el Ford Focus RS WRC'06 de l'equip Stobart.

Altres víctimes d'aquesta jornada van ser els catalans Xevi Pons i Xavier Amigó, quan els pilots de Subaru trencaven el motor del seu Impreza WRC S12B després de patir una sortida de pista quan ja divisaven la línia de meta de la quarta especial cronometrada, tanmateix, els seus comanys d'equip Chris Atkinson i Stéphane Prévot, si bé continuaven en competició, en aquesta especial es deixaven més de 20 minuts per una sortida de pista i per tant tota opció de puntuar. Els locals Kris Meeke i Paul Nagle, que pilotaven un Subaru Impreza S12 WRC privat, es veien també obligats a abandonar la proa per averia.

En la segona etapa, de 6 trams i 104,74 km de distància, Sébastien Loeb i Daniel Elena van sortir disposats a sentenciar el ral·li marcant els 3 escratxs en les primeres passades pels trams al matí, el que permetia a la parella franco-monegasca distanciar-se en 50 segons en relació els seus companys d'equip Dani Sordo i Marc Martí, pràcticament els únics pilots que els podien inquietar i que per una sortida de pista en la segona especial del bucle, perdien tota opció.

Ja amb tot força més clar, en la segona passada pels trams, Sébastien Loeb i Daniel Elena van relaxar el seu ritme, si bé encara s'adjudicarien un escratx més que permetia als pilots de Citroën arribar a la neutralització de la segona jornada amb 59,3 segons d'avantatge en relació als seus companys d'equip que estaven realitzant una fantàstica labor d'escuders i poc més de dos minuts vers Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila que seguia mantenint-se per davant del Ford Focus RS WRC'07 oficial dels seus compatriotes Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, marcant fins i tot un escratx en el tram que tancava la jornada.

Manfred Stohl i Ilka Minor, després de patir una sortida de pista en la tercera especial del dia, en la quarta patien un accident sobre un asfalt molt delicat en quan a adherència, el que els obligava a abandonar la prova irlandesa així com 4 equips locals diferents que pilotaven montures de categoria A8, és a dir, World Rally Car.

L'etapa dominical que tancava la prova era la més curta de totes, amb només 55,91 km cronometrats repartits al llarg de 3 trams i una especial espectacle, pel que sense incidències mecàniques rellevants, només una penalització de 10 segons a Sébastien Loeb i Daniel Elena per arribar un minut tard al control horari, l'etapa va ser merament un tràmit. Si bé Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen s'adjudicaven els dos primers escratxs del dia, els oficials de Ford van ser incapaços de donar caça als seus compatriotes de l'equip Stobart que a més a més responien amb el millor temps en la tercera especial cronometrada assegurant-se així el seu primer podi en el mundial de ral·lis.

Sébastien Loeb i Daniel Elena guanyaven el ral·li amb un temps total de 3 hores 1 minut i 39,2 segons, 53,4 segons per davant dels seus companys d'equip Dani Sordo i Marc Martí, mentre que els anteriorment mencionats Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila tancaven el podi a 1 minut i 48,2 segons dels vencedors de la prova que va resultar ser tot un èxit.

Latvala-Anttila debutaven en el podi.

En el campionat de vehicles de producció fins l'equador de la primera jornada es mantenien fins a 4 equips en un marge inferior als 20 segons, entre els que no hi figuraven Niall McShea i Marshall Clarke, però l'accident de l'austríac Andreas Aigner i l'alemany Klaus Wicha, així com un fort ritme imprès per Mark Higgins i Scott Martin, trencaven la prova momentaniament ja que els britànics de Mitsubishi abandonaven el ral·li per accident en la última cronometrada del segon dia, deixant als portuguesos Armindo Araújo i Miguel Ramalho al capdavant seguits de Niall McShea i Marshall Clarke que havien recuperat bona part del temps perdut. Els britànics de Subaru i els portuguesos de Mitsubishi es van alternar al capdavant de la general fins que en la tercera i última especial del ral·li, Araújo-Ramalho patien un accident deixant la victòria en mans de Niall McShea i Marshall Clarke. L'argentí Gabriel Pozzo, que completava la prova en segona posició, mantenia les seves opcions de corona mundial de cara al RAC britànic que tancava el campionat, doncs es situava a 9 punts del japonès i lider provisional Toshi Arai.

McShea-Clarke guanyaven la prova després d'un inici dubitatiu.

La victòria de Sébastien Loeb combinada amb el zero de Marcus Grönholm, situava al pilot alsacià al capdavant de la provisional del ral·li per 6 punts d'avantatge vers el finlandès a falta d'una prova, el Ral·li de Gales, per tancar la temporada, mentre que el company d'equip i compatriota d'aquest tancava el podi provisional, posició de la que ja no es podria moure ja que era massa lluny de Grönholm i massa lluny de Sordo.

Pilot

Punts

Sébastien Loeb

110

Marcus Grönholm

104

Mikko Hirvonen

89

En el campionat de constructors els 5 punts que donava la quarta plaça de Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, deixava a Citroën a 21 punts en la general, el que significava que Ford guanyava el títol de contructors per segon any consecutiu. La bona actuació de Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila en especial, situava a l'equip Stobart en tercera posició provisional, un punt per davant de Subaru que en l'asfalt irlandès tenia un ral·li per oblidar.

Constructor
Punts

Ford

194

Citroën

173

Stobart - Ford

80